چگونه مغز خود را برای موفقیت تنظیم کنیم؟

زمان مطالعه :15 دقیقه

چکیده این مطلب : شما تنها نیستید. در این دنیای دیجیتال دیوانه‌وار، مغز ما دائماً با عوامل حواس‌پرتی بمباران می‌شود. زنگ‌های اعلان، صدای پیامک‌ها و صدای زنگ‌هایی که از دستگاه‌های مختلف می‌آیند. جای تعجب نیست که تمرکز و بهره‌وری آسیب ببیند. افکار شما تعیین می‌کنند که چه کاری انجام می‌دهید و چگونه به موقعیت‌های زندگی واکنش نشان می‌دهید. در نتیجه، نحوه تفکر شما تأثیر زیادی بر سطح موفقیت و شادی شما دارد و خوشبختانه این امکان وجود دارد که تقریباً به هر شکلی که دوست دارید، ذهن خود را تربیت کنید.


 

چگونه مغز خود را برای موفقیت تنظیم کنیم؟

 

 

  • اخیراً احساس می‌کنید در کارهای‌تان گیر افتاده‌اید؟

  • نمی‌توانید تمرکز کنید، یا کاری را انجام دهید؟

  • اما اگر به شما بگوییم راهی برای تنظیم مجدد مغز، بازیابی تمرکز، شفافیت ذهن و انگیزه وجود دارد، چه؟


- وارد ترک اعتیاد دوپامین شوید:

شما تنها نیستید. در این دنیای دیجیتال دیوانه‌وار، مغز ما دائماً با عوامل حواس‌پرتی بمباران می‌شود. زنگ‌های اعلان، صدای پیامک‌ها و صدای زنگ‌هایی که از دستگاه‌های مختلف می‌آیند. جای تعجب نیست که تمرکز و بهره‌وری آسیب ببیند. اکنون می‌دانیم به چه فکر می‌کنید ... ترک اعتیاد سخت به نظر می‌رسد. اما با ما همراه باشید. قول می‌دهیم این امر قابل انجام است و ارزشش را دارد.


- چرا ما تلاش می‌کنیم تمرکز کنیم:

موضوع این است: ما بیشتر دوپامین (انتقال دهنده‌ی عصبی "احساس خوب") روزانه‌ را از چیزهایی مانند رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب و سایر موارد حواس‌پرتی دیجیتال دریافت می‌کنیم. وقتی برای صدمین بار اینستاگرام را چک می‌کنید، از تعقیب همسر سابق‌تان یا دیدن عکس‌های خالی لذت می‌برید. این یعنی دوپامین در سیستم شما جاری می‌شود.

همین امر در مورد چک کردن بدون فکر YouTube یا گرفتن عکس برای TikTok نیز صدق می‌کند. این دُوز سریع دوپامین در لحظه احساس خوبی دارد، اما اغلب اوقات دُوزهای بیش از حد آن باعث کاهش سطح پایه‌ی دوپامین می‌شود. به همین دلیل است که ما دائماً دنبال بیشتر هستیم. رسانه‌های اجتماعی بیشتر، یوتیوب بیشتر، شکر بیشتر، کافئین بیشتر، بیشترِ بیشتر.

ما فقط برای اینکه احساسی عادی داشته باشیم، به دوزهای بزرگتر و بزرگتر نیاز داریم. در نتیجه، فعالیت‌هایی که نیاز به توجه متمرکز و حوصله دارند، مانند خواندن، یادگیری یک مهارت جدید، ورزش کردن یا حضور در کنار عزیزان، آزاردهنده می‌شوند. مغز ما به جای انجام کارهای سخت (اما مثمر ثمر) به دنبال دوزهای بعدی دوپامین است. می‌بینید مشکل کجاست؟ اینجاست که سم‌زدایی دوپامین وارد عمل می‌شود ... .


- نقطه‌ی شروع‌تان را از نو تنظیم کنید:

هدف اصلی سم‌زدایی دوپامین تنظیم مجدد و متعادل کردن مجدد سطح دوپامین است، به طوری که چیزهای روزمره در زندگی، مانند مکالمه، پیاده‌روی یا کار عمیق روی یک پروژه، فوراً ارزشمندتر شوند. برای این کار باید فعالیت دائم و بیش از حد دیجیتال را حذف کنیم، تا مغز شما بتواند مجدداً تنظیم شود و فضا برای لذت‌های ساده‌تر ایجاد کند. هنگامی که سم‌زدایی را کامل کردید، متوجه خواهید شد که می‌توانید راحت‌تر تمرکز کنید، واضح‌تر فکر کنید و به جای اینکه همیشه به چیزی بیشتر نیاز داشته باشید، از لحظه لذت ببرید.


گام 1: محیط خود را آماده کنید.

اولین قدم این است که با بهینه‌سازی محیط‌‌تان، خود را برای موفقیت آماده کنید. این به این معنی است که نگاه دقیقی به فضای خود بیندازید و تا آنجا که ممکن است موارد حواس‌پرتی را حذف کنید. کلاً دنیای فیزیکی و دیجیتالی خود را ساده کنید تا یک منطقه‌ی آرام و بدون حواس‌پرتی داشته باشید. این به تنهایی می‌تواند معجزه کند. به عنوان مثال:

• برنامه‌های حواس‌پرتی را از تلفن و لپ‌تاپ خود حذف کنید.

• همه اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

• حساب‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی که به شما سرویس نمی‌دهند، آنفالو یا بی‌صدا کنید.

• تلفن خود را روی حالت مزاحم نشوید بگذارید.

• برای برنامه‌های ضروری مانند ایمیل محدودیت‌های زمانی تنظیم کنید.

• به هم ریختگی را از محل کار و زندگی‌تان پاک کنید.

 

گام 2: زمان آنلاین بودن‌تان را محدود کنید.

اما اکنون بیایید به سم‌زدایی واقعی بپردازیم. این یک گام بزرگ است. هفته‌ی آینده، فقط دو ساعت در روز به خودتان اجازه بدهید به صفحه‌ی تلفن یا تبلت‌تان نگاه کنید. می‌دانم، احتمالاً خیلی کم به نظر می‌رسد! اما می‌توان گفت مسئله همین است، این که عادات و الگوهای عادی خود را به طرزی گسترده مختل کنید.

برخی افراد فرق دارند، ممکن است در چند روز اول از نظم پیروی کنند، اما وقتی به عادت‌های قدیمی باز می‌گردند با شدت بیشتری نسبت به قبل بر می‌گردند، بنابراین عادات خود را بشناسید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با افزودن ویجت زمان آنلاین‌تان به صفحه‌ی اصلی، این کار را آسان‌تر کنید تا بتوانید میزان استفاده‌تان را کنترل کنید. اگر نیاز به استفاده از تلفن یا رایانه برای کار دارید، مرزهای زمانی را مشخص کنید. وقتی زمان استراحت است، آن را کنار بگذارید و بیرون بروید یا کار دیگری انجام دهید که شامل کارهای آنلاین نیست.


گام 3: از حواس‌پرتی محتوای جریانی خودداری کنید.

YouTube، Twitch، TikTok، یا برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونیِ بی‌معنی ممنوع. باز هم می‌دانیم که این تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. اما فقط 7 روز است. نه، ما نمی‌گوییم که این پلتفرم‌ها را کاملاً ترک کنید، فقط زمان زیادی را صرف تماشای محتوایی نکنید که بهره‌وری‌تان را کاهش می‌دهد، می‌توانید به جای تماشای افراطی در طول روز، یک قسمت در روز ببینید. مراقب باشید که وقتی حوصله‌تان سر رفت یواشکی به این سایت‌ها برنگردید. به جای آن برای اینجور مواقع برنامه‌ای داشته باشید.

 

آموزش ذهن


گام 4: از محتوای بزرگسالان دست بکشید.

بله، وقت آن است که از هر چیزی که مربوط به بزرگسالان است، فاصله بگیرید: سایت‌ها، ویدیوها، تصاویر، داستان‌ها، همه این‌ها. ما اینجا نیستم که بگوییم چطور لذت ببرید. اما بیایید واقعیت را بگوییم: این نوع محتوا می‌تواند به‌طور باورنکردنی دوپامین‌زا باشد. باز هم فقط یک هفته می‌توانید این کار را انجام دهید!


گام 5: مراقبه‌ی روزانه انجام دهید.

سعی کنید حداقل 10 دقیقه در روز مراقبه (کلیک کنید)، کنید. نگران تلاش برای پاکسازی کامل ذهن‌تان یا رسیدن به نیروانا نباشید. فقط راحت بنشینید، چشمان‌تان را ببندید و روی تنفس‌تان تمرکز کنید. بگذارید افکار بیایند و بروند، بدون اینکه آن‌ها را قضاوت کنید.

شروع یک تمرین مراقبه، حتی کوتاه مدت، برای بهبود تمرکز، آرامش و سکون درونی شما معجزه می‌کند. بهتر است این کار را حداقل به مدت 7 روز انجام دهید تا به مغزتان اجازه دهد از نو تنظیم شود. اما حتی 3 تا 4 روز نیز می‌تواند مفید باشد. چند روز اول از همه سخت‌تر خواهد بود، زیرا مغز شما به خاطر نرسیدن به "ایستایی" خود به وحشت می‌افتد.

با خودتان مهربان باشید، اما مراقب باشید. حواس‌تان باشد که تنظیم مجدد پایه‌ی دوپامین چقدر با‌ارزش است. هر زمان که هوس کردید به عادت‌های قدیمی‌تان بازگردید، مزایایی را که از انجام تنظیم مجدد به ‌دست خواهید آورد، مجسم کنید. (مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی مانند ذهن‌آگاهی برای آموزش و تربیت توجه و هشیاری استفاده می‌شود و ماحصل آن رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار است. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید).


گام 6: به آرامی دوباره شروع کنید.

هنگامی که سم‌زدایی خود را کامل کردید، آرام‌آرام مواردی مانند رسانه‌های اجتماعی، ویدیوها و سایر محرک‌های دوپامین را مجدداً وارد کنید. از بمباران فوری خود با همه چیز خودداری کنید، وگرنه شفافیتی را که در طول سم‌زدایی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد.

در اینجا چند نکته برای حفظ تعادل سطح دوپامین در حرکت رو به جلو آورده شده است:

• زمان رسانه‌های اجتماعی را به 30 تا 60 دقیقه در روز محدود کنید.

• مراقب باشید که از روی عادت صفحات مجازی را بالا و پایین نکنید.

• از هر صفحه‌ای که به دردتان نمی‌خورد، لغو اشتراک کنید.

• محدودیت‌های زمانی را در گوشی ‌های خود تنظیم کنید.

• به طور منظم یک روز در میان از تکنولوژی فاصله بگیرید.

• مرتباً ذهن آگاهی/ مراقبه انجام دهید.

• زمان زیادی را بدون دستگاه‌های الکترونیکی در طبیعت بگذرانید.

• سرگرمی‌هایی را انتخاب کنید که شامل گوشی نباشند.

• به تعیین حد و مرز برای عوامل حواس‌پرتی ادامه دهید.

هدف این است که یک تعادل سالم و پایدار پیدا کنید، که برای شما در درازمدت کار کند. نه آنقدر سفت و سخت که دیگر هرگز نتوانید از ویدیو یا رسانه‌های اجتماعی لذت ببرید، بلکه تا حدی که زیاده‌روی نکنید. هنگام وارد کردن مجدد محرک‌های دوپامین مانند رسانه‌های اجتماعی به احساس خود توجه کنید. اگر دوباره احساس «تحریک» برای دوپامین بیشتر کردید، کمی عقب بکشید.

 

این یک سبک زندگی است که آگاهانه از عادات خود آگاه باشید

و مطمئن شوید که به الگوهای تضعیف‌کننده باز نخواهید گشت.


 

کاری کنید که این سم‌زدایی برای‌تان کار کند. ذهن شما به جای درهم‌ریختگی و وسوسه‌ی زیاد، احساس شفافیت و آرامش می‌کند. دوباره شادی و شیفتگی را در لذت‌های ساده‌ی زندگی خواهید یافت. و قدم برداشتن به سمت بزرگترین اهداف و رویاهای‌تان آسان خواهد بود زیرا بالاخره می‌توانید تمرکز کنید.

 


پیشنهاد ما برای شما: برای خلق و دستیابی به اهداف و خواسته‌های‌تان، "متود سیلوا" از "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. متود سیلوا به شما کمک می کند رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید. متوجه دلیل و هدف حقیقی حضورتان در این سیاره می‌شوید و در مسیری قدم بر می‌دارید که هر ثانیه، هر روز و هر لحظه شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. پس این اثر فوق‌العاده را از دست ندهید).


 

شما سزاوار این هستید که کاملاً کنترل توجه و انرژی خود را در دست بگیرید. این سم‌زدایی به شما کمک می‌کند که به آنجا برسید! خب، تمام شد. می‌دانیم که می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط به تدریج این کار را بکنید. و در نظرات به ما بگویید که چطور پیش می‌رود! افکار شما تعیین می‌کنند که چه کاری انجام می‌دهید و چگونه به موقعیت‌های زندگی واکنش نشان می‌دهید. در نتیجه، نحوه تفکر شما تأثیر زیادی بر سطح موفقیت و شادی شما دارد و خوشبختانه این امکان وجود دارد که تقریباً به هر شکلی که دوست دارید، ذهن خود را تربیت کنید.

با این حال، تغییر طرز فکر کاری ساده نیست. در واقع، عادت‌های بد که سالیان سال در ذهن شما شکل گرفته‌اند و باورهای ناخودآگاه قدیمی می‌توانند این مسیر را بسیار چالش برانگیز کند. بنابراین، چگونه می توانید شروع کنید؟ در اینجا 9 تمرین تقویت و تربیت ذهن برای موفقیت را خواهید آموخت.
 

- چگونه ذهن خود را برای موفقیت تربیت کنیم؟

قبل از اینکه به تکنیک‌های خاص تمرین مغز بپردازیم، بیایید نگاهی گذرا به نحوه آموزش ذهن خود برای موفق شدن بیندازیم. دکتر جان ان. موریس، مدیر تحقیقات سیاست اجتماعی و سلامت در مؤسسه تحقیقات پیری وابسته به هاروارد است. او معتقد است سه دستورالعمل اصلی وجود دارد که باید هنگام آموزش ذهن خود از آنها پیروی کنید:

۱: کاری چالش برانگیز انجام دهید: هر کاری که برای آموزش مغز خود انجام می‌دهید، باید چالش برانگیز باشد و شما را فراتر از منطقه راحتی خود ببرد.

۲: فعالیت‌های پیچیده را انتخاب کنید: تمرینات خوب برای تمرین مغز باید از شما انرژی بکشد تا فرآیندهای فکری پیچیده‌ای مانند تفکر خلاق و حل مسئله را تمرین کنید.

۳: به طور مداوم تمرین کنید: دکتر موریس می‌گوید: «اگر روی ذهن خود کار نکنید، نمی‌توانید حافظه‌تان را بهبود ببخشید. هرچه زمان بیشتری را به درگیر کردن مغز اختصاص دهید، سود بیشتری خواهد داشت».
 

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این است که نباید سعی کنید چندین تمرین ذهنی را به طور همزمان انجام دهید. این نوع تمرین مداومت را دشوارتر می‌کند. در عوض، یک فعالیت تمرین ذهنی را انتخاب کنید و آن را به طور مداوم هر روز به مدت یک ماه یا بیشتر انجام دهید. پس از تبدیل شدن تمرین به یک عادت، تمرین جدیدی اضافه کنید.
 

- چگونه مغز خود را برای موفقیت آموزش دهید:

شما باید یاد بگیرید که چگونه: دست از تعلل بردارید، سریع یاد بگیرید، به طور جدی تمرکز کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. بنابراین، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ کال نیوپورت، استاد علوم کامپیوتر و نویسنده پرفروش، معتقد است دو توانایی اصلی برای شکوفایی در اقتصاد جدید وجود دارد:

۱: توانایی تسلط سریع بر چیزهای سخت.

۲: توانایی تولید نخبه، هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت.
 

- هفت تمرین و تکنیک تربیت ذهن برای موفقیت:

۱) تنها یک کار را انجام دهید.

این روزها بسیاری از مردم به ندرت تنها یک کار را در یک زمان انجام می دهند. آیا تا به حال شده است که در حین مرور شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون تماشا کرده‌ باشید، هنگام خوردن قهوه صبح، به شخصی ایمیل زده باشید، یا در حین گوش دادن به موسیقی، کتابی خوانده باشید؟ نکته اینجاست: انجام چند کار، کوتاه خوانی و پریدن از کاری به کار دیگر ممکن است مؤثر به نظر برسد، اما در واقعیت، برعکس است.

ما مدام ذهن خودمان را درگیر می‌کنیم تا همیشه از نظر ذهنی خسته باشیم. ساندرا باند چپمن، بنیانگذار و مدیر ارشد مرکز سلامت مغز در دانشگاه تگزاس، می‌گوید: باتری ما آنقدر فرسوده شده است که نمی‌توان واقعاً در سطح عمیق‌تر تفکر کرد و کارآمدتر بود. تولید در سطح نخبه نیاز به تمرکز دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید مغز خود را تمرین دهید تا بتوانید کارهای بیشتری را با استانداردهای بالاتر تولید کنید، باید ذهن خود را برای انجام یک کار در یک زمان آماده کنید. سرعت خود را کم کنید و تمرکز ۱۰۰% روی کار در دست انجام داشته باشید.

 

شما شبیه پنج نفر نزدیک به خود هستید.

 

2) زندگی اجتماعی خود را توسعه دهید.

مغز ما به طور مداوم سیگنال‌ها و اطلاعات جدید را دریافت می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مغزتان را به طور مؤثر تمرین دهید، باید چیزهایی را که در تمام روز، هر روز بر ذهن شما تأثیر می‌گذارند، بهبود ببخشید. و یکی از قوی‌ترین تأثیرات بر ذهن ما افرادی هستند که با آنها وقت می‌گذرانیم. ممکن است با جمله معروف جیم ران، کارآفرین آشنا باشید:

به همین دلیل است که باید دوستانی را انتخاب کنید، که تمایل به اشتراک گذاشتن علایق، نگرش ها و ایده‌های مشابه شما دارند. بنابراین، ارزیابی کنید که چگونه دوستان اجتماعی شما بر نحوه تفکر و عملکرد شما تأثیر می‌گذارند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید اطراف خود را با گروهی از افراد باهوش و متنوع احاطه کنید که به شما الهام می‌دهند تا خودتان را ارتقاء دهید و روی اهداف‌تان کار کنید.

 

3) مراقبه کنید.

تاجر و پروفسور جان تورنتون می‌گوید: “مراقبه برای ذهن همان چیزی است که ورزش برای بدن است، مدیتیشن ذهن را گرم و نیرومند می‌کند”. علم نشان داده است که مراقبه ذهن آگاهی، به ایجاد مسیرهای عصبی جدید در مغز کمک می‌کند. این مسیرها می‌توانند مهارت‌ها و انعطاف‌پذیری ذهنی را بهبود بخشند، این دو ویژگی که برای موفقیت بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داد که مراقبه مختصر و روزانه باعث افزایش توجه، حافظه، خلق‌وخو و تنظیم عاطفی در مراقبه‌کنندگان می‌شود. گفتنی است، این مطالعه همچنین نشان داد که هشت هفته مراقبه مداوم و مختصر روزانه برای بهره‌مندی از فواید مورد نیاز است. بنابراین به انجام آن پایبند باشید.


4) افکار منفی خود را دوباره بازبینی کنید.

بیشتر مردم هر از گاهی به افکار منفی می‌اندیشند، اما این افکار می‌توانند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارند. فیلسوف و امپراتور روم مارکوس اورلیوس قدرت ذهن ما را می دانست و نوشت: افکار ما آن چیزی است که زندگی ما را می سازد. خوشبختانه، می‌توانید با بازبینی مجدد افکار منفی هر زمان که متوجه آنها شدید، مغز خود را طوری تربیت کنید که مثبت باشد. و اما شاید بپرسید چگونه؟ خودآگاهی را تمرین کنید.

هر زمان که احساس ناامیدی کردید، با خودتان خلوت کنید و سعی کنید حلقه افکار منفی موجود در ذهن‌تان را شناسایی کنید. شاید شما به چیزی مانند “چه کسی اهمیت می‌دهد”، “من هرگز این را درست نخواهم فهمید”، “این کار جواب نمی‌دهد” یا “چه فایده‌ای دارد” فکر می‌کنید.

وقتی این افکار مزاحم را می‌بینید، جایگزین کردن آن‌ها با افکار جدید را تمرین کنید، مانند: «تمرین همیشه اثر بخش است»، «من عالی هستم»، «شکست فقط تجربه است»، «اگر سخت کار کنم، به نتیجه خواهم رسید”. اگر هنگام شروع به نظر کمی ساختگی به نظر می‌رسد، اشکالی ندارد! به دنبال شواهدی برای حمایت از دیدگاه جدید خود باشید. به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید “این روش هرگز کار نمی‌کند”، حداقل یک دلیل برای اینکه این روش می‌تواند کار کند را بنویسید.


5) از حافظه خود بیشتر استفاده کنید.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین مغز این است که بیشتر به حافظه خود تکیه کنید. به عنوان مثال، اگر یک لیست کار یا لیست خرید دارید، سعی کنید قبل از بررسی لیست، مورد بعدی را به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید شماره کارت نقدی، شماره تلفن دوستان، پلاک و آدرس خود را حفظ کنید. عادت کنید چیزها را به خاطر بسپارید. این تمرینات ساده برای تقویت ذهن احتمالاً درک شما را هنگام یادگیری چیزهای دیگر افزایش می‌دهد.


6) مطالعه کنید.

یکی دیگر از راه‌های آموزش ذهن، مطالعه کردن زیاد روزانه است. علم ثابت کرده است که مطالعه می‌تواند عملکرد شناختی شما را تقویت کند، مهارت‌های زبانی شما را توسعه دهد و دامنه توجه شما را افزایش دهد. به علاوه، نه تنها مطالعه مغز شما را برای موفقیت آموزش می‌دهد، بلکه چیزهای جدیدی را نیز یاد خواهید گرفت!

بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس می‌گوید: “برای من مطالعه همچنان راه اصلی است که هم چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و هم درک خود را آزمایش می‌کنم”. اگر به دنبال مطالعه هستید، از منوی سایت رویال‌مایند بخش مقالات ( کلیک کنید)، که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است، را بررسی و مطالعه فرمایید.
 

7) مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید.

چه راهی بهتر از یادگیری یک مهارت جدید برای تمرین یادگیری وجود دارد؟ اگر می‌خواهید مغز خود را برای موفقیت آموزش دهید، باید چه کاری انجام دهید: تعیین کنید به چه چیزی می‌خواهید برسید، سپس مراحلی را که برای رسیدن به آن باید بردارید مهندسی معکوس کنید، و در حین مسیر در هر مرحله یاد بگیرید. مثلاً شاید بگویید که می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید. بیایید نحوه انجام آن را مهندسی معکوس کنیم:

  • درباره راه‌های کسب درآمد بیاموزید تا بتوانید نوع کسب‌وکاری را برای شروع انتخاب کنید (به عنوان مثال، در مورد بازاریابی ، مشاوره و غیره بیاموزید).

  • همه چیز را در مورد مدل کسب‌وکار انتخابی خود بیاموزید (به عنوان مثال، یاد بگیرید چگونه در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید).

  • اولین قدمی را که برای شروع باید بردارید و در مورد آن بیاموزید شناسایی کنید (به عنوان مثال، چگونه محصولاتی برای فروش پیدا کنید).

  • مرحله دوم را انجام دهید و همه چیز را در مورد آن بیاموزید (یعنی چگونه یک فروشگاه آنلاین بسازید) و غیره.

 

8) از فایل‌های صوتی سابلیمینال برنامه‌ریزی مغز استفاده کنید.

اگر دوست دارید در حین خواب یا در حین انجام کارهای خود ذهن خود را با باورهای مناسب برنامه‌ریزی کنید، فایل‌های سابلیمینال دقیقی وجود دارند، که ذهن شما را با باورهای درست تغذیه می‌کنند. برای بهره‌مندی از آن‌ها، مجموعه‌ فایل‌های سابلیمینال (کلیک کنید)، تهیه شده توسط سایت رویال‌مایند را از دست ندهید.

 

9) یک سبک زندگی سالم داشته باشید.

وضعیت سلامت جسمانی شما تأثیر چشمگیری بر ذهن شما دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش معمولی می‌تواند حافظه و عملکرد مغز را در طول زمان بهبود بخشد. مطالعه دیگری نشان داد که ورزش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سه بار در هفته حافظه بلند مدت شما را بهبود می‌بخشد. همچنین طبق یک مطالعه هاروارد با عنوان “روانپزشکی تغذیه”، یک رژیم غذایی مغذی‌جات می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

هنگام نوشتن در مورد این مطالعه، دکتر اوا سلهوب پیشنهاد می‌کند که: به این نکته توجه کنید که خوردن غذاهای مختلف چه احساسی در شما ایجاد می‌کند، نه فقط در لحظه، بلکه در روز بعد. سعی کنید به مدت دو تا سه هفته از یک رژیم غذایی “پاک” استفاده کنید. این به معنای حذف تمام غذاهای فرآوری شده و شکر است. ببینید چه حسی دارید و سپس به آرامی غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود بازگردانید و ببینید چه احساسی دارید. در مجموع، می‌توانید تلاش‌های تمرین مغز خود را با یک رژیم غذایی سالم و کمی ورزش بهبود بخشید.

 

- کلام آخر:

هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه مغز خود را تمرین دهید، فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید چالش‌برانگیز و پیچیده باشند. آن‌ها همچنین باید مغز شما را برای یادگیری سریع چیزهای جدید، تمرکز شدید و مولد آموزش دهند. در اینجا تکنیک‌های متعددی برای آموزش و تربیت ذهن برای موفقیت، ذکر کردیم. امیدواریم با تمرین آن‌ها به نتایج مطلوب‌تان دست یابید.

 


  • از تلاش‌های‌تان برای تغییر و آموزش ذهن در جهت موفقیت برایمان بنویسید؟

  • خوشحال می‌شویم تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. آیا روش‌های فوق برای شما مؤثر بوده است؟

  • آیا قادر به تغییر و جایگزینی عادت‌های کهنه و اشتباه خود بوده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند


 

چگونه مغز خود را برای موفقیت تنظیم کنیم؟

 

 

  • اخیراً احساس می‌کنید در کارهای‌تان گیر افتاده‌اید؟

  • نمی‌توانید تمرکز کنید، یا کاری را انجام دهید؟

  • اما اگر به شما بگوییم راهی برای تنظیم مجدد مغز، بازیابی تمرکز، شفافیت ذهن و انگیزه وجود دارد، چه؟


- وارد ترک اعتیاد دوپامین شوید:

شما تنها نیستید. در این دنیای دیجیتال دیوانه‌وار، مغز ما دائماً با عوامل حواس‌پرتی بمباران می‌شود. زنگ‌های اعلان، صدای پیامک‌ها و صدای زنگ‌هایی که از دستگاه‌های مختلف می‌آیند. جای تعجب نیست که تمرکز و بهره‌وری آسیب ببیند. اکنون می‌دانیم به چه فکر می‌کنید ... ترک اعتیاد سخت به نظر می‌رسد. اما با ما همراه باشید. قول می‌دهیم این امر قابل انجام است و ارزشش را دارد.


- چرا ما تلاش می‌کنیم تمرکز کنیم:

موضوع این است: ما بیشتر دوپامین (انتقال دهنده‌ی عصبی "احساس خوب") روزانه‌ را از چیزهایی مانند رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب و سایر موارد حواس‌پرتی دیجیتال دریافت می‌کنیم. وقتی برای صدمین بار اینستاگرام را چک می‌کنید، از تعقیب همسر سابق‌تان یا دیدن عکس‌های خالی لذت می‌برید. این یعنی دوپامین در سیستم شما جاری می‌شود.

همین امر در مورد چک کردن بدون فکر YouTube یا گرفتن عکس برای TikTok نیز صدق می‌کند. این دُوز سریع دوپامین در لحظه احساس خوبی دارد، اما اغلب اوقات دُوزهای بیش از حد آن باعث کاهش سطح پایه‌ی دوپامین می‌شود. به همین دلیل است که ما دائماً دنبال بیشتر هستیم. رسانه‌های اجتماعی بیشتر، یوتیوب بیشتر، شکر بیشتر، کافئین بیشتر، بیشترِ بیشتر.

ما فقط برای اینکه احساسی عادی داشته باشیم، به دوزهای بزرگتر و بزرگتر نیاز داریم. در نتیجه، فعالیت‌هایی که نیاز به توجه متمرکز و حوصله دارند، مانند خواندن، یادگیری یک مهارت جدید، ورزش کردن یا حضور در کنار عزیزان، آزاردهنده می‌شوند. مغز ما به جای انجام کارهای سخت (اما مثمر ثمر) به دنبال دوزهای بعدی دوپامین است. می‌بینید مشکل کجاست؟ اینجاست که سم‌زدایی دوپامین وارد عمل می‌شود ... .


- نقطه‌ی شروع‌تان را از نو تنظیم کنید:

هدف اصلی سم‌زدایی دوپامین تنظیم مجدد و متعادل کردن مجدد سطح دوپامین است، به طوری که چیزهای روزمره در زندگی، مانند مکالمه، پیاده‌روی یا کار عمیق روی یک پروژه، فوراً ارزشمندتر شوند. برای این کار باید فعالیت دائم و بیش از حد دیجیتال را حذف کنیم، تا مغز شما بتواند مجدداً تنظیم شود و فضا برای لذت‌های ساده‌تر ایجاد کند. هنگامی که سم‌زدایی را کامل کردید، متوجه خواهید شد که می‌توانید راحت‌تر تمرکز کنید، واضح‌تر فکر کنید و به جای اینکه همیشه به چیزی بیشتر نیاز داشته باشید، از لحظه لذت ببرید.


گام 1: محیط خود را آماده کنید.

اولین قدم این است که با بهینه‌سازی محیط‌‌تان، خود را برای موفقیت آماده کنید. این به این معنی است که نگاه دقیقی به فضای خود بیندازید و تا آنجا که ممکن است موارد حواس‌پرتی را حذف کنید. کلاً دنیای فیزیکی و دیجیتالی خود را ساده کنید تا یک منطقه‌ی آرام و بدون حواس‌پرتی داشته باشید. این به تنهایی می‌تواند معجزه کند. به عنوان مثال:

• برنامه‌های حواس‌پرتی را از تلفن و لپ‌تاپ خود حذف کنید.

• همه اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

• حساب‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی که به شما سرویس نمی‌دهند، آنفالو یا بی‌صدا کنید.

• تلفن خود را روی حالت مزاحم نشوید بگذارید.

• برای برنامه‌های ضروری مانند ایمیل محدودیت‌های زمانی تنظیم کنید.

• به هم ریختگی را از محل کار و زندگی‌تان پاک کنید.

 

گام 2: زمان آنلاین بودن‌تان را محدود کنید.

اما اکنون بیایید به سم‌زدایی واقعی بپردازیم. این یک گام بزرگ است. هفته‌ی آینده، فقط دو ساعت در روز به خودتان اجازه بدهید به صفحه‌ی تلفن یا تبلت‌تان نگاه کنید. می‌دانم، احتمالاً خیلی کم به نظر می‌رسد! اما می‌توان گفت مسئله همین است، این که عادات و الگوهای عادی خود را به طرزی گسترده مختل کنید.

برخی افراد فرق دارند، ممکن است در چند روز اول از نظم پیروی کنند، اما وقتی به عادت‌های قدیمی باز می‌گردند با شدت بیشتری نسبت به قبل بر می‌گردند، بنابراین عادات خود را بشناسید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با افزودن ویجت زمان آنلاین‌تان به صفحه‌ی اصلی، این کار را آسان‌تر کنید تا بتوانید میزان استفاده‌تان را کنترل کنید. اگر نیاز به استفاده از تلفن یا رایانه برای کار دارید، مرزهای زمانی را مشخص کنید. وقتی زمان استراحت است، آن را کنار بگذارید و بیرون بروید یا کار دیگری انجام دهید که شامل کارهای آنلاین نیست.


گام 3: از حواس‌پرتی محتوای جریانی خودداری کنید.

YouTube، Twitch، TikTok، یا برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونیِ بی‌معنی ممنوع. باز هم می‌دانیم که این تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. اما فقط 7 روز است. نه، ما نمی‌گوییم که این پلتفرم‌ها را کاملاً ترک کنید، فقط زمان زیادی را صرف تماشای محتوایی نکنید که بهره‌وری‌تان را کاهش می‌دهد، می‌توانید به جای تماشای افراطی در طول روز، یک قسمت در روز ببینید. مراقب باشید که وقتی حوصله‌تان سر رفت یواشکی به این سایت‌ها برنگردید. به جای آن برای اینجور مواقع برنامه‌ای داشته باشید.

 

آموزش ذهن


گام 4: از محتوای بزرگسالان دست بکشید.

بله، وقت آن است که از هر چیزی که مربوط به بزرگسالان است، فاصله بگیرید: سایت‌ها، ویدیوها، تصاویر، داستان‌ها، همه این‌ها. ما اینجا نیستم که بگوییم چطور لذت ببرید. اما بیایید واقعیت را بگوییم: این نوع محتوا می‌تواند به‌طور باورنکردنی دوپامین‌زا باشد. باز هم فقط یک هفته می‌توانید این کار را انجام دهید!


گام 5: مراقبه‌ی روزانه انجام دهید.

سعی کنید حداقل 10 دقیقه در روز مراقبه (کلیک کنید)، کنید. نگران تلاش برای پاکسازی کامل ذهن‌تان یا رسیدن به نیروانا نباشید. فقط راحت بنشینید، چشمان‌تان را ببندید و روی تنفس‌تان تمرکز کنید. بگذارید افکار بیایند و بروند، بدون اینکه آن‌ها را قضاوت کنید.

شروع یک تمرین مراقبه، حتی کوتاه مدت، برای بهبود تمرکز، آرامش و سکون درونی شما معجزه می‌کند. بهتر است این کار را حداقل به مدت 7 روز انجام دهید تا به مغزتان اجازه دهد از نو تنظیم شود. اما حتی 3 تا 4 روز نیز می‌تواند مفید باشد. چند روز اول از همه سخت‌تر خواهد بود، زیرا مغز شما به خاطر نرسیدن به "ایستایی" خود به وحشت می‌افتد.

با خودتان مهربان باشید، اما مراقب باشید. حواس‌تان باشد که تنظیم مجدد پایه‌ی دوپامین چقدر با‌ارزش است. هر زمان که هوس کردید به عادت‌های قدیمی‌تان بازگردید، مزایایی را که از انجام تنظیم مجدد به ‌دست خواهید آورد، مجسم کنید. (مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی مانند ذهن‌آگاهی برای آموزش و تربیت توجه و هشیاری استفاده می‌شود و ماحصل آن رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار است. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید).


گام 6: به آرامی دوباره شروع کنید.

هنگامی که سم‌زدایی خود را کامل کردید، آرام‌آرام مواردی مانند رسانه‌های اجتماعی، ویدیوها و سایر محرک‌های دوپامین را مجدداً وارد کنید. از بمباران فوری خود با همه چیز خودداری کنید، وگرنه شفافیتی را که در طول سم‌زدایی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد.

در اینجا چند نکته برای حفظ تعادل سطح دوپامین در حرکت رو به جلو آورده شده است:

• زمان رسانه‌های اجتماعی را به 30 تا 60 دقیقه در روز محدود کنید.

• مراقب باشید که از روی عادت صفحات مجازی را بالا و پایین نکنید.

• از هر صفحه‌ای که به دردتان نمی‌خورد، لغو اشتراک کنید.

• محدودیت‌های زمانی را در گوشی ‌های خود تنظیم کنید.

• به طور منظم یک روز در میان از تکنولوژی فاصله بگیرید.

• مرتباً ذهن آگاهی/ مراقبه انجام دهید.

• زمان زیادی را بدون دستگاه‌های الکترونیکی در طبیعت بگذرانید.

• سرگرمی‌هایی را انتخاب کنید که شامل گوشی نباشند.

• به تعیین حد و مرز برای عوامل حواس‌پرتی ادامه دهید.

هدف این است که یک تعادل سالم و پایدار پیدا کنید، که برای شما در درازمدت کار کند. نه آنقدر سفت و سخت که دیگر هرگز نتوانید از ویدیو یا رسانه‌های اجتماعی لذت ببرید، بلکه تا حدی که زیاده‌روی نکنید. هنگام وارد کردن مجدد محرک‌های دوپامین مانند رسانه‌های اجتماعی به احساس خود توجه کنید. اگر دوباره احساس «تحریک» برای دوپامین بیشتر کردید، کمی عقب بکشید.

 

این یک سبک زندگی است که آگاهانه از عادات خود آگاه باشید

و مطمئن شوید که به الگوهای تضعیف‌کننده باز نخواهید گشت.


 

کاری کنید که این سم‌زدایی برای‌تان کار کند. ذهن شما به جای درهم‌ریختگی و وسوسه‌ی زیاد، احساس شفافیت و آرامش می‌کند. دوباره شادی و شیفتگی را در لذت‌های ساده‌ی زندگی خواهید یافت. و قدم برداشتن به سمت بزرگترین اهداف و رویاهای‌تان آسان خواهد بود زیرا بالاخره می‌توانید تمرکز کنید.

 


پیشنهاد ما برای شما: برای خلق و دستیابی به اهداف و خواسته‌های‌تان، "متود سیلوا" از "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. متود سیلوا به شما کمک می کند رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید. متوجه دلیل و هدف حقیقی حضورتان در این سیاره می‌شوید و در مسیری قدم بر می‌دارید که هر ثانیه، هر روز و هر لحظه شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. پس این اثر فوق‌العاده را از دست ندهید).


 

شما سزاوار این هستید که کاملاً کنترل توجه و انرژی خود را در دست بگیرید. این سم‌زدایی به شما کمک می‌کند که به آنجا برسید! خب، تمام شد. می‌دانیم که می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط به تدریج این کار را بکنید. و در نظرات به ما بگویید که چطور پیش می‌رود! افکار شما تعیین می‌کنند که چه کاری انجام می‌دهید و چگونه به موقعیت‌های زندگی واکنش نشان می‌دهید. در نتیجه، نحوه تفکر شما تأثیر زیادی بر سطح موفقیت و شادی شما دارد و خوشبختانه این امکان وجود دارد که تقریباً به هر شکلی که دوست دارید، ذهن خود را تربیت کنید.

با این حال، تغییر طرز فکر کاری ساده نیست. در واقع، عادت‌های بد که سالیان سال در ذهن شما شکل گرفته‌اند و باورهای ناخودآگاه قدیمی می‌توانند این مسیر را بسیار چالش برانگیز کند. بنابراین، چگونه می توانید شروع کنید؟ در اینجا 9 تمرین تقویت و تربیت ذهن برای موفقیت را خواهید آموخت.
 

- چگونه ذهن خود را برای موفقیت تربیت کنیم؟

قبل از اینکه به تکنیک‌های خاص تمرین مغز بپردازیم، بیایید نگاهی گذرا به نحوه آموزش ذهن خود برای موفق شدن بیندازیم. دکتر جان ان. موریس، مدیر تحقیقات سیاست اجتماعی و سلامت در مؤسسه تحقیقات پیری وابسته به هاروارد است. او معتقد است سه دستورالعمل اصلی وجود دارد که باید هنگام آموزش ذهن خود از آنها پیروی کنید:

۱: کاری چالش برانگیز انجام دهید: هر کاری که برای آموزش مغز خود انجام می‌دهید، باید چالش برانگیز باشد و شما را فراتر از منطقه راحتی خود ببرد.

۲: فعالیت‌های پیچیده را انتخاب کنید: تمرینات خوب برای تمرین مغز باید از شما انرژی بکشد تا فرآیندهای فکری پیچیده‌ای مانند تفکر خلاق و حل مسئله را تمرین کنید.

۳: به طور مداوم تمرین کنید: دکتر موریس می‌گوید: «اگر روی ذهن خود کار نکنید، نمی‌توانید حافظه‌تان را بهبود ببخشید. هرچه زمان بیشتری را به درگیر کردن مغز اختصاص دهید، سود بیشتری خواهد داشت».
 

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این است که نباید سعی کنید چندین تمرین ذهنی را به طور همزمان انجام دهید. این نوع تمرین مداومت را دشوارتر می‌کند. در عوض، یک فعالیت تمرین ذهنی را انتخاب کنید و آن را به طور مداوم هر روز به مدت یک ماه یا بیشتر انجام دهید. پس از تبدیل شدن تمرین به یک عادت، تمرین جدیدی اضافه کنید.
 

- چگونه مغز خود را برای موفقیت آموزش دهید:

شما باید یاد بگیرید که چگونه: دست از تعلل بردارید، سریع یاد بگیرید، به طور جدی تمرکز کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. بنابراین، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ کال نیوپورت، استاد علوم کامپیوتر و نویسنده پرفروش، معتقد است دو توانایی اصلی برای شکوفایی در اقتصاد جدید وجود دارد:

۱: توانایی تسلط سریع بر چیزهای سخت.

۲: توانایی تولید نخبه، هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت.
 

- هفت تمرین و تکنیک تربیت ذهن برای موفقیت:

۱) تنها یک کار را انجام دهید.

این روزها بسیاری از مردم به ندرت تنها یک کار را در یک زمان انجام می دهند. آیا تا به حال شده است که در حین مرور شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون تماشا کرده‌ باشید، هنگام خوردن قهوه صبح، به شخصی ایمیل زده باشید، یا در حین گوش دادن به موسیقی، کتابی خوانده باشید؟ نکته اینجاست: انجام چند کار، کوتاه خوانی و پریدن از کاری به کار دیگر ممکن است مؤثر به نظر برسد، اما در واقعیت، برعکس است.

ما مدام ذهن خودمان را درگیر می‌کنیم تا همیشه از نظر ذهنی خسته باشیم. ساندرا باند چپمن، بنیانگذار و مدیر ارشد مرکز سلامت مغز در دانشگاه تگزاس، می‌گوید: باتری ما آنقدر فرسوده شده است که نمی‌توان واقعاً در سطح عمیق‌تر تفکر کرد و کارآمدتر بود. تولید در سطح نخبه نیاز به تمرکز دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید مغز خود را تمرین دهید تا بتوانید کارهای بیشتری را با استانداردهای بالاتر تولید کنید، باید ذهن خود را برای انجام یک کار در یک زمان آماده کنید. سرعت خود را کم کنید و تمرکز ۱۰۰% روی کار در دست انجام داشته باشید.

 

شما شبیه پنج نفر نزدیک به خود هستید.

 

2) زندگی اجتماعی خود را توسعه دهید.

مغز ما به طور مداوم سیگنال‌ها و اطلاعات جدید را دریافت می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مغزتان را به طور مؤثر تمرین دهید، باید چیزهایی را که در تمام روز، هر روز بر ذهن شما تأثیر می‌گذارند، بهبود ببخشید. و یکی از قوی‌ترین تأثیرات بر ذهن ما افرادی هستند که با آنها وقت می‌گذرانیم. ممکن است با جمله معروف جیم ران، کارآفرین آشنا باشید:

به همین دلیل است که باید دوستانی را انتخاب کنید، که تمایل به اشتراک گذاشتن علایق، نگرش ها و ایده‌های مشابه شما دارند. بنابراین، ارزیابی کنید که چگونه دوستان اجتماعی شما بر نحوه تفکر و عملکرد شما تأثیر می‌گذارند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید اطراف خود را با گروهی از افراد باهوش و متنوع احاطه کنید که به شما الهام می‌دهند تا خودتان را ارتقاء دهید و روی اهداف‌تان کار کنید.

 

3) مراقبه کنید.

تاجر و پروفسور جان تورنتون می‌گوید: “مراقبه برای ذهن همان چیزی است که ورزش برای بدن است، مدیتیشن ذهن را گرم و نیرومند می‌کند”. علم نشان داده است که مراقبه ذهن آگاهی، به ایجاد مسیرهای عصبی جدید در مغز کمک می‌کند. این مسیرها می‌توانند مهارت‌ها و انعطاف‌پذیری ذهنی را بهبود بخشند، این دو ویژگی که برای موفقیت بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داد که مراقبه مختصر و روزانه باعث افزایش توجه، حافظه، خلق‌وخو و تنظیم عاطفی در مراقبه‌کنندگان می‌شود. گفتنی است، این مطالعه همچنین نشان داد که هشت هفته مراقبه مداوم و مختصر روزانه برای بهره‌مندی از فواید مورد نیاز است. بنابراین به انجام آن پایبند باشید.


4) افکار منفی خود را دوباره بازبینی کنید.

بیشتر مردم هر از گاهی به افکار منفی می‌اندیشند، اما این افکار می‌توانند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارند. فیلسوف و امپراتور روم مارکوس اورلیوس قدرت ذهن ما را می دانست و نوشت: افکار ما آن چیزی است که زندگی ما را می سازد. خوشبختانه، می‌توانید با بازبینی مجدد افکار منفی هر زمان که متوجه آنها شدید، مغز خود را طوری تربیت کنید که مثبت باشد. و اما شاید بپرسید چگونه؟ خودآگاهی را تمرین کنید.

هر زمان که احساس ناامیدی کردید، با خودتان خلوت کنید و سعی کنید حلقه افکار منفی موجود در ذهن‌تان را شناسایی کنید. شاید شما به چیزی مانند “چه کسی اهمیت می‌دهد”، “من هرگز این را درست نخواهم فهمید”، “این کار جواب نمی‌دهد” یا “چه فایده‌ای دارد” فکر می‌کنید.

وقتی این افکار مزاحم را می‌بینید، جایگزین کردن آن‌ها با افکار جدید را تمرین کنید، مانند: «تمرین همیشه اثر بخش است»، «من عالی هستم»، «شکست فقط تجربه است»، «اگر سخت کار کنم، به نتیجه خواهم رسید”. اگر هنگام شروع به نظر کمی ساختگی به نظر می‌رسد، اشکالی ندارد! به دنبال شواهدی برای حمایت از دیدگاه جدید خود باشید. به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید “این روش هرگز کار نمی‌کند”، حداقل یک دلیل برای اینکه این روش می‌تواند کار کند را بنویسید.


5) از حافظه خود بیشتر استفاده کنید.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین مغز این است که بیشتر به حافظه خود تکیه کنید. به عنوان مثال، اگر یک لیست کار یا لیست خرید دارید، سعی کنید قبل از بررسی لیست، مورد بعدی را به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید شماره کارت نقدی، شماره تلفن دوستان، پلاک و آدرس خود را حفظ کنید. عادت کنید چیزها را به خاطر بسپارید. این تمرینات ساده برای تقویت ذهن احتمالاً درک شما را هنگام یادگیری چیزهای دیگر افزایش می‌دهد.


6) مطالعه کنید.

یکی دیگر از راه‌های آموزش ذهن، مطالعه کردن زیاد روزانه است. علم ثابت کرده است که مطالعه می‌تواند عملکرد شناختی شما را تقویت کند، مهارت‌های زبانی شما را توسعه دهد و دامنه توجه شما را افزایش دهد. به علاوه، نه تنها مطالعه مغز شما را برای موفقیت آموزش می‌دهد، بلکه چیزهای جدیدی را نیز یاد خواهید گرفت!

بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس می‌گوید: “برای من مطالعه همچنان راه اصلی است که هم چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و هم درک خود را آزمایش می‌کنم”. اگر به دنبال مطالعه هستید، از منوی سایت رویال‌مایند بخش مقالات ( کلیک کنید)، که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است، را بررسی و مطالعه فرمایید.
 

7) مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید.

چه راهی بهتر از یادگیری یک مهارت جدید برای تمرین یادگیری وجود دارد؟ اگر می‌خواهید مغز خود را برای موفقیت آموزش دهید، باید چه کاری انجام دهید: تعیین کنید به چه چیزی می‌خواهید برسید، سپس مراحلی را که برای رسیدن به آن باید بردارید مهندسی معکوس کنید، و در حین مسیر در هر مرحله یاد بگیرید. مثلاً شاید بگویید که می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید. بیایید نحوه انجام آن را مهندسی معکوس کنیم:

  • درباره راه‌های کسب درآمد بیاموزید تا بتوانید نوع کسب‌وکاری را برای شروع انتخاب کنید (به عنوان مثال، در مورد بازاریابی ، مشاوره و غیره بیاموزید).

  • همه چیز را در مورد مدل کسب‌وکار انتخابی خود بیاموزید (به عنوان مثال، یاد بگیرید چگونه در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید).

  • اولین قدمی را که برای شروع باید بردارید و در مورد آن بیاموزید شناسایی کنید (به عنوان مثال، چگونه محصولاتی برای فروش پیدا کنید).

  • مرحله دوم را انجام دهید و همه چیز را در مورد آن بیاموزید (یعنی چگونه یک فروشگاه آنلاین بسازید) و غیره.

 

8) از فایل‌های صوتی سابلیمینال برنامه‌ریزی مغز استفاده کنید.

اگر دوست دارید در حین خواب یا در حین انجام کارهای خود ذهن خود را با باورهای مناسب برنامه‌ریزی کنید، فایل‌های سابلیمینال دقیقی وجود دارند، که ذهن شما را با باورهای درست تغذیه می‌کنند. برای بهره‌مندی از آن‌ها، مجموعه‌ فایل‌های سابلیمینال (کلیک کنید)، تهیه شده توسط سایت رویال‌مایند را از دست ندهید.

 

9) یک سبک زندگی سالم داشته باشید.

وضعیت سلامت جسمانی شما تأثیر چشمگیری بر ذهن شما دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش معمولی می‌تواند حافظه و عملکرد مغز را در طول زمان بهبود بخشد. مطالعه دیگری نشان داد که ورزش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سه بار در هفته حافظه بلند مدت شما را بهبود می‌بخشد. همچنین طبق یک مطالعه هاروارد با عنوان “روانپزشکی تغذیه”، یک رژیم غذایی مغذی‌جات می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

هنگام نوشتن در مورد این مطالعه، دکتر اوا سلهوب پیشنهاد می‌کند که: به این نکته توجه کنید که خوردن غذاهای مختلف چه احساسی در شما ایجاد می‌کند، نه فقط در لحظه، بلکه در روز بعد. سعی کنید به مدت دو تا سه هفته از یک رژیم غذایی “پاک” استفاده کنید. این به معنای حذف تمام غذاهای فرآوری شده و شکر است. ببینید چه حسی دارید و سپس به آرامی غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود بازگردانید و ببینید چه احساسی دارید. در مجموع، می‌توانید تلاش‌های تمرین مغز خود را با یک رژیم غذایی سالم و کمی ورزش بهبود بخشید.

 

- کلام آخر:

هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه مغز خود را تمرین دهید، فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید چالش‌برانگیز و پیچیده باشند. آن‌ها همچنین باید مغز شما را برای یادگیری سریع چیزهای جدید، تمرکز شدید و مولد آموزش دهند. در اینجا تکنیک‌های متعددی برای آموزش و تربیت ذهن برای موفقیت، ذکر کردیم. امیدواریم با تمرین آن‌ها به نتایج مطلوب‌تان دست یابید.

 


  • از تلاش‌های‌تان برای تغییر و آموزش ذهن در جهت موفقیت برایمان بنویسید؟

  • خوشحال می‌شویم تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. آیا روش‌های فوق برای شما مؤثر بوده است؟

  • آیا قادر به تغییر و جایگزینی عادت‌های کهنه و اشتباه خود بوده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام