تفاوت تفکر ثروتمند و فقیر

زمان مطالعه :10 دقیقه

چکیده این مطلب : مطمئناً تفاوت‌های عمیقی بین افراد ثروتمند و فقیر وجود دارد. اما اینکه چرا این دو گروه اینقدر با یکدیگر تفاوت دارند، دقیقاً همان چیزی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. توضیحات بسیار زیادی از تفاوت میان این دو گروه داریم، اما لطفاً این مقاله را تا انتها بخوانید، چرا که به شما اطمینان می‌دهیم، ارزش آن را دارد. شما می‌توانید در زندگی یک فرد قربانی، فقیر یا انسانی ثروتمند و قوی باشید، اما نمی توانید به طور همزمان هردوی آن‌ها باشید.

 


تفاوت تفکر ثروتمند و فقیر

 

 

  • آیا تا به حال به تفاوت‌های بین ثروتمندان و فقرا فکر کرده‌اید؟ 

  • به نظر شما چرا افراد ثروتمند و فقیر اینقدر با هم تفاوت دارند؟

  • تفاوت‌های این افراد از چه چیزی ناشی می‌شود؟


تفاوت ثروتمندان و فقرا فاش شد:

برای افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، یک مزیت این است که در طبقه‌ی اجتماعی‌ای که به دنیا می‌آیند گیر نمی‌کنند. هر نسل سعی می‌کند برای فرزندان خود بهتر عمل کند. ما قصد داریم تفاوت‌های بین طرز فکر ثروتمند و فقیر را به شما نشان دهیم تا بتوانید شجره‌نامه‌تان را به یک شجره‌نامه‌ی موفقیت و ثروت تغییر دهید.

در ابتدا، یک مقدمه کوتاه داریم. این تمایل به بهتر عمل کردن از زمانی که اولین مستعمره‌نشینان به خاک ما آمدند، ادامه داشته است. در واقع، آزاد بودن و ایجاد یک زندگی بهتر یکی از دلایلی بود که بسیاری از افراد این سفر را انجام دادند. هر روز در مورد افرادی می‌شنوید که دنبال "رویای آمریکایی" رفته‌اند و موفق شده‌اند. همچنین احتمالاً در مورد بسیاری از افرادی شنیده‌اید که موفق نشده‌اند و می‌گویند رویای آمریکایی مرده است. تفاوت این دو نوع آدم چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود یکی موفق شود و دیگران شکست بخورند؟


طرز تفکر و عادت‌ها:

همینطور که این مقاله را می‌خوانید، در ذهن‌تان یادداشت کنید که در حال حاضر برای هر عادت در چه ذهنیتی هستید. می‌خواهیم توجه داشته باشیم که این مقاله به تفاوت‌های ذهنی تعمیم داده می‌شود، که می‌تواند باعث شود یک فرد ثروت بسازد در حالی که دیگری این کار را نمی‌کند، زیرا همه چیز برابر است. این مقاله مبارزات یا تعصبات اجتماعی-اقتصادی مختلف که جوامع خاصی ممکن است با آن مواجه شوند را در نظر نمی گیرد.


پیشنهاد ما برای شما: برای از بین بردن تمام موانع انرژی خود یکی بعد از دیگری، پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده‌ی "ثروت نامحدود" اثر "کریستی ماری شلدون" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره، یک تجربه‌ی پاکسازی انرژی آنلاین است که برای از بین بردن تمام موانع انرژی شما طراحی شده است. طی مجموعه‌ای از فایل‌ها، کریستی به فرکانس انرژی شما وصل خواهد شد، به ضمیر ناخودآگاه‌تان دسترسی پیدا خواهد کرد و شما را از تک تک موانع انرژی‌تان رها خواهد کرد.


 

عادت ثروتمند شماره 1

  • افراد ثروتمند پولشان برایشان کار می‌کند:

ثروتمندان می‌دانند که با حقوق ساعتی نمی‌توان ثروتمند شد. همه‌ی افراد در طول روز ساعات مشخصی دارند، اما ثروتمندان این ساعات را به حداکثر می‌رسانند. در واقع، طبق گزارش IRS، افراد ثروتمند 7 نوع منبع درآمد دارند. ثروتمندان وقت خود را صرف خواندن گزارش‌های تجاری از مشاغلی می‌کنند که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند. افراد ثروتمند املاک و مستغلات را هوشمندانه خریداری می‌کنند تا بتوانند یک جریان درآمد نسبتاً منفعل و رو به رشد داشته باشند. پول آن‌ها برایشان کار می‌کند.

 

  • افراد فقیر برای پول کار می‌کنند:

افراد فقیر بیشتر عمر خود را با دستمزد ساعتی می‌گذرانند که کاملاً به شغلشان بستگی دارد. آنها برای دریافت حقوق متکی به گذراندن ساعت‌ها در شرکت شخص دیگری هستند. اگر یک روز کار نکنند، آن روز هیچ درآمدی نخواهند داشت. این موضوع آن‌ها را در برابر نیازهای شرکت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند، به این معنی که اگر به طور غیرمنتظره اخراج شوند، طرح پشتیبان ندارند.


عادت ثروتمند شماره 2

  • افراد ثروتمند پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند:

وقتی ثروتمندان پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند، هدفشان برنده شدن است. افراد ثروتمند خواهان رشد هستند و حاضرند ریسک‌های حساب شده‌ای را برای تحقق آن انجام دهند. ذهنیت ثروتمند روی محاسن تمرکز می‌کند. با هر تصمیمی در زندگی، یک نقطه ضعف بالقوه وجود دارد.

آن‌ها به جای اینکه اجازه دهند افراد منفی برایشان تصمیم بگیرند، از یک رکود بالقوه در بازار سهام فاجعه نمی‌سازند. آنها می‌گذارند آن رکود فرو بنشیند و اغلب سهام بیشتری را در زمان رکود خریداری می‌کنند. افراد ثروتمند رکود را به عنوان حراج در بازار سهام تصور می‌کنند، در حالی که دیگران در حال واگذار کردن سهامشان هستند و با این کار ثروتشان را از دست می‌دهند.

 

  • افراد فقیر تمام پول خود را در حساب‌های پس‌انداز می‌گذارند:

مردم فقیر مسیر امن‌تری را انتخاب می‌کنند. ذهنیت آنها این است که هیچ پولی را از دست ندهند. آنها با گذاشتن پول خود در یک حساب پس‌انداز، مطمئن می‌شوند که آن را در بازار سهام از دست نمی‌دهند. چیزی که آنها ممکن است متوجه نباشند این است که اکثر حساب‌های پس‌انداز دارای درصد سود سالانه کمتر از تورم هستند. میانگین  APY بانک آنلاین حدود 2٪ است. تورم سالانه‌ی تخمین زده شده حدود 3 درصد است.

چگونه حساب پس‌انداز شما را فقیر می‌کند؟ اگر 100000 دلار در یک حساب پس‌انداز با 2% APY گذاشته باشید، حدود 2000 دلار در سال سود دریافت خواهید کرد. این در جمع هزینه‌ها که حدود 20 دلار یا بیشتر خواهد بود، تأثیری ندارد. اگر تورم سالانه 3٪ باشد، آن 1٪ تفاوت معادل از دست دادن 1000 دلار در سال است که پول شما در یک حساب پس‌انداز با سوددهی بالا است.

بدتر از آن این است که آن را با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های شاخص کم‌هزینه مقایسه کنید. اگر میانگین بازده سالانه 5% داشته باشید، آن 100000 دلار هر سال حدود 5000 دلار درآمد دارد. این تفاوت هر سال 3000 دلار است! آن را به موجودی‌های بزرگتر تعمیم دهید؛ تفاوت سود خیلی زیاد است.

 

ثروتمندان همیشه در حال یادگیری و رشد هستند.


عادت ثروتمند شماره 3

  • افراد ثروتمند هدف‌گرا هستند و به مدام در حال یادگیری هستند:

وارن بافت هر روز 5 ساعت مطالعه می‌کند. بیل گیتس سالانه 50 کتاب می‌خواند. گفته می‌شود بسیاری از میلیونرهای دیگر حداقل یک ساعت در روز را برای آموزش اختصاص می‌دهند. حتی اگر فقط بتوانید هر روز 30 دقیقه برای یادگیری اختصاص دهید، آن را در 365 ضرب کنید؛ این یعنی 182.5 ساعت در سال یا کمی بیشتر از71/2 روز کامل در سال.

یک دوره معمولی کالج 3 واحدی حدود 45 ساعت کلاس در هر ترم است. خواندن 30 دقیقه در روز معادل گذراندن 4 دوره دانشگاهی است. انتخاب کتاب‌هایی که دانش شما را گسترش می‌دهند، اثر مرکب دارند. پس از چند سال مطالعه متمرکز روی یک موضوع، می‌توانید از نظر دانش با فردی که در دانشگاه تحصیل کرده است برابری کنید.

 

  • افراد فقیر به محض اینکه مدرسه را تمام می‌کنند، از یادگیری دست می‌کشند:

افراد فقیر پس از اتمام تحصیل از یادگیری دست می‌کشند. حدود 24 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند که در سال گذشته هیچ کتابی، از جمله کتاب‌های الکترونیکی و صوتی، نخوانده‌اند. این رقم در مورد بزرگسالانی که فقط مدرک دبیرستان دارند 34 درصد و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به 7 درصد می‌رسد. نقطه مقابل رشد، رکود یا افول است. بدون آموزش مداوم، نمی‌توان رشد کرد. در برخی زمینه‌ها، به روز نبودن با آخرین تحقیقات و شیوه‌ها، شما را منسوخ می‌کند.


عادت ثروتمند شماره 4

  • افراد ثروتمند به دنبال راه حل هستند و شکایت نمی‌کنند:

افراد ثروتمند می‌دانند که ساختن ثروت آسان نیست. چالش‌ها و موانع متعددی برای رسیدن به آن وجود خواهد داشت. افرادی که در نهایت ثروتمند می‌شوند، بیشتر چیزها را همانطور که هست نمی‌پذیرند. افراد ثروتمند خیلی حسابگر و به دنبال راه‌ حل هستند. آنها می‌دانند که شکایت کارشان را پیش نمی‌برد و اگر این کار را بکنند سفرشان متوقف می‌شود.

 

افراد ثروتمند باورهای محدود‌کننده‌ی مرسوم را کنار می‌گذارند

تا راه حل‌های خلاقانه‌ای برای یک مشکل بیابند.

 

پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.

 

  • افراد فقیر بهانه پیدا می‌کنند و تسلیم می‌شوند:

ساختن ثروت سخت است. همیشه کسی پیدا می‌شود که با ایده‌ها یا استراتژی‌های شما موافق نیست. مردم فقیر اجازه می‌دهند که افراد منفی‌باف آنها را پایین نگه دارند. اغلب اوقات این افرادی که حمایت نمی‌کنند افرادی هستند که تسلیم شده‌اند یا حتی هرگز تلاش نکرده‌اند.

این موضوع معمولاً به عنوان "ذهنیت خرچنگی" شناخته می‌شود. اگر خرچنگ‌های داخل سطل با هم کار می‌کردند، می‌توانستند به راحتی فرار کنند. برعکس، آنها مانع پیشرفت یکدیگر می‌شوند. اگر آنها نتوانند موفق شوند، شما هم نمی‌توانید. کسانی که حمایت نمی‌کنند و شکایت می‌کنند ممکن است درگیر حسادت شده باشند و نخواهند شما موفق شوید، زیرا خودشان این کار را نکردند.


عادت ثروتمند شماره 5

  • افراد ثروتمند اقدامات حساب‌شده انجام می‌دهند و از منطق استفاده می‌کنند:

افراد ثروتمند هنگام تصمیم‌گیری‌های مالی و تجاری از منطق استفاده می‌کنند. آنها قبل از تصمیم‌گیری، محاسن و معایب یک موقعیت را می‌سنجند. انجام اقدامات حساب‌شده باعث می‌شود افراد ثروتمند در تصمیماتشان اعتماد به نفس داشته باشند، زیرا کار اصلی را انجام داده‌اند. ثروتمندان در مورد سناریوهای مختلف فکر کرده و نتایج بالقوه را سنجیده‌اند. با داشتن این اطمینان در تصمیم‌گیری، آنها می‌توانند ریسک‌های محاسبه شده بزرگ‌تری را با پتانسیل بازده بهتر بپذیرند.

 

  • افراد فقیر به طور تکانشی و بدون فکر کردن به وضعیت احتمالی تصمیمات مالی می‌گیرند:

افراد فقیر غالباً تصمیم‌گیری‌های تکانشی و بدون دوراندیشی می‌گیرند. آنها ممکن است در یک سرمایه‌گذاری تجاری سرمایه‌گذاری کنند، زیرا دوستشان از آنها خواسته است این کار را بکنند، بدون اینکه به امور مالی کسب و کار نگاه و توجه کنند. این انتخاب‌های مالی تکانشی بیشتر بر اساس احساسات است تا رویه‌های مالی صحیح. نتایج مالی در این وضعیت‌های احتمالی اغلب منفی است و زیان‌های هنگفت دارد.


عادت ثروتمند شماره 6

  • افراد ثروتمند بلند مدت فکر می‌کنند:

افراد ثروتمند به 20 سال آینده فکر می‌کنند و به دنبال موفقیت آنی نیستند. آنها می‌دانند که ساختن ثروت پایدار واقعی، به زمان و ثبات نیاز دارد. به همین دلیل است که در زمان رکود بازار سهام می‌خرند یا زمانی که حباب مسکن می‌ترکد، ملک می‌خرند. افراد ثروتمند قدرت بهره‌ی مرکب، نوسانات بازار سهام و چگونگی ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری موفق را درک می‌کنند. ممکن است در 5 سال آینده ثروتی را نبینند، اما در دوردست شاهد رشد عظیمی خواهند بود.

 

  • افراد فقیر برای مدت زمان کوتاه فکر می‌کنند:

افراد فقیر درگیر موفقیت آنی هستند. آن‌ها می‌خواهند با یک معامله خوب "به اوج موفقیت برسند"، مثل برنده شدن در لاتاری. آن‌ها اغلب به زور این ماه را به ماه بعد می‌رسانند، زیرا به جای اینکه برای آینده‌شان آماده شوند، اکنون «نیاز دارند» خواسته‌های خود را برآورده کنند.

 

ترس مانع رسیدن به پول و فراوانی می‌شود.


عادت ثروتمند شماره 7

  • افراد ثروتمند اهداف واضح دارند:

افراد ثروتمند می‌دانند که چه می‌خواهند. آنها مسیری مشخص برای رسیدن به اهدافشان دارند و به موانع، به چشم فرصت نگاه می‌کنند. ثروتمندان می‌توانند گام‌های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود را ترسیم کنند و برنامه‌ی عملیاتی واضحی داشته باشند. هیچ حدس و گمان و امیدی وجود ندارد که همه چیز برایشان رو به راه کند. این موضوع افراد ثروتمند را قادر می‌سازد تا ریسک‌های حساب‌شده‌تری را متحمل شوند که بازده بالاتری دارند.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.

 

  • افراد فقیر نمیدانند چه میخواهند:

افراد فقیر هدف مشخصی از آنچه می‌خواهند ندارند. آنها معمولاً روی چیزی که نمی‌خواهند، تمرکز می‌کنند. این ذهنیت مبتنی بر ترس محدود‌کننده است و تمرکز آن‌ها را بر روی خطرها می‌کند. اگر آن‌ها هدف مشخصی نداشته باشند، چیزی ندارند که برای آن تلاش کنند. این به ثروت‌سازی منتهی نمی‌شود زیرا دلیلی برای پس‌انداز وجود ندارد.


عادت ثروتمند شماره 8

  • افراد ثروتمند با چالش ها روبرو می‌شوند:

همه‌ی پیشرفت‌های بزرگ با خارج شدن از منطقه راحتی و قبول چالش‌ها ایجاد می‌شوند. افراد ثروتمند این را درک می‌کنند و حتی اگر بترسند، با چالش مقابله می‌کنند.
 

  • افراد فقیر از چیزهایی که خارج از منطقه آسایش آنها هستند فرار می‌کنند:

افراد فقیر چیزهای ناآشنا را دوست ندارند. آنها با ماندن در منطقه امنشان آرام می‌گیرند و دلیلی برای ترک آن نمی‌بینند. اگر فرصتی پیش بیاید که کمی متفاوت باشد یا چیزی که قبلاً به آن فکر نکرده بودند، به احتمال زیاد آن چالش را قبول نخواهند کرد.


عادت ثروتمند شماره 9

  • افراد ثروتمند مبتکر و خالق هستند:

افراد ثروتمند کارآفرینان و نوآوران دنیای ما هستند. آنها خلاق هستند و دائماً به دنبال ایجاد محصولات ارزشمند هستند. بیشتر وقت افراد ثروتمند صرف نوآوری و یادگیری می‌شود که از مصرف‌کننده بودنِ مداوم سود بیشتری دارد.

 

  • افراد فقیر مصرف کننده هستند:

اگر تا به حال چیزی خلق نکرده‌اید و از به چالش کشیدن خودتان طفره می‌روید، تنها کار دیگری که می‌توانید با پول‌تان انجام دهید، مصرف کردن است. افراد فقیر به جای اینکه کارآفرین شوند یا در مورد بازار سهام بیاموزند، وقت خود را صرف به دست آوردن آخرین نماد منزلت می‌کنند.

 

افراد فقیر به ناچار بیشتر پول خود را صرف اقلامی می‌کنند

که توسط افراد ثروتمند تولید می‌شوند.

 


ذهنیت ثروتمند دارید یا فقیر؟

اکنون که تفاوت‌های اصلی طرز تفکر افراد ثروتمند و فقیر را می‌دانید، زمانی را به تفکر در مورد زندگی‌تان اختصاص دهید. اگر در حال حاضر بیشتر با عادات فقرا ارتباط دارید، نگران نباشید! شناخت الگوهای رفتاری اولین قدم در تغییر آنهاست. اگر می‌خواهید عادت‌های خود را به عادت‌های افراد ثروتمند تغییر دهید، سعی کنید هر روز تغییرات کوچکی در جهت ثروتمند شدن ایجاد کنید. در نظرات  برای ما بنویسید که در حال حاضر چه طرز تفکری دارید.

  • کدام عادت‌های گفته شده در این مقاله، بیشتر شبیه شما هستند؟

  • آیا تا به حال تلاشی در جهتِ تغییر عادت‌ها و تفکرات خود انجام داده‌اید؟

  • آیا در ایجاد تغییرات در تفکرات‌تان موفق بوده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 


تفاوت تفکر ثروتمند و فقیر

 

 

  • آیا تا به حال به تفاوت‌های بین ثروتمندان و فقرا فکر کرده‌اید؟ 

  • به نظر شما چرا افراد ثروتمند و فقیر اینقدر با هم تفاوت دارند؟

  • تفاوت‌های این افراد از چه چیزی ناشی می‌شود؟


تفاوت ثروتمندان و فقرا فاش شد:

برای افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، یک مزیت این است که در طبقه‌ی اجتماعی‌ای که به دنیا می‌آیند گیر نمی‌کنند. هر نسل سعی می‌کند برای فرزندان خود بهتر عمل کند. ما قصد داریم تفاوت‌های بین طرز فکر ثروتمند و فقیر را به شما نشان دهیم تا بتوانید شجره‌نامه‌تان را به یک شجره‌نامه‌ی موفقیت و ثروت تغییر دهید.

در ابتدا، یک مقدمه کوتاه داریم. این تمایل به بهتر عمل کردن از زمانی که اولین مستعمره‌نشینان به خاک ما آمدند، ادامه داشته است. در واقع، آزاد بودن و ایجاد یک زندگی بهتر یکی از دلایلی بود که بسیاری از افراد این سفر را انجام دادند. هر روز در مورد افرادی می‌شنوید که دنبال "رویای آمریکایی" رفته‌اند و موفق شده‌اند. همچنین احتمالاً در مورد بسیاری از افرادی شنیده‌اید که موفق نشده‌اند و می‌گویند رویای آمریکایی مرده است. تفاوت این دو نوع آدم چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود یکی موفق شود و دیگران شکست بخورند؟


طرز تفکر و عادت‌ها:

همینطور که این مقاله را می‌خوانید، در ذهن‌تان یادداشت کنید که در حال حاضر برای هر عادت در چه ذهنیتی هستید. می‌خواهیم توجه داشته باشیم که این مقاله به تفاوت‌های ذهنی تعمیم داده می‌شود، که می‌تواند باعث شود یک فرد ثروت بسازد در حالی که دیگری این کار را نمی‌کند، زیرا همه چیز برابر است. این مقاله مبارزات یا تعصبات اجتماعی-اقتصادی مختلف که جوامع خاصی ممکن است با آن مواجه شوند را در نظر نمی گیرد.


پیشنهاد ما برای شما: برای از بین بردن تمام موانع انرژی خود یکی بعد از دیگری، پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده‌ی "ثروت نامحدود" اثر "کریستی ماری شلدون" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره، یک تجربه‌ی پاکسازی انرژی آنلاین است که برای از بین بردن تمام موانع انرژی شما طراحی شده است. طی مجموعه‌ای از فایل‌ها، کریستی به فرکانس انرژی شما وصل خواهد شد، به ضمیر ناخودآگاه‌تان دسترسی پیدا خواهد کرد و شما را از تک تک موانع انرژی‌تان رها خواهد کرد.


 

عادت ثروتمند شماره 1

  • افراد ثروتمند پولشان برایشان کار می‌کند:

ثروتمندان می‌دانند که با حقوق ساعتی نمی‌توان ثروتمند شد. همه‌ی افراد در طول روز ساعات مشخصی دارند، اما ثروتمندان این ساعات را به حداکثر می‌رسانند. در واقع، طبق گزارش IRS، افراد ثروتمند 7 نوع منبع درآمد دارند. ثروتمندان وقت خود را صرف خواندن گزارش‌های تجاری از مشاغلی می‌کنند که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند. افراد ثروتمند املاک و مستغلات را هوشمندانه خریداری می‌کنند تا بتوانند یک جریان درآمد نسبتاً منفعل و رو به رشد داشته باشند. پول آن‌ها برایشان کار می‌کند.

 

  • افراد فقیر برای پول کار می‌کنند:

افراد فقیر بیشتر عمر خود را با دستمزد ساعتی می‌گذرانند که کاملاً به شغلشان بستگی دارد. آنها برای دریافت حقوق متکی به گذراندن ساعت‌ها در شرکت شخص دیگری هستند. اگر یک روز کار نکنند، آن روز هیچ درآمدی نخواهند داشت. این موضوع آن‌ها را در برابر نیازهای شرکت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند، به این معنی که اگر به طور غیرمنتظره اخراج شوند، طرح پشتیبان ندارند.


عادت ثروتمند شماره 2

  • افراد ثروتمند پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند:

وقتی ثروتمندان پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند، هدفشان برنده شدن است. افراد ثروتمند خواهان رشد هستند و حاضرند ریسک‌های حساب شده‌ای را برای تحقق آن انجام دهند. ذهنیت ثروتمند روی محاسن تمرکز می‌کند. با هر تصمیمی در زندگی، یک نقطه ضعف بالقوه وجود دارد.

آن‌ها به جای اینکه اجازه دهند افراد منفی برایشان تصمیم بگیرند، از یک رکود بالقوه در بازار سهام فاجعه نمی‌سازند. آنها می‌گذارند آن رکود فرو بنشیند و اغلب سهام بیشتری را در زمان رکود خریداری می‌کنند. افراد ثروتمند رکود را به عنوان حراج در بازار سهام تصور می‌کنند، در حالی که دیگران در حال واگذار کردن سهامشان هستند و با این کار ثروتشان را از دست می‌دهند.

 

  • افراد فقیر تمام پول خود را در حساب‌های پس‌انداز می‌گذارند:

مردم فقیر مسیر امن‌تری را انتخاب می‌کنند. ذهنیت آنها این است که هیچ پولی را از دست ندهند. آنها با گذاشتن پول خود در یک حساب پس‌انداز، مطمئن می‌شوند که آن را در بازار سهام از دست نمی‌دهند. چیزی که آنها ممکن است متوجه نباشند این است که اکثر حساب‌های پس‌انداز دارای درصد سود سالانه کمتر از تورم هستند. میانگین  APY بانک آنلاین حدود 2٪ است. تورم سالانه‌ی تخمین زده شده حدود 3 درصد است.

چگونه حساب پس‌انداز شما را فقیر می‌کند؟ اگر 100000 دلار در یک حساب پس‌انداز با 2% APY گذاشته باشید، حدود 2000 دلار در سال سود دریافت خواهید کرد. این در جمع هزینه‌ها که حدود 20 دلار یا بیشتر خواهد بود، تأثیری ندارد. اگر تورم سالانه 3٪ باشد، آن 1٪ تفاوت معادل از دست دادن 1000 دلار در سال است که پول شما در یک حساب پس‌انداز با سوددهی بالا است.

بدتر از آن این است که آن را با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های شاخص کم‌هزینه مقایسه کنید. اگر میانگین بازده سالانه 5% داشته باشید، آن 100000 دلار هر سال حدود 5000 دلار درآمد دارد. این تفاوت هر سال 3000 دلار است! آن را به موجودی‌های بزرگتر تعمیم دهید؛ تفاوت سود خیلی زیاد است.

 

ثروتمندان همیشه در حال یادگیری و رشد هستند.


عادت ثروتمند شماره 3

  • افراد ثروتمند هدف‌گرا هستند و به مدام در حال یادگیری هستند:

وارن بافت هر روز 5 ساعت مطالعه می‌کند. بیل گیتس سالانه 50 کتاب می‌خواند. گفته می‌شود بسیاری از میلیونرهای دیگر حداقل یک ساعت در روز را برای آموزش اختصاص می‌دهند. حتی اگر فقط بتوانید هر روز 30 دقیقه برای یادگیری اختصاص دهید، آن را در 365 ضرب کنید؛ این یعنی 182.5 ساعت در سال یا کمی بیشتر از71/2 روز کامل در سال.

یک دوره معمولی کالج 3 واحدی حدود 45 ساعت کلاس در هر ترم است. خواندن 30 دقیقه در روز معادل گذراندن 4 دوره دانشگاهی است. انتخاب کتاب‌هایی که دانش شما را گسترش می‌دهند، اثر مرکب دارند. پس از چند سال مطالعه متمرکز روی یک موضوع، می‌توانید از نظر دانش با فردی که در دانشگاه تحصیل کرده است برابری کنید.

 

  • افراد فقیر به محض اینکه مدرسه را تمام می‌کنند، از یادگیری دست می‌کشند:

افراد فقیر پس از اتمام تحصیل از یادگیری دست می‌کشند. حدود 24 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند که در سال گذشته هیچ کتابی، از جمله کتاب‌های الکترونیکی و صوتی، نخوانده‌اند. این رقم در مورد بزرگسالانی که فقط مدرک دبیرستان دارند 34 درصد و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به 7 درصد می‌رسد. نقطه مقابل رشد، رکود یا افول است. بدون آموزش مداوم، نمی‌توان رشد کرد. در برخی زمینه‌ها، به روز نبودن با آخرین تحقیقات و شیوه‌ها، شما را منسوخ می‌کند.


عادت ثروتمند شماره 4

  • افراد ثروتمند به دنبال راه حل هستند و شکایت نمی‌کنند:

افراد ثروتمند می‌دانند که ساختن ثروت آسان نیست. چالش‌ها و موانع متعددی برای رسیدن به آن وجود خواهد داشت. افرادی که در نهایت ثروتمند می‌شوند، بیشتر چیزها را همانطور که هست نمی‌پذیرند. افراد ثروتمند خیلی حسابگر و به دنبال راه‌ حل هستند. آنها می‌دانند که شکایت کارشان را پیش نمی‌برد و اگر این کار را بکنند سفرشان متوقف می‌شود.

 

افراد ثروتمند باورهای محدود‌کننده‌ی مرسوم را کنار می‌گذارند

تا راه حل‌های خلاقانه‌ای برای یک مشکل بیابند.

 

پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.

 

  • افراد فقیر بهانه پیدا می‌کنند و تسلیم می‌شوند:

ساختن ثروت سخت است. همیشه کسی پیدا می‌شود که با ایده‌ها یا استراتژی‌های شما موافق نیست. مردم فقیر اجازه می‌دهند که افراد منفی‌باف آنها را پایین نگه دارند. اغلب اوقات این افرادی که حمایت نمی‌کنند افرادی هستند که تسلیم شده‌اند یا حتی هرگز تلاش نکرده‌اند.

این موضوع معمولاً به عنوان "ذهنیت خرچنگی" شناخته می‌شود. اگر خرچنگ‌های داخل سطل با هم کار می‌کردند، می‌توانستند به راحتی فرار کنند. برعکس، آنها مانع پیشرفت یکدیگر می‌شوند. اگر آنها نتوانند موفق شوند، شما هم نمی‌توانید. کسانی که حمایت نمی‌کنند و شکایت می‌کنند ممکن است درگیر حسادت شده باشند و نخواهند شما موفق شوید، زیرا خودشان این کار را نکردند.


عادت ثروتمند شماره 5

  • افراد ثروتمند اقدامات حساب‌شده انجام می‌دهند و از منطق استفاده می‌کنند:

افراد ثروتمند هنگام تصمیم‌گیری‌های مالی و تجاری از منطق استفاده می‌کنند. آنها قبل از تصمیم‌گیری، محاسن و معایب یک موقعیت را می‌سنجند. انجام اقدامات حساب‌شده باعث می‌شود افراد ثروتمند در تصمیماتشان اعتماد به نفس داشته باشند، زیرا کار اصلی را انجام داده‌اند. ثروتمندان در مورد سناریوهای مختلف فکر کرده و نتایج بالقوه را سنجیده‌اند. با داشتن این اطمینان در تصمیم‌گیری، آنها می‌توانند ریسک‌های محاسبه شده بزرگ‌تری را با پتانسیل بازده بهتر بپذیرند.

 

  • افراد فقیر به طور تکانشی و بدون فکر کردن به وضعیت احتمالی تصمیمات مالی می‌گیرند:

افراد فقیر غالباً تصمیم‌گیری‌های تکانشی و بدون دوراندیشی می‌گیرند. آنها ممکن است در یک سرمایه‌گذاری تجاری سرمایه‌گذاری کنند، زیرا دوستشان از آنها خواسته است این کار را بکنند، بدون اینکه به امور مالی کسب و کار نگاه و توجه کنند. این انتخاب‌های مالی تکانشی بیشتر بر اساس احساسات است تا رویه‌های مالی صحیح. نتایج مالی در این وضعیت‌های احتمالی اغلب منفی است و زیان‌های هنگفت دارد.


عادت ثروتمند شماره 6

  • افراد ثروتمند بلند مدت فکر می‌کنند:

افراد ثروتمند به 20 سال آینده فکر می‌کنند و به دنبال موفقیت آنی نیستند. آنها می‌دانند که ساختن ثروت پایدار واقعی، به زمان و ثبات نیاز دارد. به همین دلیل است که در زمان رکود بازار سهام می‌خرند یا زمانی که حباب مسکن می‌ترکد، ملک می‌خرند. افراد ثروتمند قدرت بهره‌ی مرکب، نوسانات بازار سهام و چگونگی ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری موفق را درک می‌کنند. ممکن است در 5 سال آینده ثروتی را نبینند، اما در دوردست شاهد رشد عظیمی خواهند بود.

 

  • افراد فقیر برای مدت زمان کوتاه فکر می‌کنند:

افراد فقیر درگیر موفقیت آنی هستند. آن‌ها می‌خواهند با یک معامله خوب "به اوج موفقیت برسند"، مثل برنده شدن در لاتاری. آن‌ها اغلب به زور این ماه را به ماه بعد می‌رسانند، زیرا به جای اینکه برای آینده‌شان آماده شوند، اکنون «نیاز دارند» خواسته‌های خود را برآورده کنند.

 

ترس مانع رسیدن به پول و فراوانی می‌شود.


عادت ثروتمند شماره 7

  • افراد ثروتمند اهداف واضح دارند:

افراد ثروتمند می‌دانند که چه می‌خواهند. آنها مسیری مشخص برای رسیدن به اهدافشان دارند و به موانع، به چشم فرصت نگاه می‌کنند. ثروتمندان می‌توانند گام‌های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود را ترسیم کنند و برنامه‌ی عملیاتی واضحی داشته باشند. هیچ حدس و گمان و امیدی وجود ندارد که همه چیز برایشان رو به راه کند. این موضوع افراد ثروتمند را قادر می‌سازد تا ریسک‌های حساب‌شده‌تری را متحمل شوند که بازده بالاتری دارند.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.

 

  • افراد فقیر نمیدانند چه میخواهند:

افراد فقیر هدف مشخصی از آنچه می‌خواهند ندارند. آنها معمولاً روی چیزی که نمی‌خواهند، تمرکز می‌کنند. این ذهنیت مبتنی بر ترس محدود‌کننده است و تمرکز آن‌ها را بر روی خطرها می‌کند. اگر آن‌ها هدف مشخصی نداشته باشند، چیزی ندارند که برای آن تلاش کنند. این به ثروت‌سازی منتهی نمی‌شود زیرا دلیلی برای پس‌انداز وجود ندارد.


عادت ثروتمند شماره 8

  • افراد ثروتمند با چالش ها روبرو می‌شوند:

همه‌ی پیشرفت‌های بزرگ با خارج شدن از منطقه راحتی و قبول چالش‌ها ایجاد می‌شوند. افراد ثروتمند این را درک می‌کنند و حتی اگر بترسند، با چالش مقابله می‌کنند.
 

  • افراد فقیر از چیزهایی که خارج از منطقه آسایش آنها هستند فرار می‌کنند:

افراد فقیر چیزهای ناآشنا را دوست ندارند. آنها با ماندن در منطقه امنشان آرام می‌گیرند و دلیلی برای ترک آن نمی‌بینند. اگر فرصتی پیش بیاید که کمی متفاوت باشد یا چیزی که قبلاً به آن فکر نکرده بودند، به احتمال زیاد آن چالش را قبول نخواهند کرد.


عادت ثروتمند شماره 9

  • افراد ثروتمند مبتکر و خالق هستند:

افراد ثروتمند کارآفرینان و نوآوران دنیای ما هستند. آنها خلاق هستند و دائماً به دنبال ایجاد محصولات ارزشمند هستند. بیشتر وقت افراد ثروتمند صرف نوآوری و یادگیری می‌شود که از مصرف‌کننده بودنِ مداوم سود بیشتری دارد.

 

  • افراد فقیر مصرف کننده هستند:

اگر تا به حال چیزی خلق نکرده‌اید و از به چالش کشیدن خودتان طفره می‌روید، تنها کار دیگری که می‌توانید با پول‌تان انجام دهید، مصرف کردن است. افراد فقیر به جای اینکه کارآفرین شوند یا در مورد بازار سهام بیاموزند، وقت خود را صرف به دست آوردن آخرین نماد منزلت می‌کنند.

 

افراد فقیر به ناچار بیشتر پول خود را صرف اقلامی می‌کنند

که توسط افراد ثروتمند تولید می‌شوند.

 


ذهنیت ثروتمند دارید یا فقیر؟

اکنون که تفاوت‌های اصلی طرز تفکر افراد ثروتمند و فقیر را می‌دانید، زمانی را به تفکر در مورد زندگی‌تان اختصاص دهید. اگر در حال حاضر بیشتر با عادات فقرا ارتباط دارید، نگران نباشید! شناخت الگوهای رفتاری اولین قدم در تغییر آنهاست. اگر می‌خواهید عادت‌های خود را به عادت‌های افراد ثروتمند تغییر دهید، سعی کنید هر روز تغییرات کوچکی در جهت ثروتمند شدن ایجاد کنید. در نظرات  برای ما بنویسید که در حال حاضر چه طرز تفکری دارید.

  • کدام عادت‌های گفته شده در این مقاله، بیشتر شبیه شما هستند؟

  • آیا تا به حال تلاشی در جهتِ تغییر عادت‌ها و تفکرات خود انجام داده‌اید؟

  • آیا در ایجاد تغییرات در تفکرات‌تان موفق بوده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام