مقالات

چگونه داشتن روتین، روابط را بهبود می‌بخشد؟
فکر این که برای رابطه‌تان برنامه‌ریزی یا روتین داشته باشید به نظر خسته‌کننده می‌رسد. اما داشتن برنامه برای رابطه به این معنا نیست که نسبت به آن سهل‌انگاری می‌کنید و در نتیجه رابطه محکوم به فناست. سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و متخصص در روابط، می‌گوید که داشتن روتین زمینه‌سازی، ساختار، استحکام و ثبات را در روابط فراهم می‌کند. بعلاوه، داشتن یک ر ...
5 اصل روانشناسی در مورد عشق!
روانشناسان و محققان چندین نظریه‌ی متفاوت از عشق ارائه داده‌اند تا چگونگی شکل‌گیری و همچنین نحوه‌ی دوام آوردن آن را توضیح دهند. عشق یک احساس ساده‌ی انسانی است. اما درک چگونگی و علت رخ دادن آن به این آسانی نیست. در واقع، مدت‌ها بسیاری از افراد ادعا داشتند که عشق آنقدر اساسی، رمزآلود و معنوی بود که علم نمی‌توانست آن را کاملا درک کند. با این وجود خیلی‌ ...
چگونه فرد خوش‌بینی باشیم؟
افکار منفی و رهاکردن ذهن با افکار آسیب‌زننده یکی از چالش‌های بزرگ انسان در مقابله با اتفاقات ناخوشایند است. زمانی که ذهن شروع به منفی‌بافی و بسط این افکار می‌کند زندگی شخص مختل می‌شود. گاهی این افکار زمینه‌ساز مشکلات روحی جدی‌تر مانند نشخوارهای ذهنی، افسردگی و گاهاً خودکشی می‌شود. خوش‌بینی و حذف این افکار از ذهن بهترین راهکار پیشگیری از این مشکلات ...
اعتماد به نفس در محیط کار!
همه می‌دانیم که صلاحیت و شایستگی برای موفقیت شغلی و رضایت شخصی در محیط کار ضروری است، اما بدون اعتماد به نفس مانند پرنده‌ای با یک بال خواهیم بود. در واقع اعتماد به نفس و صلاحیت، دو بال پرواز بر فراز آسمان موفقیت شغلی هستند. متأسفانه اغلب رهبران و مدیران اعتماد به نفس کافی ندارند. اما چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم. لازم نیست تمام ساختم ...
تحول و جهش در کسب‌وکار از نظر برایان تریسی
تحول کسب‌وکار امروزه یکی از مهم ترین نیاز صاحبان مشاغل به شمار می آید. تحول در کسب‌وکار از راه و جنبه های گوناگونی اتفاق میوفتد. از نظر برایان تریسی فقط چهار روش است که می تواند تحول کسب‌وکار شما را رقم بزند. اگر شما هم به فکر تحول در کسب‌وکار خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.
موفقیت در کسب‌وکار از نگاه برایان تریسی
مهم نیست که تازه شروع کرده‌اید یا فردی حرفه‌ای هستید و از قدیم کسب‌وکارتان را داشته‌اید، برای موفقیت باید یک سری قوانین را رعایت کنید. به نظر شما چرا افرادی مثل بیل گیتس، آنتونی رابینز، اینشتین یا حتی والت دیزنی اینقدر محبوب و مشهور شده‌اند؟ مسلماً به خاطر دستاوردهایی که داشته‌اند. اما همیشه وقتی به سخنان بزرگان در مورد کسب‌وکار نگاهی می‌اندازیم، م ...
هر آنچه در مورد روش کانبان باید بدانید!
کانبان(Kanban) واژه‌ای ژاپنی به معنای “نشانه بصری” یا “کارت” است. کانبان چهارچوبی مصور است که برای پیاده‌سازی و اجرای مدیریت پروژه چابک استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که چه محصولی ،در چه زمانی و به چه مقدار باید تولید گردد. این روش تغییرات کوچک و تصاعدی را به سیستم حال حاضر شما القاء می‌کند و نیازی به راه اندازی و یا پروسه خاصی برای اجرا ندارد ( بدین ...
روش کانبان در مدیریت پروژه چیست؟
کانبان یک روش بسیار محبوب برای تعریف، مدیریت و بهبود سرویس‌هایی است که بر دانش‌ورزی تمرکز دارند. با این بستر می‌توان به تصویرسازی کارها مشغول شد، بهره‌وری را به بالاترین مقدار رساند و به صورت مداوم به بهبود محصولات و خدمات پرداخت. کارها در جایی به نام «برد کانبان» به نمایش در می‌آیند و اجازه می‌دهند امور را میان چندین تیم بهینه‌سازی کنید و حتی پیچی ...
تکنیک‌های ایجاد عادات خوب!
وقتی در مورد عادات صحبت می‌کنیم، یک چیز کاملاً واضح است که همه عادات خوب نیستند و بالعکس. اما آن عادات بد این پتانسیل را دارند که به طور قابل توجهی بر زندگی ما تأثیر منفی بگذارند. از سوی دیگر، عادت‌های خوب مختلف این پتانسیل را دارند که ما را در کوتاه‌مدت و درازمدت به سمت یک زندگی موفق سوق دهند.
افزایش یادگیری با مدل 10 20 70
طبیعی است که هر فردی دوست دارد در کار خود پیشرفت کند و هر روز چیزهای جدیدتری یاد بگیرد. به طور کلی همه شما با یادگیری توسط کلاس‌های آموزشی آشنایی دارید اما امروزه روش‌های مؤثرتری هم برای یادگیری قرار گرفته است. مدل یادگیری ۱۰ ۲۰ ۷۰ یکی از آموزش‌های تأثیرگذار در عصر امروز است که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته ایم.