قانون تکامل در ثروتمند شدن

زمان مطالعه :15 دقیقه

چکیده این مطلب : این جهان قوانینی دارد که ما سعی در شناخت و بکار گیری آن‌ها برای بهبود و رشد خودمان داریم. از جمله این قوانین، می‌توان به قانون تکامل اشاره کرد. ساده‌ترین تعریفی که می‌توانم برای قانون تکامل ارائه بدهیم این است که: قانون تکامل می‌گوید برای به دست آوردن یک نتیجه یا رسیدن به یک مقصد باید روندی و مسیری طی بشود. در واقع این قانون می‌گوید ما با یک پلک زدن نمی‌توانیم به نتیجه برسیم یا مقصدی را طی کنیم.

 

قانون تکامل در ثروتمند شدن

 

 

  • آیا تا به حال به روند شکل‌گیری جهان امروزی فکر کرده‌اید؟
  • تاکنون به رشد خودتان که از یک تک‌ سلول آغاز شده و طی روندی اعضای بدن را شکل داده‌اند، توجه کرده‌اید؟
  • آیا در مورد قانون تکامل چیزی شنیده‌اید؟


- قانون تکامل:

این جهان قوانینی دارد که ما سعی در شناخت و بکار گیری آن‌ها برای بهبود و رشد خودمان داریم. ساده‌ترین تعریفی که می‌توانم برای قانون تکامل ارائه بدهیم این است که: قانون تکامل می‌گوید برای به دست آوردن یک نتیجه یا رسیدن به یک مقصد باید روندی و مسیری طی بشود. در واقع این قانون تکامل می‌گوید ما با یک پلک زدن نمی‌توانیم به نتیجه برسیم یا مقصدی را طی کنیم. برای مثال: شما از اصفهان اگر بخواهید به سمت شمال بروید، باید مسیر بین این دو استان را طی کنید و در این جهان مادی و فیزیکی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست که با یک چشم بر هم زدن اصفهان غیب شوید و شمال ظاهر بشوید!!! باید با همین یک مثال تا حد زیادی به درک این قانون تکامل رسیده باشید.

برای روشن شدن مسئله به مثال دیگری توجه کنید: قانون تکامل می‍گوید برای این که آب از درجه صفر به نقطه جوش صد درجه برسد باید تکامل و روند تدریجی را طی کند و درجه حرارت آب یکی یکی بالا برود و یک دفعه از صفر به صد نخواهد رفت! البته این را هم باید در نظر بگیرید که تکامل می‌تواند خیلی سریع یا خیلی کند سپری شود. مثلاً ما می‌توانیم با زیاد کردن شعله آتش زیر آب باعث شویم تا خیلی سریع آب به نقطه جوش برسد. یا می‌توانیم شعله را کم کنیم تا به آرامی حرارت آب بالا رود.

 

در جهان مادی و فیزیکی، نمی‌توان انتظار گرفتن نتیجه به صورت متافیزیک داشته باشیم

و ما ناچار به طی کردن تکامل در همه امور زندگی هستیم

 

دور زدن قانون تکامل اکیداً امکان‌پذیر نیست. پس تا اینجا متوجه شدیم که طی کردن روند و مسیر بخشی جدا نشدنی از زندگی ماست. از خوردن و خوابیدن گرفته تا انتخاب اهداف و حرکت به سمت آن‌ها و موفق شدن یا نشدن و رشد یا پسرفت ما کاملاً با قانون تکامل هماهنگ هستند.

همانطور که برای موفق شدن باید تکامل و روند طی شود، حتی برای پسرفت و ریزش هم روند سپری خواهد شد. هیچ اتفاق آنی و لحظه‌ای وجود ندارد. یک فرد چاق یک شبه نمی‌تواند خودش را لاغر کند و یک فرد لاغر هم یک روزه چاق نخواهد شد. یک فقیر یک روزه پولدار و ثروتمند نمی‌شود و یک پولدار هم یک شبه فقیر نخواهد شد.

شاید شنیده باشید که فلان فرد یک شبه ثروتمند شد یا شخصی در عرض یک روز کل زندگی و داراییش را باخت و بدبخت شد! همانطور که گفتیم اتفاقات لحظه‌ای و در عرض یک چشمک زدن رخ نمی‌دهند و آن شخصی که یک شبه کل سرمایه‌اش دود شده قطعاً طی روزها و ماه‌های گذشته روند و تکامل غلطی را پیش گرفته بوده است که حاصلش ورشکستگی و فقر شده است.

 


پیشنهاد ما برای شما: پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول و ثروت بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.


 

ما برای عملکرد خوب در یک بازی، باید در ابتدا قواعد و قوانین آن بازی را بلد باشیم. در غیر اینصورت فقط دست و پای الکی می‌زنیم و نه تنها نتیجه نمی‌گیریم بلکه زمان ما هم به بطالت خواهد گذشت. خب این مسئله از زندگی هم مستثنی نیست. اگر زندگی را یک بازی در نظر بگیریم، قطعاً درک و فراگیری قوانین این بازی به ما کمک می‌کنه تا روند و فعالیت بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشیم. خب قانون تکامل هم یکی از قوانین بازی زندگی هست که به جرئت می‌توان گفت جزء مهم‌ترین‌هاست و باید سعی کنیم تمام و کمال‌ را درک کنیم و بپذیریم.

همانطور که گفتیم جهان بر اساس قوانینی ثابت و پایدار خلق‌شده است و قانون روند تکامل، یکی از قوانین بسیار مهم آن است! بر اساس قانون تکامل در این جهان، هر چیزی برای رسیدن به هدفش باید تکاملش را طی کند؛ یعنی باید ابتدا روندی تدریجی را طی کند و طی گذشت مدت زمانی خاص به تکامل برسد. اما اکثر ما انسان‌ها این قانون را نادیده گرفته و دوست داریم سریعاً به هدفمان دست یابیم؛ مثلاً دوست داریم یک‌ شبه ثروتمند شویم یا یک‌ شبه لاغر یا چاق شویم و… .

اما بر اساس قانون تکامل، هیچ‌ چیز بدون طی کردن روند تکامل باقی نمی‌ماند. برای مثال، یک پروانۀ بسیار زیبا را در نظر بگیرید، این پروانۀ جذاب و زیبا، همان کرم ابریشم است که روزی برای خود پیله‌ای ساخت و درون آن پیله روند تکامل خود را طی کرد و اکنون قادر به پرواز کردن است.

اگر به هرآنچه که در اطراف‌تان وجود دارد توجه کنید، مصداق این قانون را در آن خواهید یافت! این مثال‌ها به ما می‌آموزد که جهان بر اساس قانون روند تکامل خلق‌ شده است و برای آن هیچ راه فراری وجود ندارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم با نگاهی شکافنده، به عمق این مفاهیم برویم و با تحلیل و بررسی وقایع زندگیمان، حقایق این قانون را دریابیم؛ همچنین سعی کرده‌ایم ابعاد این قانون را در مبحث ثروت بررسی و شرح دهم.


- روند تکامل اساس کار این جهان است:

نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که برای کسب ثروت در قدم اول، باید از همان‌ جایی شروع کنید که اکنون هستید! جالب است بدانید تنها علتی که بسیاری از افراد می‌خواهند بدون طی کردن روند تکاملشان ثروتمند شوند، این است که آن‌ها اساس کار این جهان را درک نکرده‌اند؛ زیرا اگر قوانین این جهان را بشناسند و از آن آگاهی پیدا کنند، بسیاری از اقدام‌های مخرب و نادرست را در زندگی و کسب‌وکارشان انجام نمی‌دهند.

تنها معلمی که می‌تواند درس‌های لازم برای تبدیل‌ شدن به یک ثروتمند خودساخته را به شما بیاموزد، همان لحظه‌ای است که با خودباوری و تعهد، کسب‌وکارتان را از همان‌ جایی که هستید، با همان امکاناتی که دارید و در همان وضعیتی که هستید، شروع می‌کنید. این لحظات بسیار ارزشمند و طلایی هستند. چالش‌هایی که باید بگذرانید و مسائلی که باید حل کنید، همان شالوده‌ای است که کسب‌وکار عظیم آیندۀ خود را بر روی آن بنا خواهید کرد.

 

برای موفقیت در زندگی باید از قانون تکامل پیروی کنید.

 

به همین دلیل، افرادی که بدون طی کردن روند تکامل و با دریافت وام می‌خواهند کسب‌وکارشان را شروع کنند، این شالوده را در اختیار ندارند و ساختمانی بدون پایه و اساس را بنا نهاده‌اند که صد درصد محکوم به شکست و نابودی است. لازمۀ شروع کسب‌ و کار، سرمایۀ اولیه نیست؛ بلکه خودباوری، اعتماد به‌ نفس و آرامش درونی است؛ در حالی‌ که وام، تنها چیزی که به شما می‌افزاید، نگرانی‌ها و درگیری‌های بیشتر است و بر اساس قانون جذب این ترس‌ها و نگرانی‌ها باعث مشکلات بیشتر در آینده خواهد بود.

تأکید می‌کنیم، تنها لازمۀ پیشرفت و رسیدن به ثروت دائمی، ایمان، آرامش و باورهای قوی است که از همان تعهدی که برای خود ایجاد کرده‌اید به وجود می‌آیند. پس مراقب باشید که با دست خود، ثروت و نعمت را از خودتان دور نکنید و چشمان‌تان را بر ایده‌های خلاقانه و ثروت‌آفرین خود نبندید.

کسب‌وکارتان را مانند یک جوجه ببینید! تنها کمکی که می‌توانید به یک جوجه برای خارج شدن از تخم کنید، این است که اجازه دهید روند تکامل خود را طی کند و آمادۀ خروج از تخم شود؛ چون اگر بخواهید زودتر از موعود، آن را از تخم خارج کنید، آن جوجه از بین خواهد رفت.


- قانون جذب:

قانون جذب قانونی بنیادین در این جهان است. انسان توسط ذهن قدرتمند خود می تواند هر اتفاقی که خواهان آن است را به زندگی خود جذب کند. شما وقتی برای بودن در وضعیتی جدید هدف‌گذاری می‌کنید، باید بدانید که آنچه اکنون هستید، با آنچه در مقصد باید باشید، فاصله است. برای مثال خواهان ارتقاء شغلی هستید. برای بودن در جایگاه بالاتر، علاوه بر آمادگی ذهنی و باورها، باید یکسری مهارت‌ها و دانشی که مختص آن پست و مقام است را بیاموزید. یعنی برای رسیدن به جایگاه جدید باید روند تکاملی خود را طی کنید.

مثال دیگر اینکه، قصد دارید یک اتومبیل داشته باشید و توسط آن رفت و آمد کنید. اما در جایگاهی که اکنون قرار دارید، برای داشتن یک اتومبیل آماده نیستید. شما گواهینامه ندارید و توانایی رانندگی با آن را کسب نکرده اید. شما برای داشتن یک اتومبیل و رانندگی با آن باید ابتدا مهارت رانندگی را بیاموزید.

ممکن است گفته‌های فوق برای شما بدیهی به نظر بیایند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در زندگی برای دستیابی به رؤیاها نقشه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. همه می‌دانیم برای رانندگی نیاز به یادگیری مهارت رانندگی و دریافت گواهینامه داریم. اما اینکه چه زمانی و به چه شکلی ان را انجام دهیم را نمی‌دانیم. در این زمان کائنات و الهامات ذهنی به کمک ما می‌آید.

 


پیشنهاد کتاب: اگر به دنبال راهی برای رسیدن به آرزوها و اهداف‌تان هستید، کتاب "ماورای طبیعی شدن" (کلیک کنید)، برای شماست. شما پس از بهره‌مندی از آن‌، دیگر آن انسان سابق نخواهید بود و به معنای واقعی به کلید آفرینش  و خلق رؤیاها و اهداف‌تان دست خواهید یافت.


 

در مورد مثال اول، ما نمی‌دانیم چه مهارت‌هایی را برای ارتقاء شغلی باید بیاموزیم. نمی‌دانیم چه زمانی باید درخواست ارتقاء را اعلام کنیم. نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم. اما اگر در مورد یک هدف جدی باشیم و ذهن مصممی برای دستیابی به آن داشته باشیم، چیزی در درون ما مانند ندایی آشنا به ما می گوید که چه زمان چه کاری را انجام دهیم.

وقتی در مسیری مبهم گام بر می‌داریم، مثل تلاش برای راه‌اندازی یک شغل جدید، هیچگاه مسیر مانند نقشه تهران–شمال برای ما واضح و مشخص نیست. بلکه به قول "جک کنفیلد" مانند رانندگی کردن در شب، در جاده‌ای تاریک است. در رانندگی در این جاده شما تنها 20 متر جلوی خود را می‌بینید که توسط چراغ‌های اتومبیل‌تان روشن شده است. اگر اعتماد کنید و به حرکت خود ادامه بدهید، 20 متر بعدی را خواهید دید. همینطور 20 متر 20 متر، تکامل شما طی می‌شود تا در نهایت به مقصد خود برسید.

برای راه اندازی شغلی جدید نیز شما از مسیری که باید از آن عبور کنید و اتفاقاتی که در مسیر برای شما رخ می دهد، اطلاعی ندارید. اما همیشه پس از تصمیم‌گیری برای شروع یک کار اولین گام را می دانید. اولین گامی که در ذهن شما روشن می‌شود، شاید خواندن یک کتاب باشد. زنگ زدن به یک دوست باشد. سرچ در اینترنت و… باشد. اما تا زمانی که گام اول طی نشود، به گام دوم دسترسی نخواهید داشت. زمانی گام بعدی را خواهید دید، که گام قبلی طی شده باشد.


- یک شبه ره صد ساله نمی‌توان رفت:

طبق قانون تکامل، تا تکامل شما طی نشود، جهان اجازه ورود شما به مرحله جدید را نمی دهد. خط تولید کارخانه‌ای را در نظر بگیرید که مراحل تولید زنجیروار به هم متصل است. خروجی هر مرحله ورودی مرحله بعد خواهد بود. حال تا یک مرحله به طور کامل تکمیل نشده باشد، مواد آمادگی لازم و مجوز برای ورود به مرحله بعد را ندارند.

 

کائنات نیز دقیقاً به همین شکل در مورد شما رفتار می‌کنند

تا شما تکامل خود را طی نکنید و لایق رفتن به مرحله بعد نشوید،

از آن مرحله عبور نخواهید کرد.

 

این نکته برای جوانان و افرادی که می‌خواهند یک شبه پولدار شوند و رؤیای یک شبه در جمع قدرتمندان قرار گرفتن را دارند، بسیار مفید است. هر فرد ثروتمند، هر ورزشکار موفق، هر هنرمند زبردستی که می بینید و به جایگاه و منزلت او قبطه می‌خورید، باید بدانید که برای کسب این جایگاه، سال‌ها زمان، ممارست، تمرین و حل مسئله وجود دارد.

ممکن است در مصاحبه یا زندگی‌نامه بسیاری از افراد بزرگ مانند عباس برزگر و… بخوانید که در یک شب و با یک اتفاق، زندگی آنها متحول شد و موفقیت‌هایی که اکنون به دست آورده‌اند از اتفاقات آن شب سرچشمه می‌گیرد. ممکن است افراد زیادی باشند که با یک اتفاق زندگیشان متحول شده باشد اما هیچگاه جهان اجازه نمی‌دهد فردی خام و بدون آمادگی، به جایگاهی که لیاقت آن را ندارد، دست پیدا کند. این بدین معنی‌ست که آن فرد در سال‌های طولانی، آمادگی لازم برای رسیدن به یک هدف را کسب کرده و به مرز پختگی رسیده است و حاصل این آمادگی در یک شب و با یک اتفاق به بار نشسته است.


•  همه ما دوست داریم پول به دست بیاوریم. همه ما آرزوهایی داریم.
•  همه ما اهداف مالی داریم.


- چرا فقط کم‌تر از 10 درصد مردم جهان به اهداف مالی خود می‌رسند؟

یکی از مهم‌ترین دلیل رشد مالی، عمل کردن به قانون تکامل می‌باشد. قانونی که در تمام جهان بر همه چیز سلطه دارد. اگر شخصی را می‌شناسید که بعد از به دنیا آمدن و بعد از یک ماه، 10 سالش شده حتماً زیر این مقاله کامنت بگذارید. این قانون در تمام جهان حکمرانی می‌کند. یک شبه پولدار شدن ممکن است ولی این امر با یک شبه فقیر شدن همراه است.

 

برای ثروتمند شدن باید از قانون تکامل پیروی کنید.


- قانون تکامل در ثروت چه کارایی دارد؟

قانون تکامل باعث هماهنگی ذهن شما با موجودی حساب یا میزان درآمد یا میزان دارایی‌های شما می‌باشد. اگر همین الان 100 میلیارد پول دریافت کنیم، در حالی که این پول با میزان درآمد فعلی ما مطابقت ندارد، مسلماً در حداکثر یک ماه شرایط مالی فعلی ما باز می گردد، چون ذهن ما با این 100 میلیارد هماهنگی ندارد. وقتی هماهنگی نداشته باشد، این پول روی دوش ما سنگینی می‌کند و استرس داریم و دائم می‌خواهیم که این پول را خرج کنیم تا از زندگی ما بیرون برود و دلیلش هم عدم طی کردن تکامل می‌باشد.

ذهن ما تعجب می‌کند و هشدار می‌دهد تا حالا درآمد فعلی تو ... تومان بوده و حالا 100 میلیارد تومان پول به دست آوردی و این درست نیست. پس امکان ندارد شما حس استقلال مالی کنید در صورتی که هنوز تکامل خودتان را طی نکردید. شما می‌خواهید 100 میلیارد درآمد داشته باشید، خب این اصلاً چیز غیر ممکنی نیست، چرا که شما الان ماهانه برای مثال 10 میلیون درآمد دارید.

یک تمرین: همین الان درآمد 100 میلیاردی را تصور کنید و به عکس‌العمل ذهن‌تان دقت کنید و نتیجه تفکرات خودتان را زیر این مقاله کامنت کنید. مسلماً ذهن این روند و این میزان درآمد را قبول نمی‌کند. حال شما 10 میلیون ماهانه درآمد دارید و تصمیم می‌گیرید که ماه آینده 12 میلیون درآمد داشته باشید و این مقدار پول کاملاً برای ذهن شما منطقی است، خب عالیه پس هدف‌گذاری می کنید تا ماه آینده به درآمد 12 میلیون تومان برسید و ماه بعد به درآمد 15 میلیون تومان و این روند ادامه دارد. این روند تکاملی بستگی به ذهنیت شما دارد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که هر ماه درآمد خودتان را دو برابر کنید. یعنی با درآمد ماهانه 10 میلیون به درآمد ماهانه 20 میلیون برسید و به همین ترتیب ادامه دهید تا به درآمد دلخواه برسید.

ولی نیازی نیست که شما از 10 میلیون تومان به 100 میلیارد برسید، نه شما فقط درآمد فعلی خودتان را دو برابر کنید و به قانون تکامل عمل کنید. این قانون تکامل و رشد مرکب درآمد شما است، پس حتماً به این قانون پایبند باشید. شاید شما ماهانه کمتر درآمد دارید برای مثال: تقریبا ماهی 3 میلیون تومان، پس مشکلی نیست با همین روند شما می‌توانید درآمد فعلی 3 میلیون تومان را با یک رشد مالی منظم و تکاملی را طی کنید و در مسیر این رشد لذت ببرید، به همین راحتی.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.


- چه طور درآمد فعلی خود را دو برابر کنیم؟

این سؤال را نباید از ما بپرسید، این سؤال را باید از ذهن‌تان بپرسید. قدرتمندترین کارخانه جهان در سر شما استولی قبل از اینکه سؤال بپرسید، باید حتماً به قوانین زیر پایبند باشید:

•  از ذهن‌تان میزان درآمدی را بپرسید که خودتان باور دارید و هیچ وقت نپرسید که از چه روشی درآمد 3 میلیونی من در ماه به 100 میلیارد برسد؟ چون هیچ وقت ذهن شما به این سؤال پاسخ نخواهد داد، زیرا برایش قابل باور نیست. باید از ذهن محترم‌تان مثل یک شریک بپرسید که به چه شکل درآمد 3 میلیونی من در ماهِ بعد به 6 میلیون برسد و در این لحظه فقط منتظر ایده‌های گرانبهای شریک‌تان یا ذهن‌تان باشید.

•  نیازی نیست بعد از پرسیدن سؤال از ذهن‌تان منتظر پاسخ باشید، شما این سؤال را بپرسید و به کار خود ادامه بدهید یا تلوزیون تماشا کنید یا به سرگرمی خود ادامه دهید، چرا که ذهن شما خود به دنبال پاسخ می‌گردد و بهترین جواب را به صورت یک ایده و یک فکر وارد سر شما خواهد کرد.

•  به هیج وجه ذهن‌تان را تحت فشار قرار ندهید. برای مثال: وای من این سؤال را پرسیدم پس چرا ذهن من ایده نمی‌دهد؟ چرا الان ایده نیومد؟ باید بپرسید و دیگه به این موضوع فکر و تمرکز نکنید تا ایده و فکر مربوطه را دریافت کنید.

•  در این مثال ما دو برابر کردن درآمد را مثال زدیم، ولی ممکن است شما 3 میلیون درآمد دارید و رسیدن به درآمد 6 میلیونی در ماه آینده برای شما غیر قابل باور باشد. خب مشکلی نیست از ذهن‌تان بپرسید که به چه شکل درآمد فعلی من یعنی 3 میلیون تومان را به درآمد ماهی 4 میلیون تومان برسانم، و با این روند تکامل خودتان را طی کنید.

•  به ذهن‌تان اعتماد کنید. نیازی نیست اگر کارمند هستید یا در جایی مشغول به کار هستید، کار فعلی خودتان را رها کنید و به عملی کردنِ ایده بپردازید، شما در ساعات خالی یا بعد از ظهرها که به منزل بر می‌گردید به این ایده عمل کنید. بدون طی کردن روند تکامل، نمی شود جایگاه مناسبی کسب کرد و اگر هم به جایگاهی برسیم، مطمئن باشید در بازه زمانی 1 ماه تا 1 سال باز هم به شرایط فعلی باز خواهید گشت.

روند تکاملی باعث می‌شود که هر میزان پول برای ذهن شما عادی و قابل باور شود و ذهن شما بپذیرد که شما می‌توانید به این درآمد برسید. در پایان باید این نکته را یادآوری کنیم که، قانون تکامل در هر چیز حرف اول را می‌زند. طی کردن مسیری بدون قانون تکامل غیرممکن است. این مسیر می‌تواند مسیر موفقیت یا مسیر رشد مالی یا بلعکس مسیر شکست باشد.

شما وقتی مسافرت می‌کنید قانون تکامل را طی می‌کنید، شهر به شهر و کیلومتر به کیلومتر و اتوبان به اتوبان و خیابان به خیابان را طی می‌کنید تا به مقصد برسید و حتی اگر با هواپیما هم سفر کنید، این روند با سرعت بیشتری طی می‌شود ولی امکان ندارد شما تصمیم بگیرید که مسافرت کنید و یک دقیقه آینده در آن شهر و در آن مقصد باشید. پس به قانون تکامل پایبند باشید.

 


برای ما از تجربیات خود در زمینه‌ی تلاش‌هایی که برای افزایش درآمد خود کرده‌اید، بنویسید.

  • آیا تا به حال از قانون تکامل پیروی می‌کردید یا اعتقاد به افزایش آنی درآمد داشته‌اید؟

  • آیا در افزایش درآمد خود موفق بوده‌اید؟

  • از چه شیوه‌ای برای افزایش درآمد خود استفاده کرده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

قانون تکامل در ثروتمند شدن

 

 

  • آیا تا به حال به روند شکل‌گیری جهان امروزی فکر کرده‌اید؟
  • تاکنون به رشد خودتان که از یک تک‌ سلول آغاز شده و طی روندی اعضای بدن را شکل داده‌اند، توجه کرده‌اید؟
  • آیا در مورد قانون تکامل چیزی شنیده‌اید؟


- قانون تکامل:

این جهان قوانینی دارد که ما سعی در شناخت و بکار گیری آن‌ها برای بهبود و رشد خودمان داریم. ساده‌ترین تعریفی که می‌توانم برای قانون تکامل ارائه بدهیم این است که: قانون تکامل می‌گوید برای به دست آوردن یک نتیجه یا رسیدن به یک مقصد باید روندی و مسیری طی بشود. در واقع این قانون تکامل می‌گوید ما با یک پلک زدن نمی‌توانیم به نتیجه برسیم یا مقصدی را طی کنیم. برای مثال: شما از اصفهان اگر بخواهید به سمت شمال بروید، باید مسیر بین این دو استان را طی کنید و در این جهان مادی و فیزیکی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست که با یک چشم بر هم زدن اصفهان غیب شوید و شمال ظاهر بشوید!!! باید با همین یک مثال تا حد زیادی به درک این قانون تکامل رسیده باشید.

برای روشن شدن مسئله به مثال دیگری توجه کنید: قانون تکامل می‍گوید برای این که آب از درجه صفر به نقطه جوش صد درجه برسد باید تکامل و روند تدریجی را طی کند و درجه حرارت آب یکی یکی بالا برود و یک دفعه از صفر به صد نخواهد رفت! البته این را هم باید در نظر بگیرید که تکامل می‌تواند خیلی سریع یا خیلی کند سپری شود. مثلاً ما می‌توانیم با زیاد کردن شعله آتش زیر آب باعث شویم تا خیلی سریع آب به نقطه جوش برسد. یا می‌توانیم شعله را کم کنیم تا به آرامی حرارت آب بالا رود.

 

در جهان مادی و فیزیکی، نمی‌توان انتظار گرفتن نتیجه به صورت متافیزیک داشته باشیم

و ما ناچار به طی کردن تکامل در همه امور زندگی هستیم

 

دور زدن قانون تکامل اکیداً امکان‌پذیر نیست. پس تا اینجا متوجه شدیم که طی کردن روند و مسیر بخشی جدا نشدنی از زندگی ماست. از خوردن و خوابیدن گرفته تا انتخاب اهداف و حرکت به سمت آن‌ها و موفق شدن یا نشدن و رشد یا پسرفت ما کاملاً با قانون تکامل هماهنگ هستند.

همانطور که برای موفق شدن باید تکامل و روند طی شود، حتی برای پسرفت و ریزش هم روند سپری خواهد شد. هیچ اتفاق آنی و لحظه‌ای وجود ندارد. یک فرد چاق یک شبه نمی‌تواند خودش را لاغر کند و یک فرد لاغر هم یک روزه چاق نخواهد شد. یک فقیر یک روزه پولدار و ثروتمند نمی‌شود و یک پولدار هم یک شبه فقیر نخواهد شد.

شاید شنیده باشید که فلان فرد یک شبه ثروتمند شد یا شخصی در عرض یک روز کل زندگی و داراییش را باخت و بدبخت شد! همانطور که گفتیم اتفاقات لحظه‌ای و در عرض یک چشمک زدن رخ نمی‌دهند و آن شخصی که یک شبه کل سرمایه‌اش دود شده قطعاً طی روزها و ماه‌های گذشته روند و تکامل غلطی را پیش گرفته بوده است که حاصلش ورشکستگی و فقر شده است.

 


پیشنهاد ما برای شما: پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول و ثروت بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.


 

ما برای عملکرد خوب در یک بازی، باید در ابتدا قواعد و قوانین آن بازی را بلد باشیم. در غیر اینصورت فقط دست و پای الکی می‌زنیم و نه تنها نتیجه نمی‌گیریم بلکه زمان ما هم به بطالت خواهد گذشت. خب این مسئله از زندگی هم مستثنی نیست. اگر زندگی را یک بازی در نظر بگیریم، قطعاً درک و فراگیری قوانین این بازی به ما کمک می‌کنه تا روند و فعالیت بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشیم. خب قانون تکامل هم یکی از قوانین بازی زندگی هست که به جرئت می‌توان گفت جزء مهم‌ترین‌هاست و باید سعی کنیم تمام و کمال‌ را درک کنیم و بپذیریم.

همانطور که گفتیم جهان بر اساس قوانینی ثابت و پایدار خلق‌شده است و قانون روند تکامل، یکی از قوانین بسیار مهم آن است! بر اساس قانون تکامل در این جهان، هر چیزی برای رسیدن به هدفش باید تکاملش را طی کند؛ یعنی باید ابتدا روندی تدریجی را طی کند و طی گذشت مدت زمانی خاص به تکامل برسد. اما اکثر ما انسان‌ها این قانون را نادیده گرفته و دوست داریم سریعاً به هدفمان دست یابیم؛ مثلاً دوست داریم یک‌ شبه ثروتمند شویم یا یک‌ شبه لاغر یا چاق شویم و… .

اما بر اساس قانون تکامل، هیچ‌ چیز بدون طی کردن روند تکامل باقی نمی‌ماند. برای مثال، یک پروانۀ بسیار زیبا را در نظر بگیرید، این پروانۀ جذاب و زیبا، همان کرم ابریشم است که روزی برای خود پیله‌ای ساخت و درون آن پیله روند تکامل خود را طی کرد و اکنون قادر به پرواز کردن است.

اگر به هرآنچه که در اطراف‌تان وجود دارد توجه کنید، مصداق این قانون را در آن خواهید یافت! این مثال‌ها به ما می‌آموزد که جهان بر اساس قانون روند تکامل خلق‌ شده است و برای آن هیچ راه فراری وجود ندارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم با نگاهی شکافنده، به عمق این مفاهیم برویم و با تحلیل و بررسی وقایع زندگیمان، حقایق این قانون را دریابیم؛ همچنین سعی کرده‌ایم ابعاد این قانون را در مبحث ثروت بررسی و شرح دهم.


- روند تکامل اساس کار این جهان است:

نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که برای کسب ثروت در قدم اول، باید از همان‌ جایی شروع کنید که اکنون هستید! جالب است بدانید تنها علتی که بسیاری از افراد می‌خواهند بدون طی کردن روند تکاملشان ثروتمند شوند، این است که آن‌ها اساس کار این جهان را درک نکرده‌اند؛ زیرا اگر قوانین این جهان را بشناسند و از آن آگاهی پیدا کنند، بسیاری از اقدام‌های مخرب و نادرست را در زندگی و کسب‌وکارشان انجام نمی‌دهند.

تنها معلمی که می‌تواند درس‌های لازم برای تبدیل‌ شدن به یک ثروتمند خودساخته را به شما بیاموزد، همان لحظه‌ای است که با خودباوری و تعهد، کسب‌وکارتان را از همان‌ جایی که هستید، با همان امکاناتی که دارید و در همان وضعیتی که هستید، شروع می‌کنید. این لحظات بسیار ارزشمند و طلایی هستند. چالش‌هایی که باید بگذرانید و مسائلی که باید حل کنید، همان شالوده‌ای است که کسب‌وکار عظیم آیندۀ خود را بر روی آن بنا خواهید کرد.

 

برای موفقیت در زندگی باید از قانون تکامل پیروی کنید.

 

به همین دلیل، افرادی که بدون طی کردن روند تکامل و با دریافت وام می‌خواهند کسب‌وکارشان را شروع کنند، این شالوده را در اختیار ندارند و ساختمانی بدون پایه و اساس را بنا نهاده‌اند که صد درصد محکوم به شکست و نابودی است. لازمۀ شروع کسب‌ و کار، سرمایۀ اولیه نیست؛ بلکه خودباوری، اعتماد به‌ نفس و آرامش درونی است؛ در حالی‌ که وام، تنها چیزی که به شما می‌افزاید، نگرانی‌ها و درگیری‌های بیشتر است و بر اساس قانون جذب این ترس‌ها و نگرانی‌ها باعث مشکلات بیشتر در آینده خواهد بود.

تأکید می‌کنیم، تنها لازمۀ پیشرفت و رسیدن به ثروت دائمی، ایمان، آرامش و باورهای قوی است که از همان تعهدی که برای خود ایجاد کرده‌اید به وجود می‌آیند. پس مراقب باشید که با دست خود، ثروت و نعمت را از خودتان دور نکنید و چشمان‌تان را بر ایده‌های خلاقانه و ثروت‌آفرین خود نبندید.

کسب‌وکارتان را مانند یک جوجه ببینید! تنها کمکی که می‌توانید به یک جوجه برای خارج شدن از تخم کنید، این است که اجازه دهید روند تکامل خود را طی کند و آمادۀ خروج از تخم شود؛ چون اگر بخواهید زودتر از موعود، آن را از تخم خارج کنید، آن جوجه از بین خواهد رفت.


- قانون جذب:

قانون جذب قانونی بنیادین در این جهان است. انسان توسط ذهن قدرتمند خود می تواند هر اتفاقی که خواهان آن است را به زندگی خود جذب کند. شما وقتی برای بودن در وضعیتی جدید هدف‌گذاری می‌کنید، باید بدانید که آنچه اکنون هستید، با آنچه در مقصد باید باشید، فاصله است. برای مثال خواهان ارتقاء شغلی هستید. برای بودن در جایگاه بالاتر، علاوه بر آمادگی ذهنی و باورها، باید یکسری مهارت‌ها و دانشی که مختص آن پست و مقام است را بیاموزید. یعنی برای رسیدن به جایگاه جدید باید روند تکاملی خود را طی کنید.

مثال دیگر اینکه، قصد دارید یک اتومبیل داشته باشید و توسط آن رفت و آمد کنید. اما در جایگاهی که اکنون قرار دارید، برای داشتن یک اتومبیل آماده نیستید. شما گواهینامه ندارید و توانایی رانندگی با آن را کسب نکرده اید. شما برای داشتن یک اتومبیل و رانندگی با آن باید ابتدا مهارت رانندگی را بیاموزید.

ممکن است گفته‌های فوق برای شما بدیهی به نظر بیایند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در زندگی برای دستیابی به رؤیاها نقشه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. همه می‌دانیم برای رانندگی نیاز به یادگیری مهارت رانندگی و دریافت گواهینامه داریم. اما اینکه چه زمانی و به چه شکلی ان را انجام دهیم را نمی‌دانیم. در این زمان کائنات و الهامات ذهنی به کمک ما می‌آید.

 


پیشنهاد کتاب: اگر به دنبال راهی برای رسیدن به آرزوها و اهداف‌تان هستید، کتاب "ماورای طبیعی شدن" (کلیک کنید)، برای شماست. شما پس از بهره‌مندی از آن‌، دیگر آن انسان سابق نخواهید بود و به معنای واقعی به کلید آفرینش  و خلق رؤیاها و اهداف‌تان دست خواهید یافت.


 

در مورد مثال اول، ما نمی‌دانیم چه مهارت‌هایی را برای ارتقاء شغلی باید بیاموزیم. نمی‌دانیم چه زمانی باید درخواست ارتقاء را اعلام کنیم. نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم. اما اگر در مورد یک هدف جدی باشیم و ذهن مصممی برای دستیابی به آن داشته باشیم، چیزی در درون ما مانند ندایی آشنا به ما می گوید که چه زمان چه کاری را انجام دهیم.

وقتی در مسیری مبهم گام بر می‌داریم، مثل تلاش برای راه‌اندازی یک شغل جدید، هیچگاه مسیر مانند نقشه تهران–شمال برای ما واضح و مشخص نیست. بلکه به قول "جک کنفیلد" مانند رانندگی کردن در شب، در جاده‌ای تاریک است. در رانندگی در این جاده شما تنها 20 متر جلوی خود را می‌بینید که توسط چراغ‌های اتومبیل‌تان روشن شده است. اگر اعتماد کنید و به حرکت خود ادامه بدهید، 20 متر بعدی را خواهید دید. همینطور 20 متر 20 متر، تکامل شما طی می‌شود تا در نهایت به مقصد خود برسید.

برای راه اندازی شغلی جدید نیز شما از مسیری که باید از آن عبور کنید و اتفاقاتی که در مسیر برای شما رخ می دهد، اطلاعی ندارید. اما همیشه پس از تصمیم‌گیری برای شروع یک کار اولین گام را می دانید. اولین گامی که در ذهن شما روشن می‌شود، شاید خواندن یک کتاب باشد. زنگ زدن به یک دوست باشد. سرچ در اینترنت و… باشد. اما تا زمانی که گام اول طی نشود، به گام دوم دسترسی نخواهید داشت. زمانی گام بعدی را خواهید دید، که گام قبلی طی شده باشد.


- یک شبه ره صد ساله نمی‌توان رفت:

طبق قانون تکامل، تا تکامل شما طی نشود، جهان اجازه ورود شما به مرحله جدید را نمی دهد. خط تولید کارخانه‌ای را در نظر بگیرید که مراحل تولید زنجیروار به هم متصل است. خروجی هر مرحله ورودی مرحله بعد خواهد بود. حال تا یک مرحله به طور کامل تکمیل نشده باشد، مواد آمادگی لازم و مجوز برای ورود به مرحله بعد را ندارند.

 

کائنات نیز دقیقاً به همین شکل در مورد شما رفتار می‌کنند

تا شما تکامل خود را طی نکنید و لایق رفتن به مرحله بعد نشوید،

از آن مرحله عبور نخواهید کرد.

 

این نکته برای جوانان و افرادی که می‌خواهند یک شبه پولدار شوند و رؤیای یک شبه در جمع قدرتمندان قرار گرفتن را دارند، بسیار مفید است. هر فرد ثروتمند، هر ورزشکار موفق، هر هنرمند زبردستی که می بینید و به جایگاه و منزلت او قبطه می‌خورید، باید بدانید که برای کسب این جایگاه، سال‌ها زمان، ممارست، تمرین و حل مسئله وجود دارد.

ممکن است در مصاحبه یا زندگی‌نامه بسیاری از افراد بزرگ مانند عباس برزگر و… بخوانید که در یک شب و با یک اتفاق، زندگی آنها متحول شد و موفقیت‌هایی که اکنون به دست آورده‌اند از اتفاقات آن شب سرچشمه می‌گیرد. ممکن است افراد زیادی باشند که با یک اتفاق زندگیشان متحول شده باشد اما هیچگاه جهان اجازه نمی‌دهد فردی خام و بدون آمادگی، به جایگاهی که لیاقت آن را ندارد، دست پیدا کند. این بدین معنی‌ست که آن فرد در سال‌های طولانی، آمادگی لازم برای رسیدن به یک هدف را کسب کرده و به مرز پختگی رسیده است و حاصل این آمادگی در یک شب و با یک اتفاق به بار نشسته است.


•  همه ما دوست داریم پول به دست بیاوریم. همه ما آرزوهایی داریم.
•  همه ما اهداف مالی داریم.


- چرا فقط کم‌تر از 10 درصد مردم جهان به اهداف مالی خود می‌رسند؟

یکی از مهم‌ترین دلیل رشد مالی، عمل کردن به قانون تکامل می‌باشد. قانونی که در تمام جهان بر همه چیز سلطه دارد. اگر شخصی را می‌شناسید که بعد از به دنیا آمدن و بعد از یک ماه، 10 سالش شده حتماً زیر این مقاله کامنت بگذارید. این قانون در تمام جهان حکمرانی می‌کند. یک شبه پولدار شدن ممکن است ولی این امر با یک شبه فقیر شدن همراه است.

 

برای ثروتمند شدن باید از قانون تکامل پیروی کنید.


- قانون تکامل در ثروت چه کارایی دارد؟

قانون تکامل باعث هماهنگی ذهن شما با موجودی حساب یا میزان درآمد یا میزان دارایی‌های شما می‌باشد. اگر همین الان 100 میلیارد پول دریافت کنیم، در حالی که این پول با میزان درآمد فعلی ما مطابقت ندارد، مسلماً در حداکثر یک ماه شرایط مالی فعلی ما باز می گردد، چون ذهن ما با این 100 میلیارد هماهنگی ندارد. وقتی هماهنگی نداشته باشد، این پول روی دوش ما سنگینی می‌کند و استرس داریم و دائم می‌خواهیم که این پول را خرج کنیم تا از زندگی ما بیرون برود و دلیلش هم عدم طی کردن تکامل می‌باشد.

ذهن ما تعجب می‌کند و هشدار می‌دهد تا حالا درآمد فعلی تو ... تومان بوده و حالا 100 میلیارد تومان پول به دست آوردی و این درست نیست. پس امکان ندارد شما حس استقلال مالی کنید در صورتی که هنوز تکامل خودتان را طی نکردید. شما می‌خواهید 100 میلیارد درآمد داشته باشید، خب این اصلاً چیز غیر ممکنی نیست، چرا که شما الان ماهانه برای مثال 10 میلیون درآمد دارید.

یک تمرین: همین الان درآمد 100 میلیاردی را تصور کنید و به عکس‌العمل ذهن‌تان دقت کنید و نتیجه تفکرات خودتان را زیر این مقاله کامنت کنید. مسلماً ذهن این روند و این میزان درآمد را قبول نمی‌کند. حال شما 10 میلیون ماهانه درآمد دارید و تصمیم می‌گیرید که ماه آینده 12 میلیون درآمد داشته باشید و این مقدار پول کاملاً برای ذهن شما منطقی است، خب عالیه پس هدف‌گذاری می کنید تا ماه آینده به درآمد 12 میلیون تومان برسید و ماه بعد به درآمد 15 میلیون تومان و این روند ادامه دارد. این روند تکاملی بستگی به ذهنیت شما دارد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که هر ماه درآمد خودتان را دو برابر کنید. یعنی با درآمد ماهانه 10 میلیون به درآمد ماهانه 20 میلیون برسید و به همین ترتیب ادامه دهید تا به درآمد دلخواه برسید.

ولی نیازی نیست که شما از 10 میلیون تومان به 100 میلیارد برسید، نه شما فقط درآمد فعلی خودتان را دو برابر کنید و به قانون تکامل عمل کنید. این قانون تکامل و رشد مرکب درآمد شما است، پس حتماً به این قانون پایبند باشید. شاید شما ماهانه کمتر درآمد دارید برای مثال: تقریبا ماهی 3 میلیون تومان، پس مشکلی نیست با همین روند شما می‌توانید درآمد فعلی 3 میلیون تومان را با یک رشد مالی منظم و تکاملی را طی کنید و در مسیر این رشد لذت ببرید، به همین راحتی.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.


- چه طور درآمد فعلی خود را دو برابر کنیم؟

این سؤال را نباید از ما بپرسید، این سؤال را باید از ذهن‌تان بپرسید. قدرتمندترین کارخانه جهان در سر شما استولی قبل از اینکه سؤال بپرسید، باید حتماً به قوانین زیر پایبند باشید:

•  از ذهن‌تان میزان درآمدی را بپرسید که خودتان باور دارید و هیچ وقت نپرسید که از چه روشی درآمد 3 میلیونی من در ماه به 100 میلیارد برسد؟ چون هیچ وقت ذهن شما به این سؤال پاسخ نخواهد داد، زیرا برایش قابل باور نیست. باید از ذهن محترم‌تان مثل یک شریک بپرسید که به چه شکل درآمد 3 میلیونی من در ماهِ بعد به 6 میلیون برسد و در این لحظه فقط منتظر ایده‌های گرانبهای شریک‌تان یا ذهن‌تان باشید.

•  نیازی نیست بعد از پرسیدن سؤال از ذهن‌تان منتظر پاسخ باشید، شما این سؤال را بپرسید و به کار خود ادامه بدهید یا تلوزیون تماشا کنید یا به سرگرمی خود ادامه دهید، چرا که ذهن شما خود به دنبال پاسخ می‌گردد و بهترین جواب را به صورت یک ایده و یک فکر وارد سر شما خواهد کرد.

•  به هیج وجه ذهن‌تان را تحت فشار قرار ندهید. برای مثال: وای من این سؤال را پرسیدم پس چرا ذهن من ایده نمی‌دهد؟ چرا الان ایده نیومد؟ باید بپرسید و دیگه به این موضوع فکر و تمرکز نکنید تا ایده و فکر مربوطه را دریافت کنید.

•  در این مثال ما دو برابر کردن درآمد را مثال زدیم، ولی ممکن است شما 3 میلیون درآمد دارید و رسیدن به درآمد 6 میلیونی در ماه آینده برای شما غیر قابل باور باشد. خب مشکلی نیست از ذهن‌تان بپرسید که به چه شکل درآمد فعلی من یعنی 3 میلیون تومان را به درآمد ماهی 4 میلیون تومان برسانم، و با این روند تکامل خودتان را طی کنید.

•  به ذهن‌تان اعتماد کنید. نیازی نیست اگر کارمند هستید یا در جایی مشغول به کار هستید، کار فعلی خودتان را رها کنید و به عملی کردنِ ایده بپردازید، شما در ساعات خالی یا بعد از ظهرها که به منزل بر می‌گردید به این ایده عمل کنید. بدون طی کردن روند تکامل، نمی شود جایگاه مناسبی کسب کرد و اگر هم به جایگاهی برسیم، مطمئن باشید در بازه زمانی 1 ماه تا 1 سال باز هم به شرایط فعلی باز خواهید گشت.

روند تکاملی باعث می‌شود که هر میزان پول برای ذهن شما عادی و قابل باور شود و ذهن شما بپذیرد که شما می‌توانید به این درآمد برسید. در پایان باید این نکته را یادآوری کنیم که، قانون تکامل در هر چیز حرف اول را می‌زند. طی کردن مسیری بدون قانون تکامل غیرممکن است. این مسیر می‌تواند مسیر موفقیت یا مسیر رشد مالی یا بلعکس مسیر شکست باشد.

شما وقتی مسافرت می‌کنید قانون تکامل را طی می‌کنید، شهر به شهر و کیلومتر به کیلومتر و اتوبان به اتوبان و خیابان به خیابان را طی می‌کنید تا به مقصد برسید و حتی اگر با هواپیما هم سفر کنید، این روند با سرعت بیشتری طی می‌شود ولی امکان ندارد شما تصمیم بگیرید که مسافرت کنید و یک دقیقه آینده در آن شهر و در آن مقصد باشید. پس به قانون تکامل پایبند باشید.

 


برای ما از تجربیات خود در زمینه‌ی تلاش‌هایی که برای افزایش درآمد خود کرده‌اید، بنویسید.

  • آیا تا به حال از قانون تکامل پیروی می‌کردید یا اعتقاد به افزایش آنی درآمد داشته‌اید؟

  • آیا در افزایش درآمد خود موفق بوده‌اید؟

  • از چه شیوه‌ای برای افزایش درآمد خود استفاده کرده‌اید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام