چطور خواسته‌هایمان را جذب کنیم؟

زمان مطالعه :10 دقیقه

چکیده این مطلب : در این مقاله سعی داریم یک سردرگمی بزرگ را حل کنیم. از امروز قرار است کمی عمیق‌تر و کوانتومی‌تر به موضوعات و فرآیندها نگاه کنیم. جالب است بدانید، دلیل این‌که بسیاری از کارهایمان نتایجی که باید را در پی ندارند این است که، کارهای ما مهم نیستند، بلکه ریشه آن کارها مهم‌اند، این‌که به چه دلیل و با چه احساسی در حال انجامشان هستیم، مهم است. اگر صرفاً رفتار و عادت‌های انسان‌های موفق را تقلید کنیم، درحالی‌که هنوز هیچ تغییری در الگوهای فکری و باورهایمان صورت نگرفته، فقط همان نتایج قبلی را احتمالاً با ظاهری متفاوت خواهیم گرفت.

چطور خواسته‌هایمان را جذب کنیم؟

 

در مقاله قبل با عنوانِ فرکانس ذهن خالق زندگی ما (کلیک کنید)، به این موضوع پرداختیم که، ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان سطح آگاهی حل کنیم که با آن، مشکلات را به وجود آورده‌ایم. اما سوال این‌جاست که،  آیا برای این تغییر و جذب خواسته‌ها و دستیابی به نتایج مطلوب، این اعمال ماست که مهم‌‌اند، یا چیزی ماورای آن‌ست؟

ممکن است گاهی از خود پرسیده باشید:

- چرا اکثر اوقات نظر کارشناسان جواب نمی‌دهد؟

- چرا افراد خدمتگزار همیشه درمانده و مستأصل هستند؟

- چرا خداوند در قرآن بعد از کلمه «ایمان» به‌ جای عبارت «عمل خیر»، از «عمل صالح» استفاده کرده؟

می‌خواهیم برای همیشه یک سردرگمی بزرگ را حل کنیم. از امروز قرار است که گول ظواهر را نخوریم، و عمیق‌تر و کوانتومی‌تر به موضوعات و فرآیندها نگاه کنیم. امروز می‌خواهیم راز جذب خواسته‌ها و اهداف‌مان را متوجه بشویم که چرا بعضی ازکارهایمان نتایجی که باید را در پی ندارند.

 

روش صحیح جذب خواسته‌ها و اهداف‌ چگونه است؟

در ابتدای مسیرِ موفقیت‌ام، کتاب‌هایی می‌خواندم که در آن‌ها شیوه زندگی و عادات افراد موفق را نوشته بودند. این‌که افراد موفق سحرخیز هستند، اهداف خود را مکتوب می‌کنند، برای کارهایشان برنامه‌ریزی روزانه دارند و یا شب‌ها قبل از خواب اهدافشان را تجسم می‌کنند. مدت زیادی مشغول انجام این تمرینات و فعالیت‌ها بودم ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. من حتی حس هم نمی‌کردم که در حال نزدیک شدن و جذب خواسته‌ها، اهداف و آرزوهایم هستم. 

تعداد زیادی مصاحبه از افراد موفق خواندم و تماشا کردم؛ شخصی می‌گفت باید 30 سال از صبح تا شب کار بکنی، آن‌ یکی می‌گفت باید پشتکار داشته باشی و دیگری می‌گفت باید برای جذب خواسته‌های خود سخت بجنگی تا به دستشان بیاوری. هر روز گیج‌تر و گمراه‌تر می‌شدم، اما همیشه حسی در درونم می‌گفت که یک جای این صحبت‌ها مشکل دارد. شک وجودم را فراگرفته بود؛ این شک مقدس! همواره این شک است که سرآغاز راه ایمان است. (کلوب سحرخیزان فوق موفق که توسط مجموعه‌ی رویال مایند تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است، مختص کسانی است که تصمیم دارند زندگی خود را به طور جدی متحول کنند. این بخش از سایت شامل ده‌ها جلد کتاب و وبینار انگیزشی و آموزشی می‌باشد. کتاب‌های ارزشمند و جدیدی همچون: کتاب "کلاب 5 صبح" اثر "رابین شارما" و وبینارهای فوق‌العاده‌ای مانند "دوره 30 روزه تحول شخصی مِل رابینز" (کلیک کنید)).

کم‌کم با کتاب‌ها و اصولی آشنا شدم که صرفاً در مورد رفتارها صحبت نمی‌کردند. با علومی مثل قانون جذب، فیزیک کوانتوم و به ‌طورکلی قوانین جهان هستی آشنا شدم. آنجا بود که متوجه شدم اگر صرفاً رفتار و عادت‌های انسان‌های موفق را تقلید کنم در حالیکه هنوز هیچ تغییری در الگوهای فکری و باورهایم در مسیر جذب خواسته‌ها صورت نگرفته، فقط همان نتایج قبلی را احتمالاً با ظاهری متفاوت می‌گیرم. دریافتم که این احساسات و باورها هستند که نتایج را رقم می‌زنند، نه کارهای ما؛ و کارها زمانی به نتیجه دلخواه ختم می‌شوند که احساس خوبی در پس‌زمینه آن‌ها وجود داشته باشد. (پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری اصولی و حرفه‌ای در زمینه‌ی دنیای فیزیک کوانتوم و تأثیر آن در تحقق خواسته‌ها‌ی خود، دوره "ماتریکس الهی" از "گِرگ بریدن" (کلیک کنید)، که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است، را از دست ندهید. در این دوره شکافی که میان اسرار دنیای کوانتومی و تجربیات روزمره‌ی ما وجود دارد، پر می‌شود).

 

احساسات زبان مشترک ما و کائنات

 

عمل صالح؛ عمل خیر

بعدها عبارت «عمل صالح» در قرآن نظر من را به خود جلب کرد. در آیات قرآن، عمل صالح همواره به دنبال لغت «ایمان» ظاهر می‌شود. همیشه آیه‌ها به این شکل بود که: «کسانی که ایمان‌ دارند و عمل صالح انجام می‌دهند...». از خودم می‌پرسیدم که چرا خداوند به‌ جای «عمل صالح»، از «عمل خیر» استفاده نکرده؟! عمل خیر به معنیِ کارِ خوب است! پس به نظر منطقی می‌آید: ایمان داشته باشیم و کار خوب انجام بدهیم. هنگامی که تحقیقاتم را در این زمینه بیشتر کردم، به این نتیجه رسیدم که، عمل صالح را می‌توان اینگونه تعریف کرد: عملی که از صلح حاصل می‌شود (منظور صلح درونی است).

 

در واقع عمل صالح، همان عملی است که از روی هم‌فرکانسی با انرژی منبع انجام می‌شود

عمل صالح عملی است بدون فکر؛ عملی است بدون دخالت ذهن

 

ما همگی معنی «عمل خیر» را می‌دانیم. عمل خیر همان کار خوب است و ما کارهای خوب را می‌شناسیم. به‌ علاوه بی‌شک افراد زیادی در زندگی خود دیده‌ایم که مشغول کار خیر هستند، ولی نتیجه چندان مثبتی در راه جذب خواسته‌ها و آرزوهای خود در هیچکدام از ابعاد زندگی‌شان مشاهده نمی‌شود. پس منظور خدا صرفاً کارِ خوب نیست. چرا؟ آیا خدا می‌خواهد کار بد انجام بدهیم؟ نه نه، اصلاً این‌طور نیست. ممکن است کاری در ظاهر خوب باشد ولی...

 

چرا در جذب خواسته‌های خود موفق نبوده‌ایم :

  • یکی از رفتارهایی که همواره در کتب آسمانی و دینی، کتاب‌های روانشناسی موفقیت و حتی توسط انسان‌های بزرگ توصیه ‌شده، کمک به دیگران است. اما اکثر ما انسان‌ها، هنگام کمک به افراد نیازمند اصلاً احساس خوبی نداریم. ما این کار را گاهی به خاطر اعتراض به شرایط موجود و یا با فرض اینکه ظلمی اتفاق افتاده، انجام می‌دهیم. حتی گاهی چیزی که به ‌ظاهر محبت و عشق به نظر می‌رسد، اصلاً بوی عشق نمی‌دهد و ریشه‌ای عمیق و پنهان دارد.؛ من در درونم، احساس بیچارگی می‌کنم و با دیدن فردی نیازمند، آسوده می‌شوم چون متوجه می‌شوم که بیچاره‌تر از من هم وجود دارد، پس به او خدمت می‌رسانم، زیرا تا زمانی که این‌گونه افراد وجود دارند، من در دسته بیچاره‌ترین‌ها نیستم.

تکنیک‌های جذب خواسته‌ها و آرزوها:

  • چقدر این جمله آشناست؟ «برای نجات رابطه‌ام هر کاری انجام داده‌ام، اما نشد». شاید برای بعضی از ما اتفاق افتاده باشد که در روابط عاطفی که داشته‌ایم، به ‌شدت خدمتگزار بوده‌ایم. هر کاری که همه می‌گفتند برای معشوق‌مان انجام داده‌ایم، اما هر چه بیشتر انجام می‌دادیم، کمتر توجه می‌گرفتیم. حتی تا سال‌ها بانگ برمی‌آوردیم که: « آن فرد لیاقت مرا نداشت». اما شاید موضوع برعکس باشد! شاید ما لیاقت او را نداشته‌ایم، و اتفاقاً با همین نگاه به او محبت می‌کرده‌ایم. با این نگاه که برای او کم هستیم پس باید تلاش بیشتری بکنیم تا مورد قبول باشیم. هر چند در این جهان چیزی به نام تقصیر و فردی به نام مقصر وجود ندارد، اما اگر با همان دیدِ جامعه به موضوع بنگریم، شاید بیشتر تقصیرها بر گردن ما بود که خود را کوچک می‌دیدیم.
قانون جذب برای جذب خواسته‌ها

در دو مثال بالا، ما از دیدِ خودمان انسان درستکارِ داستان بوده‌ایم، ولی نتیجه به نفع ما نبود. چرا؟

چون این کارها نیستند که مهم‌اند؛ ریشه کارهاست که مهم است

جهان هستی به اعمال ما کاری ندارد، احساس ما را دریافت می‌کند

جذب سریع خواسته‌ها

- داشتن علم موسیقی برای خواننده بودن، کار بسیار درستی به نظر می‌رسد و احتمالاً همه‌ تأییدش می‌کنند، اما چه بسیارند خوانندگانی که علم موسیقی دارند و کارهایشان خریداری ندارد و چه بسیار خواننده‌هایی که از دید بسیاری کارشناسان، بدصدا و بی تکنیک هستند اما به طرز شگفت‌انگیزی محبوب و پرطرفدارند.

 

- آیا شما هم در خانواده یا در بین اقوام، کسی را می‌شناسید که تمام تلاشش را برای خدمت به دیگران انجام می‌دهد، از زندگی خودش کم می‌گذارد تا به دیگران سخت نگذرد، ولی اصلاً مورد توجه دیگران نیست؟

 

- آیا غیر از این‌ست که برای یک رستوران، یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای مشتری مداری و فروش بیشتر، این‌ست که همیشه محیط تمیز و مرتب داشته باشد؟ پس چرا خیلی از رستوران‌ها اصلاً ظاهر تمیزی ندارند، ولی صف مشتری‌هایشان باعث ترافیک در خیابان میشود؟!

 

- آیا غیر از این‌ست که وقتی یک شرکت، محصول جدیدی تولید می‌کند، باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات برای معرفی خود به بازار بکند؟ پس چرا شرکت تسلا که فقط 3 نوع ماشین تا به حال تولید کرده است، نه ‌تنها هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات نمی‌کند، بلکه در سال گذشته تبدیل به با ارزش‌ترین برند در صنعت خودرو شده است؛ تنها با 3 مدل ماشین بالاتر از شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و تویوتا با صدها مدل اتومبیل.

 

مطمئناً این کارهای شما نیستند که مهم‌اند. گاهی مشغول خدمت به پدر و مادرت هستی ولی این کار ریشه در احساس گناهت دارد. کائنات احساس گناه تو را دریافت می‌کنند؛ نه آن کارِ به ‌ظاهر خوب. به همین دلیل است که تو هر چقدر هم با آن احساس، به والدین‌ات خدمت برسانی، عذاب وجدان تو بیشتر میشود؛ تو در واقع مدام در حالِ تأیید آن احساس گناه هستی. ریشه آن کارها مهم‌اند، این‌که به چه دلیل و با چه احساسی در حال انجامشان هستی، مهم است. مهم نیست که صدها کارشناس در یک حوزه بگویند که باید آن کار را انجام بدهی. یک کارشناس بزرگ‌تر هست، که از بالا همه چیز را می بیند، آن خودش راهنمایی‌ات می‌کند.

 

احساست را هماهنگ کن منبع کارها را انجام خواهد داد

 

با ما همراه باشید، در مقاله آینده با عنوانِ "نقش تمرکز ذهن در جذب خواسته‌ها" (کلیک کنید)، تصمیم داریم به بحث جذابِ نقش نادیدنی‌های جهان در جذب خواسته‌ها و آرزوهای ما، و اینکه هر چیزی که در این دنیا می‌بینیم، تنها یک امکان از بی‌نهایت امکانِ ممکن است، بپردازیم.

 

تمرین:

  1. در قسمتی از دفترچه خود، لیستی از تمام کارهای به ‌ظاهر مثبت و صحیحی که در هر زمینه‌ای انجام داده‌اید، ولی به نتیجه‌ مطلوب نرسیده‌اید، تهیه کنید. می‌توانید از مثال‌های همین مقاله هم استفاده کنید.

همان جاهایی که با خودتان گفته‌اید: دیگر چه کاری باید انجام دهم؟!!!!! چرا برای من نمی‌شود؟!!!!!  چرا این‌قدر من بدشانس هستم؟!!!!! چرا دقیقاً همان روزی که من آن سهم را خریدم، ارزش آن باید سقوط کند؟!!!!

- زمان‌هایی که برای جلب رضایت شریک زندگی‌ات، هر کاری انجام داده‌ای ولی ...

- زمان‌هایی که در شغل خود، کارها را از همه با کیفیت‌تر انجام می‌داده‌ای، اما نتایج را بقیه می‌گرفتند.

- زمان‌هایی که هر چقدر به شخصی خوبی می‌کردی، بیشتر برای آن فرد تکراری می‌شدی و از تو دور می‌شد.

- زمان‌هایی که در جمع‌، هر کاری انجام داده‌ای، اما باز هم توجه بقیه روی فرد دیگری بود.

- زمان‌هایی که تمام تلاشت را برای آراسته بودن خود می‌کردی، اما هیچکس متوجه نمی‌شد.

- و...

 در واقع با این تمرین، خاطراتی را به یاد می‌آورید که تمام تلاشت را می‌کردی، اما دریغ از آن‌که مشکل جای دیگری بود. آن کار با دلیل و ریشه اشتباهی انجام می‌شده‌ است.

 

برای ما از تجربیات خودتان بنویسید، از تلاش‌های بیهوده‌ای که انجام داده‌اید ولی نتیجه‌ای نداشته است. آیا با تغییر افکار و باورهای‌تان، توانسته‌اید به نتایج مطلوب‌تری در زندگی در زمینه جذب خواسته‌های خود برسید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

 

 

محمد مرادزاده
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

چطور خواسته‌هایمان را جذب کنیم؟

 

در مقاله قبل با عنوانِ فرکانس ذهن خالق زندگی ما (کلیک کنید)، به این موضوع پرداختیم که، ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان سطح آگاهی حل کنیم که با آن، مشکلات را به وجود آورده‌ایم. اما سوال این‌جاست که،  آیا برای این تغییر و جذب خواسته‌ها و دستیابی به نتایج مطلوب، این اعمال ماست که مهم‌‌اند، یا چیزی ماورای آن‌ست؟

ممکن است گاهی از خود پرسیده باشید:

- چرا اکثر اوقات نظر کارشناسان جواب نمی‌دهد؟

- چرا افراد خدمتگزار همیشه درمانده و مستأصل هستند؟

- چرا خداوند در قرآن بعد از کلمه «ایمان» به‌ جای عبارت «عمل خیر»، از «عمل صالح» استفاده کرده؟

می‌خواهیم برای همیشه یک سردرگمی بزرگ را حل کنیم. از امروز قرار است که گول ظواهر را نخوریم، و عمیق‌تر و کوانتومی‌تر به موضوعات و فرآیندها نگاه کنیم. امروز می‌خواهیم راز جذب خواسته‌ها و اهداف‌مان را متوجه بشویم که چرا بعضی ازکارهایمان نتایجی که باید را در پی ندارند.

 

روش صحیح جذب خواسته‌ها و اهداف‌ چگونه است؟

در ابتدای مسیرِ موفقیت‌ام، کتاب‌هایی می‌خواندم که در آن‌ها شیوه زندگی و عادات افراد موفق را نوشته بودند. این‌که افراد موفق سحرخیز هستند، اهداف خود را مکتوب می‌کنند، برای کارهایشان برنامه‌ریزی روزانه دارند و یا شب‌ها قبل از خواب اهدافشان را تجسم می‌کنند. مدت زیادی مشغول انجام این تمرینات و فعالیت‌ها بودم ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. من حتی حس هم نمی‌کردم که در حال نزدیک شدن و جذب خواسته‌ها، اهداف و آرزوهایم هستم. 

تعداد زیادی مصاحبه از افراد موفق خواندم و تماشا کردم؛ شخصی می‌گفت باید 30 سال از صبح تا شب کار بکنی، آن‌ یکی می‌گفت باید پشتکار داشته باشی و دیگری می‌گفت باید برای جذب خواسته‌های خود سخت بجنگی تا به دستشان بیاوری. هر روز گیج‌تر و گمراه‌تر می‌شدم، اما همیشه حسی در درونم می‌گفت که یک جای این صحبت‌ها مشکل دارد. شک وجودم را فراگرفته بود؛ این شک مقدس! همواره این شک است که سرآغاز راه ایمان است. (کلوب سحرخیزان فوق موفق که توسط مجموعه‌ی رویال مایند تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است، مختص کسانی است که تصمیم دارند زندگی خود را به طور جدی متحول کنند. این بخش از سایت شامل ده‌ها جلد کتاب و وبینار انگیزشی و آموزشی می‌باشد. کتاب‌های ارزشمند و جدیدی همچون: کتاب "کلاب 5 صبح" اثر "رابین شارما" و وبینارهای فوق‌العاده‌ای مانند "دوره 30 روزه تحول شخصی مِل رابینز" (کلیک کنید)).

کم‌کم با کتاب‌ها و اصولی آشنا شدم که صرفاً در مورد رفتارها صحبت نمی‌کردند. با علومی مثل قانون جذب، فیزیک کوانتوم و به ‌طورکلی قوانین جهان هستی آشنا شدم. آنجا بود که متوجه شدم اگر صرفاً رفتار و عادت‌های انسان‌های موفق را تقلید کنم در حالیکه هنوز هیچ تغییری در الگوهای فکری و باورهایم در مسیر جذب خواسته‌ها صورت نگرفته، فقط همان نتایج قبلی را احتمالاً با ظاهری متفاوت می‌گیرم. دریافتم که این احساسات و باورها هستند که نتایج را رقم می‌زنند، نه کارهای ما؛ و کارها زمانی به نتیجه دلخواه ختم می‌شوند که احساس خوبی در پس‌زمینه آن‌ها وجود داشته باشد. (پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری اصولی و حرفه‌ای در زمینه‌ی دنیای فیزیک کوانتوم و تأثیر آن در تحقق خواسته‌ها‌ی خود، دوره "ماتریکس الهی" از "گِرگ بریدن" (کلیک کنید)، که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است، را از دست ندهید. در این دوره شکافی که میان اسرار دنیای کوانتومی و تجربیات روزمره‌ی ما وجود دارد، پر می‌شود).

 

احساسات زبان مشترک ما و کائنات

 

عمل صالح؛ عمل خیر

بعدها عبارت «عمل صالح» در قرآن نظر من را به خود جلب کرد. در آیات قرآن، عمل صالح همواره به دنبال لغت «ایمان» ظاهر می‌شود. همیشه آیه‌ها به این شکل بود که: «کسانی که ایمان‌ دارند و عمل صالح انجام می‌دهند...». از خودم می‌پرسیدم که چرا خداوند به‌ جای «عمل صالح»، از «عمل خیر» استفاده نکرده؟! عمل خیر به معنیِ کارِ خوب است! پس به نظر منطقی می‌آید: ایمان داشته باشیم و کار خوب انجام بدهیم. هنگامی که تحقیقاتم را در این زمینه بیشتر کردم، به این نتیجه رسیدم که، عمل صالح را می‌توان اینگونه تعریف کرد: عملی که از صلح حاصل می‌شود (منظور صلح درونی است).

 

در واقع عمل صالح، همان عملی است که از روی هم‌فرکانسی با انرژی منبع انجام می‌شود

عمل صالح عملی است بدون فکر؛ عملی است بدون دخالت ذهن

 

ما همگی معنی «عمل خیر» را می‌دانیم. عمل خیر همان کار خوب است و ما کارهای خوب را می‌شناسیم. به‌ علاوه بی‌شک افراد زیادی در زندگی خود دیده‌ایم که مشغول کار خیر هستند، ولی نتیجه چندان مثبتی در راه جذب خواسته‌ها و آرزوهای خود در هیچکدام از ابعاد زندگی‌شان مشاهده نمی‌شود. پس منظور خدا صرفاً کارِ خوب نیست. چرا؟ آیا خدا می‌خواهد کار بد انجام بدهیم؟ نه نه، اصلاً این‌طور نیست. ممکن است کاری در ظاهر خوب باشد ولی...

 

چرا در جذب خواسته‌های خود موفق نبوده‌ایم :

  • یکی از رفتارهایی که همواره در کتب آسمانی و دینی، کتاب‌های روانشناسی موفقیت و حتی توسط انسان‌های بزرگ توصیه ‌شده، کمک به دیگران است. اما اکثر ما انسان‌ها، هنگام کمک به افراد نیازمند اصلاً احساس خوبی نداریم. ما این کار را گاهی به خاطر اعتراض به شرایط موجود و یا با فرض اینکه ظلمی اتفاق افتاده، انجام می‌دهیم. حتی گاهی چیزی که به ‌ظاهر محبت و عشق به نظر می‌رسد، اصلاً بوی عشق نمی‌دهد و ریشه‌ای عمیق و پنهان دارد.؛ من در درونم، احساس بیچارگی می‌کنم و با دیدن فردی نیازمند، آسوده می‌شوم چون متوجه می‌شوم که بیچاره‌تر از من هم وجود دارد، پس به او خدمت می‌رسانم، زیرا تا زمانی که این‌گونه افراد وجود دارند، من در دسته بیچاره‌ترین‌ها نیستم.

تکنیک‌های جذب خواسته‌ها و آرزوها:

  • چقدر این جمله آشناست؟ «برای نجات رابطه‌ام هر کاری انجام داده‌ام، اما نشد». شاید برای بعضی از ما اتفاق افتاده باشد که در روابط عاطفی که داشته‌ایم، به ‌شدت خدمتگزار بوده‌ایم. هر کاری که همه می‌گفتند برای معشوق‌مان انجام داده‌ایم، اما هر چه بیشتر انجام می‌دادیم، کمتر توجه می‌گرفتیم. حتی تا سال‌ها بانگ برمی‌آوردیم که: « آن فرد لیاقت مرا نداشت». اما شاید موضوع برعکس باشد! شاید ما لیاقت او را نداشته‌ایم، و اتفاقاً با همین نگاه به او محبت می‌کرده‌ایم. با این نگاه که برای او کم هستیم پس باید تلاش بیشتری بکنیم تا مورد قبول باشیم. هر چند در این جهان چیزی به نام تقصیر و فردی به نام مقصر وجود ندارد، اما اگر با همان دیدِ جامعه به موضوع بنگریم، شاید بیشتر تقصیرها بر گردن ما بود که خود را کوچک می‌دیدیم.
قانون جذب برای جذب خواسته‌ها

در دو مثال بالا، ما از دیدِ خودمان انسان درستکارِ داستان بوده‌ایم، ولی نتیجه به نفع ما نبود. چرا؟

چون این کارها نیستند که مهم‌اند؛ ریشه کارهاست که مهم است

جهان هستی به اعمال ما کاری ندارد، احساس ما را دریافت می‌کند

جذب سریع خواسته‌ها

- داشتن علم موسیقی برای خواننده بودن، کار بسیار درستی به نظر می‌رسد و احتمالاً همه‌ تأییدش می‌کنند، اما چه بسیارند خوانندگانی که علم موسیقی دارند و کارهایشان خریداری ندارد و چه بسیار خواننده‌هایی که از دید بسیاری کارشناسان، بدصدا و بی تکنیک هستند اما به طرز شگفت‌انگیزی محبوب و پرطرفدارند.

 

- آیا شما هم در خانواده یا در بین اقوام، کسی را می‌شناسید که تمام تلاشش را برای خدمت به دیگران انجام می‌دهد، از زندگی خودش کم می‌گذارد تا به دیگران سخت نگذرد، ولی اصلاً مورد توجه دیگران نیست؟

 

- آیا غیر از این‌ست که برای یک رستوران، یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای مشتری مداری و فروش بیشتر، این‌ست که همیشه محیط تمیز و مرتب داشته باشد؟ پس چرا خیلی از رستوران‌ها اصلاً ظاهر تمیزی ندارند، ولی صف مشتری‌هایشان باعث ترافیک در خیابان میشود؟!

 

- آیا غیر از این‌ست که وقتی یک شرکت، محصول جدیدی تولید می‌کند، باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات برای معرفی خود به بازار بکند؟ پس چرا شرکت تسلا که فقط 3 نوع ماشین تا به حال تولید کرده است، نه ‌تنها هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات نمی‌کند، بلکه در سال گذشته تبدیل به با ارزش‌ترین برند در صنعت خودرو شده است؛ تنها با 3 مدل ماشین بالاتر از شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و تویوتا با صدها مدل اتومبیل.

 

مطمئناً این کارهای شما نیستند که مهم‌اند. گاهی مشغول خدمت به پدر و مادرت هستی ولی این کار ریشه در احساس گناهت دارد. کائنات احساس گناه تو را دریافت می‌کنند؛ نه آن کارِ به ‌ظاهر خوب. به همین دلیل است که تو هر چقدر هم با آن احساس، به والدین‌ات خدمت برسانی، عذاب وجدان تو بیشتر میشود؛ تو در واقع مدام در حالِ تأیید آن احساس گناه هستی. ریشه آن کارها مهم‌اند، این‌که به چه دلیل و با چه احساسی در حال انجامشان هستی، مهم است. مهم نیست که صدها کارشناس در یک حوزه بگویند که باید آن کار را انجام بدهی. یک کارشناس بزرگ‌تر هست، که از بالا همه چیز را می بیند، آن خودش راهنمایی‌ات می‌کند.

 

احساست را هماهنگ کن منبع کارها را انجام خواهد داد

 

با ما همراه باشید، در مقاله آینده با عنوانِ "نقش تمرکز ذهن در جذب خواسته‌ها" (کلیک کنید)، تصمیم داریم به بحث جذابِ نقش نادیدنی‌های جهان در جذب خواسته‌ها و آرزوهای ما، و اینکه هر چیزی که در این دنیا می‌بینیم، تنها یک امکان از بی‌نهایت امکانِ ممکن است، بپردازیم.

 

تمرین:

  1. در قسمتی از دفترچه خود، لیستی از تمام کارهای به ‌ظاهر مثبت و صحیحی که در هر زمینه‌ای انجام داده‌اید، ولی به نتیجه‌ مطلوب نرسیده‌اید، تهیه کنید. می‌توانید از مثال‌های همین مقاله هم استفاده کنید.

همان جاهایی که با خودتان گفته‌اید: دیگر چه کاری باید انجام دهم؟!!!!! چرا برای من نمی‌شود؟!!!!!  چرا این‌قدر من بدشانس هستم؟!!!!! چرا دقیقاً همان روزی که من آن سهم را خریدم، ارزش آن باید سقوط کند؟!!!!

- زمان‌هایی که برای جلب رضایت شریک زندگی‌ات، هر کاری انجام داده‌ای ولی ...

- زمان‌هایی که در شغل خود، کارها را از همه با کیفیت‌تر انجام می‌داده‌ای، اما نتایج را بقیه می‌گرفتند.

- زمان‌هایی که هر چقدر به شخصی خوبی می‌کردی، بیشتر برای آن فرد تکراری می‌شدی و از تو دور می‌شد.

- زمان‌هایی که در جمع‌، هر کاری انجام داده‌ای، اما باز هم توجه بقیه روی فرد دیگری بود.

- زمان‌هایی که تمام تلاشت را برای آراسته بودن خود می‌کردی، اما هیچکس متوجه نمی‌شد.

- و...

 در واقع با این تمرین، خاطراتی را به یاد می‌آورید که تمام تلاشت را می‌کردی، اما دریغ از آن‌که مشکل جای دیگری بود. آن کار با دلیل و ریشه اشتباهی انجام می‌شده‌ است.

 

برای ما از تجربیات خودتان بنویسید، از تلاش‌های بیهوده‌ای که انجام داده‌اید ولی نتیجه‌ای نداشته است. آیا با تغییر افکار و باورهای‌تان، توانسته‌اید به نتایج مطلوب‌تری در زندگی در زمینه جذب خواسته‌های خود برسید؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

 

 

محمد مرادزاده
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند
مقالات پیشنهادی

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام