تغییر ذهنیت پولیِ منفی به مثبت!

زمان مطالعه :15 دقیقه

چکیده این مطلب : چیزی که به موفقیت شما کمک زیادی می‌کند، ذهنیت شماست. ذهنیت پولی مثبت می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و وضعیت مالی‌تان را بهبود بخشد. ذهنیت شما همیشه مجموعه‌ای از آنچه فکر می‌کنید نیست. ذهنیت پولی همچنین ممکن است به چیزهایی که در مورد امور مالی در خانواده‌تان یا از دیگران شنیده‌اید، مربوط باشد. اما شما می‌توانید ذهنیت‌تان را هر طور که می‌خواهید، بسازید. در اینجا 15 نکته برای متحول کردن ذهنیت پولی‌تان آورده شده است تا وقتی که نیاز به مثبت‌اندیشی دارید از آن‌ها استفاده کنید. 

 

 


 تغییر ذهنیت پولیِ منفی به مثبت!

 

 

  • آیا در مورد پول احساس ناراحتی یا بی‌انگیزگی می‌کنید؟

  • آیا بی‌انگیزگی‌تان به این دلیل است که آنقدر که دوست دارید درآمد ندارید؟

  • ذهنیت شما نسبت به پول مثبت است یا منفی؟


چیزی که به موفقیت شما کمک زیادی می‌کند، ذهنیت شماست. ذهنیت پولی مثبت می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و وضعیت مالی‌تان را بهبود بخشد. ذهنیت شما همیشه مجموعه‌ای از آنچه فکر می‌کنید نیست. ذهنیت پولی همچنین ممکن است به چیزهایی که در مورد امور مالی در خانواده‌تان یا از دیگران شنیده‌اید، مربوط باشد. اما شما می‌توانید ذهنیت‌تان را هر طور که می‌خواهید، بسازید. در اینجا 15 نکته برای متحول کردن ذهنیت پولی‌تان آورده شده است تا وقتی که نیاز به مثبت‌اندیشی دارید از آن‌ها استفاده کنید. 


- ذهنیت پولی مثبت چیست؟

ذهنیت پول مجموعه‌ای از افکار و نگرش شما نسبت به امور مالی است. بنابراین ذهنیت پولی مثبت روشی برای تفکر در مورد پول است که به شما کمک می‌کند، دیدگاه‌های منفی را تغییر دهید و به شما اجازه می‌دهد باور کنید که از نظر پولی موفق خواهید شد. این ذهنیت، تمرکز مالی شما را روی چیزهای خوب حفظ می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا باورهایی ایجاد کنید که محدودکننده یا منفی نیستند، بلکه به شما کمک می‌کنند آینده‌ای عالی بسازید.

برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است.


- مانتراهای ذهنیت پولی مثبت:

در زیر چند عبارت کلیدی آمده است که می‌توانید در مورد پول به خودتان بگویید. حتی اگر اکنون آنها را باور ندارید، اگر آن‌ها را به اندازه‌ی کافی تکرار کنید، مطمئن باشید، متوجه خواهید شد که شروع به باور آن‌ها کرده‌اید.

  • من می‌توانم به اهداف پولی خود برسم.

این باوری است که برای موفقیت شما در مورد پول بسیار مهم است. افراد زیادی در دنیا وجود دارند که از لحاظ مالی موفق هستند. شما متوجه خواهید شد که اگرچه راه‌هایی که آنها برای رسیدن به آنجا طی کرده‌اند متفاوت است، اما باور آن‌ها به تواناییشان در مدیریت پول بسیار مهم است. شما باید باور داشته باشید که می‌توانید به هر هدف مالی که برای خود تعیین می‌کنید، اعم از خرید خانه یا پس انداز یک صندوق اضطراری، دست یابید.

ابتدا یک برنامه‌ریزی‌کنید و به خودتان بگویید که می‌توانید به آن برسید. برای مثال، اگر می‌خواهید 10000 دلار پس‌انداز کنید، یک هدف تعیین کنید. در ماه اول، 1000 دلار پس‌انداز کنید، ماه بعدی، 1000 دلار دیگر، و به همین ترتیب، در حالی که تمام این مدت به توانایی خود باور دارید. برنامه‌ریزی زمان‌بر است؛ وقتی می‌بینید که پیشرفت می‌کنید، باور شما به توانایی‌های‌تان بیشتر می‌شود.

  • افراد پولدار آدم‌های بدی نیستند.

برخی فکر می‌کنند که افراد ثروتمند و پولدار به نوعی شرور هستند یا اینکه لیاقت پول و ثروت خود را ندارند. این یک باور نادرست است. حقیقت این است که افراد مهربان و شایسته‌ای هستند که اتفاقاً ثروتمند نیز هستند و افراد خوبی هم هستند که پول ندارند. بله، برخی از افراد که دارایی‌های قابل توجهی دارند افراد خوبی نیستند، اما این به خاطر پول نیست.

بلکه، این به شخصیت خود آن شخص مربوط می‌شود. افراد پولدار بد نیستند. پول هیچ باور اخلاقی ندارد. همه چیز مربوط به روشی است که مردم برای استفاده از آن انتخاب می‌کنند. در واقع، افراد پولدار می‌توانند افراد بزرگی باشند که با ثروت خود کارهای خوبی انجام می‌دهند. و وقتی شما به خوبی امور مالی خود را مدیریت کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها باشید!

  • من مجبور نیستم شرایطم را با دیگران مقایسه کنم.

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفق نشدن، نگاه کردن به کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. این می‌تواند به مقایسه کردن و بهانه‌هایی برای اینکه چرا نمی‌توانید کاری را که آنها انجام می‌دهند انجام دهید منجر شود. به جای تمرکز بر ثروت یا دستاوردهای دیگران، مثبت‌تر فکر کنید. شما مجبور نیستید شرایط خود را با دیگران مقایسه کنید.

شما در مسیر خودتان هستید و آنها در مسیر خودشان. هر کس باید انتخاب‌های خودش را بکند و روی آن‌ها تمرکز کند. فکر کردن در مورد اهداف خود و جایی که می‌خواهید به آن برسید فرصتی برای مقایسه برای شما باقی نمی‌گذارد و احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد.

  • من می‌توانم پول خرج کنم، اما مجبور نیستم.

این یک فکر عالی و بسیار رهایی‌بخش است. بله، شما می‌توانید پول خرج کنید، اما فقط به این دلیل که این گزینه در دسترس است به این معنی نیست که باید پول را خرج کنید. شما باید تمام اهداف‌تان را در نظر بگیرید و اگر با وضعیت مالی فعلی خود راحت هستید و اگر آن را در بودجه‌بندی خود لحاظ کرده‌اید و می‌خواهید پول خرج کنید، می‌توانید این کار را بکنید. اما  این گزینه را هم دارید که نه بگویید.

  • من می‌توانم از پولم برای کمک به دیگران استفاده کنم.

یکی از بهترین مزایای داشتن پول توانایی کمک به افراد نیازمند است. این موضوع همچنین یک راه عالی برای مثبت ماندن است. وقتی می‌دانید که انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای پول انجام می‌دهید و این انتخاب‌ها به نفع دیگران است، جای خوشحالی دارد. اگر هرگز به این فکر نکرده‌اید که می‌توانید از نظر مالی به دیگران کمک کنید، افکار خود را به طرز فکر مثبت پول تغییر دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از پول خود برای کمک به دیگران استفاده کنید.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.

 

ذهنیت پولی مثبت


- چگونه می‌توانم ذهنیت خود را در مورد پول تغییر دهم؟

تغییر طرز فکر همیشه آسان نیست. ولی واقعاً ممکن است! از آنجایی که پول نقش بسیار مهمی در زندگی اغلب ما دارد، باید به آن مثبت فکر کنیم. در اینجا چند فکر آمده است که باید آن‌ها به خاطر بسپارید تا به شما در تغییر کمک کند.
 

  • درک کنید که پول خنثی است.

پول به خودی خود خوب یا بد، منفی یا مثبت نیست. در واقع، فقط به این دلیل ارزش دارد که جامعه می‌گوید دارد. به همین دلیل، می‌توانید به خاطر بسپارید که پول خنثی است. پول تصمیم نمی‌گیرد، شما تصمیم می‌گیرید. بنابراین می‌توانید از آن برای کارهای بزرگ استفاده کنید و به موفقیت خود کمک کنید. در حالی که می‌توان از پول به صورت منفی استفاده کرد، هزینه‌های بیش از حد یا عدم بودجه‌بندی هم به این موضوع دامن می‌زنند. پول خنثی است و کاری که با آن انجام می‌دهید تعیین می‌کند که مثبت باشد یا منفی.

  • نگرش خود را بررسی کنید.

ممکن است لازم باشد نگرش خود را نسبت به پول بررسی کنید. اگر تا حدودی مثبت باشد، خوب است. سعی کنید به این فکر کنید که چگونه آن را حتی از این هم بهتر کنید. اگر نگرش‌تان منفی است، پس باور جدیدی برای کمک مالی به خودتان ایجاد کنید.


- 15 راه برای ایجاد و حفظ ذهنیت پولی مثبت:

همه‌ی ما می‌توانیم از کمک کوچکی برای مثبت اندیشی استفاده کنیم. نکات زیر راه‌هایی برای ایجاد ذهنیت مثبت پولی در خودتان است.


1) تسلیم نشوید.

مهم نیست که ذهنیت پولی شما چیست، حتی اگر منفی باشد، تسلیم نشوید! شما می‌توانید ذهنیت‌تان را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید، و می‌توانید تصمیم بگیرید که یک ذهنیت پولی مثبت ایجاد کنید. چیزهایی را که می‌خواهید در مورد پول و امور مالی خود باور داشته باشید، مدام به خود یادآوری کنید و تا زمانی که طرز فکرتان تغییر کند، موارد مثبت را تکرار کنید.


2) اهداف مالی بلندمدت خود را مشخص کنید.

بدون برنامه، خیلی سخت است که بدانید از کجا باید امور مالی را شروع کرد. شاید هرگز به این موضوع فکر نکرده باشید که می‌خواهید در 30 سال آینده به کجا برسید. وقتش رسیده که رؤیاپردازی کنید. سعی کنید رؤیای‌تان تا حد ممکن واضح باشد.

چقدر پول در حساب بازنشستگی شما هست؟ چه نوع دارایی‌های پولساز دارید؟ به سبک زندگی‌ای که می‌خواهید در هنگام بازنشستگی داشته باشید و رقم مالی که این امکان را می‌دهد فکر کنید.


3) ایجاد اهداف کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف بلندمدت.

فکر کردن به آینده می‌تواند سخت باشد، و حتی اگر این کار را انجام دهید، ممکن است اهداف آنقدر بزرگ به نظر برسند که فکر کنید آیا هرگز به آن‌ها خواهید رسید یا خیر. اما شما به راحتی می‌توانید با تقسیم اهداف بلند مدت به اهداف کوتاه مدت به آن‌ها برسید.
فقط به هدف بزرگ خود نگاه کنید و سپس آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در مدت پنج سال 100000 دلار برای خرید خانه پس انداز کنید، باید سالانه 20000 دلار پس انداز کنید. این یعنی 1666.66 دلار در ماه. اهداف زمانی که کوچکتر باشند قابل کنترل‌تر می‌شوند.


4) منبع الهام پیدا کنید.

نقل‌قول‌های ذهنیت پولی مثبت را پیدا کنید و آن‌ها را یادداشت کنید یا در جایی بگذارید که زیاد می‌بینید. این به شما کمک می‌کند موفق شوید. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که زندگی مالی‌تان در یک یا پنج سال چگونه خواهد بود. با فکر کردن به فرصت‌های جدید دائماً الهام بگیرید.


پیشنهاد ما برای شما: 24 مانع انرژی برای کسب ثروت و فراوانی وجود دارند، که شما را عقب نگه می‌دارند. برای از بین بردن این موانع یکی بعد از دیگری طی ۲۴ جلسه، پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده‌ی "ثروت نامحدود" اثر "کریستی ماری شلدون" (کلیک کنید)، می‌باشد که روی هر مانع به صورت جداگانه تمرکز می‌شود. این دوره، یک تجربه‌ی پاکسازی انرژی آنلاین است که برای از بین بردن تمام موانع انرژی شما طراحی شده است. طی مجموعه‌ای از فایل‌ها، کریستی به فرکانس انرژی شما وصل خواهد شد، به ضمیر ناخودآگاه‌تان دسترسی پیدا خواهد کرد و شما را از تک تک موانع انرژی‌تان رها خواهد کرد.



5) به دنبال نمونه‌های مثبتی باشید که می‌توانید از آن‌ها پیروی کنید.

امیدوارم افرادی را در اطراف خود داشته باشید که در سفر پولی‌تان شما را تشویق کنند. خوب است یک مربی پیدا کنید تا به شما الهام ببخشد. اگر این شخص کمی بزرگتر از شما باشد و در سفر پولی خود کمی جلوتر باشد، مفید است. اگر کسی نیست که بتوانید در مورد امور مالی به دنبال او باشید، کتاب‌ و وبلاگ‌ بخوانید (مثل این مقاله). اطلاعات جدید کسب کنید و از افراد دیگری که شرایط‌شان مثل شما بوده است یاد بگیرید. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند ببینید چگونه می‌توانید ثروتمند شوید.


6) فرصت ها را شناسایی کنید.

فرصت در اطراف شماست. گاهی اوقات باید خودتان آن را ایجاد کنید، و گاهی اوقات از ناکجاآباد ظاهر می‌شود. به شرایط خود نگاه کنید و فرصت‌ها را پیدا کنید. این فرصت می‌تواند یک شغل جدید، افزایش حقوق، فرصتی برای سرمایه‌گذاری یا هر چیز دیگری باشد.

 

ذهنیت پولی

 

7) معاشرت با افرادی که ذهنیت مثبتی در مورد پول دارند.

شما باید در کنار کسانی باشید که در مورد امور مالی مثل شما فکر می‌کنند. آنها ممکن است دوستان، همکاران یا اعضای خانواده باشند. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آنها در مورد ثروت و پول گفتگوهای الهام بخش داشته باشید و سعی کنید بیشتر دور هم جمع شوید. اگر اطرافیان شما از نظر مالی نهایت تلاش خود را می‌کنند، احتمالاً شما نیز همین کار را خواهید کرد.


8) با افرادی که نگرش منفی دارند وقت کمتری بگذرانید.

ممکن است نتوان خود را به طور کامل از کسانی که نگرش مالی منفی دارند جدا کرد. در برخی موارد، اگر آنها دوستان نزدیک یا خانواده هستند، ممکن است نخواهید این کار را انجام دهید. اما باید مواظب باشید که عقاید آن‌ها تبدیل به عقاید شما نشود. همچنین می‌توانید در حین ایجاد ذهنیت پولی مثبت اوقات محدودتری را با اینگونه افراد سپری کنید.

پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.


9) دفتر خاطرات روزانه برای تخلیه احساسات.

ثبت وقایع روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا بر اهداف پولی و احساس خود در حین یادگیری بیشتر در مورد امور مالی نظارت کنید. دفتر خاطرات بهترین جا برای نوشتن ایده‌های جدید یا چیزهایی است که یاد گرفته‌اید و می‌خواهید به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید احساسات خود را تخلیه کنید و به ایده‌هایی برای آینده فکر کنید.


10) در مورد پول آموزش ببینید.

تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید. اگر مفهوم مالی‌ای هست که نمی‌دانید، آن را جستجو کنید و در مورد آن بخوانید. سعی کنید برای آموزش بیشتر در بعضی کلاس‌ها سرمایه‌گذاری کنید. نظرات دیگران را بپرسید و از طریق یادگیری نظر خودتان را ایجاد کنید. در اینجا مروری بر مهارت‌های سواد مالی فردی آمده است که همه باید بدانند. فقط دقت کنید که دانش مالی چه کسی را دنبال می‌کنید. اگر فردی که نصیحت‌های بیجا می‌کند دائماً ورشکسته می‌شود، احتمالاً گزینه‌ی خوبی برای دریافت مشاوره نیست.


11) بودجه‌بندی کنید.

بودجه‌بندی شما اولین خط دفاعی‌تان در برابر هزینه‌های بیش از حد است و این فرصت را به شما می‌دهد که به میزان قابل توجهی پس‌انداز کنید. بدون بودجه‌بندی، برنامه مالی‌ای در کار نخواهد بود. شما باید اصول اولیه را بدانید، ماهانه چه مبلغی برای قبض‌ها می‌پردازید، در هر ماه یا هر هفته چقدر می‌خواهید برای بازنشستگی پس انداز کنید، و هر هزینه دیگری که دارید. بودجه‌بندی شما برنامه‌ای است که شما را به اهداف‌تان می‌رساند.


12) کتاب‌های افراد موفق را بخوانید تا ذهنیت پولی آنها را بیاموزید.

شروع به خواندن کتاب‌های افرادی کنید که در زمینه‌ی پول موفق هستند. خواندن در مورد چگونگی رسیدن آنها به آنجا می‌تواند به شما کمک کند که همین کار را انجام دهید! کتاب‌ها و وبلاگ‌های آنها را بخوانید یا به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوش دهید تا هرچه بیشتر درباره‌ی امور مالی بیاموزید.


13) عاقلانه خرج کنید.

ذهنیت مثبت پولی شامل خرج کردن نیز می‌شود! مسئله این است که شما می‌خواهید با فکر و برنامه‌ریزی خرج کنید، نه ناگهانی. برای خریدهای بزرگ پس‌انداز کنید و چیزهایی بخرید که در حد بودجه‌ی شما هستند. به این ترتیب، می‌دانید  این مورد چیزی است که واقعاً می‌خواهید و به آن فکر کرده‌اید. خرج کردن عاقلانه می‌تواند به شما کمک کند تا ذهنیت پولی مثبتی کسب کنید.


14) شکرگزار باشید.

فارغ از این که در چه مرحله‌ای از سفر مالی خود هستید، شکرگزار باشید. از چیزهایی که در مورد پول می‌دانید خوشحال باشید و وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرید شکرگزاری کنید. حتی اگر راه درازی در پیش دارید، باید از پیشرفتی که تاکنون داشته‌اید خوشحال باشید. این به شما کمک می‌کند که به راه‌تان ادامه دهید.


15) از پول‌تان بخشش کنید.

اگر مقداری از پول شما از طریق کمک‌های مالی می‌تواند در زندگی دیگران تفاوت ایجاد کند، باید به آن افتخار کنید. این می‌تواند به شما کمک کند با هر گونه احساس منفی در مورد پول مبارزه کنید. همچنین می‌توانید بفهمید که باهوش بودن در مورد پول کمک کردن به دیگران است، که چیز فوق‌العاده‌ای است.

 

- سخن پایانی:

با خودآزمایی و سخت‌کوشی، می‌توانید ذهنیت مثبتی در مورد پول ایجاد کنید. ممکن است احساس کنید ایجاد ذهنیت پولی مثبت بسیار دشوار است یا زمان زیادی می‌برد. بدانید هر قدمی که به سمت روش جدیدی از تفکر در مورد امور مالی بردارید به شما کمک خواهد کرد. شما باید به نحوه‌ی خرج کردن و فکر کردن‌تان در مورد پول فکر کنید، اما انجام این کارها می‌تواند به شما کمک کند، ذهنیتی در مورد امور مالی ایجاد کنید که تمام عمر به شما کمک می‌کند. اگر سخت کار کنید نتیجه را می‌بینید.

 


دیدگاه و باورهای خود در مورد پول را با ما و دیگران، به اشتراک بگذارید.

  • با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، ذهنیت پولی شما مثبت است یا منفی؟

  • آیا تا به حال تلاشی برای بهبود و ایجاد ذهنیت پولی مثبت در خود کرده‌اید؟

  • آیا راه دیگری برای تغییر ذهنیت پولی خود، به ذهن‌تان می‌رسد؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

 


 تغییر ذهنیت پولیِ منفی به مثبت!

 

 

  • آیا در مورد پول احساس ناراحتی یا بی‌انگیزگی می‌کنید؟

  • آیا بی‌انگیزگی‌تان به این دلیل است که آنقدر که دوست دارید درآمد ندارید؟

  • ذهنیت شما نسبت به پول مثبت است یا منفی؟


چیزی که به موفقیت شما کمک زیادی می‌کند، ذهنیت شماست. ذهنیت پولی مثبت می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد و وضعیت مالی‌تان را بهبود بخشد. ذهنیت شما همیشه مجموعه‌ای از آنچه فکر می‌کنید نیست. ذهنیت پولی همچنین ممکن است به چیزهایی که در مورد امور مالی در خانواده‌تان یا از دیگران شنیده‌اید، مربوط باشد. اما شما می‌توانید ذهنیت‌تان را هر طور که می‌خواهید، بسازید. در اینجا 15 نکته برای متحول کردن ذهنیت پولی‌تان آورده شده است تا وقتی که نیاز به مثبت‌اندیشی دارید از آن‌ها استفاده کنید. 


- ذهنیت پولی مثبت چیست؟

ذهنیت پول مجموعه‌ای از افکار و نگرش شما نسبت به امور مالی است. بنابراین ذهنیت پولی مثبت روشی برای تفکر در مورد پول است که به شما کمک می‌کند، دیدگاه‌های منفی را تغییر دهید و به شما اجازه می‌دهد باور کنید که از نظر پولی موفق خواهید شد. این ذهنیت، تمرکز مالی شما را روی چیزهای خوب حفظ می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا باورهایی ایجاد کنید که محدودکننده یا منفی نیستند، بلکه به شما کمک می‌کنند آینده‌ای عالی بسازید.

برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است.


- مانتراهای ذهنیت پولی مثبت:

در زیر چند عبارت کلیدی آمده است که می‌توانید در مورد پول به خودتان بگویید. حتی اگر اکنون آنها را باور ندارید، اگر آن‌ها را به اندازه‌ی کافی تکرار کنید، مطمئن باشید، متوجه خواهید شد که شروع به باور آن‌ها کرده‌اید.

  • من می‌توانم به اهداف پولی خود برسم.

این باوری است که برای موفقیت شما در مورد پول بسیار مهم است. افراد زیادی در دنیا وجود دارند که از لحاظ مالی موفق هستند. شما متوجه خواهید شد که اگرچه راه‌هایی که آنها برای رسیدن به آنجا طی کرده‌اند متفاوت است، اما باور آن‌ها به تواناییشان در مدیریت پول بسیار مهم است. شما باید باور داشته باشید که می‌توانید به هر هدف مالی که برای خود تعیین می‌کنید، اعم از خرید خانه یا پس انداز یک صندوق اضطراری، دست یابید.

ابتدا یک برنامه‌ریزی‌کنید و به خودتان بگویید که می‌توانید به آن برسید. برای مثال، اگر می‌خواهید 10000 دلار پس‌انداز کنید، یک هدف تعیین کنید. در ماه اول، 1000 دلار پس‌انداز کنید، ماه بعدی، 1000 دلار دیگر، و به همین ترتیب، در حالی که تمام این مدت به توانایی خود باور دارید. برنامه‌ریزی زمان‌بر است؛ وقتی می‌بینید که پیشرفت می‌کنید، باور شما به توانایی‌های‌تان بیشتر می‌شود.

  • افراد پولدار آدم‌های بدی نیستند.

برخی فکر می‌کنند که افراد ثروتمند و پولدار به نوعی شرور هستند یا اینکه لیاقت پول و ثروت خود را ندارند. این یک باور نادرست است. حقیقت این است که افراد مهربان و شایسته‌ای هستند که اتفاقاً ثروتمند نیز هستند و افراد خوبی هم هستند که پول ندارند. بله، برخی از افراد که دارایی‌های قابل توجهی دارند افراد خوبی نیستند، اما این به خاطر پول نیست.

بلکه، این به شخصیت خود آن شخص مربوط می‌شود. افراد پولدار بد نیستند. پول هیچ باور اخلاقی ندارد. همه چیز مربوط به روشی است که مردم برای استفاده از آن انتخاب می‌کنند. در واقع، افراد پولدار می‌توانند افراد بزرگی باشند که با ثروت خود کارهای خوبی انجام می‌دهند. و وقتی شما به خوبی امور مالی خود را مدیریت کنید، می‌توانید یکی از آن‌ها باشید!

  • من مجبور نیستم شرایطم را با دیگران مقایسه کنم.

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفق نشدن، نگاه کردن به کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. این می‌تواند به مقایسه کردن و بهانه‌هایی برای اینکه چرا نمی‌توانید کاری را که آنها انجام می‌دهند انجام دهید منجر شود. به جای تمرکز بر ثروت یا دستاوردهای دیگران، مثبت‌تر فکر کنید. شما مجبور نیستید شرایط خود را با دیگران مقایسه کنید.

شما در مسیر خودتان هستید و آنها در مسیر خودشان. هر کس باید انتخاب‌های خودش را بکند و روی آن‌ها تمرکز کند. فکر کردن در مورد اهداف خود و جایی که می‌خواهید به آن برسید فرصتی برای مقایسه برای شما باقی نمی‌گذارد و احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد.

  • من می‌توانم پول خرج کنم، اما مجبور نیستم.

این یک فکر عالی و بسیار رهایی‌بخش است. بله، شما می‌توانید پول خرج کنید، اما فقط به این دلیل که این گزینه در دسترس است به این معنی نیست که باید پول را خرج کنید. شما باید تمام اهداف‌تان را در نظر بگیرید و اگر با وضعیت مالی فعلی خود راحت هستید و اگر آن را در بودجه‌بندی خود لحاظ کرده‌اید و می‌خواهید پول خرج کنید، می‌توانید این کار را بکنید. اما  این گزینه را هم دارید که نه بگویید.

  • من می‌توانم از پولم برای کمک به دیگران استفاده کنم.

یکی از بهترین مزایای داشتن پول توانایی کمک به افراد نیازمند است. این موضوع همچنین یک راه عالی برای مثبت ماندن است. وقتی می‌دانید که انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای پول انجام می‌دهید و این انتخاب‌ها به نفع دیگران است، جای خوشحالی دارد. اگر هرگز به این فکر نکرده‌اید که می‌توانید از نظر مالی به دیگران کمک کنید، افکار خود را به طرز فکر مثبت پول تغییر دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از پول خود برای کمک به دیگران استفاده کنید.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.

 

ذهنیت پولی مثبت


- چگونه می‌توانم ذهنیت خود را در مورد پول تغییر دهم؟

تغییر طرز فکر همیشه آسان نیست. ولی واقعاً ممکن است! از آنجایی که پول نقش بسیار مهمی در زندگی اغلب ما دارد، باید به آن مثبت فکر کنیم. در اینجا چند فکر آمده است که باید آن‌ها به خاطر بسپارید تا به شما در تغییر کمک کند.
 

  • درک کنید که پول خنثی است.

پول به خودی خود خوب یا بد، منفی یا مثبت نیست. در واقع، فقط به این دلیل ارزش دارد که جامعه می‌گوید دارد. به همین دلیل، می‌توانید به خاطر بسپارید که پول خنثی است. پول تصمیم نمی‌گیرد، شما تصمیم می‌گیرید. بنابراین می‌توانید از آن برای کارهای بزرگ استفاده کنید و به موفقیت خود کمک کنید. در حالی که می‌توان از پول به صورت منفی استفاده کرد، هزینه‌های بیش از حد یا عدم بودجه‌بندی هم به این موضوع دامن می‌زنند. پول خنثی است و کاری که با آن انجام می‌دهید تعیین می‌کند که مثبت باشد یا منفی.

  • نگرش خود را بررسی کنید.

ممکن است لازم باشد نگرش خود را نسبت به پول بررسی کنید. اگر تا حدودی مثبت باشد، خوب است. سعی کنید به این فکر کنید که چگونه آن را حتی از این هم بهتر کنید. اگر نگرش‌تان منفی است، پس باور جدیدی برای کمک مالی به خودتان ایجاد کنید.


- 15 راه برای ایجاد و حفظ ذهنیت پولی مثبت:

همه‌ی ما می‌توانیم از کمک کوچکی برای مثبت اندیشی استفاده کنیم. نکات زیر راه‌هایی برای ایجاد ذهنیت مثبت پولی در خودتان است.


1) تسلیم نشوید.

مهم نیست که ذهنیت پولی شما چیست، حتی اگر منفی باشد، تسلیم نشوید! شما می‌توانید ذهنیت‌تان را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید، و می‌توانید تصمیم بگیرید که یک ذهنیت پولی مثبت ایجاد کنید. چیزهایی را که می‌خواهید در مورد پول و امور مالی خود باور داشته باشید، مدام به خود یادآوری کنید و تا زمانی که طرز فکرتان تغییر کند، موارد مثبت را تکرار کنید.


2) اهداف مالی بلندمدت خود را مشخص کنید.

بدون برنامه، خیلی سخت است که بدانید از کجا باید امور مالی را شروع کرد. شاید هرگز به این موضوع فکر نکرده باشید که می‌خواهید در 30 سال آینده به کجا برسید. وقتش رسیده که رؤیاپردازی کنید. سعی کنید رؤیای‌تان تا حد ممکن واضح باشد.

چقدر پول در حساب بازنشستگی شما هست؟ چه نوع دارایی‌های پولساز دارید؟ به سبک زندگی‌ای که می‌خواهید در هنگام بازنشستگی داشته باشید و رقم مالی که این امکان را می‌دهد فکر کنید.


3) ایجاد اهداف کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف بلندمدت.

فکر کردن به آینده می‌تواند سخت باشد، و حتی اگر این کار را انجام دهید، ممکن است اهداف آنقدر بزرگ به نظر برسند که فکر کنید آیا هرگز به آن‌ها خواهید رسید یا خیر. اما شما به راحتی می‌توانید با تقسیم اهداف بلند مدت به اهداف کوتاه مدت به آن‌ها برسید.
فقط به هدف بزرگ خود نگاه کنید و سپس آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در مدت پنج سال 100000 دلار برای خرید خانه پس انداز کنید، باید سالانه 20000 دلار پس انداز کنید. این یعنی 1666.66 دلار در ماه. اهداف زمانی که کوچکتر باشند قابل کنترل‌تر می‌شوند.


4) منبع الهام پیدا کنید.

نقل‌قول‌های ذهنیت پولی مثبت را پیدا کنید و آن‌ها را یادداشت کنید یا در جایی بگذارید که زیاد می‌بینید. این به شما کمک می‌کند موفق شوید. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که زندگی مالی‌تان در یک یا پنج سال چگونه خواهد بود. با فکر کردن به فرصت‌های جدید دائماً الهام بگیرید.


پیشنهاد ما برای شما: 24 مانع انرژی برای کسب ثروت و فراوانی وجود دارند، که شما را عقب نگه می‌دارند. برای از بین بردن این موانع یکی بعد از دیگری طی ۲۴ جلسه، پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده‌ی "ثروت نامحدود" اثر "کریستی ماری شلدون" (کلیک کنید)، می‌باشد که روی هر مانع به صورت جداگانه تمرکز می‌شود. این دوره، یک تجربه‌ی پاکسازی انرژی آنلاین است که برای از بین بردن تمام موانع انرژی شما طراحی شده است. طی مجموعه‌ای از فایل‌ها، کریستی به فرکانس انرژی شما وصل خواهد شد، به ضمیر ناخودآگاه‌تان دسترسی پیدا خواهد کرد و شما را از تک تک موانع انرژی‌تان رها خواهد کرد.



5) به دنبال نمونه‌های مثبتی باشید که می‌توانید از آن‌ها پیروی کنید.

امیدوارم افرادی را در اطراف خود داشته باشید که در سفر پولی‌تان شما را تشویق کنند. خوب است یک مربی پیدا کنید تا به شما الهام ببخشد. اگر این شخص کمی بزرگتر از شما باشد و در سفر پولی خود کمی جلوتر باشد، مفید است. اگر کسی نیست که بتوانید در مورد امور مالی به دنبال او باشید، کتاب‌ و وبلاگ‌ بخوانید (مثل این مقاله). اطلاعات جدید کسب کنید و از افراد دیگری که شرایط‌شان مثل شما بوده است یاد بگیرید. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند ببینید چگونه می‌توانید ثروتمند شوید.


6) فرصت ها را شناسایی کنید.

فرصت در اطراف شماست. گاهی اوقات باید خودتان آن را ایجاد کنید، و گاهی اوقات از ناکجاآباد ظاهر می‌شود. به شرایط خود نگاه کنید و فرصت‌ها را پیدا کنید. این فرصت می‌تواند یک شغل جدید، افزایش حقوق، فرصتی برای سرمایه‌گذاری یا هر چیز دیگری باشد.

 

ذهنیت پولی

 

7) معاشرت با افرادی که ذهنیت مثبتی در مورد پول دارند.

شما باید در کنار کسانی باشید که در مورد امور مالی مثل شما فکر می‌کنند. آنها ممکن است دوستان، همکاران یا اعضای خانواده باشند. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آنها در مورد ثروت و پول گفتگوهای الهام بخش داشته باشید و سعی کنید بیشتر دور هم جمع شوید. اگر اطرافیان شما از نظر مالی نهایت تلاش خود را می‌کنند، احتمالاً شما نیز همین کار را خواهید کرد.


8) با افرادی که نگرش منفی دارند وقت کمتری بگذرانید.

ممکن است نتوان خود را به طور کامل از کسانی که نگرش مالی منفی دارند جدا کرد. در برخی موارد، اگر آنها دوستان نزدیک یا خانواده هستند، ممکن است نخواهید این کار را انجام دهید. اما باید مواظب باشید که عقاید آن‌ها تبدیل به عقاید شما نشود. همچنین می‌توانید در حین ایجاد ذهنیت پولی مثبت اوقات محدودتری را با اینگونه افراد سپری کنید.

پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.


9) دفتر خاطرات روزانه برای تخلیه احساسات.

ثبت وقایع روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا بر اهداف پولی و احساس خود در حین یادگیری بیشتر در مورد امور مالی نظارت کنید. دفتر خاطرات بهترین جا برای نوشتن ایده‌های جدید یا چیزهایی است که یاد گرفته‌اید و می‌خواهید به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید احساسات خود را تخلیه کنید و به ایده‌هایی برای آینده فکر کنید.


10) در مورد پول آموزش ببینید.

تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید. اگر مفهوم مالی‌ای هست که نمی‌دانید، آن را جستجو کنید و در مورد آن بخوانید. سعی کنید برای آموزش بیشتر در بعضی کلاس‌ها سرمایه‌گذاری کنید. نظرات دیگران را بپرسید و از طریق یادگیری نظر خودتان را ایجاد کنید. در اینجا مروری بر مهارت‌های سواد مالی فردی آمده است که همه باید بدانند. فقط دقت کنید که دانش مالی چه کسی را دنبال می‌کنید. اگر فردی که نصیحت‌های بیجا می‌کند دائماً ورشکسته می‌شود، احتمالاً گزینه‌ی خوبی برای دریافت مشاوره نیست.


11) بودجه‌بندی کنید.

بودجه‌بندی شما اولین خط دفاعی‌تان در برابر هزینه‌های بیش از حد است و این فرصت را به شما می‌دهد که به میزان قابل توجهی پس‌انداز کنید. بدون بودجه‌بندی، برنامه مالی‌ای در کار نخواهد بود. شما باید اصول اولیه را بدانید، ماهانه چه مبلغی برای قبض‌ها می‌پردازید، در هر ماه یا هر هفته چقدر می‌خواهید برای بازنشستگی پس انداز کنید، و هر هزینه دیگری که دارید. بودجه‌بندی شما برنامه‌ای است که شما را به اهداف‌تان می‌رساند.


12) کتاب‌های افراد موفق را بخوانید تا ذهنیت پولی آنها را بیاموزید.

شروع به خواندن کتاب‌های افرادی کنید که در زمینه‌ی پول موفق هستند. خواندن در مورد چگونگی رسیدن آنها به آنجا می‌تواند به شما کمک کند که همین کار را انجام دهید! کتاب‌ها و وبلاگ‌های آنها را بخوانید یا به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوش دهید تا هرچه بیشتر درباره‌ی امور مالی بیاموزید.


13) عاقلانه خرج کنید.

ذهنیت مثبت پولی شامل خرج کردن نیز می‌شود! مسئله این است که شما می‌خواهید با فکر و برنامه‌ریزی خرج کنید، نه ناگهانی. برای خریدهای بزرگ پس‌انداز کنید و چیزهایی بخرید که در حد بودجه‌ی شما هستند. به این ترتیب، می‌دانید  این مورد چیزی است که واقعاً می‌خواهید و به آن فکر کرده‌اید. خرج کردن عاقلانه می‌تواند به شما کمک کند تا ذهنیت پولی مثبتی کسب کنید.


14) شکرگزار باشید.

فارغ از این که در چه مرحله‌ای از سفر مالی خود هستید، شکرگزار باشید. از چیزهایی که در مورد پول می‌دانید خوشحال باشید و وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرید شکرگزاری کنید. حتی اگر راه درازی در پیش دارید، باید از پیشرفتی که تاکنون داشته‌اید خوشحال باشید. این به شما کمک می‌کند که به راه‌تان ادامه دهید.


15) از پول‌تان بخشش کنید.

اگر مقداری از پول شما از طریق کمک‌های مالی می‌تواند در زندگی دیگران تفاوت ایجاد کند، باید به آن افتخار کنید. این می‌تواند به شما کمک کند با هر گونه احساس منفی در مورد پول مبارزه کنید. همچنین می‌توانید بفهمید که باهوش بودن در مورد پول کمک کردن به دیگران است، که چیز فوق‌العاده‌ای است.

 

- سخن پایانی:

با خودآزمایی و سخت‌کوشی، می‌توانید ذهنیت مثبتی در مورد پول ایجاد کنید. ممکن است احساس کنید ایجاد ذهنیت پولی مثبت بسیار دشوار است یا زمان زیادی می‌برد. بدانید هر قدمی که به سمت روش جدیدی از تفکر در مورد امور مالی بردارید به شما کمک خواهد کرد. شما باید به نحوه‌ی خرج کردن و فکر کردن‌تان در مورد پول فکر کنید، اما انجام این کارها می‌تواند به شما کمک کند، ذهنیتی در مورد امور مالی ایجاد کنید که تمام عمر به شما کمک می‌کند. اگر سخت کار کنید نتیجه را می‌بینید.

 


دیدگاه و باورهای خود در مورد پول را با ما و دیگران، به اشتراک بگذارید.

  • با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، ذهنیت پولی شما مثبت است یا منفی؟

  • آیا تا به حال تلاشی برای بهبود و ایجاد ذهنیت پولی مثبت در خود کرده‌اید؟

  • آیا راه دیگری برای تغییر ذهنیت پولی خود، به ذهن‌تان می‌رسد؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام