چگونه کاری کنید که پول‌تان برای شما کار کند!

زمان مطالعه :10 دقیقه

چکیده این مطلب : پول ابزاری است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند؛ می‌تواند آسایش و ثبات را برای خانواده‌تان فراهم کند، برنامه‌ریزی برای آینده را آسان‌تر کند و به شما این امکان را می‌دهد که برای رویدادهای مهم زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. اما برای دستیابی به این موارد، باید بدانید که چگونه کاری کنید که پول‌تان برای‌تان کار کند.

 


چگونه کاری کنید که پول‌تان برای شما کار کند!

 

 

  • آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که برای درآمد و هزینه‌های خود در زندگی مدیریت و برنامه‌ریزی دارید؟

  • آیا بی‌برنامه‌گی در امور مالی، شما را به دردسر انداخته است؟

  • تا به حال به دنبال راهی برای برنامه‌ریزی امور مالی خود بوده‌اید؟ 


پول ابزاری است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند؛ می‌تواند آسایش و ثبات را برای خانواده‌تان فراهم کند، برنامه‌ریزی برای آینده را آسان‌تر کند و به شما این امکان را می‌دهد که برای رویدادهای مهم زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. اما برای دستیابی به این موارد، باید بدانید که چگونه کاری کنید که پول‌تان برای‌تان کار کند.


این که پول شما برای‌تان کار کند به چه معناست؟

اینکه پول‌تان برای شما کار کند، یعنی کنترل امور مالی خود را به دست بگیرید، سپس از آن کنترل برای بهبود مستمر ثبات و امنیت مالی خود استفاده کنید. ممکن است در نهایت بتوانید به استقلال مالی دست پیدا کنید یا از طریق سرمایه‌گذاری ثروت‌سازی کنید. اما اگر ندانید پول شما به کجا می‌رود و روش‌های بهتری برای استفاده از آن یاد نگیرید، هیچ‌ یک از این موارد نمی‌تواند اتفاق بیفتد. (برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد).

 

چهار راه برای مدیریت و استفاده مؤثرتر از پول:


1) یاد بگیرید بودجه‌بندی کنید:

بودجه‌بندی یک ابزار حیاتی برای تغییر روش مدیریت پول‌تان است. زمانی که در حال بودجه‌بندی هستید، متوجه می‌شوید که پول‌تان از کجا می‌آید و در خرج کردن آن هدف دارید. شما به جای اینکه پول خود را بدون برنامه خرج کنید، کاری می‌کنید که آنچه را می‌خواهید برای‌تان انجام دهد. هدف از بودجه‌بندی این است که همیشه کمتر از درآمدتان، پول خرج کنید. وقتی بودجه‌بندی می‌کنید، هر مبلغی را که به دست می‌آورید، به یک سری هزینه اختصاص می‌دهید.

می‌توانید از بودجه‌بندی برای موارد زیر استفاده کنید:

• هزینه‌های خود را کاهش دهید.

• بدانید که پول‌تان به کجا می‌رود.

• عادات بد مالی را شناسایی کنید.

• بدهی را پرداخت کنید.

• از ایجاد بدهی جدید خودداری کنید.

• هزینه کردن برای چیزهایی که برای‌تان مهم است را در اولویت قرار دهید.

• برای آینده پس‌انداز کنید.

بودجه‌بندی کاری نیست که یک بار برای همیشه آن را انجام دهید؛ باید چیزی باشد که هر روز به طور فعال درگیر آن باشید. ممکن است لازم باشد بودجه‌بندی‌تان را ماه به ماه تنظیم کنید تا هزینه‌های بزرگ یا عادت های خرج کردن‌تان را در نظر بگیرید. وقتی بدانید چقدر درآمد دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را کجا خرج کنید. وقتی آگاهانه در مورد محل خرج کردن آن فکر می‌کنید، کنترل پول‌تان را در دست دارید. این اولین گام برای این است که به جای این که احساس کنید امور مالی‌تان شما را کنترل می‌کند، کاری کنید پول‌تان آنطور که می‌خواهید برای شما کار کند.

 (اگر سعی دارید مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدید را در خود ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید، پیشنهاد ما به شما دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، که توسط مجموعه‌ی رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، می‌باشد). 

 

مدیریت پول

 

2) از زیر قرض بیرون بیایید:

وقتی بدهکار هستید، بیشتر از هزینه خرید اصلی پرداخت می‌کنید. همچنین باید سودی را پرداخت کنید که می‌تواند به میزان قابل توجهی درآمد‌تان را کاهش دهد. بدهی یعنی پول شما برای‌تان کار نمی‌کند، بلکه به سمت پرداخت آن بهره می‌رود. بار مالی ایجاد می‌کند و تصمیم‌هایی را که می‌توانید داشته باشید، محدود می‌کند.

در مقابل، پرداخت بدهی به شما این امکان را می‌دهد که آن پول را بردارید و آن را به سمت چیزهایی که برای‌تان مهم هستند، هدایت کنید. می‌توانید آن را در جهت اهداف مالی دیگری مانند پس‌انداز پول برای تحصیل، ایجاد صندوق بازنشستگی، مسافرت یا بهبود وضعیت زندگی‌تان قرار دهید. می‌توانید یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری کنید و به شما این امکان را می‌دهد که ثروت‌تان را افزایش دهید و ثبات مالی و استقلال بیشتری داشته باشید.

اگر بدهی زیادی دارید و احساس می‌کنید تحت فشار هستید، می‌توانید از روش گلوله برفی برای کنترل روند بازپرداخت بدهی استفاده کنید.

1. در مورد تمام بدهی‌های‌تان بجز کوچکترین بدهی فقط حداقل پرداخت را بپردازید.

2. هر پول اضافی که دارید را برای پرداخت کوچک‌ترین بدهی بگذارید.

3. پس از پرداخت، به کوچک‌ترین بدهی بعدی بروید.

با پرداخت بدهی‌های کوچک‌تر، پول بیشتری برای پرداخت بدهی‌های بزرگترتان خواهید داشت. این حرکت به شما کمک می‌کند تا تلاش‌تان را متمرکز کنید و سریع‌تر از بدهی خارج شوید.


3) یک صندوق اضطراری درست کنید:

وقتی کنترل امور مالی خود را نداشته باشید، موارد پیش‌بینی نشده خیلی ترسناک می‌شوند. یک تعمیر غیرمنتظره ماشین، یک عمل جراحی، از دست دادن شغل یا هر وضعیت اضطراری مالی دیگر، می‌تواند به سرعت شما را به بدهی‌های جدید یا بیشتر بیندازد و هر پیشرفتی را که در جهت کنترل پول‌تان داشته‌اید، از بین ببرد.

ساختن صندوق اضطراری راه دیگری است برای اینکه پول‌تان برای شما کار کند، زیرا به این معنی است که برای موارد غیرمنتظره برنامه‌ریزی کرده‌اید. اگر یک وضعیت اضطراری پیش آمد، می‌توانید پول را در صندوق‌تان بگذارید تا کار کند و کنترل اوضاع را دوباره به دست آورید.

درست کردن صندوق اضطراری می‌تواند زمان‌بر باشد. در حالت ایده‌آل، شما باید پولی معادل سه تا شش ماه درآمدتان را پس‌انداز کنید. اما هر مقدار کمی که بتوانید کنار بگذارید، به شما کمک خواهد کرد. اگر هنوز در حال پرداخت بدهی هستید یا قدرت مانور چندانی در بودجه‌بندی‌تان ندارید، هر آنچه را که می‌توانید در دسته‌ی «هزینه‌های غیرمنتظره» در بودجه‌بندی خود کنار بگذارید. در پایان ماه، هر آنچه در این دسته است را به یک حساب پس‌انداز جداگانه منتقل کنید.

پس‌انداز اضطراری خود را در یک حساب پس‌انداز با سود بالا قرار دهید، که سود بیشتری نسبت به حساب پس‌انداز معمولی یا جاری دارد. این موضوع به این معنی است که پولی که پس‌انداز می‌کنید، در حالی که در حساب بانکی‌تان است، درآمدزایی می‌کند. اگر بانک شما حساب‌های با سود بالا ارائه نمی‌دهد، یا در یک منطقه‌ی روستایی زندگی می‌کنید که بانک ندارد، به دنبال گزینه‌های بانکداری آنلاین برای افتتاح حساب باشید. وقتی بدهی‌تان تمام شد یا پول آزاد بیشتری در بودجه‌بندی‌‌تان داشتید، می‌توانید پول بیشتری برای رشد سریع‌تر صندوق اضطراری‌تان تنظیم کنید.


4) پول‌تان را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید:

هنگامی که تمام آن پول اضافی را از پرداخت بدهی‌تان آزاد کردید، می‌توانید پول‌تان را از طریق پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به کار بیندازید. آنچه برای آن پس‌انداز می‌کنید به سن، سبک زندگی و اهداف شما بستگی دارد. علاوه بر صندوق اضطراری، به حساب‌های بازنشستگی نیز نیاز خواهید داشت. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا به موارد زیر نیاز دارید:

1. پس‌انداز تحصیلی، برای خود یا فرزندان‌تان

2. پس‌انداز سفر

3. صندوق پیش‌پرداخت برای خانه

4. پس‌انداز برای راه‌اندازی کسب و کار

5. صندوق خودرو، برای تعمیرات یا وسیله نقلیه جدید

6. صندوق فوق‌برنامه برای افراد تحت تکفل

7. پس‌انداز مراقبت‌های طولانی مدت، برای خود یا افراد وابسته

با ایجاد صندوق‌های پس‌انداز تعیین شده، می‌توانید پیشرفت خود را به سمت اهداف خاص پیگیری کنید. همچنین می‌توانید آن پول پس‌انداز شده را در یک حساب با بهره‌ی بالا، حساب بازار سهام یا سپرده ثابت قرار دهید تا سود پول‌تان را بگیرید. به یاد داشته باشید، زمانی که شما سود پرداخت می‌کنید، در حال از دست دادن پول هستید. اما وقتی سود می‌گیرید، پول‌تان به تنهایی درآمد بیشتری کسب می‌کند. اگر برای چند سال یا چند دهه به پس‌انداز‌تان نیاز ندارید، یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه پول‌تان به شما نفع برساند، سرمایه‌گذاری است.

وقتی پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنید، خود به خود از طریق بهره یا بالا رفتن ارزش چیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، رشد می‌کند. برخی از سرمایه‌گذاری‌ها سود سهام نیز دارند، که می‌توانید آن را به عنوان درآمد جنبی دریافت کنید یا برای کمک به بیشتر کردن موجودی سهام‌تان دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

 

سرمایه‌گذاری یک استراتژی بلند مدت برای خلق پول و ثروت است.

 

موفق‌ترین سرمایه‌گذاران از قبل سرمایه‌گذاری می‌کنند، سپس اجازه می‌دهند پولشان برای چندین سال‌ یا چندین دهه‌ رشد کند و از آن به عنوان درآمد استفاده کنند. خرید و فروش مداوم سرمایه‌گذاری‌ها، احتمالاً در بلندمدت درآمد کمتری نسبت به استراتژی خرید و نگه‌داری داشته باشد.

 

مدیریت پول

 

با شروع سرمایه‌گذاری، تنوع بخشیدن به سبد سهام بسیار مهم است. اگر تمام پول خود فقط در یک نوع سرمایه‌گذاری قرار دهید، ریسک شما بالا می‌رود. اگر آن سرمایه‌گذاری شکست بخورد، تمام پول‌تان ممکن است از بین برود. در عوض، این ریسک را با سرمایه‌گذاری در ترکیبی از موارد زیر پخش کنید:

• سهام

• صندوق‌های قابل معامله در بورس 

• اوراق قرضه دولتی

•صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

•املاک

• کسب و کار (خودتان یا شخصی دیگر) 


بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا شرکت‌های کارگزاری، یک حداقل مبلغی را برای افرادی که برای اولین بار سرمایه‌گذاری می‌کنند در نظر می‌گیرند. ممکن است لازم باشد قبل از شروع سرمایه‌گذاری، این حداقل مقدار را پس‌انداز کنید. در عین حال، می‌توانید با اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری کوچک شروع کنید که به شما امکان می‌دهند با سرمایه‌گذاری مبالغی ناچیز حتی به اندازه‌ی ۱ دلار، سهام جزئی خریداری کنید.

فارغ از این که چگونه پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌کنید، مجموعه‌ای از اهداف مشخص داشته باشید. بدانید که برای چه چیزی تلاش می‌کنید، مثل پرداخت هزینه‌ی تحصیل فرزندتان، خرید خانه یا بازنشستگی پیش از موعد. این امر به شما کمک می‌کند، هزینه‌های خود را متمرکز کنید و به شما انگیزه می‌دهد. و همچنین به شما کمک می‌کند، تصمیم بگیرید که چه نوع سرمایه‌گذاری برای شما از همه بهتر است.


پیشنهاد ما برای شما: برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است).



سؤالات متداول: 

- چگونه از خانه درآمد بیشتری کسب کنید؟

راه‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، به‌ خصوص که صنایع بیشتری پست‌ها را به دور‌کاری تغییر می‌دهند. آگهی‌نویس‌ها، دستیاران مجازی و نمایندگان خدمات مشتری توانسته‌اند به طور تمام وقت از خانه کار کنند. همچنین می‌توانید فروش اقلام را با یک کسب و کار حمل مستقیم به مصرف‌کننده امتحان کنید. برخی حتی در ساختن ویدیوها و پادکست‌های یوتیوب موفق هستند.

- درآمد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چقدر بیشتر از فارغ التحصیلان دبیرستان است؟

یک مطالعه در سال 2020 از مؤسسه بروکینگز نشان داد که متوسط درآمد شغلی برای فردی با مدرک لیسانس بیش از دو برابر بیشتر از افرادی است که فقط دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند.

- چگونه در نوجوانی پول بیشتری به دست بیاورید؟

مشاغل رایج برای نوجوانان شامل کار در رستوران‌های فست‌فود، سالن‌های سینما و فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. نوجوانان همچنین می‌توانند با انجام کارهای روزمره برای همسایگان، راه‌اندازی خدمات نگهداری از کودکان یا شاید به عنوان کارآموز در یک کسب و کار محلی، درآمد کسب کنند.

 


خوشحال می‌شویم تجربیات خود، در زمینه برنامه‌ریزی‌های مالی‌تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

از روش‌های مؤثر یا تجربه‌های اشتباه خود، که امتحان کرده‌اید برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 


چگونه کاری کنید که پول‌تان برای شما کار کند!

 

 

  • آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که برای درآمد و هزینه‌های خود در زندگی مدیریت و برنامه‌ریزی دارید؟

  • آیا بی‌برنامه‌گی در امور مالی، شما را به دردسر انداخته است؟

  • تا به حال به دنبال راهی برای برنامه‌ریزی امور مالی خود بوده‌اید؟ 


پول ابزاری است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند؛ می‌تواند آسایش و ثبات را برای خانواده‌تان فراهم کند، برنامه‌ریزی برای آینده را آسان‌تر کند و به شما این امکان را می‌دهد که برای رویدادهای مهم زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید. اما برای دستیابی به این موارد، باید بدانید که چگونه کاری کنید که پول‌تان برای‌تان کار کند.


این که پول شما برای‌تان کار کند به چه معناست؟

اینکه پول‌تان برای شما کار کند، یعنی کنترل امور مالی خود را به دست بگیرید، سپس از آن کنترل برای بهبود مستمر ثبات و امنیت مالی خود استفاده کنید. ممکن است در نهایت بتوانید به استقلال مالی دست پیدا کنید یا از طریق سرمایه‌گذاری ثروت‌سازی کنید. اما اگر ندانید پول شما به کجا می‌رود و روش‌های بهتری برای استفاده از آن یاد نگیرید، هیچ‌ یک از این موارد نمی‌تواند اتفاق بیفتد. (برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد).

 

چهار راه برای مدیریت و استفاده مؤثرتر از پول:


1) یاد بگیرید بودجه‌بندی کنید:

بودجه‌بندی یک ابزار حیاتی برای تغییر روش مدیریت پول‌تان است. زمانی که در حال بودجه‌بندی هستید، متوجه می‌شوید که پول‌تان از کجا می‌آید و در خرج کردن آن هدف دارید. شما به جای اینکه پول خود را بدون برنامه خرج کنید، کاری می‌کنید که آنچه را می‌خواهید برای‌تان انجام دهد. هدف از بودجه‌بندی این است که همیشه کمتر از درآمدتان، پول خرج کنید. وقتی بودجه‌بندی می‌کنید، هر مبلغی را که به دست می‌آورید، به یک سری هزینه اختصاص می‌دهید.

می‌توانید از بودجه‌بندی برای موارد زیر استفاده کنید:

• هزینه‌های خود را کاهش دهید.

• بدانید که پول‌تان به کجا می‌رود.

• عادات بد مالی را شناسایی کنید.

• بدهی را پرداخت کنید.

• از ایجاد بدهی جدید خودداری کنید.

• هزینه کردن برای چیزهایی که برای‌تان مهم است را در اولویت قرار دهید.

• برای آینده پس‌انداز کنید.

بودجه‌بندی کاری نیست که یک بار برای همیشه آن را انجام دهید؛ باید چیزی باشد که هر روز به طور فعال درگیر آن باشید. ممکن است لازم باشد بودجه‌بندی‌تان را ماه به ماه تنظیم کنید تا هزینه‌های بزرگ یا عادت های خرج کردن‌تان را در نظر بگیرید. وقتی بدانید چقدر درآمد دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را کجا خرج کنید. وقتی آگاهانه در مورد محل خرج کردن آن فکر می‌کنید، کنترل پول‌تان را در دست دارید. این اولین گام برای این است که به جای این که احساس کنید امور مالی‌تان شما را کنترل می‌کند، کاری کنید پول‌تان آنطور که می‌خواهید برای شما کار کند.

 (اگر سعی دارید مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدید را در خود ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید، پیشنهاد ما به شما دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، که توسط مجموعه‌ی رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، می‌باشد). 

 

مدیریت پول

 

2) از زیر قرض بیرون بیایید:

وقتی بدهکار هستید، بیشتر از هزینه خرید اصلی پرداخت می‌کنید. همچنین باید سودی را پرداخت کنید که می‌تواند به میزان قابل توجهی درآمد‌تان را کاهش دهد. بدهی یعنی پول شما برای‌تان کار نمی‌کند، بلکه به سمت پرداخت آن بهره می‌رود. بار مالی ایجاد می‌کند و تصمیم‌هایی را که می‌توانید داشته باشید، محدود می‌کند.

در مقابل، پرداخت بدهی به شما این امکان را می‌دهد که آن پول را بردارید و آن را به سمت چیزهایی که برای‌تان مهم هستند، هدایت کنید. می‌توانید آن را در جهت اهداف مالی دیگری مانند پس‌انداز پول برای تحصیل، ایجاد صندوق بازنشستگی، مسافرت یا بهبود وضعیت زندگی‌تان قرار دهید. می‌توانید یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری کنید و به شما این امکان را می‌دهد که ثروت‌تان را افزایش دهید و ثبات مالی و استقلال بیشتری داشته باشید.

اگر بدهی زیادی دارید و احساس می‌کنید تحت فشار هستید، می‌توانید از روش گلوله برفی برای کنترل روند بازپرداخت بدهی استفاده کنید.

1. در مورد تمام بدهی‌های‌تان بجز کوچکترین بدهی فقط حداقل پرداخت را بپردازید.

2. هر پول اضافی که دارید را برای پرداخت کوچک‌ترین بدهی بگذارید.

3. پس از پرداخت، به کوچک‌ترین بدهی بعدی بروید.

با پرداخت بدهی‌های کوچک‌تر، پول بیشتری برای پرداخت بدهی‌های بزرگترتان خواهید داشت. این حرکت به شما کمک می‌کند تا تلاش‌تان را متمرکز کنید و سریع‌تر از بدهی خارج شوید.


3) یک صندوق اضطراری درست کنید:

وقتی کنترل امور مالی خود را نداشته باشید، موارد پیش‌بینی نشده خیلی ترسناک می‌شوند. یک تعمیر غیرمنتظره ماشین، یک عمل جراحی، از دست دادن شغل یا هر وضعیت اضطراری مالی دیگر، می‌تواند به سرعت شما را به بدهی‌های جدید یا بیشتر بیندازد و هر پیشرفتی را که در جهت کنترل پول‌تان داشته‌اید، از بین ببرد.

ساختن صندوق اضطراری راه دیگری است برای اینکه پول‌تان برای شما کار کند، زیرا به این معنی است که برای موارد غیرمنتظره برنامه‌ریزی کرده‌اید. اگر یک وضعیت اضطراری پیش آمد، می‌توانید پول را در صندوق‌تان بگذارید تا کار کند و کنترل اوضاع را دوباره به دست آورید.

درست کردن صندوق اضطراری می‌تواند زمان‌بر باشد. در حالت ایده‌آل، شما باید پولی معادل سه تا شش ماه درآمدتان را پس‌انداز کنید. اما هر مقدار کمی که بتوانید کنار بگذارید، به شما کمک خواهد کرد. اگر هنوز در حال پرداخت بدهی هستید یا قدرت مانور چندانی در بودجه‌بندی‌تان ندارید، هر آنچه را که می‌توانید در دسته‌ی «هزینه‌های غیرمنتظره» در بودجه‌بندی خود کنار بگذارید. در پایان ماه، هر آنچه در این دسته است را به یک حساب پس‌انداز جداگانه منتقل کنید.

پس‌انداز اضطراری خود را در یک حساب پس‌انداز با سود بالا قرار دهید، که سود بیشتری نسبت به حساب پس‌انداز معمولی یا جاری دارد. این موضوع به این معنی است که پولی که پس‌انداز می‌کنید، در حالی که در حساب بانکی‌تان است، درآمدزایی می‌کند. اگر بانک شما حساب‌های با سود بالا ارائه نمی‌دهد، یا در یک منطقه‌ی روستایی زندگی می‌کنید که بانک ندارد، به دنبال گزینه‌های بانکداری آنلاین برای افتتاح حساب باشید. وقتی بدهی‌تان تمام شد یا پول آزاد بیشتری در بودجه‌بندی‌‌تان داشتید، می‌توانید پول بیشتری برای رشد سریع‌تر صندوق اضطراری‌تان تنظیم کنید.


4) پول‌تان را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید:

هنگامی که تمام آن پول اضافی را از پرداخت بدهی‌تان آزاد کردید، می‌توانید پول‌تان را از طریق پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به کار بیندازید. آنچه برای آن پس‌انداز می‌کنید به سن، سبک زندگی و اهداف شما بستگی دارد. علاوه بر صندوق اضطراری، به حساب‌های بازنشستگی نیز نیاز خواهید داشت. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا به موارد زیر نیاز دارید:

1. پس‌انداز تحصیلی، برای خود یا فرزندان‌تان

2. پس‌انداز سفر

3. صندوق پیش‌پرداخت برای خانه

4. پس‌انداز برای راه‌اندازی کسب و کار

5. صندوق خودرو، برای تعمیرات یا وسیله نقلیه جدید

6. صندوق فوق‌برنامه برای افراد تحت تکفل

7. پس‌انداز مراقبت‌های طولانی مدت، برای خود یا افراد وابسته

با ایجاد صندوق‌های پس‌انداز تعیین شده، می‌توانید پیشرفت خود را به سمت اهداف خاص پیگیری کنید. همچنین می‌توانید آن پول پس‌انداز شده را در یک حساب با بهره‌ی بالا، حساب بازار سهام یا سپرده ثابت قرار دهید تا سود پول‌تان را بگیرید. به یاد داشته باشید، زمانی که شما سود پرداخت می‌کنید، در حال از دست دادن پول هستید. اما وقتی سود می‌گیرید، پول‌تان به تنهایی درآمد بیشتری کسب می‌کند. اگر برای چند سال یا چند دهه به پس‌انداز‌تان نیاز ندارید، یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه پول‌تان به شما نفع برساند، سرمایه‌گذاری است.

وقتی پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنید، خود به خود از طریق بهره یا بالا رفتن ارزش چیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، رشد می‌کند. برخی از سرمایه‌گذاری‌ها سود سهام نیز دارند، که می‌توانید آن را به عنوان درآمد جنبی دریافت کنید یا برای کمک به بیشتر کردن موجودی سهام‌تان دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

 

سرمایه‌گذاری یک استراتژی بلند مدت برای خلق پول و ثروت است.

 

موفق‌ترین سرمایه‌گذاران از قبل سرمایه‌گذاری می‌کنند، سپس اجازه می‌دهند پولشان برای چندین سال‌ یا چندین دهه‌ رشد کند و از آن به عنوان درآمد استفاده کنند. خرید و فروش مداوم سرمایه‌گذاری‌ها، احتمالاً در بلندمدت درآمد کمتری نسبت به استراتژی خرید و نگه‌داری داشته باشد.

 

مدیریت پول

 

با شروع سرمایه‌گذاری، تنوع بخشیدن به سبد سهام بسیار مهم است. اگر تمام پول خود فقط در یک نوع سرمایه‌گذاری قرار دهید، ریسک شما بالا می‌رود. اگر آن سرمایه‌گذاری شکست بخورد، تمام پول‌تان ممکن است از بین برود. در عوض، این ریسک را با سرمایه‌گذاری در ترکیبی از موارد زیر پخش کنید:

• سهام

• صندوق‌های قابل معامله در بورس 

• اوراق قرضه دولتی

•صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

•املاک

• کسب و کار (خودتان یا شخصی دیگر) 


بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا شرکت‌های کارگزاری، یک حداقل مبلغی را برای افرادی که برای اولین بار سرمایه‌گذاری می‌کنند در نظر می‌گیرند. ممکن است لازم باشد قبل از شروع سرمایه‌گذاری، این حداقل مقدار را پس‌انداز کنید. در عین حال، می‌توانید با اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری کوچک شروع کنید که به شما امکان می‌دهند با سرمایه‌گذاری مبالغی ناچیز حتی به اندازه‌ی ۱ دلار، سهام جزئی خریداری کنید.

فارغ از این که چگونه پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌کنید، مجموعه‌ای از اهداف مشخص داشته باشید. بدانید که برای چه چیزی تلاش می‌کنید، مثل پرداخت هزینه‌ی تحصیل فرزندتان، خرید خانه یا بازنشستگی پیش از موعد. این امر به شما کمک می‌کند، هزینه‌های خود را متمرکز کنید و به شما انگیزه می‌دهد. و همچنین به شما کمک می‌کند، تصمیم بگیرید که چه نوع سرمایه‌گذاری برای شما از همه بهتر است.


پیشنهاد ما برای شما: برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است).



سؤالات متداول: 

- چگونه از خانه درآمد بیشتری کسب کنید؟

راه‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، به‌ خصوص که صنایع بیشتری پست‌ها را به دور‌کاری تغییر می‌دهند. آگهی‌نویس‌ها، دستیاران مجازی و نمایندگان خدمات مشتری توانسته‌اند به طور تمام وقت از خانه کار کنند. همچنین می‌توانید فروش اقلام را با یک کسب و کار حمل مستقیم به مصرف‌کننده امتحان کنید. برخی حتی در ساختن ویدیوها و پادکست‌های یوتیوب موفق هستند.

- درآمد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چقدر بیشتر از فارغ التحصیلان دبیرستان است؟

یک مطالعه در سال 2020 از مؤسسه بروکینگز نشان داد که متوسط درآمد شغلی برای فردی با مدرک لیسانس بیش از دو برابر بیشتر از افرادی است که فقط دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند.

- چگونه در نوجوانی پول بیشتری به دست بیاورید؟

مشاغل رایج برای نوجوانان شامل کار در رستوران‌های فست‌فود، سالن‌های سینما و فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. نوجوانان همچنین می‌توانند با انجام کارهای روزمره برای همسایگان، راه‌اندازی خدمات نگهداری از کودکان یا شاید به عنوان کارآموز در یک کسب و کار محلی، درآمد کسب کنند.

 


خوشحال می‌شویم تجربیات خود، در زمینه برنامه‌ریزی‌های مالی‌تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

از روش‌های مؤثر یا تجربه‌های اشتباه خود، که امتحان کرده‌اید برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام