تکنیک صفحه نمایش ذهنی-آینده‌تان را خلق کنید

زمان مطالعه : 10 دقیقه

چکیده این مطلب : این تکنیک در متود سیلوا طراحی شده که مزایای شگفت‌انگیزی برای مغز دارد و به ما برای رسیدن به اهداف‌مان کمک بسیاری می‌کند. در این تکنیک شما در سطح آلفای ذهنی هستید و می‌توانید ناخودآگاه خودتان را آنطور که می‌خواهید برنامه‌ریزی کرده و در مسیر اهداف‌تان قرار دهید.

تکنیک صفحه نمایش ذهنی

آینده‌تان را خلق کنید
 


آیا از قدرت تجسم آگاهی دارید؟

تفاوت تجسم و تخیل را می‌دانید؟

آیا می‌دانستید که شما می‌توانید با هر دو قدرت تخیل و تجسم‌تان، آنچه می‌خواهید را در زندگی‌تان خلق کنید؟

تا به حال از تکنیک قدرتمند «صفحه نمایش ذهنی» استفاده کردید؟

اگر مقالات دیگر رویال مایند درمورد خوزه سیلوا و متود سیلوا را مطالعه کرده باشید، قطعاً نام تکنیک صفحه نمایش ذهنی را شنیده‌اید. در این تکنیک با استفاده از قدرت تخیل و تجسم ضمیر ناخودآگاهتان را به گونه ای تنظیم می کنید تا با اهداف و آینده ی دلخواهتان همسو شود. در این مقاله یاد خواهید گرفت که می‌توانید آنچه که می‌خواهید در زندگی‌تان خلق کنید.


مزایای تکنیک صفحه نمایش ذهنی

بیاید قبل از اینکه این تکنیک را یاد گرفته و انجام دهیم، با مزایای این تکنیک آشنا شده و ببینیم با انجام این تکنیک به چه چیزهایی می‌رسیم.
در متود سیلوا چندین تکنیک قدرتمند یاد می‌گیریم که می‌توانند رسیدن به اهداف را برای ما آسان‌تر و هموارتر کنند. دو تکنیک صفحه نمایش ذهنی و فیلم ذهنی دو ابراز مهم دسترسی به شهود در متود سیلوا هستند که شاید تفاوت آن‌ها کمی برایتان گیج کننده باشد. به طور ساده:

  • اگر راه حل مشکل را نمی‌دانید با تکنیک فیلم ذهنی از هوش برتر راهنمایی و کمک می گیرید
  • و اگر می‌دانید دقیقا چه آینده‌ای می‌خواهید از تکنیک صفحه نمایش ذهنی استفاده می‌کنید.

در این مقاله به تکنیک «صفحه نمایش ذهنی» می‌پردازیم. یکی از مزایای مهم این تکنیک این است که می‌توانیم با انجام آن قدرت تجسم و تخیل‌مان را تقویت کنیم و درنتیجه‌ی آن قدرت شهودمان را نیز بیدار کنیم. و اینگونه تصمیمات درستی بگیریم و در مسیر رسیدن به اهداف‌مان باشیم. این تکنیک باعث می‌شود هدف دلخواهمان را واضح و مشخص ببینیم و آن را در زندگی خلق کنیم.

 


یادگیری تکنیک ذهنی بیشتر:  تکنیک فیلم ذهنی، راه درست را از قدرت برتر بخواهید



همانطور که در مقاله «آزادسازی قدرت شهود» خواندیم، قدرت شهود و الهام به شما کمک می‌کند:

1.    رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید و هر روز و هر لحظه به این هدف نزدیک‌تر شوید.
2.    از قدرت تصمیم‌گیری بی‌نظیری بهره‌مند شوید.
3.    به راه‌حل‌ها و نتایجی فوق‌العاده دست پیدا کنید.
4.    خلاق شوید و عملکردتان را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش دهید.

بنابراین با انجام این تکنیکف علاوه بر برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه، می‌توانید به موارد بالا دست پیدا کنید و پیشرفت چشمگیری در زندگی‌تان داشته باشید.

حال که با مزایای این تکنیک به خوبی آشنا شدید، بیاید ابتدا کمی درباره قدرت تجسم صحبت کنیم و سپس نحوه انجام این تکنیک را یاد گرفته و آن را انجام دهیم.

قدرت شهود و ذهن

 

تخیل و تجسم چه تفاوتی با هم دارند؟

قبل از انجام تکنیک، باید به تفاوت تخیل و تجسم پی ببرید، چون تکنیک صفحه نمایش ذهنی درمورد نحوه‌ی تجسم و تخیل است.

مطابق گفته‌های خوزه سیلوا، زمانی که چیزی را خلق می‌کنید، از تخیل‌تان استفاده می‌کنید. مانند زمانی که خانه رویایی خودتان را تجسم می‌کنید، از تخیل‌تان استفاده کردید. اما زمانی که اطلاعاتی را دریافت می‌کنید، به آن تجسم می‌گویند.

زمانی که قرار است با تجسم کردن فردی را درمان کنید، می‌توانید اطلاعات شهودی نیز از او دریافت کنید. مثلاً اگر فردی ناراحتی قلبی داشته باشد ممکن است شهود شما قلب آن فرد را به صورت پژمرده یا شکسته شده به شما الهام کند و این تجسم است. بنابراین تجسم، دریافت کردن اطلاعات است.
اما در تخیل ما دریافت نمی‌کنیم بلکه برعکس در آن ما ارسال‌کننده افکار هستیم. بنابراین ما می‌توانیم از تجسم کردن برای دریافت و از تخیل کردن برای ارسال اطلاعات استفاده کنیم و ما برای این کار از تکنیکی به نام صفحه نمایش ذهنی استفاده می‌کنیم که هر دو قدرت تجسم و تخیل را در آن به کار میبریم.

یکی از ابزارهای بسیار مهم برای انجام این تکنیک، تجسم شما است. در این تکنیک شما باید مدام از تجسم‌تان استفاده کرده و به همین دلیل کمی درباره اینکه چگونه بتوانید تجسم‌تان را قوی‌تر کنید، صحبت می‌کنیم.

برای اینکه متوجه شوید قدرت تجسم شما در چه حدی است، همین الآن یک قلم و کاغذ بردارید و یکی از وسایل خانه‌تان را که شاید در روز زیاد آن را می‌بینید مانند تلویزیون، یخچال و ... را روی کاغذ با تمام جزئیاتی که فکر می‌کنید، بکشید. پس از اینکه کارتان تمام شد و آن را کشیدید و فکر می‌کنید که شاید جزئیات دیگری نباشد که نکشیده باشم، بروید و آن وسیله را از نزدیک ببینید، به احتمال زیاد خیلی از جزئیات این وسیله را نکشیدید. این یعنی قدرت تجسم شما نیاز به تمرین دارد. در تجسم کردن، مهم‌ترین موضوع تصور تمام جزئیات است، اینکه بتوانید یک صحنه را با تمام جزئیات، رنگ‌ها، بوها و ... به گونه‌ای تجسم کنید که تمام حواس پنجگانه شما درگیر این تصویر شوند.

«تجسم یک مهارت است» و می‌توان با تمرین و ممارست آن را به دست آورد و تقویت کرد. برای بهتر دانستن میزان قدرت تجسم‌تان، می‌توانید تمرین زیر را نیز انجام دهید:

تمرین تجسم:

به مدت ده ثانیه به روبه‌روی خود نگاه کنید و سعی کنید این صحنه را خوب بخاطر بسپارید. حالا چشم‌هایتان را ببندید. آن صحنه را تجسم کنید. چقدر از جزئیاتش را به خاطر می‌آورید؟ یادتان می‌آید که اشیای آن صحنه، نسبت به همدیگر چگونه قرار گرفته بودند؟ رنگ اشیا را به خاطر دارید؟ سایه‌ها را چطور؟
به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید با انجام مکرر این تمرینات، قدرت تجسم‌تان را بهبود بخشیده و روز به روز در تجسم کردن بهتر شوید. با تمرین کافی تجسم‌تان آنقدر قوی می‌شود که با چشم بسته نیز می‌توانید همه‌چیز را کاملا واضح و روشن ببینید؛ طوری که انگار دارید تصاویر را با چشم باز مشاهده می‌کنید.
سعی کنید در طول روز نیز به همه چیز با تمام جزئیات توجه کرده و تمام حواس خود را درگیر لحظه و تصویری که می‌بنید، کنید تا تجسم‌تان قوی‌تر شود.

 

قدرت ذهن فراتر از تصور ماست. اگر ذهنتان را تمرین دهید میتوانید در زمانهایی که فکر میکنید چیزی به ذهنتان نمیرسد ایده هایی بزرگ و شگرف پیدا کنید. تنها کافی ست به ذهنتان نفوذ کنید و از قدرت شهودتان استفاده کنید. این تمرینها و تکنیکهای متود سیلوا میتواند به شما برای تقویت شهودتان کمک کند. بیایید صحبت‌های کوتاه اما مهم ویشن لاکیانی درمورد کتاب جاناتان مرغ دریایی بشنویم که نویسنده‌ی آن، ریچارد باخ، از قدرت ذهن و شهود برای فصل آخر کتاب استفاده کرده است:
 

حال که با قدرت تجسم و چگونگی تقویت آن آشنا شدید، بیاید تا با هم تکنیک صفحه نمایش ذهنی را انجام دهیم.

 

 تکنیک صفحه نمایش ذهنی 

 

روبه‌روی خودتان یک صفحه نمایش خیلی بزرگ تصور کنید. مطابق توصیه سیلوا، این صفحه نمایش غول‌پیکر باید هر اندازه که می‌توانید بزرگ تصورش کنید و در فاصله 2 متری شما باشد. و نکته ی دوم اینکه این صفحه نمایش غول‌پیکر باید 20 درجه بالاتر از خط افق باشد. زمانی که 20 درجه بالاتر از خط افق را نگاه کنید. کره چشم شما خیلی کم رو به بالا حرکت می‌کند. پس یادتان نرود 2 متر فاصله و 20 درجه بالاتر از خط افق. اینگونه می‌توانید اطلاعاتی را با تجسم دریافت کرده و با کمک تخیل آن‌ها را ارسال کنید.


اگر درحالی که چشمان شما بسته هستند، 20 درجه بالاتر از خط افق را نگاه کنید،

 ذهن شما به سمت آلفا می‌رود و خیلی راحت‌تر ریلکس می‌شوید.


 

حال سوال اینجاست که «چه چیزی را باید روی این صفحه نمایش غول‌پیکر ببینیم؟»

1.    روی این صفحه نمایش ذهنی، شما باید هدفی را که برایتان مهم است و می‌خواهید به آن هدف دست پیدا کنید را در زمانی حدود یک تا سه دقیقه ببینید. بنابراین اول به هدفی که می‌خواهید به آن دست یابید، فکر کنید و آن را ببینید. پس از اینکه هدف‌تان را مشخص کردید، باید این هدف را در سه سال آینده ببینید. دلیلش این است که ما معمولاً هدف یک سال آینده خودمان را بسیار دست بالا، اما هدف سه سال آینده‌مان را دست کم می‌گیریم. بنابراین هدف سه سال آینده خودتان را کمی بزرگ‌تر ببینید و آن را در صفحه نمایش ذهنی بسازید.

2.    در محیطی آرام قرار بگیرید، چشمان‌تان را ببندید و با محرک 3-2-1 به سطح آلفای ذهنی بروید. به این صورت در ذهنتان بشمارید: 3، 3، 3. بدنتان را ریلکس کنید؛ 2، 2، 2. ذهنتان را ریلکس کنید؛ 1، 1، 1. حالا در سطح آلفای ذهنی هستید.

3.    در این سطح هدفی را که برای سه سال آینده انتخاب کردید تجسم کرده و روی صفحه نمایش ذهنی بزرگ‌تان آن را ببینید. صفحه نمایش را 2 متر روبه‌رویتان و 20 درجه بالاتر از سطح افق ببینید. این صفحه تا حد ممکن بزرگ است و تمام دید شما را می‌پوشاند.

4.    افراد و محیط را مشاهده کنید. سعی کنید رنگ‌ها را واضح و دقیق کنید. به جزئیات توجه کنید و ببینید که نسبت به این تصویر چه احساسی دارید و احساسات درونی شما نسبت به این تصویر چه هستند؟ لذت، شادی، سعادت یا سرخوشی. به احساسات خود توجه کنید.

5.    برای اینکه تجسم‌تان دقیق‌تر و واقعی‌تر شود، می‌توانید از تکنیک وضوح تصاویر استفاده کنید. در این تکنیک چیزی را که می‌بینید به صورت ذهنی برای خودتان توصیف کنید. با توصیف کردن چیزی که می‌بینید، تصاویر برایتان واضح‌تر و ملموس‌تر می‌شوند. اینگونه در مورد تصویر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و تصویر برای شما واقعی‌تر از قبل می‌شود، با استفاده مداوم این تکنیک، تصاویر برای شما واضح‌تر، واقعی‌تر، ملموس‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شوند و برای توصیف تصویر اطلاعات بیشتری پیدا می‌کنید. مثلا از خودتان بپرسید «خانه‌تان چه شکلی است. اگر رابطه‌ی عالی داشته باشم لبخندم چگونه است؟ اگر این جمله را بشنوم چه احساسی دارم؟ اگر سوار ماشینم باشم چگونه دستم رو فرمان آن است. اجزای ماشین چه شکلی هستند نرم و پلاستیکی؟ براق؟» با اینگونه سوالات تجسم برایتان راحت‌تر خواهد شد. لباستان را توصیف کنی. طرز راه رفتن و ایستادنتان را ببینید.
چند دقیقه این کار را انجام دهید. تصویر هدف‌تان را با تمام جزئیات توصیف کرده و آن را روی صفحه نمایش ذهنی غول‌پیکرتان به خوبی تجسم کنید.

6.    بسیارخوب شما به خوبی آینده‌ی دلخواهتان را تجسم کردید. حالا از 1 تا 5 بشمارید و چشمان‌تان را باز کنید. در این حالت شما هشیارید و احساس خوبی را تجربه می‌کنید. احساس کنید در سلامتی و حال بهتر از قبل هستید.

سعی کنید این احساستان را تا پایان روز درون خود نگه دارید. با تمرین بیشتر ذهن و ضمیرناخوداگاهتان با اهدا شما همسو شده و مسیر برایتان هموار خواهد شد.

تکنیک صفحه نمایش ذهنی، مدل پیشرفته‌ی دیگری هم دارد به نام تکنیک سه صحنه. با کمک تکنیک سه صحنه تغییر و ایجاد عادت بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود. در مقاله‌ی تغییر عادت‌ها با تکنیک سه صحنه این موضوع کامل توضیح داده شده است. حتما مطالعه کنید و برای تغییر عادتهایتان استفاده کنید تا دیگر تغییر و ایجاد عادت برایتان کار راحتی شود.

 


این مقاله برای ما چه چیزهایی را در بر داشت؟

در این مقاله شما تکنیک صفحه نمایش ذهنی را یاد گرفتید تا اهداف و آینده‌ی دلخواهتان را به تصویر بکشید تا ناخودآگاهتان را آنطور که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید. همچنین تکنیک وضوح تصاویر را انجام دادید تا تصاویر را روی صفحه نمایش به بهترین شکل و با جزئیات کامل تجسم کنید. تکنیک صفحه نمایش ذهنی علاوه بر شهود، برای تخیل و تجسم کردن آینده‌تان بسیار قدرتمند است. خوزه سیلوا تاکید زیادی به استفاده از قدرت ذهن دارد و تمرینها و تکنیک های قدرتمندی را در این باره خلق کرده است. پس حتما از تکنیک صفحه نمایش و دیگر تکنیکهای متود سیلوا استفاده کنید تا با قدرتمند کردن شهود و تجسم و تخیل - که در اختیار همه‌ی ما قرار داده شده است - اهداف و زندگی رویایی خود را خلق کنید.

دوره متود سیلوا

 


نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید:

اگر این تکنیک را انجام داده‌اید حتما نتایج خود را در بخش نظرات با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر تا به حال انجام نداده‌اید، از همین امروز شروع کنید! فراموش نکنید که شفافیت قدرت است. پس همه چیز را واضح روی صفحه نمایش ببینید.

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

تکنیک صفحه نمایش ذهنی

آینده‌تان را خلق کنید
 


آیا از قدرت تجسم آگاهی دارید؟

تفاوت تجسم و تخیل را می‌دانید؟

آیا می‌دانستید که شما می‌توانید با هر دو قدرت تخیل و تجسم‌تان، آنچه می‌خواهید را در زندگی‌تان خلق کنید؟

تا به حال از تکنیک قدرتمند «صفحه نمایش ذهنی» استفاده کردید؟

اگر مقالات دیگر رویال مایند درمورد خوزه سیلوا و متود سیلوا را مطالعه کرده باشید، قطعاً نام تکنیک صفحه نمایش ذهنی را شنیده‌اید. در این تکنیک با استفاده از قدرت تخیل و تجسم ضمیر ناخودآگاهتان را به گونه ای تنظیم می کنید تا با اهداف و آینده ی دلخواهتان همسو شود. در این مقاله یاد خواهید گرفت که می‌توانید آنچه که می‌خواهید در زندگی‌تان خلق کنید.


مزایای تکنیک صفحه نمایش ذهنی

بیاید قبل از اینکه این تکنیک را یاد گرفته و انجام دهیم، با مزایای این تکنیک آشنا شده و ببینیم با انجام این تکنیک به چه چیزهایی می‌رسیم.
در متود سیلوا چندین تکنیک قدرتمند یاد می‌گیریم که می‌توانند رسیدن به اهداف را برای ما آسان‌تر و هموارتر کنند. دو تکنیک صفحه نمایش ذهنی و فیلم ذهنی دو ابراز مهم دسترسی به شهود در متود سیلوا هستند که شاید تفاوت آن‌ها کمی برایتان گیج کننده باشد. به طور ساده:

  • اگر راه حل مشکل را نمی‌دانید با تکنیک فیلم ذهنی از هوش برتر راهنمایی و کمک می گیرید
  • و اگر می‌دانید دقیقا چه آینده‌ای می‌خواهید از تکنیک صفحه نمایش ذهنی استفاده می‌کنید.

در این مقاله به تکنیک «صفحه نمایش ذهنی» می‌پردازیم. یکی از مزایای مهم این تکنیک این است که می‌توانیم با انجام آن قدرت تجسم و تخیل‌مان را تقویت کنیم و درنتیجه‌ی آن قدرت شهودمان را نیز بیدار کنیم. و اینگونه تصمیمات درستی بگیریم و در مسیر رسیدن به اهداف‌مان باشیم. این تکنیک باعث می‌شود هدف دلخواهمان را واضح و مشخص ببینیم و آن را در زندگی خلق کنیم.

 


یادگیری تکنیک ذهنی بیشتر:  تکنیک فیلم ذهنی، راه درست را از قدرت برتر بخواهید



همانطور که در مقاله «آزادسازی قدرت شهود» خواندیم، قدرت شهود و الهام به شما کمک می‌کند:

1.    رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید و هر روز و هر لحظه به این هدف نزدیک‌تر شوید.
2.    از قدرت تصمیم‌گیری بی‌نظیری بهره‌مند شوید.
3.    به راه‌حل‌ها و نتایجی فوق‌العاده دست پیدا کنید.
4.    خلاق شوید و عملکردتان را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش دهید.

بنابراین با انجام این تکنیکف علاوه بر برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه، می‌توانید به موارد بالا دست پیدا کنید و پیشرفت چشمگیری در زندگی‌تان داشته باشید.

حال که با مزایای این تکنیک به خوبی آشنا شدید، بیاید ابتدا کمی درباره قدرت تجسم صحبت کنیم و سپس نحوه انجام این تکنیک را یاد گرفته و آن را انجام دهیم.

قدرت شهود و ذهن

 

تخیل و تجسم چه تفاوتی با هم دارند؟

قبل از انجام تکنیک، باید به تفاوت تخیل و تجسم پی ببرید، چون تکنیک صفحه نمایش ذهنی درمورد نحوه‌ی تجسم و تخیل است.

مطابق گفته‌های خوزه سیلوا، زمانی که چیزی را خلق می‌کنید، از تخیل‌تان استفاده می‌کنید. مانند زمانی که خانه رویایی خودتان را تجسم می‌کنید، از تخیل‌تان استفاده کردید. اما زمانی که اطلاعاتی را دریافت می‌کنید، به آن تجسم می‌گویند.

زمانی که قرار است با تجسم کردن فردی را درمان کنید، می‌توانید اطلاعات شهودی نیز از او دریافت کنید. مثلاً اگر فردی ناراحتی قلبی داشته باشد ممکن است شهود شما قلب آن فرد را به صورت پژمرده یا شکسته شده به شما الهام کند و این تجسم است. بنابراین تجسم، دریافت کردن اطلاعات است.
اما در تخیل ما دریافت نمی‌کنیم بلکه برعکس در آن ما ارسال‌کننده افکار هستیم. بنابراین ما می‌توانیم از تجسم کردن برای دریافت و از تخیل کردن برای ارسال اطلاعات استفاده کنیم و ما برای این کار از تکنیکی به نام صفحه نمایش ذهنی استفاده می‌کنیم که هر دو قدرت تجسم و تخیل را در آن به کار میبریم.

یکی از ابزارهای بسیار مهم برای انجام این تکنیک، تجسم شما است. در این تکنیک شما باید مدام از تجسم‌تان استفاده کرده و به همین دلیل کمی درباره اینکه چگونه بتوانید تجسم‌تان را قوی‌تر کنید، صحبت می‌کنیم.

برای اینکه متوجه شوید قدرت تجسم شما در چه حدی است، همین الآن یک قلم و کاغذ بردارید و یکی از وسایل خانه‌تان را که شاید در روز زیاد آن را می‌بینید مانند تلویزیون، یخچال و ... را روی کاغذ با تمام جزئیاتی که فکر می‌کنید، بکشید. پس از اینکه کارتان تمام شد و آن را کشیدید و فکر می‌کنید که شاید جزئیات دیگری نباشد که نکشیده باشم، بروید و آن وسیله را از نزدیک ببینید، به احتمال زیاد خیلی از جزئیات این وسیله را نکشیدید. این یعنی قدرت تجسم شما نیاز به تمرین دارد. در تجسم کردن، مهم‌ترین موضوع تصور تمام جزئیات است، اینکه بتوانید یک صحنه را با تمام جزئیات، رنگ‌ها، بوها و ... به گونه‌ای تجسم کنید که تمام حواس پنجگانه شما درگیر این تصویر شوند.

«تجسم یک مهارت است» و می‌توان با تمرین و ممارست آن را به دست آورد و تقویت کرد. برای بهتر دانستن میزان قدرت تجسم‌تان، می‌توانید تمرین زیر را نیز انجام دهید:

تمرین تجسم:

به مدت ده ثانیه به روبه‌روی خود نگاه کنید و سعی کنید این صحنه را خوب بخاطر بسپارید. حالا چشم‌هایتان را ببندید. آن صحنه را تجسم کنید. چقدر از جزئیاتش را به خاطر می‌آورید؟ یادتان می‌آید که اشیای آن صحنه، نسبت به همدیگر چگونه قرار گرفته بودند؟ رنگ اشیا را به خاطر دارید؟ سایه‌ها را چطور؟
به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید با انجام مکرر این تمرینات، قدرت تجسم‌تان را بهبود بخشیده و روز به روز در تجسم کردن بهتر شوید. با تمرین کافی تجسم‌تان آنقدر قوی می‌شود که با چشم بسته نیز می‌توانید همه‌چیز را کاملا واضح و روشن ببینید؛ طوری که انگار دارید تصاویر را با چشم باز مشاهده می‌کنید.
سعی کنید در طول روز نیز به همه چیز با تمام جزئیات توجه کرده و تمام حواس خود را درگیر لحظه و تصویری که می‌بنید، کنید تا تجسم‌تان قوی‌تر شود.

 

قدرت ذهن فراتر از تصور ماست. اگر ذهنتان را تمرین دهید میتوانید در زمانهایی که فکر میکنید چیزی به ذهنتان نمیرسد ایده هایی بزرگ و شگرف پیدا کنید. تنها کافی ست به ذهنتان نفوذ کنید و از قدرت شهودتان استفاده کنید. این تمرینها و تکنیکهای متود سیلوا میتواند به شما برای تقویت شهودتان کمک کند. بیایید صحبت‌های کوتاه اما مهم ویشن لاکیانی درمورد کتاب جاناتان مرغ دریایی بشنویم که نویسنده‌ی آن، ریچارد باخ، از قدرت ذهن و شهود برای فصل آخر کتاب استفاده کرده است:
 

حال که با قدرت تجسم و چگونگی تقویت آن آشنا شدید، بیاید تا با هم تکنیک صفحه نمایش ذهنی را انجام دهیم.

 

 تکنیک صفحه نمایش ذهنی 

 

روبه‌روی خودتان یک صفحه نمایش خیلی بزرگ تصور کنید. مطابق توصیه سیلوا، این صفحه نمایش غول‌پیکر باید هر اندازه که می‌توانید بزرگ تصورش کنید و در فاصله 2 متری شما باشد. و نکته ی دوم اینکه این صفحه نمایش غول‌پیکر باید 20 درجه بالاتر از خط افق باشد. زمانی که 20 درجه بالاتر از خط افق را نگاه کنید. کره چشم شما خیلی کم رو به بالا حرکت می‌کند. پس یادتان نرود 2 متر فاصله و 20 درجه بالاتر از خط افق. اینگونه می‌توانید اطلاعاتی را با تجسم دریافت کرده و با کمک تخیل آن‌ها را ارسال کنید.


اگر درحالی که چشمان شما بسته هستند، 20 درجه بالاتر از خط افق را نگاه کنید،

 ذهن شما به سمت آلفا می‌رود و خیلی راحت‌تر ریلکس می‌شوید.


 

حال سوال اینجاست که «چه چیزی را باید روی این صفحه نمایش غول‌پیکر ببینیم؟»

1.    روی این صفحه نمایش ذهنی، شما باید هدفی را که برایتان مهم است و می‌خواهید به آن هدف دست پیدا کنید را در زمانی حدود یک تا سه دقیقه ببینید. بنابراین اول به هدفی که می‌خواهید به آن دست یابید، فکر کنید و آن را ببینید. پس از اینکه هدف‌تان را مشخص کردید، باید این هدف را در سه سال آینده ببینید. دلیلش این است که ما معمولاً هدف یک سال آینده خودمان را بسیار دست بالا، اما هدف سه سال آینده‌مان را دست کم می‌گیریم. بنابراین هدف سه سال آینده خودتان را کمی بزرگ‌تر ببینید و آن را در صفحه نمایش ذهنی بسازید.

2.    در محیطی آرام قرار بگیرید، چشمان‌تان را ببندید و با محرک 3-2-1 به سطح آلفای ذهنی بروید. به این صورت در ذهنتان بشمارید: 3، 3، 3. بدنتان را ریلکس کنید؛ 2، 2، 2. ذهنتان را ریلکس کنید؛ 1، 1، 1. حالا در سطح آلفای ذهنی هستید.

3.    در این سطح هدفی را که برای سه سال آینده انتخاب کردید تجسم کرده و روی صفحه نمایش ذهنی بزرگ‌تان آن را ببینید. صفحه نمایش را 2 متر روبه‌رویتان و 20 درجه بالاتر از سطح افق ببینید. این صفحه تا حد ممکن بزرگ است و تمام دید شما را می‌پوشاند.

4.    افراد و محیط را مشاهده کنید. سعی کنید رنگ‌ها را واضح و دقیق کنید. به جزئیات توجه کنید و ببینید که نسبت به این تصویر چه احساسی دارید و احساسات درونی شما نسبت به این تصویر چه هستند؟ لذت، شادی، سعادت یا سرخوشی. به احساسات خود توجه کنید.

5.    برای اینکه تجسم‌تان دقیق‌تر و واقعی‌تر شود، می‌توانید از تکنیک وضوح تصاویر استفاده کنید. در این تکنیک چیزی را که می‌بینید به صورت ذهنی برای خودتان توصیف کنید. با توصیف کردن چیزی که می‌بینید، تصاویر برایتان واضح‌تر و ملموس‌تر می‌شوند. اینگونه در مورد تصویر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و تصویر برای شما واقعی‌تر از قبل می‌شود، با استفاده مداوم این تکنیک، تصاویر برای شما واضح‌تر، واقعی‌تر، ملموس‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شوند و برای توصیف تصویر اطلاعات بیشتری پیدا می‌کنید. مثلا از خودتان بپرسید «خانه‌تان چه شکلی است. اگر رابطه‌ی عالی داشته باشم لبخندم چگونه است؟ اگر این جمله را بشنوم چه احساسی دارم؟ اگر سوار ماشینم باشم چگونه دستم رو فرمان آن است. اجزای ماشین چه شکلی هستند نرم و پلاستیکی؟ براق؟» با اینگونه سوالات تجسم برایتان راحت‌تر خواهد شد. لباستان را توصیف کنی. طرز راه رفتن و ایستادنتان را ببینید.
چند دقیقه این کار را انجام دهید. تصویر هدف‌تان را با تمام جزئیات توصیف کرده و آن را روی صفحه نمایش ذهنی غول‌پیکرتان به خوبی تجسم کنید.

6.    بسیارخوب شما به خوبی آینده‌ی دلخواهتان را تجسم کردید. حالا از 1 تا 5 بشمارید و چشمان‌تان را باز کنید. در این حالت شما هشیارید و احساس خوبی را تجربه می‌کنید. احساس کنید در سلامتی و حال بهتر از قبل هستید.

سعی کنید این احساستان را تا پایان روز درون خود نگه دارید. با تمرین بیشتر ذهن و ضمیرناخوداگاهتان با اهدا شما همسو شده و مسیر برایتان هموار خواهد شد.

تکنیک صفحه نمایش ذهنی، مدل پیشرفته‌ی دیگری هم دارد به نام تکنیک سه صحنه. با کمک تکنیک سه صحنه تغییر و ایجاد عادت بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود. در مقاله‌ی تغییر عادت‌ها با تکنیک سه صحنه این موضوع کامل توضیح داده شده است. حتما مطالعه کنید و برای تغییر عادتهایتان استفاده کنید تا دیگر تغییر و ایجاد عادت برایتان کار راحتی شود.

 


این مقاله برای ما چه چیزهایی را در بر داشت؟

در این مقاله شما تکنیک صفحه نمایش ذهنی را یاد گرفتید تا اهداف و آینده‌ی دلخواهتان را به تصویر بکشید تا ناخودآگاهتان را آنطور که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید. همچنین تکنیک وضوح تصاویر را انجام دادید تا تصاویر را روی صفحه نمایش به بهترین شکل و با جزئیات کامل تجسم کنید. تکنیک صفحه نمایش ذهنی علاوه بر شهود، برای تخیل و تجسم کردن آینده‌تان بسیار قدرتمند است. خوزه سیلوا تاکید زیادی به استفاده از قدرت ذهن دارد و تمرینها و تکنیک های قدرتمندی را در این باره خلق کرده است. پس حتما از تکنیک صفحه نمایش و دیگر تکنیکهای متود سیلوا استفاده کنید تا با قدرتمند کردن شهود و تجسم و تخیل - که در اختیار همه‌ی ما قرار داده شده است - اهداف و زندگی رویایی خود را خلق کنید.

دوره متود سیلوا

 


نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید:

اگر این تکنیک را انجام داده‌اید حتما نتایج خود را در بخش نظرات با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر تا به حال انجام نداده‌اید، از همین امروز شروع کنید! فراموش نکنید که شفافیت قدرت است. پس همه چیز را واضح روی صفحه نمایش ببینید.

 

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند
مقالات پیشنهادی

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام