مدیتیشن اولتراداینامیک، آزادسازی نیروی خفته‌ی درون

زمان مطالعه :14 دقیقه

چکیده این مطلب : حتماً تا به حال مراقبه کردن را تجربه کرده‌اید، اما ممکن است از منفعل بودن مراقبه و اینکه باید مدت‌ها یک جا نشسته و ساکن باشید، خسته و کلافه شده و بعد از مدتی مراقبه را رها کرده باشید. اما خبر خوب اینکه نوع دیگری از مراقبه وجود دارد که نیازی نیست یک جا نشسته و سعی کنید افکار خود را ساکت کنید، بلکه فعالانه مراقبه می‌کنید و در طول روز در طی انجام فعالیت‌های روزانه خود می‌توانید مراقبه کنید، در متود سیلوا از مدیتیشن اولتراداینامیک استفاده شده و قرار است در این مقاله با این نوع از مدیتیشن بیشتر آشنا شویم.

مدیتیشن اولتراداینامیک،
آزادسازی نیروی خفته‌ی درون

 


آیا تا به حال مراقبه کرده‌اید؟

برایتان پیش آمده که از نشستن در یک جا به مدت طولانی خسته شده و بخواهید مراقبه را رها کنید؟

می‌دانستید که نوع دیگری از مراقبه به نام مراقبه فعال یا اولتراداینامیک وجود دارد که در آن نیازی نیست یک جا نشسته و افکار خود را ساکت کنید؟


اگر جزو این دسته افراد هستید و هنگام مراقبه کردن خسته و کلافه می‌شوید، این مقاله را با دقت بخوانید تا با روش‌های قدرتمند مراقبه آشنا شوید و مراقبه‌ای عمیق را تجربه کنید. 
در این مقاله از نوع دیگری از مراقبه را خواهیم گفت که مدیتیشن فعال یا مدیتیشن اولتراداینامیک نام دارد. در این نوع مدیتیشن نیازی نیست فقط یک جا بنشینید و با افکار خود درگیر شوید، بلکه فعالانه مراقبه می‌کنید و در طول روز در طی انجام فعالیت‌های روزانه خود مراقبه می‌کنید، در متود قدرتمند سیلوا نیز از این مدیتیشن استفاده شده و قرار است در این مقاله با این نوع از مدیتیشن بیشتر آشنا شویم.


با مراقبه نیروی خفته‌ی درونتان را بیدار کنید


ابتدا کمی درباره مراقبه و مدیتیشن صحبت کنیم و از فواید آن بهره ببریم. ویلیام جیمز، پدر علم روانشناسی آمریکا گفته است که: «بزرگ‌ترین کشف قرن نوزدهم مربوط به علم فیزیک نبود، بلکه قدرت ضمیر ناخودآگاه بود که با باور تقویت شده بود، هر فردی می‌تواند با استفاده از این منبع دائمی قدرت، بر هر مشکل احتمالی غلبه کند، می‌تواند از این منبع برای غلبه کردن بر تمام ضعف‌ها، درمان جسم، استقلال مالی، بیداری معنوی، رفاه و آسایش و دست یافتن به ناممکن‌ترین اهداف استفاده کرد، این سنگ بنای خوشبختی است.»

 

مراقبه و قدرت ضمیر ناخودآگاه

 

حتماً شما نیز تا به حال به قدرت شگرف ذهن ناخودآگاه ما پی برده و می‌توان گفت که فرمانده ما ذهن ناخودآگاه‌مان است، تمامی زندگی ما را عادت‌هایمان شکل داده و این عادت‌ها نیز در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارند و به عبارت دیگر بیشتر رفتار و افکاری که داریم از ذهن ناخودآگاه ما نشأت می‌گیرد.
اما ذهن ناخودآگاه ما قابل تغییر و قابل انعطاف است و راه‌های زیادی برای دسترسی به ذهن ناخودآگاه وجود دارد، اما مهم‌ترین و بهترین راه، چیزی نیست جز مراقبه. مراقبه ابزاری است که می‌توان با استفاده از آن و با تلقین و تکرار، الگوهای  ناخودآگاه را تغییر داد.
از فواید دیگر مراقبه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت تمرکز و توجه شما بسیار افزایش خواهد یافت
  • به آسانی بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ خواهید کرد
  • می‌توانید استرس خودتان را کنترل کرده و روز به روز آرامش بیشتری تجربه کنید.
  • در حل مشکلات بی‌نهایت توانمند خواهید شد.
  • خلاقیت‌تان به بهترینب نحو شکوفا خواهد شد.

و...

نکته‌ی مهم اینکه نباید مراقبه را به دید یک فعالیت تفریحی یا تفننی نگاه کنید. باید آن را به بخش ثابتی از زندگی‌تان تبدیل کنید. همانطور که با یک بار باشگاه رفتن، بجز گرفتگی عضلات چیزی عایدتان نمی‌شود، با یک بار مراقبه کردن نیز مطمئناً تغییری در زندگی شما ایجاد نخواهد شد. باید روال داشته باشید و هر روز مراقبه کنید، حتی اگر یک مراقبه‌ی کوتاه یک دقیقه‌ای باشد.

 

اهمیت مراقبه و مدیتیشن

 

حال به انواع مدیتیشن بپردازیم، ما دو نوع مدیتیشن داریم:

  1. مدیتیشن منفعل

  2. مدیتیشن فعال یا داینامیک

در بخش بعد قرار است با مدیتیشن منفعل آشنا شوید.


مدیتیشن منفعل


مدیتیشن منفعل همان مراقبه‌ای است که ما باید یک جا نشسته و روی تنفس یا ضربان قلب‌مان تمرکز کرده و دقایق یا ساعت‌ها به تمرکز روی یک چیز و ساکت کردن ذهن تحلیلی‌مان بپردازیم. متأسفانه خیلی از افراد امروزه به دلیل مشغله‌ای که دارند نمی‌توانند روی این مدیتیشن تمرکز کنند و ممکن است پس از چند روز یا چند هفته از این مراقبه دست بکشند و به حالت ناخودآگاه قبل خودشان بازگردند.
در گذشته چون انسان به شکل انسان متمدن امروزی روزهای شلوغی نداشت و معمولاً افراد اطلاعات بسیار کمی در طول روز وارد ذهن‌شان می‌شد، بنابراین به راحتی می‌توانستند به این شکل مراقبه کرده، از آن لذت ببرند و از مزایای آن نیز استفاده کنند. اما انسان متمدن امروزی به دلیل مشغله زیاد نمی‌تواند از این مراقبه استفاده کند، البته به این نکته توجه کنید که بیشتر افراد شاید نتوانند از این مراقبه استفاده کنند اما این موضوع بی‌فایده بودن این مراقبه را نمی‌رساند و ممکن است شما با این روش بتوانید بهتر ارتباط برقرار کرده و با آن به پیشرفت‌های ذهنی بالایی برسید.

 

مدیتیشن فعال


واژه مدیتیشن فعال یا داینامیک ابتدا در سال 1970 در کوه‌های هند توسط اشو ابداع شد، اشو معتقد است از آنجا که روش‌های قدیمی مراقبه برای انسان مدرن امروزی سخت و ناممکن به نظر می‌رسد، یادگیری روش‌های جدید متناسب با نیازها و شرایط انسان مدرن واجب است، مدیتیشنی فعال یا داینامیک را در معنای کلی آن به هرگونه رقص یا مراقبه‌ای گفته می‌شود که شامل جنبش بدنی باشد، مانند سماع و یا رقص حضرت در عرفان صوفی، حرکات گورجیف، رقص بالی، انواع یوگا و تانترا در بوداییسم و تائوئیسم هند، و رقص‌ها و حرکات آیینی و مذهبی دیگر.


اما منظور ما در این مقاله از مدیتیشن فعال یا داینامیک، رقص و سماع نیست، ما از مدیتشین فعالی که در متود سیلوا معرفی شده استفاده خواهیم کرد، این مدیتیشن اصلاً در مورد پاکسازی ذهن نیست، در مورد تمرکز روی تنفس هم نیست، در این روش، شما به کمک ذهن‌تان مشکلات را می‌بینید و برای آن‌ها راه‌حل پیدا می‌کنید، اینگونه مشکل را کنار می‌گذاریم و به کمک ذهن‌تان زندگی را متحول می‌کنید، این جوهره مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک است.


امروزه دیگر ما نمی‌توانیم زیر درخت یا توی غار بنشینیم و تارک دنیا شویم و فقط مراقبه کنیم، عصر ما، عصر تکنولوژی ، تلفن‌های هوشمند ، هوش مصنوعی و خیلی چیزهای دیگر است که دنیای ما را تسخیر کرده است، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که باید تمرکز داشته باشیم، ما هرکدام شغلی داریم و روزهای ما معمولاً پر از مشغله و کار است، معنای مدیتیشین داینامیک، اختصاص دادن ساعات زیادی به درون‌نگری نیست، بلکه در آغوش گرفتن دنیای بسیار شلوغی است که در آن زندگی می‌کنیم. یعنی بپذیرید که کار دارید، نقشی در خانواده دارید، زندگی اجتماعی پرمشغله‌ای دارید و بتوانید از درون‌نگری برای ارتقا شادی، سعادت و آزادی در زمینه‌های مختلف زندگی استفاده کنید، اینگونه به جای اینکه هیچ کاری نکنید و فقط مراقبه کنید، در کارهایتان بهتر خواهید شد.
بسیاری از کارآفرینان، افرادی که خلاقیت بالا و ذهن فعالی دارند، معمولاً نمی‌توانند از مراقبه منفعل استفاده کنند و نتیجه بگیرند، یا اینکه بخاطر ماهیت کسل‌کننده آن خسته شدند و از این نوع مدیتیشن استفاده‌ای نکردند، در عوض می‌توانند از مدیتیشن اولتراداینامیک و تکنیک قدرتمند سیلوا استفاده کنند و به احتمال زیاد از این نوع مدیتیشن بسیار راضی خواهند بود.
مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک فقط به درون‌نگری توجه نمی‌کند، بلکه از این درون‌نگری و نیروهای معنوی درونی، برای ساخت دنیای بیرونی بهتر استفاده می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در کارتان بهتر شوید، با دسترسی به شهود و الهام گرفتن از آن، خلاقیت‌تان شکوفا می‌شود، مشکلات را به سرعت حل می‌کنید و در نتیجه دنیا، شغل، روابط و زندگی شخصی شادتر و سعادت‌مندتری دارید و با اهداف و رویاهای بزرگ‌تان هماهنگ‌تر می‌شوید.

 

«هدف مدیتیشن، خبره شدن در مراقبه کردن نیست؛

هدف، بهبود عملکردمان در زندگی است.»

امیلی فلچر، مربی سرشناس مدیتیشن


خلاقیت با مدیتیشن اولتراداینامیک

بنابراین ما باید در طول روز و از صبح تا شب سعی بر این داشته باشیم که در حالت مراقبه و تمرکز فعال باشیم تا بتوانیم بر تصمیم‌گیری‌ها و تلاش روزانه‌مان تأثیر مثبتی گذاشته و زندگی‌مان را در جهت درست و رو به بهبودی پیش ببریم.
در مدیتیشن اولتراداینامیک قرار نیست افکارتان را ساکت کنید، یا روی ضربان قلب و تنفس‌تان تمرکز کنید، برعکس، قرار است افکارتان را پایش کنید، افکاری که شما را هیجان‌زده کند یا فکری که باعث بروز مشکل در زندگی‌تان می‌شود، قرار است در متود سیلوا درباره این افکار کاری کنید.


همین الان روی صندلی یا هرجایی که هستید، بنشینید و روی جسم‌تان تمرکز کنید، چه احساسی دارید؟ احتمالاً کمی احساس ناراحتی کنید، شاید احساس خارش کنید، خبر خوب این است که در مدیتیشن اولتراداینامیک مجبور نیستید یک جا بنشینید. اگر بدن‌تان می‌خارد، آن را بخارانید، هرگاه بدن‌تان خسته شد، وضعیت‌تان را تغییر دهید و بدانید که این کارها در مدیتیشن فعال خللی ایجاد نمی‌کنند.
در مدیتیشن فعال، هنگامی که بخواهید عبارات تأکیدی را به خودتان القا کنید، نکته مهم این است که تمام این عبارات را در هشیاری می‌گیرید، نه در حالت هیپنوتیزم.

 

تمرین کوتاه ریلکسیشن: با 3 شماره وارد سطح آلفا شوید


در مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک متود سیلوا، برای اینکه وارد حالت مغزی آلفا شوید از یک محرک استفاده می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن محرک به سرعت وارد این وضعیت ذهنی شوید و از مزایای آن بهره ببرید. این محرک را با تکرار کردن در ذهن، به صورت ناخودآگاه تقویت کرده و به آن معنا می‌دهید، و با تکرار بیشتر، هر بار سریع‌تر از قبل، به وضعیت عمیق ذهنی آلفا می‌روید.
ویشن لاکیانی این محرک متود سیلوا را اینگونه توضیح می‌دهد: «شما باید عدد 3 را سه مرتبه، عدد 2 را سه مرتبه و عدد 1 را سه مرتبه در ذهن‌تان ببینید، این فرآیند محرک 1-2-3 نامیده می‌شود، می‌توانید به هر شکل که می‌خواهید این اعداد را تجسم کنید، با تجسم کردن سه بار عدد 3، بدن شما آرام می‌شود یعنی همان ریلکسیشن بدن، با تجسم کردن عدد 2، ذهن شما آرام و ریلکس می‌شود و در نهایت با تجسم کردن عدد 1، به سطح آلفا یا مرکزیت خودتان می‌روید.» بعد از این تمرین او به شما کمک می‌کند تا به سطح هوشیاری و بیداری برمی‌گردید، و زندگی شگفت‌انگیزی را تجربه ‌کنید.


در ادامه بخشی از دوره متود سیلوا را مشاهده کنید تا با توضیحات فوق‌العاده‌ی ویشن لاکیانی بهتر با مدیتیشن داینامیک و تکینیک‌های آن آشنا شوید:

 

در دوره‌ی متود سیلوا به صورت حرفه‌ای مدیتیشن اولتراداینامیک را فرا می‌گیرید. با فایل‌های صوتی قدرتمند مراقبه و تمریناتی که ویشن لاکیانی به شما یاد می‌دهد می‌توانید به مهارتی دست پیدا کنید که در پایان دوره فقط با 3 شماره به سرعت به حالت آلفای ذهنی برسید و به آرامی از آن خارج شوید. اگر تا به حال مدیتیشنی را انجام نداده‌اید این کار برای شما 10 دقیقه زمان می‌برد اما در پایان دوره‌ی 28 روزه در کمتر از 30 ثانیه با محرک 3 2 1 به این سطح می‌رسید. همچنین تا پایان دوره یاد می‌گیرید به درجه‌ای از مهارت برسید که در حالت مغزی تتا بیدار بمانید و از شهود خود و الهامات هوش برتر به بهترین نحو استفاده کنید. 
اگر می‌خواهید که با روش مدیتیشن اولتراداینامیک بیشتر آشنا شده و با استفاده از الهامات هوش برتر به راه‌حل‌های خلاقانه برسید، نیروی خفته‌ی درونتان را بیدار کنید و زندگی شگفت‌انگیزی برای خود بسازید، حتماً در دوره متود سیلوا 
(کلیک کنید) شرکت کرده و زندگی خود را دگرگون کنید.

 


 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید:


حال شما برای ما بنویسید. مراقبه و مدیتیشن چه دستاوردهایی برای شما داشته است؟ با کمک این ابزار به چه خواسته‌ها و اهدافی در زندگیتان رسیده‌اید؟ حتما از الهامات، شهود و تجربیات خود درمورد مراقبه و مدیتیشن در بخش نظرات برای ما و دوستانتان بنویسید. اگر با روش سیلوا و مراقبه‌ی اولتراداینامیک نیز آشنایی دارید حتما تجربه‌ی خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.
 

محمد هادی سحابی
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

مدیتیشن اولتراداینامیک،
آزادسازی نیروی خفته‌ی درون

 


آیا تا به حال مراقبه کرده‌اید؟

برایتان پیش آمده که از نشستن در یک جا به مدت طولانی خسته شده و بخواهید مراقبه را رها کنید؟

می‌دانستید که نوع دیگری از مراقبه به نام مراقبه فعال یا اولتراداینامیک وجود دارد که در آن نیازی نیست یک جا نشسته و افکار خود را ساکت کنید؟


اگر جزو این دسته افراد هستید و هنگام مراقبه کردن خسته و کلافه می‌شوید، این مقاله را با دقت بخوانید تا با روش‌های قدرتمند مراقبه آشنا شوید و مراقبه‌ای عمیق را تجربه کنید. 
در این مقاله از نوع دیگری از مراقبه را خواهیم گفت که مدیتیشن فعال یا مدیتیشن اولتراداینامیک نام دارد. در این نوع مدیتیشن نیازی نیست فقط یک جا بنشینید و با افکار خود درگیر شوید، بلکه فعالانه مراقبه می‌کنید و در طول روز در طی انجام فعالیت‌های روزانه خود مراقبه می‌کنید، در متود قدرتمند سیلوا نیز از این مدیتیشن استفاده شده و قرار است در این مقاله با این نوع از مدیتیشن بیشتر آشنا شویم.


با مراقبه نیروی خفته‌ی درونتان را بیدار کنید


ابتدا کمی درباره مراقبه و مدیتیشن صحبت کنیم و از فواید آن بهره ببریم. ویلیام جیمز، پدر علم روانشناسی آمریکا گفته است که: «بزرگ‌ترین کشف قرن نوزدهم مربوط به علم فیزیک نبود، بلکه قدرت ضمیر ناخودآگاه بود که با باور تقویت شده بود، هر فردی می‌تواند با استفاده از این منبع دائمی قدرت، بر هر مشکل احتمالی غلبه کند، می‌تواند از این منبع برای غلبه کردن بر تمام ضعف‌ها، درمان جسم، استقلال مالی، بیداری معنوی، رفاه و آسایش و دست یافتن به ناممکن‌ترین اهداف استفاده کرد، این سنگ بنای خوشبختی است.»

 

مراقبه و قدرت ضمیر ناخودآگاه

 

حتماً شما نیز تا به حال به قدرت شگرف ذهن ناخودآگاه ما پی برده و می‌توان گفت که فرمانده ما ذهن ناخودآگاه‌مان است، تمامی زندگی ما را عادت‌هایمان شکل داده و این عادت‌ها نیز در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارند و به عبارت دیگر بیشتر رفتار و افکاری که داریم از ذهن ناخودآگاه ما نشأت می‌گیرد.
اما ذهن ناخودآگاه ما قابل تغییر و قابل انعطاف است و راه‌های زیادی برای دسترسی به ذهن ناخودآگاه وجود دارد، اما مهم‌ترین و بهترین راه، چیزی نیست جز مراقبه. مراقبه ابزاری است که می‌توان با استفاده از آن و با تلقین و تکرار، الگوهای  ناخودآگاه را تغییر داد.
از فواید دیگر مراقبه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت تمرکز و توجه شما بسیار افزایش خواهد یافت
  • به آسانی بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ خواهید کرد
  • می‌توانید استرس خودتان را کنترل کرده و روز به روز آرامش بیشتری تجربه کنید.
  • در حل مشکلات بی‌نهایت توانمند خواهید شد.
  • خلاقیت‌تان به بهترینب نحو شکوفا خواهد شد.

و...

نکته‌ی مهم اینکه نباید مراقبه را به دید یک فعالیت تفریحی یا تفننی نگاه کنید. باید آن را به بخش ثابتی از زندگی‌تان تبدیل کنید. همانطور که با یک بار باشگاه رفتن، بجز گرفتگی عضلات چیزی عایدتان نمی‌شود، با یک بار مراقبه کردن نیز مطمئناً تغییری در زندگی شما ایجاد نخواهد شد. باید روال داشته باشید و هر روز مراقبه کنید، حتی اگر یک مراقبه‌ی کوتاه یک دقیقه‌ای باشد.

 

اهمیت مراقبه و مدیتیشن

 

حال به انواع مدیتیشن بپردازیم، ما دو نوع مدیتیشن داریم:

  1. مدیتیشن منفعل

  2. مدیتیشن فعال یا داینامیک

در بخش بعد قرار است با مدیتیشن منفعل آشنا شوید.


مدیتیشن منفعل


مدیتیشن منفعل همان مراقبه‌ای است که ما باید یک جا نشسته و روی تنفس یا ضربان قلب‌مان تمرکز کرده و دقایق یا ساعت‌ها به تمرکز روی یک چیز و ساکت کردن ذهن تحلیلی‌مان بپردازیم. متأسفانه خیلی از افراد امروزه به دلیل مشغله‌ای که دارند نمی‌توانند روی این مدیتیشن تمرکز کنند و ممکن است پس از چند روز یا چند هفته از این مراقبه دست بکشند و به حالت ناخودآگاه قبل خودشان بازگردند.
در گذشته چون انسان به شکل انسان متمدن امروزی روزهای شلوغی نداشت و معمولاً افراد اطلاعات بسیار کمی در طول روز وارد ذهن‌شان می‌شد، بنابراین به راحتی می‌توانستند به این شکل مراقبه کرده، از آن لذت ببرند و از مزایای آن نیز استفاده کنند. اما انسان متمدن امروزی به دلیل مشغله زیاد نمی‌تواند از این مراقبه استفاده کند، البته به این نکته توجه کنید که بیشتر افراد شاید نتوانند از این مراقبه استفاده کنند اما این موضوع بی‌فایده بودن این مراقبه را نمی‌رساند و ممکن است شما با این روش بتوانید بهتر ارتباط برقرار کرده و با آن به پیشرفت‌های ذهنی بالایی برسید.

 

مدیتیشن فعال


واژه مدیتیشن فعال یا داینامیک ابتدا در سال 1970 در کوه‌های هند توسط اشو ابداع شد، اشو معتقد است از آنجا که روش‌های قدیمی مراقبه برای انسان مدرن امروزی سخت و ناممکن به نظر می‌رسد، یادگیری روش‌های جدید متناسب با نیازها و شرایط انسان مدرن واجب است، مدیتیشنی فعال یا داینامیک را در معنای کلی آن به هرگونه رقص یا مراقبه‌ای گفته می‌شود که شامل جنبش بدنی باشد، مانند سماع و یا رقص حضرت در عرفان صوفی، حرکات گورجیف، رقص بالی، انواع یوگا و تانترا در بوداییسم و تائوئیسم هند، و رقص‌ها و حرکات آیینی و مذهبی دیگر.


اما منظور ما در این مقاله از مدیتیشن فعال یا داینامیک، رقص و سماع نیست، ما از مدیتشین فعالی که در متود سیلوا معرفی شده استفاده خواهیم کرد، این مدیتیشن اصلاً در مورد پاکسازی ذهن نیست، در مورد تمرکز روی تنفس هم نیست، در این روش، شما به کمک ذهن‌تان مشکلات را می‌بینید و برای آن‌ها راه‌حل پیدا می‌کنید، اینگونه مشکل را کنار می‌گذاریم و به کمک ذهن‌تان زندگی را متحول می‌کنید، این جوهره مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک است.


امروزه دیگر ما نمی‌توانیم زیر درخت یا توی غار بنشینیم و تارک دنیا شویم و فقط مراقبه کنیم، عصر ما، عصر تکنولوژی ، تلفن‌های هوشمند ، هوش مصنوعی و خیلی چیزهای دیگر است که دنیای ما را تسخیر کرده است، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که باید تمرکز داشته باشیم، ما هرکدام شغلی داریم و روزهای ما معمولاً پر از مشغله و کار است، معنای مدیتیشین داینامیک، اختصاص دادن ساعات زیادی به درون‌نگری نیست، بلکه در آغوش گرفتن دنیای بسیار شلوغی است که در آن زندگی می‌کنیم. یعنی بپذیرید که کار دارید، نقشی در خانواده دارید، زندگی اجتماعی پرمشغله‌ای دارید و بتوانید از درون‌نگری برای ارتقا شادی، سعادت و آزادی در زمینه‌های مختلف زندگی استفاده کنید، اینگونه به جای اینکه هیچ کاری نکنید و فقط مراقبه کنید، در کارهایتان بهتر خواهید شد.
بسیاری از کارآفرینان، افرادی که خلاقیت بالا و ذهن فعالی دارند، معمولاً نمی‌توانند از مراقبه منفعل استفاده کنند و نتیجه بگیرند، یا اینکه بخاطر ماهیت کسل‌کننده آن خسته شدند و از این نوع مدیتیشن استفاده‌ای نکردند، در عوض می‌توانند از مدیتیشن اولتراداینامیک و تکنیک قدرتمند سیلوا استفاده کنند و به احتمال زیاد از این نوع مدیتیشن بسیار راضی خواهند بود.
مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک فقط به درون‌نگری توجه نمی‌کند، بلکه از این درون‌نگری و نیروهای معنوی درونی، برای ساخت دنیای بیرونی بهتر استفاده می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در کارتان بهتر شوید، با دسترسی به شهود و الهام گرفتن از آن، خلاقیت‌تان شکوفا می‌شود، مشکلات را به سرعت حل می‌کنید و در نتیجه دنیا، شغل، روابط و زندگی شخصی شادتر و سعادت‌مندتری دارید و با اهداف و رویاهای بزرگ‌تان هماهنگ‌تر می‌شوید.

 

«هدف مدیتیشن، خبره شدن در مراقبه کردن نیست؛

هدف، بهبود عملکردمان در زندگی است.»

امیلی فلچر، مربی سرشناس مدیتیشن


خلاقیت با مدیتیشن اولتراداینامیک

بنابراین ما باید در طول روز و از صبح تا شب سعی بر این داشته باشیم که در حالت مراقبه و تمرکز فعال باشیم تا بتوانیم بر تصمیم‌گیری‌ها و تلاش روزانه‌مان تأثیر مثبتی گذاشته و زندگی‌مان را در جهت درست و رو به بهبودی پیش ببریم.
در مدیتیشن اولتراداینامیک قرار نیست افکارتان را ساکت کنید، یا روی ضربان قلب و تنفس‌تان تمرکز کنید، برعکس، قرار است افکارتان را پایش کنید، افکاری که شما را هیجان‌زده کند یا فکری که باعث بروز مشکل در زندگی‌تان می‌شود، قرار است در متود سیلوا درباره این افکار کاری کنید.


همین الان روی صندلی یا هرجایی که هستید، بنشینید و روی جسم‌تان تمرکز کنید، چه احساسی دارید؟ احتمالاً کمی احساس ناراحتی کنید، شاید احساس خارش کنید، خبر خوب این است که در مدیتیشن اولتراداینامیک مجبور نیستید یک جا بنشینید. اگر بدن‌تان می‌خارد، آن را بخارانید، هرگاه بدن‌تان خسته شد، وضعیت‌تان را تغییر دهید و بدانید که این کارها در مدیتیشن فعال خللی ایجاد نمی‌کنند.
در مدیتیشن فعال، هنگامی که بخواهید عبارات تأکیدی را به خودتان القا کنید، نکته مهم این است که تمام این عبارات را در هشیاری می‌گیرید، نه در حالت هیپنوتیزم.

 

تمرین کوتاه ریلکسیشن: با 3 شماره وارد سطح آلفا شوید


در مدیتیشن فعال یا اولتراداینامیک متود سیلوا، برای اینکه وارد حالت مغزی آلفا شوید از یک محرک استفاده می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن محرک به سرعت وارد این وضعیت ذهنی شوید و از مزایای آن بهره ببرید. این محرک را با تکرار کردن در ذهن، به صورت ناخودآگاه تقویت کرده و به آن معنا می‌دهید، و با تکرار بیشتر، هر بار سریع‌تر از قبل، به وضعیت عمیق ذهنی آلفا می‌روید.
ویشن لاکیانی این محرک متود سیلوا را اینگونه توضیح می‌دهد: «شما باید عدد 3 را سه مرتبه، عدد 2 را سه مرتبه و عدد 1 را سه مرتبه در ذهن‌تان ببینید، این فرآیند محرک 1-2-3 نامیده می‌شود، می‌توانید به هر شکل که می‌خواهید این اعداد را تجسم کنید، با تجسم کردن سه بار عدد 3، بدن شما آرام می‌شود یعنی همان ریلکسیشن بدن، با تجسم کردن عدد 2، ذهن شما آرام و ریلکس می‌شود و در نهایت با تجسم کردن عدد 1، به سطح آلفا یا مرکزیت خودتان می‌روید.» بعد از این تمرین او به شما کمک می‌کند تا به سطح هوشیاری و بیداری برمی‌گردید، و زندگی شگفت‌انگیزی را تجربه ‌کنید.


در ادامه بخشی از دوره متود سیلوا را مشاهده کنید تا با توضیحات فوق‌العاده‌ی ویشن لاکیانی بهتر با مدیتیشن داینامیک و تکینیک‌های آن آشنا شوید:

 

در دوره‌ی متود سیلوا به صورت حرفه‌ای مدیتیشن اولتراداینامیک را فرا می‌گیرید. با فایل‌های صوتی قدرتمند مراقبه و تمریناتی که ویشن لاکیانی به شما یاد می‌دهد می‌توانید به مهارتی دست پیدا کنید که در پایان دوره فقط با 3 شماره به سرعت به حالت آلفای ذهنی برسید و به آرامی از آن خارج شوید. اگر تا به حال مدیتیشنی را انجام نداده‌اید این کار برای شما 10 دقیقه زمان می‌برد اما در پایان دوره‌ی 28 روزه در کمتر از 30 ثانیه با محرک 3 2 1 به این سطح می‌رسید. همچنین تا پایان دوره یاد می‌گیرید به درجه‌ای از مهارت برسید که در حالت مغزی تتا بیدار بمانید و از شهود خود و الهامات هوش برتر به بهترین نحو استفاده کنید. 
اگر می‌خواهید که با روش مدیتیشن اولتراداینامیک بیشتر آشنا شده و با استفاده از الهامات هوش برتر به راه‌حل‌های خلاقانه برسید، نیروی خفته‌ی درونتان را بیدار کنید و زندگی شگفت‌انگیزی برای خود بسازید، حتماً در دوره متود سیلوا 
(کلیک کنید) شرکت کرده و زندگی خود را دگرگون کنید.

 


 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید:


حال شما برای ما بنویسید. مراقبه و مدیتیشن چه دستاوردهایی برای شما داشته است؟ با کمک این ابزار به چه خواسته‌ها و اهدافی در زندگیتان رسیده‌اید؟ حتما از الهامات، شهود و تجربیات خود درمورد مراقبه و مدیتیشن در بخش نظرات برای ما و دوستانتان بنویسید. اگر با روش سیلوا و مراقبه‌ی اولتراداینامیک نیز آشنایی دارید حتما تجربه‌ی خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.
 

محمد هادی سحابی
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند
مقالات پیشنهادی

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام