کتاب الکترونیکی راهبی که اتومبیل فِراری خود را فروخت - رابین شارما

قبل از شروع این داستان ها… او وکیل پرآوازه ای بود.


آنقدر محبوب بود که سررسیدش پر از قرارهای ملاقات با مشتریان بود و وقت شمردن پول هایش را هم نداشت… شهرتش در کل کشور زبان زد عام و خاص بود و نماد ابهت، قدرت و ثروت بود.دوقتی در شهر راه میرفت همه به زندگی او حسرت میخوردند؛ تا اینکه یک روز بر اثر سکته قلبی به بیمارستان منتقل میشود، پزشکان از او قطع امید میکنند اما ناگهان به هوش می آید.

وقتی بهتر میشود و به زندگی اش برمیگردد، تصمیمی عجیب میگیرد. تمام دارایی اش را می فروشد، تمام ثروت و اندوخته هایش را می بخشد و به هیمالیا سفر میکند تا معنایی عمیق تر از زندگی درک کند؛ او یک راهب بودایی میشود.

 

این داستانِ تخیلی ذهن عجیبِ رابین شارما است. نویسنده کانادایی که شهرت زیادی در نگارش کتاب هایی داستانی اما با مفاهیم رهبری و مدیریت زندگی دارد، او بیشتر یک نویسنده خود-یاری است که مهم ترین کتابش، «راهبی که فراری اش را فروخت.» (The Monk Who Sold His Ferrari) است. این کتاب پرفروش  بیش از 3 میلیون نسخه تا به امروز در سطح جهانی فروش داشته و به عنوان پرفروش ترین کتاب خودیاری از نظر چندین مجله شناخته شده.

 

این کتاب در قالب مکالمه‌ای میان دو دوست روایت می‌شود و درس‌هایی برای ارتقای معنوی و فلسفه‌ی زندگی به مخاطبانش می‌دهد. راهبی که فراری‌اش را فروخت یک گنجینه است. فرمولی قدرتمند و ذکاوتمندانه برای شادی و موفقیت واقعی است. رابین شارما قرن‌ها بصیرت فرزانگان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به این زمانۀ آشفته مرتبط ساخته است. این کتاب اکنون به هفتاد زبان منتشر شده و از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی است. پیام این کتاب در سراسر جهان پخش شد، پیامی ساده و درعین‌حال قدرتمند که حاوی امید، الهام و موفقیتی اصیل است. این داستان الهام‌بخش آرام‌آرام پاسخ بزرگ‌ترین سوالات زندگی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

اما چه چیزی در این کتاب هست، که هیچکس نمیتواند آنرا تا نصفه بخواند و رها کند… حکایتی درباره این که چگونه آرزوهای خودتان را تحقق ببخشید و به سرنوشت اصلی خودتان دست یابید.

 

این کتاب چنان جذاب است که نمی توانید آن را تا آخر مطالعه نکنید...

 

رابین شارما راهبی که فراری خود را فروخت

 

در ادامه چند نقل قول زیبا را در این کتاب مطالعه  می کنیم:

 

🔹 برای این‎که زندگی‎ات را به حد کمال خود برسانی، باید محافظ باغ ذهنت باشی و در مقابل دروازه‎ی آن‌جا نگهبانی بدهی و تنها اجازه ورود بهترین و مفیدترین اطلاعات را بدهی. 

 

 🔹 مهم نیست چه اتفاقی در زندگی‎تان رخ می‎دهد. هر اتفاقی هم در زندگی‎ات بیافتد، این تو هستی که باید واکنش درستی نسبت به آن داشته باشی. اگر عادت کرده باشی تا در هر شرایطی به دنبال جنبه‌های مثبت باشی، زندگی‎ات به والاترین ابعاد خود می‎رسد. این یکی از بزرگ‏ترین قوانین طبیعت است.

 

🔹 موفقیت با افکاری که در هر ثانیه و هر دقیقه از روزهایت وارد ذهنت می‎کنی شروع می‎شود. دنیای بیرونی تو بازتابی از دنیای درونت است. با کنترل افکار درون ذهنت و واکنش‌هایت نسبت به رویدادهای زندگی، کنترل سرنوشتت را به دست می‎گیری.

 

🔹 در زندگی هیج اشتباهی وجود ندارد. در زندگی تنها درس‎هایی وجود دارند که باید از آن‌ها بیاموزیم. چیزی به عنوان یک خاطره منفی و بد وجود ندارد. آن‎ها تنها فرصت‌هایی برای رشد، یادگیری و پیش رفتن در مسیر تسلط به نفس هستند. ما از کشمکش‌ها نیرو می‎گیریم. حتی درد هم می‎تواند آموزگار خارق‎العاده‎ای باشد.

 

🔹 برای آزاد کردن توانایی ذهن، جسم و روحت در ابتدا باید نیروی تخیلت را گسترش دهی. می‎دانی، چیزها همیشه دوبار ساخته می‎شوند: ابتدا در کارگاه ذهن و سپس، و تنها سپس، در واقعیت.

 

🔹 ذهن خدمتکاری فوق‎العاده و در عین حال اربابی وحشتناک است. اگر به فردی منفی‌نگر تبدیل شده‎ای، به این دلیل است که به ذهنت اهمیت نداده‏ای و وقتی را صرف تمرین ذهنت برای تمرکز روی خوبی‌ها نکرده‎ای.

 

🔹 روشنفکران بزرگ می‎دانند که افکار آن‎ها، دنیای‎شان را شکل می‎دهد و کیفیت زندگی افراد به غنای افکار آن باز می‏گردد. اگر می‎خواهی یک زندگی آرام‎تر و هدفمندتر داشته باشی، باید افکار آرام‎تر و هدفمندتر داشته باشی.
-

نام کتاب: راهبی که فراری خود را فروخت
نویسنده: رابین شارما
تعداد فصول: 13 فصل
تعداد صفحات: 294 صفحه
ترجمه: تیم ترجمه رویال مایند

فهرست:
 
فصل اول: بیداری از خواب غفلت
فصل دوم: ملاقات کننده‌ای اسرارآمیز
فصل سوم: تحول معجزه‌آسای جولیان منتل
فصل چهارم: دیداری سحرآمیز با خردمندان سرزمین شیوانا
فصل پنجم: شاگرد معنوی خردمندان
فصل ششم: خرد تحول شخصی
فصل هفتم: شگفت‎انگیزترین باغ
فصل هشتم: روشن کردن آتش درون‎تان
فصل نهم: هنر باستانی خود رهبری
فصل دهم: قدرت نظم و انضباط
فصل یازدهم: ارزشمندترین دارایی
فصل دوازدهم: هدف نهایی زندگی
فصل سیزدهم: اصلی جاودان برای سعادت همیشگی

 

راهنمای دانلود: 

بر روی لینک دانلود کلیک سمت راست کنید و گزینه save link as را انتخاب کنید. در صورت نصب نرم‌افزار IDM بر روی سیستم خود، گزینه Download with IDM را انتخاب کنید. در صورت استفاده از موبایل، انگشت خود را بر روی لینک دانلود چند ثانیه نگه دارید و گزینه Download Link را انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای دانلود از طریق موبایل، اپلیکیشن ADM را نصب کنید.

 

برای دسترسی به محتوای این بخش باید اشتراک کلوب سحرخیزان را تهیه کنید.

در صورتی که اشتراک الماس سایت رویال مایند را خریداری کنید، یکسال عضویت کلوب سحرخیزان را هدیه خواهید گرفت.

راهنمای خرید اشتراک الماس ثبت نام

نظر شما

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

نظرات کاربران

  • تورج
    دوشنبه 16 مرداد 1402
    سلام پر قوت باشید شما بی نظیرید
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • علی
    سه شنبه 27 خرداد 1399
    با سلام، ممنون
    رویال مایند
  • خدیجه
    سه شنبه 12 آذر 1398
    سلام.وقت بخیر.این کتاب رو صوتی نمیکنید؟
    رویال مایند

    فعلاً برنامه ای برای صوتی کردن آن نداریم

  • علی علی
    دوشنبه 1 مهر 1398
    ممنونم
    رویال مایند
  • علی علی زاد
    دوشنبه 1 مهر 1398
    ممنونم
    رویال مایند
  • somaye
    سه شنبه 15 مرداد 1398
    سلام و خسته نباشید به تیم قدرتمند رویال مایند ، دوستای عزیز بهتون توصیه میکنم که حتما این کتاب رو بخونید خیلی خیلی کمک میکنه به آدم ، واقعا کتاب خوبیه در عین سادگی بسیار آموزنده وکاربردی هستش.
    رویال مایند

    سلام، بله کتاب فوق العاده ای است

  • صادق پرمحنت
    پنج شنبه 9 خرداد 1398
    سلام خدا قوت اگر امکامش هست ممنون میشم ترجمه کتاب عشق پول رو هم داخل سایت قرار بدید برای تغییر باورهای نادرست در مورد ثروت ممنونم
    رویال مایند

    سلام، پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد.

  • مصطفی
    شنبه 4 خرداد 1398
    سلام خدا قوت ، کتاب خیلی خوبی بود ، خیلی از ما هدف زندگی نمیدونیم ، این کتاب در مورد زندگی در صورت امکان نسخه صوتی کتاب قرار بدید ، تا بتونیم به این کتاب بارها و بارها گوش کنیم. موفق باشید.
    رویال مایند

    چشم، پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد

  • فاطمه
    یکشنبه 1 اردیبهشت 1398
    سلام یه تشکر حسابی از سایت خوب رویال مایند . این کتاب فوق العاده است توصیه میکنم حتما بخونید ارزش داره
    رویال مایند

    بله کتاب فوق العاده ای است

  • Reza
    شنبه 18 اسفند 1397
    سلام خداقوت به همه رویال مایندیهای عزیز ممنونم بابت این همه عشقی که به کارتون دارید تشکرفراوان دارم امکانش هست واستون کتاب صوتی هارو بیشتر کنید به شخص من راننده اتوبوسم کمبود وقت دارم واسه کتاب خوندن بازم صدتشکرازتون
    رویال مایند

    با سلام، چشم به زودی کتاب صوتی های جدید را تهیه خواهیم کرد

  • نیلوفر
    دوشنبه 6 اسفند 1397
    سلام وقتتون بخیر...من 4 اسفند اشتراک الماسو تهیه کردم برای گرفتن هدیه کتاب میخوام این کتابو سفارش بدم ..حالا باید منتظر پیغام از طرف پشتیبانی باشم یا اینکه خودم پیام بدم؟ در ضمن خیلی ممنون از همه اعضا رویال مایند و سایت فوق العاده ای که دارین.
    رویال مایند

    سلام، بخش پشتیبانی با شما در تماس خواهند بود

  • مصطفی
    شنبه 29 دی 1397
    سلام ، کتاب بسیار عالی بود ، خدا قوت ، در صورت امکان کتاب " رهبری که هیچ عنوانی نداشت " را هم ترجمه کنید . ممنون
    رویال مایند

    سلام، چشم پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد

  • محمد
    جمعه 28 دی 1397
    خوب
    رویال مایند
  • مجتبی شهریور
    یکشنبه 23 دی 1397
    سلام برنامه برای کتاب صوتی این کتاب ندارین؟
    رویال مایند

    انشاالله در آینده

  • فضیلت
    شنبه 15 دی 1397
    *آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری * گروه موفق رویال مایند دوستداشتنی سپاس فراوان برای حسن سلیقه تان از اینکه بهترین اثار وکتابها رو گلچین میکنید ودر اختیار ما قرار میدید کتاب رابین شارما عاااااالی بود کتابی جامع وکامل که هر آنچه رو برای بیداری معنوی ورشد شخصی لازمه رو بیان کرده. همچنان منتظر ترجمه کتابها و سمینارهای عالیتون هستم
    رویال مایند

    ممنون از لطف و انرژی مثبت شما

  • م
    شنبه 15 دی 1397
    امید که راهگشا باشد
    رویال مایند
  • Sogand
    شنبه 15 دی 1397
    سلام رويال مايند عزيز ممنون از زحمات شما و سايت عاليتون، يه درخواست از شما داشتم، لطفا فصل بندى ترجمه كتابارو پاك نكنيد، من هر روز يه فصلو تو مسيرى كه ميرم سركار ميخونم وقتى كتابو كامل ميذاريد، خوندنش سخت ميشه، لطفا هم كاملشو بذاريد هم فصل بنديا 🙏🙏🙏🙏
    رویال مایند

    سلام. دوست عزیز فهرست به کتاب ها اضافه شده است.

  • Neda
    شنبه 15 دی 1397
    سلام و خسته نباشید کتاب فوق العاده ای بود واقعا لذت بردم. بسیار کاربردی با بیان زیبا ممنونم از رویال مایند
    رویال مایند

    بله کتاب زیبا و آموزنده ای است

  • ML
    شنبه 15 دی 1397
    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان بابت ترجمه ی روان و عالی کتابها.واقعا سایت عالی و مفیدی دارید. لطفا کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" رو هم ترجمه کنید.ممنون
    رویال مایند

    سلام. بله در حال ترجمه است

  • مسعود
    شنبه 15 دی 1397
    سلام دست مريزاد بسيار عالى بود. يك شاهكار ، منتظر آثار ارزشمند ديگرتان هستم
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • علیرضا
    جمعه 14 دی 1397
    و این شاهکارتون مثل تما کتابای قبلی تموم شد باور کردن این همه خوبی خلاقیت هوش واستعداد و انتخابایی که آدمو شگفت زده میکنه واقعا در یک مجموعه خیلی سخته هر بار که کتابی رو از سایت رویال دانلود میکنم که البته بگم حتی یک کلیپ یک دیقه ای و حتی یک صفحه از سایتم از دست ندادم میگم دیگه از این بهتر نمیشه اما باز شما با یک کتاب بهتر منو شگفت زده میکنید یکی از بزرگترین آرزوهامه که تا آخر عمرم در کنار این سایت باشمو بتونم لذت ببرم ....
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما، یکی از آرزوهای ما هم این است بتوانیم تا همیشه به شما عزیزان خدمت رسانی کنیم

  • sepehr
    چهار شنبه 12 دی 1397
    سلام می خواستم یک خسته نباشید بگم به تیم خوب رویال مایند و هم می خواستم بگم واقعا کتاب عالی هستش از همون لحظاتی که اولین جملات کتاب رو خوندم جذبش شدم و واقعا مطالب ارزشمندی داره واقعا عالی هستش ممنون
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما، بله کتاب بسیار عالی است

  • حامد ایزدی
    چهار شنبه 12 دی 1397
    سلام و خدا قوت به تیم قوی رویال مایند و درود بر روند جدید سایت که تمرکز اصلی بر روی ذهن و قانون جذبه واقعا کتاب هایی مثه این کتاب اندازه ی صدتا کتاب دیگه ارزش دارند، اینو من حامد ایزدی میگم که تقریبا تمام دوره های خارجی و داخلی از استر هیگز تا کوین ترودو و اساتید مطرح ایرانی رفتم میگم، رگه هایی از قانون جذب و ارتعاش رو میشه در تمام جملات این کتاب دید، رویال مایند برای من برگشت با جو ویتال، با جو دیسپنزا با راهبی که... شاید تیم قوی اعتقاد داشتند و هنوزم دارند که کتاب هایی از امثال دارن هاردی و برایان تریسی و.. افرادی که تاکید بر تلاش فیزیکی بذارند، به دلیل درخواست کاربرانی که پول اشتراک دادند،و این خودش قابل احترامه، اما فراموش نکنیم ما تو جامعه ای زندگی می‌کنیم، و تو خانواده هایی بزرگ شدیم که به اندازه ی کافی روی تلاش فیزیکی تاکید کردند، گفتند که نابرده رنج گنج میسر نمیشه، گفتند که باید جون بکنی تا پول دربیاری، و ما همه چیز رو می‌خواستیم فیزیکی حل کنیم غافل از نگرش های ذهنی مون، غافل از باورهای محدود کننده، غافل از محدودیت های جسممون، و... و مردم ما هم ناخودآگاه دنبال کتاب هایی میرن که راه حل های فیزیکی بده و ناخودآگاه از اون کتاب هاخوشش میاد، من خودمم یه زمانی همینطور بودم، اما الان به این آگاهی رسیدم که همه چیز ذهن و ما با ذهنمون و ارتعاش مون خلق میکنیم و جهان واقعی درون ماست درووود
    رویال مایند

    بله درست می فرمایید اما رویال مایند به عنوان یک بانک اطلاعاتی باید تمام زمینه ها و سلیقه ها را پوشش دهد

  • محمد پارسا
    سه شنبه 11 دی 1397
    این کتاب عالیه ممنون از ترجمتون.
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • زهرا
    سه شنبه 11 دی 1397
    سلام .مرسی از تیم خوب رویال عزیزم.دقیقا با نظرتون موافق هستم سلیقه ها متفاوت هست .من کلا نتونستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم .مرسی بابت مطالب عالی و بی نظیرتون .میشه لطف کنید از اریک توماس کتابی ترجمه کنید. کلیپ هاشون که عالیه .جاش تو قسمت کتاب های رویال خالیه.پیشاپیش ممنونم
    رویال مایند

    سلام، چشم پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد

  • نگاره
    دوشنبه 10 دی 1397
    سلام. من شخصا کتابهای این سبکی رو دوست ندارم چون مدام دو نفر مکالمه میکنن که خیلی خسته کننده ست و حرف هایی که دیگر افراد موفق سعی کردن ساده و عملی بیانش کنن خیلی به شکل خسته کننده ای با عبارات طولانی و غیر جذاب توصیف شده. بهرحال. لطفا زیاد کتاب داستانی نباشه و آموزش ها بطور کاملا مستقیم ما رو مخاطب قرار بده که این بیشتر جذابیت داره. بازم ممنون از زحماتتون
    رویال مایند

    بله سلیقه افراد متفاوت است، اما جالب است بدانید این کتاب یکی از محبوب ترین کتاب ها در زمینه رشد شخصی است

  • یعقوب
    شنبه 8 دی 1397
    با سلام اول تشکر میکنم از شما بابت قرار دادن کتاب هایی با سبک داستانی و موفقیت در سایت بی نظیرتون لطفا از این سبک کتاب های الهام بخش بیشتر قرار بدید سپاس
    رویال مایند

    چشم، حتماً

  • sepehr
    جمعه 7 دی 1397
    سلام خسته نباشید می خواستم بدونم این کتاب بر اساس واقعیت هستش یعنی داستانش واقعیه؟
    رویال مایند

    سبک کتاب داستانی است و رابین شارما آموزه های عمیقی را در قالب یک داستان گنجانده است، همانند کتاب کیمیاگر پائولو کوئیلو.

  • Mahdi
    جمعه 7 دی 1397
    با سلام و احترام با تشکر از زحمات تیم رویال مایند. از تیم رویال مایند خواهشی دارم این که سعی کنن مطالبی در سایتشون قرار بدن که واقعی باشه و تخیل و تئوری یه نفر نباشه. برای من جذابیت داستان و اینجور چیزا اهمیتی نداره. چرا که شما به یه نفر که مقداری در مورد موفقیت بدونه میتونین بگین بیا یه داستان خیالی در مورد موفقیت بنویس و اون این کار می کنه و بعد از خودش بخواین که اصولی رو که در کتابش آورده خودش به کار ببنده و بعد از اینکه آنالیزش کنیدمیتونید ببینید که هیچ وقت به موفقیتی که در طول کتابش توصیف کرده (قهرمان داستانش) نمیتونه برسه، چرا؟ چون که اصول توی کتابش بر مبنا تئوری هست که اون هم زاییده فکر خودش هست نه واقعیت زندگیش. در نتیجه خواهشمندم کتابای بیوگرافی انسان های موفق که البته به دست خودشون نوشته شده رو به اشتراک بزارین مثلا یکیشون کتاب اسرار ذهن میلیونر از تی هار واکر هست که شما به اشتراک گذاشتین. با تشکر از توجهتان.
    رویال مایند

    سلام، دوست عزیز این کتاب آموزه های علمی و مهمی را به صورت داستان بیان کرده است. این یک شیوه از نویسندگی است. شاید جالب باشد بدانید که آموزه هایی که در قالب داستان بیان می شوند بیشتر در ذهن انسان ثبت می شوند.

  • زهرا
    سه شنبه 4 دی 1397
    این کتاب خیلی جذابه. عناصر داستانی زیادی رو نویسنده توش رعایت کرده که در نوع خودش واقعا بی نظیره. خیلی ممنون بابت این کتاب. واستون بهترین چیز ها رو آرزو می کنم
    رویال مایند

    بله کتاب بسیار زیبایی است

  • داوود اسمعیلی
    سه شنبه 4 دی 1397
    کتاب فوق العاده جذاب برای انهایی که میخوان تحولی در زندگیشون ایجاد کنند من به خاطر این کتاب فوق العاده که سایت رویال مایند ان به بهتر شکل ممکن ترجمه کردش ازش تشکر میکنم و براشون ارزوی پیشرفت میکنم
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • مهدی کاظمی
    دوشنبه 3 دی 1397
    سلام ببخشید همانطور که دوستان گفتند اگر بتوانید کتاب جدید رابین شارما رو هم ترجمه کنید،ممنون می شوم.
    رویال مایند

    چشم ترجمه خواهیم کرد

  • Mohsen
    یکشنبه 2 دی 1397
    این کتاب به قدری جذاب بود که از صبح منتظر بودم فصل بعدی رو زودتر به اشتراک بزارید کتاب فوق العاده جذابی هستش ممنون از تیم زحمتکش رویال مایند.
    رویال مایند

    بله کتابی زیباست

  • mehdi
    یکشنبه 2 دی 1397
    سلام ممنونم از شما رابین شارما همین دو سه هفته پیش یک کتاب منتشر کرد به اسم 5Am club اگر اون رو هم ترجمه کنید ک عالی میشه خیلی سپاسگزارم
    رویال مایند

    سلام، چشم بررسی خواهیم کرد

  • مهشید
    شنبه 1 دی 1397
    سلام بسیار متشکرم از معرفی کتاب رابین شارما به خاطر بودن شما شاکر خداوند نیز هستم
    رویال مایند

    سلام، ممنون از لطف شما

  • ملیکا
    شنبه 1 دی 1397
    بسیااااااااار عالی!!! بی صبرانه منتظر فصل های بعدی هستیم
    رویال مایند

    انشاالله هر روز صبح یک فصل جدید

  • Amir
    شنبه 1 دی 1397
    عاليه. خدا قوت. ممنونم از انتشار كتابهاي انگيزشي
    رویال مایند

    ممنون

  • هدی بیژن
    شنبه 1 دی 1397
    درود و خداقوت ببخشید من فقط تونستم فصل اول و دوم کتاب راهبی که فراری خود را فروخت رو پیدا کنم! بقیه فصول هم روی سایت قرار میگیرن؟
    رویال مایند

    سلام. بله طی روزهای آینده در سایت قرار داده خواهد شد