چگونه قدرت خارق العاده ضمیرناخودآگاه را آزاد کنیم - دکتر جو دیسپنزا

بخشی از این مصاحبه:

مدت این برنامه: 33 دقیقه

حجم فایل: 184 مگابایت

 

آنچه در این سمینار خواهید دید:

انسان‌ها فقط با افکارشان می‌توانند هورمون استرس را فعال کنند. وقتی به مشکلات فکر می‌کنیم، مواد شیمیایی بدن خود را فعال می‌کنیم. پس اگر افکارمان می‌توانند ما را بیمار کنند، پس حتماً می‌توانند بیماری ما را هم خوب کنند. 


مجموعه‌ای از افکار، رفتارها و احساسات خودکار که با تکرار به دست می‌آیند، عادت نامیده می‌شود. عادت زمانی به وجود می‌آید که کاری بارها انجام گرفته باشد. طوری که بدن بهتر از ذهن بداند که چگونه انجامش دهد. گذشته‌ی آشنا دیر یا زود تبدیل به آینده‌ی قابل پیش‌بینی می‌شود. افکار به سرنوشت ربط دارد، بنابراین اگر احساسات شما تبدیل به ابزاری برای فکر کردن شده‌اند، با استناد به تعریف احساسات در گذشته فکر می‌کنید.

 

وقتی زمان تغییر فرا می‌رسد، تکرار چرخه‌ی تبدیل به یک برنامه‌ی غیر هوشیارانه می‌شود. برای اینکه این تغییرات را شروع کنید باید فراتر از ذهن تحلیلی بروید. ذهن تحلیلی، ذهن هوشیار را از ضمیر ناخودآگاه جدا می‌کند. مراقبه روشی است که می‌توانید امواج مغزی را تغییر دهید. هرچه واکنش احساسی نسبت به تجربه‌ای در زندگی قوی‌تر باشد، بهره احساسی بالاتر خواهد بود.

 

وقتی مغز تمام توجهش را صرف علت می‌کند، خاطره شکل می‌گیرد. حافظه‌های بلند مدت از تجربه‌های خیلی احساسی ایجاد شده‌اند. اتفاقی که می‌افتد این است که افراد به شدت به آن تجربه فکر می‌کنند. اگر این واکنش احساسی ساعت و روزها ادامه یابد، حالت نامیده می‌شود. اگر این واکنش احساسی هفته‌ها و ماه‌ها نگه داشته شود، خلق و خو نامیده می‌شود. اگر این واکنش احساسی سال‌ها طول بکشد، تبدیل به یک ویژگی شخصیتی در فرد می‌شود. پس کار اصلی زمانی شروع می‌شود که زمان واکنش به یک تحریک احساسی را کم کنید. 


مشخص شده است که 75 درصد مردم زندگی خود را صرف زندگی در بقا و استرس می‌کنند. بر همین اساس بر اساس تجربیاتی که در گذشته برایشان اتفاق افتاده است، بدترین سناریوها را پیش‌بینی می‌کنند. مردم از مشکلات و شرایط زندگی خود برای تایید دوباره محدودیت‌هایشان استفاده می‌کنند. هر بار که پیشامد را دوباره به خاطر می‌آورند، همان مواد شیمیایی در مغز و بدن ایجاد می‌شود. در این هنگام است که بدن تحت کنترل ضمیر ناخودآگاه قرار می‌گیرد.

 

بدن تفاوت بین تجربه‌ای که احساس را به وجود آورده است و احساساتی که ایجاد شده است را نمی‌داند. انجام ندادن انتخاب‌های روز گذشته، سخت‌ترین قسمت تغییر است. لحظه‌ای که انتخاب متفاوتی انجام می‌دهید، احساس ناراحتی خواهید کرد. دلیل آن این است که در این حالت، عصب‌ها تحریک می‌شوند و در آن حلقه‌ی آسانی وجود دارد. مسئله‌ی بزرگ‌تر این است که ما به تحریک و جریان دادن به آن مدارها ادامه می‌دهیم. احساسات افکار را دنبال می‌کنند. تکرار چرخه‌، بدن را شرطی می‌کند و بدن تبدیل به ذهن می‌شود. بدن همان ضمیر ناخودآگاه است.

 

بنابراین، بیشتر افراد دائماً وضعیت احساسی خود را تایید می‌­کنند. وقتی فرد قدم به دنیای ناشناخته­‌ها می­‌گذارد، حس گناه و رنج را ترجیح می‌­دهد. بسیاری از افراد از بودن در وضعیت ناشناخته ترس دارند. بهترین راه پیش‌­بینی آن است که خودتان آن را بسازید. چشمان‌­تان را ببندید و واقعاً حضور داشته باشید. مغز نمی‌­تواند تفاوت تصور و تجربه را در دنیای سه بعدی بفهمد. اکنون مغز نقش‌ه­ای رو به آینده است. تعلیم بدن در جهت اینکه جلوتر از تجربه واقعی باشد و بداند که آینده چه احساسی خواهد داشت، سخت­‌ترین بخش است. نباید برای موفقیت منتظر بمایند تا احساس قدرت کنید. بیشتر مردم زندگی­‌شان را در کمبود می­‌گذارنند. منتظرند که چیزی در بیرون اتفاق بیفتد. لحظه‌­ای که حس فراوانی و شایسته بودن می­‌کنید، ثروت به سمت شما جریان می‌­یابد. وقتی این را تغییر دهید، دنیای خود را خلق می­‌کنید.

 

خاطرات قدیمی گذشته زمانی باقی می‌­مانند که تصویر واضحی از آینده‌ی خود نداشته باشید. برای اینکه تغییر کنید، باید از محیط و شرایط خود فراتر بروید. بدن به دنبال آن وضعیت شیمیایی قابل پیش­‌بینی است. مجبور نیستید هر چیزی را که فکر می­‌کنید باور کنید. حدود  40 درصد از کل مغزمان را «لب قدامی مغز» تشکیل می­‌دهد. بیشتر افراد وقتی فکری دارند، فکر می­‌کنند که حقیقت همین است. 90 درصد افکار ما مشابه افکار دیروز هستند. وقتی افکار مشابه منجر به انتخاب­‌های مشابه می‌­شود، زندگی هیچ تغییری نمی­‌کند. انتخاب­‌های مشابه منجر به رفتار مشابه می­‌شود و رفتار مشابه منجر به تجربه مشابه می‌­شود. تجربیات مشابه احساس مشابهی را ایجاد می­‌کند. این فرآیندکه چگونه فکر می‌­کنید و چگونه احساس می­‌کنید و  آگاه می‌­شوید، آگاه شدن از فرآیند فکری نام دارد.

 

کلمه‌ی مراقبه به معنای آشنا شدن است. وقتی با افکار و احساسات خود قدیمی­تان آشنا می­‌شوید، آن خود قدیمی را بازنشسته می­‌کنید. هنگامی که افکار جدیدی را به جریان می­‌اندازید، بدن در وضعیت احساسی جدیدی شرطی می‌­شود. این کار را به مدت کافی انجام دهید، این افکار شروع به اشنا شدن می‌­کند. قبل از اینکه خود جدید را دوباره بسازیم، باید اتصالات عصبی قدیمی را بشکنیم و اتصالات جدیدی ایجاد کنیم. باید راه‌­اندازی و به جریان انداختن قدیم را متوقف کنید و آن را دوباره راه‌­اندازی کنید. باید بدن را در وضعیت ذهنی و احساسی جدیدی شرطی کنید. باید برنامه‌­نویسی قبلی را متوقف کنید و برنامه جدیدی راه بیندازید. در یک طرف، احساسات منفی که واکنش عصبی منفی با خود به همراه دارد قرار دارد و در طرف دیگر، انرژی مثبتی قرار دارد که باعث خوشحالی، شادی و قدرت‌­بخشی می­‌شود. وقتی در طرف مثبت قرار دارید، احتمال اینکه سیستم ایمنی قوی داشته باشید، بیشتر است.

 

واکنش به استرس اولین کار غریزی است که بدن برای برگرداندن خود آن را با نظم انجام می‌­دهد. احساساتی که وابسته به بقا هستند عبارتند از عصبانیت، پرخاشگری، خصومت، نفرت، رقابت، ترس، اضطراب، نگرانی، درد، رنج، گناه، شرم، ناشایستگی، غبطه و حسادت که همه این‌ها توسط هورمون‌­های استرس ساخته می‌­شوند. وقتی ژن­‌های بقا فعال می­‌شوند، یک چیز بد اتفاق می‌­افتد و نمی­‌توانید توجه‌­تان را از آن چیز ناخوشایند بردارید، چون ژن‌­های بقا فعال شده‌­اند.

 

 

 راراهنمای دانلود: 

بر روی دانلود از سرور اصلی کلیک سمت راست کنید و گزینه save link as را انتخاب کنید. در صورت نصب نرم‌افزار IDM بر روی سیستم خود، گزینه Download with IDM را انتخاب کنید. در صورت استفاده از موبایل، انگشت خود را بر روی دانلود از سرور اصلی چند ثانیه نگه دارید و گزینه Download Link را انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای دانلود از طریق موبایل، اپلیکیشن ADM را نصب کنید.

 

برای دسترسی به محتوای این بخش باید اشتراک کلوب سحرخیزان را تهیه کنید.

در صورتی که اشتراک الماس سایت رویال مایند را خریداری کنید، یکسال عضویت کلوب سحرخیزان را هدیه خواهید گرفت.

راهنمای خرید اشتراک الماس ثبت نام

نظر شما

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

نظرات کاربران

  • طاهره ز.مقدم
    یکشنبه 21 فروردین 1401
    مصاحبه خیلی مفیدی بود البته باتوجه به اینکه دورهماوراالطبیعی شدن رو گذروندم مباحثشون برام کاملا آشنا و ملموس بوده و در تجربیاتم صحت صحبتهاشون به من عملا ثابت شده من با انجام مراقبه های ایشون کاملا احساس سلامتی و نشاط میکنم
    رویال مایند

    بسیار فوق العاده

  • Benyamin
    شنبه 13 فروردین 1401
    از رويال مايند خيلي راضيم،دم همتون گرم
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • Oliya
    یکشنبه 29 اسفند 1400
    رویال مایند عزیز خیلی از لطفتون سپاس گزارم🙏🙏🌹🌹
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • الهام
    یکشنبه 9 آذر 1399
    سلام و روزتون بخیر.همیشه و هر وقت مطلبی رو از سایت پر ارزشتون نگاه میکنم یا میخونم ب خودم میگم چقدر سخاوتمند هستند گروه رویال مایند و قطعا چقدر نتیجه عالی ب زندگیهاشون بر طبق قانون بر میگرده. آرزوی سلامتی شادی براتون دارم و و بسیار سپاسگزارم
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • شیرین
    چهار شنبه 11 دی 1398
    درود و عرض ادب حضور تیم رویال مایند عزیز ببخشید خواستم بدونم با خوندن کتابهای دکتر دیسپنزا و انجام مراقبه هایی که در کتابهاشون اورده شده باز هم نیاز هست که دوره ماورا طبیعی شدن رو بگیریم؟ با سپاس.
    رویال مایند

    بلاخره دوره ماورای طبیعی شدن بسیار پیشرفته است و دارای جزییات آموزشی زیادی است که در کتاب ها آورده نشده است.

  • محمدطاهری
    چهار شنبه 24 مهر 1398
    عالي
    رویال مایند
  • ابراهیم پرورش
    جمعه 15 شهریور 1398
    با درود و سپاس ازگروه عالی رویال مایند. میخواستم خواهش کنم از دکتر جو دیسپنزا با زیر نویس بیشتر در سایت قرار بدید. از شما بابت زحماتتان قدردانی میکنم.
    رویال مایند

    سلام، چشم

  • Zohre
    جمعه 17 خرداد 1398
    سلام و درود با خواهش فراوان میخواستم تقاضا کنم ویدیو های بیشتری رو از دکتر جو دیسپانزا در کانال قرار بدید ممنون از کانال فوق العاده ی رویال مایند
    رویال مایند

    سلام، چشم

  • کشوری
    دوشنبه 16 اردیبهشت 1398
    سلام لطفا ویدیو های بیشتری از دکتر جو دیسپنزا بزارید ممنونم
    رویال مایند

    چشم

  • محمد مرادزاده
    شنبه 5 آبان 1397
    سلام و خدا قوت... لطفا و خواهشا دوره های کوین ترودو و همچنین سمینارهای استر هیکس رو بزارین.ممنونم
    رویال مایند

    سلام، پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد

  • نگین
    چهار شنبه 11 مهر 1397
    سلام .. لطفننن لطفنننن کتاب becoming super nastional دکتر جو دیسپنزا رو ترجمه کنید من انگلیسیشو خوندم معرکس واقن... و یه خواهش دیگه.. راجب کوین ترودو ام مطلب بذارید ...من با همه این سخنران ها اشنایی دارم ولی تا به حال کسی به تاثیر گذاری کوین ترودو ندیدم...حرف ها و سخنان کوین ترودو یه احمق با انگیزه تحویلت نمیده یا یه پر علم بی انگیزه... همه چیو در ح د عالی رعایت کرده و ب نظرم بهترین کمک ها رو میتونه بکنه به همه... فقط حیف ک بیشتر اثار ایشون انگلیسی هستند و اگر به فارسی ترجمه بشن مطمعنن خیلی تاثیر گزار تر خواهند بود و لطفن اثار ایشونم ترجمه کنید:)
    رویال مایند

    سلام، چشم پیشنهادات شما بررسی خواهد شد

  • yasi
    پنج شنبه 22 شهریور 1397
    سلام ،بسیار عالی و مفید بود ایشون کتاب های خیلی خوب زیلدی دارن که هنوز به فارسی ترجمه نشده و همینطور سمینارها و سخنرانی های زیادی از ایشون در یوتیوب موجوده ممنون می شم اونا رو در سایت عالیتون قرار بدین دکتر جو دیسپنزا فوق العاده است :) بازم از تیم رویال مایند متشکرم
    رویال مایند

    حتماً در حال ترجمه آثار ایشان هستیم

  • Pegah
    جمعه 16 شهریور 1397
    با سلام و خسته نباشید به تیم فوق العاده و بی نظیر رویال ماند در ابتدا بابت مطالب فوق العاده و به روزی که به راحتی و با ترجمه فوق العاده روان در اختیارمون می گذارید سپاسگذارم،و در ادامه می خواستم تقاضا کنم مطالب بیشتری از دکتر جو دیسپنزا بذارید.ممنون و سپاس از تمامی زحماتتون.
    رویال مایند

    چشم، حتماً مطالب بیشتری از ایشان به اشتراک خواهیم گذاشت

  • Fereshteh
    جمعه 16 شهریور 1397
    سلام ، وقتتون بخیر میخواستم بگم که امکانش هس دوبله های بیشتری از برنامه impact theory قرار بدید؟ و بابت تمام زحناتتون هم بسیار سپاسگزارم و همچنین یچیزی هم میخواستم بگم کا اشکالی نداره اگر این ویدیو هارو برای دوستان یا افراد دیگه ای بفرستیم
    رویال مایند

    چشم کلیپ های بیشتری از تام بیلیو آماده خواهیم کرد. بهتر است دوستانتان را به سایت معرفی کنید اما اگر این امکان وجود نداشت می توانید برای آنها ارسال کنید

  • Rezvan tahery
    چهار شنبه 14 شهریور 1397
    سلام؛این واقعا عالی بود یکی از بهترین هاتون بوده تا بحال. میخواستم بدونم قصد دارید کتاب ها و ویدیو های بیشتری از ایشون قرار بدید؟ چون واقعا ارزشش رو داره و قطعا رویال مایند رو با کیفیت تر از چیزی که هست خواهد کرد.
    رویال مایند

    به زودی سمینار و کتاب ایشان را به اشتراک خواهیم گذاشت

  • اشکان
    پنج شنبه 8 شهریور 1397
    سلام .من اشتراک یک ساله الماس خریدم که عضویت رایگان کلوب سحرخیزان هم جزوشه.ولی عضویت کلوب سحرخیزان من فعال نشد.چرا؟
    رویال مایند

    در کانال تلگرام و اینستاگرام توضیح داده ایم که کسانی که اشتراک الماس خریداری می کنند برای فعال شدن عضویت کلوب سحرخیزان به بخش پشتیبانی پیامی ارسال کنند. لطف کنید پیامی به بخش پشتیبانی ارسال کنید

  • سروناز حسینی
    سه شنبه 6 شهریور 1397
    من از اعصا هستم و اشتراک یکساله دارم. شما بی نظیرین. نمیتونستم وارد سایت بشم با پشتیبانی تماس گرفتم بسیار مهربان و با شخصیت بودن و خیلی خوب راهنمایی کردن.قیمت اشتراک منطقی هست با توجه به مطالبی که ارائه میدین و خیلی رقابتی هست هزینه ها. سایت های دیگه خیلی گرون هستن و اصلا قابل استفاده برای همه نیست. خلاصه شما یعنی تیم رویال مایند خیلی خوب و مهربون هستین که این مطالب رو در اختیار ما میذارین. براتون سلامتی و شادی و بهترینهای دنیا در هر زمینه رو از خدا میخوام. دوستتون دارم. سروناز
    رویال مایند

    ممنون از لطف و انرژی مثبت شما

  • الهه اسکوئی
    دوشنبه 5 شهریور 1397
    این یکی عالی بود یعنی ......بسیار ممنون
    رویال مایند
  • مهشید
    یکشنبه 4 شهریور 1397
    سلام خدمت همه عزیزان در سایت رویال مایند سمینار جو دیسپنزا عالی بود از شما سپاسگزارم
    رویال مایند

    ممنون از لطف شما

  • احسان میردامادی
    یکشنبه 4 شهریور 1397
    سلام سلام سلام وقتتون به خیر و سلامتی فوق العاده بود این سمینار به موارد خوبی ااشاره کرد از جمله اینکه استرس ها - ناراحتی ها و شرایط بدی که بوجود میاد در زندگیمون علتش خودمان هستیم البته جدا از این که یک سری شرایط سخت هستن که برای بهتر شدن زندگی ما به سراغمان میاد تشکر فراوان از شما عزیزان دوستتون دارم شاد باشید
    رویال مایند

    بله سمینار بسیار کاربردی بود

  • محمد
    یکشنبه 4 شهریور 1397
    سلام خیلی ممنون بابت کلیپ بسیار خوب و فوق العادتون ،یه خواهشی از شما دارم اینکه؛از دکتر دیسپنزا سمینار کامل و مطالب بیشتری بزارید چون واقعا علمی و فوق العاده توضیح میده ارتعاش رو و واقعا دیدن و شنیدن آموزه های دکتر دیسپنزا خیلی مفید تره تا سمینار های افرادی مثل بریان تریسی و جک کنفیلد و غیره چون واقعا علمی و دقیق و با جزئیات توضیح میده و سطحی صحبت نمیکنه ممنون میشم اگر از دکتر جو دیسپنزا سمینار های کامل و مطالب بیشتری بزارید در پایان ممنونم از سایت فوق العاده و زحماتی که میکشید
    رویال مایند

    بله، به زودی سمینار کامل ایشان را در بخش محتوای ویژه قرار خواهیم داد

  • نجمه
    یکشنبه 4 شهریور 1397
    سلام. تو ویدئو گفته میشه که دکتر راجب ارسال سیگنال به ژن توضیح داده، توی این ویدئو نبود آیا قسمت قبلی داره این ویدئو؟ممنون
    رویال مایند

    خیر ویدیو کامل بود اما از هفته آینده سمینار کامل ایشان در بخش محتوای ویژه قرار داده می شود و می توانید با جزییات بیشتر آموزه های ایشان را دنبال کنید

  • یاسر
    شنبه 3 شهریور 1397
    سلام و خسته نباشید خیلی ممنون ب خاطر این قسمت زیبا...ووقعا خیلی آموزنده و عالی بود اگه میشه آثار دکتر دیسپنزا رو هم ترجمه کنید و تو سایت قرار بدید ممنونم
    رویال مایند

    چشم سمینارهای ایشان را به زودی در بخش محتوای ویژه قرار خواهیم داد

  • حامد ایزدی
    شنبه 3 شهریور 1397
    خیلی خوشحالم که مجددا سایت رویال مایند دوباره به مطالبی که مربوط به قانون جذب و ارتعاش هست برگشته،هرچند هنوز بیشتر مطالب سایت مطالب عامه پسنده، من حامد ایزدی هستم که اشتراک یکساله ی سایت شما رو دارم، زمانی که کتاب بخواهید تا به شما داده شوید از استر تو سایت شما خوندم خوشحال شدم یا باب پراکتر، اما متاسفانه مسیر سایت به جای ادامه یافتن به مباحث قانون جذب و بزرگانی همچون استر و جری، وین دایر و باب پراکتر، و کوین ترودو به سمت مطالب عامه پسندی همچون دارن هاردی و برایان تریسی و آنتونی رابینز و.. رفت که البته قابل احترام هست، من هم با وجود اینکه اشتراک یکساله داشتم از مطالب سایت استفاده نمیکردم تا اینکه جدیدا دوباره از باب پراکتر، دکتر دیپاک چوپرا و... مطلب گذاشت، البته هیچ گله ای نیست چون من سایتی رو جذب کردم که تمام سمینارهای استر هیگز رو اختصاصی زیر نویس میکنه، هرچند دوست واشتم رویال مایند اینکارو کنه، و حتی یکبار هم به ادمین هاتون گفتم که گفتن ترجمه کردن ویدیوهای استر سخته!!! به هر روی من از اونجایی که تصورم این بود که آقای روزبه ملک زاده که کتاب بخواهید تا به شما داده شود رو ترجمه کرده حتما به سمینارهای استر هم علاقه داره، به هر روی قسمت نبود، من تردید ندارم که زحمت فراوانی کشیده میشه اما رویال مایند میتونه به عنوان مثال ده هزار ممبر کمتر داشته باشه اما اون تعدادی که هستن وفادار بمونن به سایت، خدا قوت انشالله موفق باشید
    رویال مایند

    دوست عزیز باید تمام سلایق را در نظر بگیریم، علم موفقیت جنبه های گوناگونی دارد که ما باید در این جنبه های مختلف محتوا تولید کنیم بنابراین نمی توانیم هم زمان تمام جنبه ها را پوشش دهیم و به صورت فصلی بر روی یک جنبه به خصوص تمرکز می کنیم و کتاب و سمینار تهیه می کنیم. هدف رویال مایند این است که مخاطبان بتوانند روزانه حدود یک ساعت را به رشد شخصی خود اختصاص دهند و اینکه ما بخواهیم هر روز با کتاب ها وسمینارهای گوناگون ذهن مخاطب را بمباران کنیم نتیجه عکس دارد.

  • معصومه
    شنبه 3 شهریور 1397
    سلام کلیپ فوق العاده ای بود. سوالم اینه که در مورد کار کردن روی خود و مراقبه و تمرین صحبت شد، آیا در ادامه درباره اینها توضیح داده میشه؟
    رویال مایند

    بله به زودی فایل های صوتی مراقبه در کلوب سحرخیزان به اشتراک گذاشته می شود

  • mohammadb_de
    جمعه 2 شهریور 1397
    ممنون از مطالب خوبتون..
    رویال مایند
  • ریما
    جمعه 2 شهریور 1397
    بسیار عالی واقعا خیلی ها هستن مثل من معلول هستن و زیاد نمیتونن برن بیرون و تجربه هم ندارن واقعا کمک بزرگی در حق ما میکنید خیلی ممنون وسـپاس فراوان
    رویال مایند

    ممنون از لطف و همراهی شما