هوگه، راز آرامش و شادی در لحظه حال!

زمان مطالعه :10 دقیقه

چکیده این مطلب : در سال‌های اخیر، با افزایش تقاضا برای راحتی و کیفیت بهتر زندگی، فعالیت‌هایی همچون هوگه، فنگ‌شویی و خلوت‌گزینی گسترش یافته‌اند. ما به شدت نیاز داریم لحظات با کیفیتی را در خانه‌مان سپری کنیم و آرامشی را که برای مواجه شدن با روز بعد نیاز داریم پیدا کنیم. هوگه عمدتاً بر انرژی مثبت و راحتی در خانه تمرکز دارد. آگاه بودن از اوقات خوش و توجه به رفتارهای کوچک، ایجاد صمیمیت با خود و محیط اطرافمان. این مفهوم اساساً می‌تواند به امنیت و راحتی ترجمه شود، اگرچه بیش از این است. این مفهوم یک فلسفه‌ی زندگی است که هدف آن رفاه ماست و خانه‌ی ما را معبد ما می‌کند.

 

 

هوگه، راز آرامش و شادی در لحظه حال!
 

 

 

  • آیا در مورد کلمه "هوگه" تا به حال چیزی شنیده‌اید؟

  • آیا تا به حال برای حفظ آرامش و شادی در زندگی خود، تلاشی کرده‌اید؟

  • به نظر شما چه عادت‌ها یا رفتارهایی می‌تواند انرژی مثبت و آرامش را وارد زندگی ما بکند؟


در سال‌های اخیر، با افزایش تقاضا برای راحتی و کیفیت بهتر زندگی، فعالیت‌هایی همچون هوگه، فنگ‌شویی و خلوت‌گزینی گسترش یافته‌اند. ما به شدت نیاز داریم لحظات با کیفیتی را در خانه‌مان سپری کنیم و آرامشی را که برای مواجه شدن با روز بعد نیاز داریم پیدا کنیم.

هوگه یک کلمه‌ی اسکاندیناویایی است که منعکس‌کننده‌ی مفهومی است که مانند سایر موارد ذکر شده در بالا، عمدتاً بر انرژی مثبت و راحتی در خانه تمرکز دارد. آگاه بودن از اوقات خوش و توجه به رفتارهای کوچک، ایجاد صمیمیت با خود و محیط اطرافمان. این مفهوم اساساً می‌تواند به امنیت و راحتی ترجمه شود، اگرچه بیش از این است. این مفهوم یک فلسفه‌ی زندگی است که هدف آن رفاه ماست و خانه‌ی ما را معبد ما می‌کند.

 

  • هوگه چیست؟

هوگه (تلفظ "hoo-geh") یک مفهوم دانمارکی برای لذت بردن از چیزهای روزمره، ساده کردن زندگی و ایجاد آرامش در خانه است. هوگه شما را تشویق می‌کند که از لحظات خوب لذت ببرید و در حین آرامش و راحتی، روابط معناداری را پیش ببرید. این کلمه از یک اصطلاح قدیمی نروژی، hugga، به معنای «تسلی دادن» یا «دلگرمی دادن» گرفته شده است، و در حالی که در زبان انگلیسی هیچ ترجمه‌ی دقیقی برای آن وجود ندارد، (نزدیک‌ترین آنها «در آغوش گرفتن» است)، طرز فکری است که به مردم دانمارک کمک کرده است زمستان‌های طولانی و سرد را تاب بیاورند.

دانمارکی‌ها به عنوان یکی از شادترین مردم روی کره زمین رتبه‌بندی می‌شوند. اخیراً محبوبیت این مفهوم بیشتر شده است و چندین کتاب در مورد این موضوع منتشر شده‌اند و گزارش شده که کتاب‌های بیشتری در دست چاپ هستند. در واقع، یکی از فینالیست‌های دیکشنری آکسفورد برای کلمه سال 2016 «هوگه» بود.

کلمه‌ی دانمارکی هوگه که توضیح دادنش سخت و تلفظش از آن هم سخت‌تر است در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کلمه هوگه تقریبا به "آرامش" معنی می‌شود، ولی معنی آن خیلی فراتر از این است. پس هوگه واقعاً چیست؟ در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید، تا متوجه شوید!

هوگه یک واژه‌ی دانمارکی است و در زنده کردن روح دانمارکی‌ها تأثیر بسزایی دارد. در اصل هوگه به معنای ایجاد فضایی گرم و لذت بردن از چیزهای خوب زندگی با افراد خوب است. درخشش گرم نور شمع هوگه است. تماشای فیلم در کنار کسی که دوستش دارید، هم هوگه است. و هیچ چیز هوگه‌تر از نشستن با دوستان و خانواده و بحث در مورد چیزهای کوچک و بزرگ زندگی نیست. شاید دلیل این که دانمارکی‌ها بخشی از شادترین مردم جهان هستند، همین هوگه باشد.

مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی برای رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار استفاده می‌شود. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید.

 

  • خاستگاه و تاریخچه هوگه‌:

هوگه از زبان دانمارکی سرچشمه نگرفته است، بلکه در نروژی قدیم، از جایی که به معنای چیزی شبیه "بهزیستی" بود، سرچشمه گرفت. این واژه اولین بار در اواخر قرن هجدهم در آثار نوشتاری دانمارکی ظاهر شد و در حالی که 200 سال پیش به عنوان یک اسم پدیدار شد، همین چند سال پیش بود که واقعاً به یک سبک زندگی تبدیل شد. دانمارکی‌ها از آن زمان آن را پذیرفته‌اند. یک چیز خوب در مورد هوگه این است که می‌توانید آن را در هر جایی اعمال کنید، و دانمارکی‌ها به وفور آن را در هر چیزی به کار می‌برند؛ اگر به دانمارک سفر کنید، خودتان متوجه این موضوع خواهید شد.

در سال 2016، شاهد بودیم که افراد بیشتری از کلمه هوگه برای توصیف یک روش زندگی استفاده می‌کنند و تا سال 2017 عملاً در واژگان همه‌ی افراد قرار گرفت. تا آن زمان، تقریباً همه‌ی مجلات سبک زندگی این رویه را پوشش داده بودند و توصیه‌هایی در مورد نحوه‌ی استفاده از هوگه ارائه کرده بود. این موضوع حتی یکی از ترندهای سال پینترست در سال 2017 بود. اگرچه ممکن است معنای این کلمه از سال 1800 تغییر کرده باشد، اما همیشه ایده‌ی رضایت و رفاه را به همراه داشته است.

دستور‌العمل هوگه ساده است. فقط خانه‌تان را از شر آنچه که برای شما مناسب نیست، خلاص کنید و محیطی دنج و راحت ایجاد کنید. استفاده از شمع، گل و گرم نگه داشتن خانه از جمله مواردی است که به صمیمی‌تر شدن فضا کمک می‌کند. ایده‌ی دیگر این فلسفه ارزش دادن به مبلمان خانوادگی برای نجات همان احساس صمیمیت است.

در تکمیل صحبت‌مان، از معبد خود لذت ببرید، کاری را که بیشتر دوست دارید، در خانه انجام دهید. آشپزی کنید، کتاب بخوانید، یک شام عاشقانه یا خانوادگی داشته باشید، ازدوستان‌تان پذیرایی کنید، با فرزندان‌تان بازی کنید، در فنجان مادربزرگ‌تان چای بنوشید یا فقط از سکوت کنار شومینه لذت ببرید. راه‌های تفریح در خانه و لذت بردن از اوقات بسیار مهم است. میک ویکینگ، نویسنده کتاب «کتاب کوچک هوگه: روش دانمارکی‌ها برای خوب زیستن»، ده اصل هوگه را به اشتراک می‌گذارد:

 

جو، حضور، لذت، برابری، سپاسگزاری، هماهنگی، آسایش، آتش‌بس،

با هم بودن و در نهایت، پناه‌گاه.

 

دانمارکی‌ها شادترین مردم روی کره زمین هستند. آن‌ها در طول زمستان زمان زیادی را در خانه می‌گذرانند، زیرا تنها چهار ساعت در روز آفتاب دارند و میانگین دما حدود 0 درجه سانتیگراد است. اگرچه دکوراسیون به کالاهای مادی بستگی ندارد، اما در این راز شادمانی دخیل است و به دلپذیرتر شدن فضا کمک می‌کند.

 

  • تمرین هوگه که در حال حاضر در زندگی‌تان به آن نیاز دارید:

آیا احساس افسردگی فصلی می‌کنید؟ شاید یک دوز تمرین اسکاندیناویایی هوگه چیز خوبی باشد. در فصول سرد سال، هوا ممکن است سرد و نسبتاً گرفته باشد، و صبح‌ها و عصرهای تاریک ممکن است شما را به یاد ماه‌های گرم‌تر و روشن‌تر سال بیندازند. اگر احساس افسردگی فصلی می‌کنید، ممکن است قدری هوگه برای‌تان مناسب باشد.


پیشنهاد ما برای شما: پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش استرس و اضطراب، دوره‌ی شگفت‌انگیزِ "جذب‌ کننده‌ی حرفه‌ای" از "گابریل برن استین" (کلیک کنید)، را از دست ندهید. این مراقبه‌ها به شما کمک می‌کنند که به قدرت جذب‌کنندگی حرفه‌ای خودتان وصل شوید؛ فراوانی، شادی و سلامتی را به زندگی‌‌تان جذب کرده و زندگی مورد نظر خود را خلق کنید. 


 

  • آداب و رسوم هوگه که باید به زندگی خود وارد کنید:

1) نورپردازی

چراغ‌ها را کم کنید و شمع‌ روشن کنید (به جای موم‌های معطر، موم طبیعی را انتخاب کنید). نور مناسب یکی از اجزای ضروری هوگه است. نور‌های نرم و طبیعی، محیط گرمتر و آرامش‌بخشی را ارائه می‌دهند. اگر شمع نداشتید؟ فقط "چراغ بزرگ" را خاموش کنید و برای بالا بردن گرما و آرامش، لامپ‌های با رنگ گرم یا چراغ‌های قدیمی را انتخاب کنید.

2) هوگه را با دوستان و خانواده تمرین کنید

هوگه زمانی بهترین است که در یک گروه صمیمی از افراد به اشتراک گذاشته شود. مطالعات نشان می‌دهد گذراندن زمان با کیفیت با عزیزان بیشتر از هر چیزی ما را شاد می‌کند. با دوستان و خانواده برای یک فنجان قهوه گرم دور هم جمع شوید، یک غذای گرم را دور میز سرو کنید، بازی‌های رومیزی را بیرون بیاورید، یا تا پاسی از شب بخندید. خنده، گفتگو و صمیمیت همگی بخشی از هوگه هستند.

3) اثاثیه‌ی گرم و نرم

تا می‌توانید از پتو و بالش برای ایجاد هوگه در خانه‌تان استفاده کنید؛ تأکیدتان را بر چیزهای طبیعی و نرم، که ترجیحاً از مواد طبیعی مانند پشم ساخته شده باشند، بگذارید. سعی کنید یک گوشه‌ی دنج با کوسن‌ها و پتوهای نرم ایجاد کنید تا بتوانید با یک کتاب خوب بخوابید. هوگه یعنی راحت بودن، و با خلق فضایی با چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند، هوگه را ایجاد کرده‌اید.

 

تمرین برای رسیدن به آرامش و شادی

 

4) راحت باشید

به جوراب‌های پشمی، ژاکت‌های بافتنی و ساقپوش‌های گرم فکر کنید. الیاف طبیعی یک راه عالی برای احساس گرما و آرامش در طول زمستان سرد است. لباس‌های گرم و نرم مورد علاقه خود را بیرون بیاورید و برای هوگه آماده شوید!

5) خوب بخورید و خوب بنوشید

هوگه همچنین افراط در چیزهای خوب زندگی است. برای بسیاری از ما این موضوع شامل غذاهای لذیذ، آرامش‌بخش و دلچسب است: سوپ خوشمزه یا یک مرغ بریان ساده. غذاها را ساده درست کنید و همراه با عزیزان‌تان آشپزی کنید. هوگه این است که جوانه‌های چشایی خود را ارضا کنید و به خودتان اجازه دهید از چیزهایی لذت ببرید که شما را خوشحال می‌کند. کیک‌ها، شیرینی‌ها و کلوچه‌ها قطعاً هوگه هستند. سرو نوشیدنی‌های گرم را فراموش نکنید. لیوان‌های شکلات داغ، چای و قهوه همگی برای گرم کردن روح مفید هستند.

6) از فضای مجازی فاصله بگیرید

هوگه به معنای زندگی کردن در لحظه و پذیرفتن زندگی است. تلفن همراه و تلویزیون را خاموش کنید. یک کتاب بردارید، روزنامه بخوانید، با یک نفر حرف بزنید، به موسیقی گوش دهید (یا موسیقی بسازید)، نقاشی بکشید، یا یک بازی بکنید. غرق شدن در دنیای دیجیتال و غفلت از یکدیگر راحت است. وقت خود را با افرادی که دوستشان دارید (یا با خودتان) بگذرانید و اجازه ندهید صفحه نمایش شما را از حضور در لحظه‌ دور کند.

هر روز باید مدت زمانی را به تنهایی اختصاص بدهید، تا قدرت نیروبخشِ آرامش را درک کنید و دریابید که دقیقاً چه کسی هستید. این امر به خودشناسی‌ شما بسیار کمک خواهد کرد. (برای این امر می‌توانید دوره‌ی فوق‌العاده "اسرار مراقبه" (کلیک کنید)، که در سایت رویال مایند موجود می‌باشد، را تهیه کرده و از آن برای این مرحله کمک بگیرید).

7) با طبیعت ارتباط برقرار کنید

با این که هوگه بیشتر به ایجاد فضایی گرم و جذاب در داخل خانه مربوط می‌شود، دانمارکی‌ها در تمام فصول و بیرون از خانه هم آن را رعایت می‌کنند. هوگه در مورد تعادل و ایجاد یک زندگی سالم است، بنابراین قرار گرفتن در معرض طبیعت مهم است. گذراندن وقت در خارج از منزل نه تنها فرح‌بخش است، بلکه زمانی که جذب طبیعت می‌شویم، حضور و آرامش بیشتری داریم. پس یک شال گرم بپوشید، چکمه‌های‌تان را به پا کنید و بیرون بروید (وقتی برمی‌گردید یک فنجان شکلات داغ و یک شومینه‌ی خروشان در انتظار شماست!).

8) طبیعت را به داخل خانه بیاورید

شادی طبیعت تمام‌شدنی نیست. آوردن فضای باز به داخل خانه یک راه عالی برای احساس ارتباط با بیرون و در عین حال راحت ماندن در خانه است. شاخه‌های بید، دسته‌هایی از شکوفه‌های تازه، کاج‌ و توده‌های چوب همگی یادآور دنیای زیبای ما در فضای باز هستند. احساس ارتباط با طبیعت، حتی یادآوری آن در درون، به ایجاد حس آرامش و راحتی کمک می‌کند. 

9) آتش روشن کنید

وقتی دمای هوا خیلی پایین می‌آید، کمتر چیزی می‌تواند به اندازه‌ی یک آتش خروشان احساس آرامش ایجاد کند. این امر می‌تواند افراد را مثل خلسه به درون خود بکشاند و در عین حال حس آرامش و راحتی ایجاد کند. برای آتش مناسب باید (در صورت امکان) از چوب واقعی استفاده شود.

10) معطل کردن

هوگه‌ی کامل یعنی لذت بردن از لحظه و مزمزه کردن آن. دور هم نشستن بعد از غذا، لذت بردن از مکالمات و کاهش سرعت زندگی. یک فنجان قهوه بریزید، شمع‌ روشن کنید، با یکی از عزیزان‌تان زیر پتو بخوابید، و زمان کافی بگذارید تا در آن غوطه‌ور شوید. هدف‌تان این باشد که با احساس آرامش، رفاقت و رضایت به نیروانا برسید. امسال زمستان کمی به زندگی‌تان هوگه اضافه کنید و زیبایی های فصل را در آغوش بگیرید. اگر وقت ندارید همه‌ی این کارها را انجام دهید، صرفاً گنجاندن چند مورد از این شیوه‌ها در روال روزانه‌تان می‌تواند برای سلامتی‌تان مفید باشد.

11) بافت را به فضای منزل خود اضافه کنید

دانمارکی‌ها ترکیبی از متریال‌های مختلف را با الگوها ترکیب می‌کنند تا به طرح‌های مینیمالیستی هویت داده و علاقه‌ی افراد را به آن جلب کنند. آنها تعداد زیادی مواد طبیعی و با ویژگی های حسی گرم مانند چوب، چرم و پشم را به فضای خانه‌های خود اضافه می‌کنند. شکل بدست آمده نیازمند اضافه شدن یک پالت رنگی است، هرچند باید از شلوغ شدن بیش از حد آن نیز جلوگیری شود.

12) اغتشاش اطراف‌تان را کم کنید

حتماً دلیلی وجود دارد که بنیاد ژاپنی ماری کوندو میلیون‌ها نسخه از کتاب «جادویی متحول کننده به نام مرتب کردن» را فروخته، این نشان می‌دهد که بسیاری از ما علاقمند به داشتن خانه‌ای مرتب و بدون اغتشاش هستیم و البته دانمارکی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه هوگه را کامل درک کنید و در آغوش بکشید، روی راه حل‌های ذخیره‌سازی هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید تا از وجود هرگونه اغتشاش بصری در فضای آرامش‌بخش خانه‌تان جلوگیری کنید.

13) خاطرات ارزشمند خود را به معرض نمایش بگذارید

هوگه درباره‌ی پرورش محیطی پر از خوشحالی است، بنابراین چه چیز بهتر از اینکه عکس‌های خانوادگی مورد علاقه، یادگارهای سفر و نقاشی‌های خود را در فضای خانه‌تان نمایش دهید؟

14) پناهگاهی اسپا گونه برای خودتان خلق کنید

به جای اینکه صبح‌ها با عجله برای دوش گرفتن به حمام بشتابید، مطمئن شوید که حمام خانه‌تان مکانی برای استراحت و جوان‌سازی است. حرکت به سمت حمام‌های اسپا گونه در سراسر جهان رو به افزایش است، حتی سونا نیز (یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان اسکاندیناوی) راه خود را به اکثر حمام‌ها باز کرده است. هرچند هر چه این فضا ساده‌تر باشد بهتر است، البته می‌توانید با اضافه کردن شمع، حوله‌های لباسی کرکدار، کمدهای مناسب، نورپردازی خوب و حتی سیستم صوتی تجربه‌ی خود را هر چه بیشتر آرامش‌بخش کنید.

15) همه چیز را خالص و ساده نگاه دارید

دانمارکی‌ها مردمانی هستند که رنگ‌های جیغ را به فضای خانه ی خود اضافه نمی‌کنند، چرا که به دنبال خلق فضایی آرام و صلح‌آمیز و عاری از هرگونه اغتشاش هستند. آنچه دانمارکی‌ها برای فضای خانه‌های خود انتخاب می‌کنند معمولاً تک رنگ هستند یا ترکیبی ظریف از سایه‌های هماهنگ را عرضه می‌کنند.

16) توجه به چیزهای کوچک

شما برای ایجاد یک فضای هوگه‌ای لازم نیست تمام دکوراسیون منزل خود را زیر و رو کنید و از نو بسازید. در هوگه چیزهای کوچک هم مهم و اثرگذار هستند و شما می‌توانید با تغییرات کوچک و اضافه کردن جزئیاتِ خاص، یک فضای دلپذیر، گرم و راحت بسازید. به عنوان مثال قرار دادن چند شمع در فضای اتاق نشیمن، آویزان کردن عکس محبوب‌تان روی دیوار و  یا حتی استفاده از صابون‌های حبابی در وان حمام هم می‌تواند در رسیدن به Hygge مؤثر باشد.

17) معطر نگه‌داشتن فضای خانه

از عطرهای آرامش‌بخش در قسمت‌های مختلف خانه بهره ببرید. رایحه‌های گرمی مانند زنجبیل، وانیل، دارچین، بیسکوییت یا پرتقال می‌توانند انتخاب خوبی برای این منظور باشند.

18) سخت نگیرید

اگر کمی به رفتار خودمان دقت کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر اوقات ما خریدهای وسایل خانه و دکوراسیون را به این خاطر انجام نمی‌دهیم که خودمان بتوانیم در آن فضا آرامش و راحتی بیشتری داشته باشیم، بلکه اکثر اوقات هدف ما این است که بتوانیم نظر دیگران را جلب کنیم و تأیید و تشویق دیگران را بشنویم. اما دکوراسیون خانه به سبک هوگه، دقیقاً خلاف این موضوع عمل می‌کند.

این سبک دکوراسیون می‌گوید که به جای استفاده از وسایلی که فقط قشنگی دارند اما در استفاده از آنها راحت نیستید، سعی کنید وسایلی را خریداری کنید، که بتوانید از آنها لذت ببرید و زندگی را برای‌تان با آرامش بیشتری همراه کنند. به همین خاطر در خرید وسایل خانه مانند تخت و مبلمان و … سخت نگیرید و سعی کنید چیزی را خریداری کنید، که خودتان با آن راحت هستید و برای‌تان حس خوبی را ایجاد می‌کند.

 

با آرامش و انرژی مثبت به زندگی معنا دهید.

 

  • باورهای غلط و رایج درباره‌ی هوگه:

در حالی که هوگه اغلب نمایانگر ماندن در خانه و صرف زمان برای استراحت و تجدید قوا است، لزوماً به معنای گوشه‌نشینی نیست. گذراندن وقت با عزیزان، مثلاً با یک وعده غذایی خوب در خانه یا یک بازی رومیزی، قطعاً احساس هوگه را مجسم می‌کند.

علاوه بر این، در حالی که پیشنهادات و راه‌های زیادی برای پذیرش هوگه وجود دارد، هیچ قانون سخت و سریعی در کار نیست. هیج جا نوشته نشده که شما باید برای در بر داشتن هوگه، پتوهای زیاد یا شومینه‌ای دنج داشته باشید. هوگه در واقع چیزی است که باعث می‌شود احساس رضایت و خوشحالی کنید.

یکی دیگر از تصورات غلط رایج در مورد هوگه این است که شما را مجبور به ماندن در خانه می‌کند. در حالی که برای دانمارکی‌ها اغلب به عنوان راهی برای مبارزه با زمستان‌های طولانی و سرد در نظر گرفته می‌شود، اما می‌توانید هوگه را در مکان‌های مختلف پیدا کنید. یک پیاده‌روی طولانی در پارک یا یک پیک‌نیک با شریک زندگی‌تان می‌تواند حس شادابی را در هر فصلی ایجاد کند.

هوگه چیزی است که به شما احساس شادی و رضایت می‌دهد، چه گیاهانی که برای بالا بردن کیفیت هوای خانه‌تان می‌خرید و چه یک تشک جدیدی که برای بهبود خواب‌تان می‌خرید. این را می‌توان با لذت بردن از چیزهای کوچک در زندگی پیدا کرد، اما هیچ تجویزی برای در بر گرفتن هوگه وجود ندارد. با پیدا کردن چیزهایی که دوست دارید در خانه‌تان شروع کنید و چند لحظه بیشتر ذهن‌تان را آگاه کنید تا قدردان آن‌ها باشید.

 

  • چگونه در تابستان هوگه کنیم؟

اگر قصد دارید در ماه‌های تابستان از دانمارک دیدن کنید، نگران نباشیذ. هوگه چیزی است که در تمام طول سال اتفاق می‌افتد. پیک‌نیک در پارک، باربیکیو با دوستان، کنسرت‌های در فضای باز، فستیوال‌های خیابانی و دوچرخه‌سواری همگی می‌توانند بسیار جذاب باشند، به خصوص اگر به روش دانمارکی انجام شوند. اگر نمی‌دانید ماجراجویی هوگه‌ی خود را از کجا و چگونه شروع کنید، تور هوگه و شادی می‌تواند شروع خوبی باشد. این تور بدون شک به شما نشان می‌دهد که چگونه مکان شادی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید روی قایق بادی، یکی از قایق‌های خودران دانمارک که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، هوگه کنید. قرار نیست ما به شما بگوییم که کجا باید هوگه کنید. فقط باید انجامش بدهید!

 

  • فراموش نکنید که هوگه مخصوص زمستان نیست:

اگرچه هوگه با دنج بودن و گرما در ارتباط است (چون در اسکاندویناوی تقریباً همیشه زمستان است) اما در تمام فصل‌های سال می‌توان از آن بهره برد. این بستگی به سبک زندگی و علایق شما دارد. مثلاً در تابستان هم می‌توانید دوستان خود را در یک فضای باز پارک یا پیک‌نیک دور هم جمع کنید و با صرف غذا در این محیط از آرامش و زیبایی فضا لذت ببرید.

 

  • فصل اوج هوگه:

فصل اوج هوگه کریسمس است. دانمارکی‌ها سبک زندگی سکولار دارند، اما وقتی نوبت به تعطیلات مذهبی می‌رسد، موانع را کنار می‌گذارند. زمستان‌های دانمارک طولانی و تاریک است، بنابراین دانمارکی‌ها با بهترین سلاح خود با تاریکی مبارزه می‌کنند: هوگه و میلیون‌ها شمع به همراه آن. اگر به باغ‌های تیوولی رفته‌ باشید یا در فصل تعطیلات در خیابان‌های کپنهاگ قدم زده‌ باشید، می‌دانید که دانمارکی‌ها چه کارهایی می‌توانند با نورپردازی، شراب شیرین (که برای مردم محلی به گلوگ معروف است)، پتو و روسری‌های بزرگ انجام دهند. اگر تا به حال ندیده‌اید، شاید وقت آن رسیده است که امتحان کنید.

 

  • هوگه در دکوراسیون: 

در حالی که هوگه می‌تواند عناصر مختلف زندگی یک فرد را در بر بگیرد، یکی از رایج‌ترین کاربردهای این کلمه در رابطه با فضای داخلی خانه است. از آنجا که بسیاری از چیزهایی که ما را راحت و خوشحال می‌کند به خانه‌های‌مان مربوط می‌شود، منطقی است که کلمه هوگه اغلب با طراحی داخلی مرتبط است.

وقتی نوبت به استقبال از هوگه در خانه می‌رسد، به چیزهایی فکر کنید که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهند. در حالی که ممکن است تصور افراد از هوگه کمی متفاوت باشد، چند موضوع کلی وجود دارد که می‌توانید در فضای خود از آنها استفاده کنید.

 

  • استفاده از محصولات دکوراتیو طبیعی و آرامش‌بخش

با استفاده از محصولات دکوراتیو طبیعی و آرامش‌بخش، می‌توان حس آرامش را دریافت کرد. محصولات طبیعی بیشتر این حس را به بیننده القا می‌نمایند. از ویژگی‌های اصلی سبک هوگه در دکوراسیون استفاده از این دسته از محصولات است.

 

  • منسوجات راحت

هوگه به معنای راحت بودن است، بنابراین به همه‌ی سطوح فکر کنید. از پتوهای بافتنی راحت گرفته تا فرش‌های گرم و نرم زیر پا، پوشاندن یک راه عالی برای ایجاد آرامش بیشتر در خانه است. مهم نیست که چه نوع ملحفه‌ای را ترجیح می‌دهید، از ملحفه‌های زیبا استفاده کنید و همیشه صبح‌ها تخت خود را مرتب کنید.

با طلوع خورشید بیدار شوید و روز خود را با احساس خوب شروع کنید. (در این زمینه کتاب معجزه سحرخیزی نوشته‌ی هال الرود و همچنین کلوب سحرخیزان فوق موفق (کلیک کنید)، موجود در سایت رویال مایند را از دست ندهید و از معجزات آن‌ها در زندگی خود بهره‌مند شوید).

 

  • شمع

شمع معطر یکی از بهترین تجملات کوچک در زندگی است. هوگه  بیشتر در مورد لذت بردن از چیزهای کوچک است، و یک شمع مطبوع نه تنها رایحه آرام‌بخشی به فضای شما می‌بخشد، بلکه مقداری گرما نیز به شما می‌دهد که باعث می‌شود بخواهید در فضای دنج و راحت خانه بمانید.

 

  • شومینه را روشن کنید

اگر شومینه‌ دارید و شومینه‌تان کار می‌کند، قدر آن را بدانید. در حالی که ممکن است بخواهید این ایده‌ی هوگه دوستانه را برای فصل زمستان ذخیره کنید، به عقیده‌ی ما روشن کردن آتش در یک شب خنک تابستان راهی عالی برای استراحت و تجدید قوا است.

 


برای ما از تجربیات خود در این زمینه بنویسید.

  • آیا در دوره‌ای از زندگی خود، احساس افسردگی کرده‌‌اید؟ 
  • اغلب برای ایجاد آرامش و شادی در خود، چه اقداماتی انجام می‌دهید؟
  • روش‌هایی که در این مقاله گفته شده را امتحان کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، خوشحالی می‌شویم از تأثیرات آن در زندگی خود برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

 

هوگه، راز آرامش و شادی در لحظه حال!
 

 

 

  • آیا در مورد کلمه "هوگه" تا به حال چیزی شنیده‌اید؟

  • آیا تا به حال برای حفظ آرامش و شادی در زندگی خود، تلاشی کرده‌اید؟

  • به نظر شما چه عادت‌ها یا رفتارهایی می‌تواند انرژی مثبت و آرامش را وارد زندگی ما بکند؟


در سال‌های اخیر، با افزایش تقاضا برای راحتی و کیفیت بهتر زندگی، فعالیت‌هایی همچون هوگه، فنگ‌شویی و خلوت‌گزینی گسترش یافته‌اند. ما به شدت نیاز داریم لحظات با کیفیتی را در خانه‌مان سپری کنیم و آرامشی را که برای مواجه شدن با روز بعد نیاز داریم پیدا کنیم.

هوگه یک کلمه‌ی اسکاندیناویایی است که منعکس‌کننده‌ی مفهومی است که مانند سایر موارد ذکر شده در بالا، عمدتاً بر انرژی مثبت و راحتی در خانه تمرکز دارد. آگاه بودن از اوقات خوش و توجه به رفتارهای کوچک، ایجاد صمیمیت با خود و محیط اطرافمان. این مفهوم اساساً می‌تواند به امنیت و راحتی ترجمه شود، اگرچه بیش از این است. این مفهوم یک فلسفه‌ی زندگی است که هدف آن رفاه ماست و خانه‌ی ما را معبد ما می‌کند.

 

  • هوگه چیست؟

هوگه (تلفظ "hoo-geh") یک مفهوم دانمارکی برای لذت بردن از چیزهای روزمره، ساده کردن زندگی و ایجاد آرامش در خانه است. هوگه شما را تشویق می‌کند که از لحظات خوب لذت ببرید و در حین آرامش و راحتی، روابط معناداری را پیش ببرید. این کلمه از یک اصطلاح قدیمی نروژی، hugga، به معنای «تسلی دادن» یا «دلگرمی دادن» گرفته شده است، و در حالی که در زبان انگلیسی هیچ ترجمه‌ی دقیقی برای آن وجود ندارد، (نزدیک‌ترین آنها «در آغوش گرفتن» است)، طرز فکری است که به مردم دانمارک کمک کرده است زمستان‌های طولانی و سرد را تاب بیاورند.

دانمارکی‌ها به عنوان یکی از شادترین مردم روی کره زمین رتبه‌بندی می‌شوند. اخیراً محبوبیت این مفهوم بیشتر شده است و چندین کتاب در مورد این موضوع منتشر شده‌اند و گزارش شده که کتاب‌های بیشتری در دست چاپ هستند. در واقع، یکی از فینالیست‌های دیکشنری آکسفورد برای کلمه سال 2016 «هوگه» بود.

کلمه‌ی دانمارکی هوگه که توضیح دادنش سخت و تلفظش از آن هم سخت‌تر است در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کلمه هوگه تقریبا به "آرامش" معنی می‌شود، ولی معنی آن خیلی فراتر از این است. پس هوگه واقعاً چیست؟ در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید، تا متوجه شوید!

هوگه یک واژه‌ی دانمارکی است و در زنده کردن روح دانمارکی‌ها تأثیر بسزایی دارد. در اصل هوگه به معنای ایجاد فضایی گرم و لذت بردن از چیزهای خوب زندگی با افراد خوب است. درخشش گرم نور شمع هوگه است. تماشای فیلم در کنار کسی که دوستش دارید، هم هوگه است. و هیچ چیز هوگه‌تر از نشستن با دوستان و خانواده و بحث در مورد چیزهای کوچک و بزرگ زندگی نیست. شاید دلیل این که دانمارکی‌ها بخشی از شادترین مردم جهان هستند، همین هوگه باشد.

مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی برای رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار استفاده می‌شود. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید.

 

  • خاستگاه و تاریخچه هوگه‌:

هوگه از زبان دانمارکی سرچشمه نگرفته است، بلکه در نروژی قدیم، از جایی که به معنای چیزی شبیه "بهزیستی" بود، سرچشمه گرفت. این واژه اولین بار در اواخر قرن هجدهم در آثار نوشتاری دانمارکی ظاهر شد و در حالی که 200 سال پیش به عنوان یک اسم پدیدار شد، همین چند سال پیش بود که واقعاً به یک سبک زندگی تبدیل شد. دانمارکی‌ها از آن زمان آن را پذیرفته‌اند. یک چیز خوب در مورد هوگه این است که می‌توانید آن را در هر جایی اعمال کنید، و دانمارکی‌ها به وفور آن را در هر چیزی به کار می‌برند؛ اگر به دانمارک سفر کنید، خودتان متوجه این موضوع خواهید شد.

در سال 2016، شاهد بودیم که افراد بیشتری از کلمه هوگه برای توصیف یک روش زندگی استفاده می‌کنند و تا سال 2017 عملاً در واژگان همه‌ی افراد قرار گرفت. تا آن زمان، تقریباً همه‌ی مجلات سبک زندگی این رویه را پوشش داده بودند و توصیه‌هایی در مورد نحوه‌ی استفاده از هوگه ارائه کرده بود. این موضوع حتی یکی از ترندهای سال پینترست در سال 2017 بود. اگرچه ممکن است معنای این کلمه از سال 1800 تغییر کرده باشد، اما همیشه ایده‌ی رضایت و رفاه را به همراه داشته است.

دستور‌العمل هوگه ساده است. فقط خانه‌تان را از شر آنچه که برای شما مناسب نیست، خلاص کنید و محیطی دنج و راحت ایجاد کنید. استفاده از شمع، گل و گرم نگه داشتن خانه از جمله مواردی است که به صمیمی‌تر شدن فضا کمک می‌کند. ایده‌ی دیگر این فلسفه ارزش دادن به مبلمان خانوادگی برای نجات همان احساس صمیمیت است.

در تکمیل صحبت‌مان، از معبد خود لذت ببرید، کاری را که بیشتر دوست دارید، در خانه انجام دهید. آشپزی کنید، کتاب بخوانید، یک شام عاشقانه یا خانوادگی داشته باشید، ازدوستان‌تان پذیرایی کنید، با فرزندان‌تان بازی کنید، در فنجان مادربزرگ‌تان چای بنوشید یا فقط از سکوت کنار شومینه لذت ببرید. راه‌های تفریح در خانه و لذت بردن از اوقات بسیار مهم است. میک ویکینگ، نویسنده کتاب «کتاب کوچک هوگه: روش دانمارکی‌ها برای خوب زیستن»، ده اصل هوگه را به اشتراک می‌گذارد:

 

جو، حضور، لذت، برابری، سپاسگزاری، هماهنگی، آسایش، آتش‌بس،

با هم بودن و در نهایت، پناه‌گاه.

 

دانمارکی‌ها شادترین مردم روی کره زمین هستند. آن‌ها در طول زمستان زمان زیادی را در خانه می‌گذرانند، زیرا تنها چهار ساعت در روز آفتاب دارند و میانگین دما حدود 0 درجه سانتیگراد است. اگرچه دکوراسیون به کالاهای مادی بستگی ندارد، اما در این راز شادمانی دخیل است و به دلپذیرتر شدن فضا کمک می‌کند.

 

  • تمرین هوگه که در حال حاضر در زندگی‌تان به آن نیاز دارید:

آیا احساس افسردگی فصلی می‌کنید؟ شاید یک دوز تمرین اسکاندیناویایی هوگه چیز خوبی باشد. در فصول سرد سال، هوا ممکن است سرد و نسبتاً گرفته باشد، و صبح‌ها و عصرهای تاریک ممکن است شما را به یاد ماه‌های گرم‌تر و روشن‌تر سال بیندازند. اگر احساس افسردگی فصلی می‌کنید، ممکن است قدری هوگه برای‌تان مناسب باشد.


پیشنهاد ما برای شما: پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش استرس و اضطراب، دوره‌ی شگفت‌انگیزِ "جذب‌ کننده‌ی حرفه‌ای" از "گابریل برن استین" (کلیک کنید)، را از دست ندهید. این مراقبه‌ها به شما کمک می‌کنند که به قدرت جذب‌کنندگی حرفه‌ای خودتان وصل شوید؛ فراوانی، شادی و سلامتی را به زندگی‌‌تان جذب کرده و زندگی مورد نظر خود را خلق کنید. 


 

  • آداب و رسوم هوگه که باید به زندگی خود وارد کنید:

1) نورپردازی

چراغ‌ها را کم کنید و شمع‌ روشن کنید (به جای موم‌های معطر، موم طبیعی را انتخاب کنید). نور مناسب یکی از اجزای ضروری هوگه است. نور‌های نرم و طبیعی، محیط گرمتر و آرامش‌بخشی را ارائه می‌دهند. اگر شمع نداشتید؟ فقط "چراغ بزرگ" را خاموش کنید و برای بالا بردن گرما و آرامش، لامپ‌های با رنگ گرم یا چراغ‌های قدیمی را انتخاب کنید.

2) هوگه را با دوستان و خانواده تمرین کنید

هوگه زمانی بهترین است که در یک گروه صمیمی از افراد به اشتراک گذاشته شود. مطالعات نشان می‌دهد گذراندن زمان با کیفیت با عزیزان بیشتر از هر چیزی ما را شاد می‌کند. با دوستان و خانواده برای یک فنجان قهوه گرم دور هم جمع شوید، یک غذای گرم را دور میز سرو کنید، بازی‌های رومیزی را بیرون بیاورید، یا تا پاسی از شب بخندید. خنده، گفتگو و صمیمیت همگی بخشی از هوگه هستند.

3) اثاثیه‌ی گرم و نرم

تا می‌توانید از پتو و بالش برای ایجاد هوگه در خانه‌تان استفاده کنید؛ تأکیدتان را بر چیزهای طبیعی و نرم، که ترجیحاً از مواد طبیعی مانند پشم ساخته شده باشند، بگذارید. سعی کنید یک گوشه‌ی دنج با کوسن‌ها و پتوهای نرم ایجاد کنید تا بتوانید با یک کتاب خوب بخوابید. هوگه یعنی راحت بودن، و با خلق فضایی با چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند، هوگه را ایجاد کرده‌اید.

 

تمرین برای رسیدن به آرامش و شادی

 

4) راحت باشید

به جوراب‌های پشمی، ژاکت‌های بافتنی و ساقپوش‌های گرم فکر کنید. الیاف طبیعی یک راه عالی برای احساس گرما و آرامش در طول زمستان سرد است. لباس‌های گرم و نرم مورد علاقه خود را بیرون بیاورید و برای هوگه آماده شوید!

5) خوب بخورید و خوب بنوشید

هوگه همچنین افراط در چیزهای خوب زندگی است. برای بسیاری از ما این موضوع شامل غذاهای لذیذ، آرامش‌بخش و دلچسب است: سوپ خوشمزه یا یک مرغ بریان ساده. غذاها را ساده درست کنید و همراه با عزیزان‌تان آشپزی کنید. هوگه این است که جوانه‌های چشایی خود را ارضا کنید و به خودتان اجازه دهید از چیزهایی لذت ببرید که شما را خوشحال می‌کند. کیک‌ها، شیرینی‌ها و کلوچه‌ها قطعاً هوگه هستند. سرو نوشیدنی‌های گرم را فراموش نکنید. لیوان‌های شکلات داغ، چای و قهوه همگی برای گرم کردن روح مفید هستند.

6) از فضای مجازی فاصله بگیرید

هوگه به معنای زندگی کردن در لحظه و پذیرفتن زندگی است. تلفن همراه و تلویزیون را خاموش کنید. یک کتاب بردارید، روزنامه بخوانید، با یک نفر حرف بزنید، به موسیقی گوش دهید (یا موسیقی بسازید)، نقاشی بکشید، یا یک بازی بکنید. غرق شدن در دنیای دیجیتال و غفلت از یکدیگر راحت است. وقت خود را با افرادی که دوستشان دارید (یا با خودتان) بگذرانید و اجازه ندهید صفحه نمایش شما را از حضور در لحظه‌ دور کند.

هر روز باید مدت زمانی را به تنهایی اختصاص بدهید، تا قدرت نیروبخشِ آرامش را درک کنید و دریابید که دقیقاً چه کسی هستید. این امر به خودشناسی‌ شما بسیار کمک خواهد کرد. (برای این امر می‌توانید دوره‌ی فوق‌العاده "اسرار مراقبه" (کلیک کنید)، که در سایت رویال مایند موجود می‌باشد، را تهیه کرده و از آن برای این مرحله کمک بگیرید).

7) با طبیعت ارتباط برقرار کنید

با این که هوگه بیشتر به ایجاد فضایی گرم و جذاب در داخل خانه مربوط می‌شود، دانمارکی‌ها در تمام فصول و بیرون از خانه هم آن را رعایت می‌کنند. هوگه در مورد تعادل و ایجاد یک زندگی سالم است، بنابراین قرار گرفتن در معرض طبیعت مهم است. گذراندن وقت در خارج از منزل نه تنها فرح‌بخش است، بلکه زمانی که جذب طبیعت می‌شویم، حضور و آرامش بیشتری داریم. پس یک شال گرم بپوشید، چکمه‌های‌تان را به پا کنید و بیرون بروید (وقتی برمی‌گردید یک فنجان شکلات داغ و یک شومینه‌ی خروشان در انتظار شماست!).

8) طبیعت را به داخل خانه بیاورید

شادی طبیعت تمام‌شدنی نیست. آوردن فضای باز به داخل خانه یک راه عالی برای احساس ارتباط با بیرون و در عین حال راحت ماندن در خانه است. شاخه‌های بید، دسته‌هایی از شکوفه‌های تازه، کاج‌ و توده‌های چوب همگی یادآور دنیای زیبای ما در فضای باز هستند. احساس ارتباط با طبیعت، حتی یادآوری آن در درون، به ایجاد حس آرامش و راحتی کمک می‌کند. 

9) آتش روشن کنید

وقتی دمای هوا خیلی پایین می‌آید، کمتر چیزی می‌تواند به اندازه‌ی یک آتش خروشان احساس آرامش ایجاد کند. این امر می‌تواند افراد را مثل خلسه به درون خود بکشاند و در عین حال حس آرامش و راحتی ایجاد کند. برای آتش مناسب باید (در صورت امکان) از چوب واقعی استفاده شود.

10) معطل کردن

هوگه‌ی کامل یعنی لذت بردن از لحظه و مزمزه کردن آن. دور هم نشستن بعد از غذا، لذت بردن از مکالمات و کاهش سرعت زندگی. یک فنجان قهوه بریزید، شمع‌ روشن کنید، با یکی از عزیزان‌تان زیر پتو بخوابید، و زمان کافی بگذارید تا در آن غوطه‌ور شوید. هدف‌تان این باشد که با احساس آرامش، رفاقت و رضایت به نیروانا برسید. امسال زمستان کمی به زندگی‌تان هوگه اضافه کنید و زیبایی های فصل را در آغوش بگیرید. اگر وقت ندارید همه‌ی این کارها را انجام دهید، صرفاً گنجاندن چند مورد از این شیوه‌ها در روال روزانه‌تان می‌تواند برای سلامتی‌تان مفید باشد.

11) بافت را به فضای منزل خود اضافه کنید

دانمارکی‌ها ترکیبی از متریال‌های مختلف را با الگوها ترکیب می‌کنند تا به طرح‌های مینیمالیستی هویت داده و علاقه‌ی افراد را به آن جلب کنند. آنها تعداد زیادی مواد طبیعی و با ویژگی های حسی گرم مانند چوب، چرم و پشم را به فضای خانه‌های خود اضافه می‌کنند. شکل بدست آمده نیازمند اضافه شدن یک پالت رنگی است، هرچند باید از شلوغ شدن بیش از حد آن نیز جلوگیری شود.

12) اغتشاش اطراف‌تان را کم کنید

حتماً دلیلی وجود دارد که بنیاد ژاپنی ماری کوندو میلیون‌ها نسخه از کتاب «جادویی متحول کننده به نام مرتب کردن» را فروخته، این نشان می‌دهد که بسیاری از ما علاقمند به داشتن خانه‌ای مرتب و بدون اغتشاش هستیم و البته دانمارکی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه هوگه را کامل درک کنید و در آغوش بکشید، روی راه حل‌های ذخیره‌سازی هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید تا از وجود هرگونه اغتشاش بصری در فضای آرامش‌بخش خانه‌تان جلوگیری کنید.

13) خاطرات ارزشمند خود را به معرض نمایش بگذارید

هوگه درباره‌ی پرورش محیطی پر از خوشحالی است، بنابراین چه چیز بهتر از اینکه عکس‌های خانوادگی مورد علاقه، یادگارهای سفر و نقاشی‌های خود را در فضای خانه‌تان نمایش دهید؟

14) پناهگاهی اسپا گونه برای خودتان خلق کنید

به جای اینکه صبح‌ها با عجله برای دوش گرفتن به حمام بشتابید، مطمئن شوید که حمام خانه‌تان مکانی برای استراحت و جوان‌سازی است. حرکت به سمت حمام‌های اسپا گونه در سراسر جهان رو به افزایش است، حتی سونا نیز (یکی از مکان‌های مورد علاقه مردمان اسکاندیناوی) راه خود را به اکثر حمام‌ها باز کرده است. هرچند هر چه این فضا ساده‌تر باشد بهتر است، البته می‌توانید با اضافه کردن شمع، حوله‌های لباسی کرکدار، کمدهای مناسب، نورپردازی خوب و حتی سیستم صوتی تجربه‌ی خود را هر چه بیشتر آرامش‌بخش کنید.

15) همه چیز را خالص و ساده نگاه دارید

دانمارکی‌ها مردمانی هستند که رنگ‌های جیغ را به فضای خانه ی خود اضافه نمی‌کنند، چرا که به دنبال خلق فضایی آرام و صلح‌آمیز و عاری از هرگونه اغتشاش هستند. آنچه دانمارکی‌ها برای فضای خانه‌های خود انتخاب می‌کنند معمولاً تک رنگ هستند یا ترکیبی ظریف از سایه‌های هماهنگ را عرضه می‌کنند.

16) توجه به چیزهای کوچک

شما برای ایجاد یک فضای هوگه‌ای لازم نیست تمام دکوراسیون منزل خود را زیر و رو کنید و از نو بسازید. در هوگه چیزهای کوچک هم مهم و اثرگذار هستند و شما می‌توانید با تغییرات کوچک و اضافه کردن جزئیاتِ خاص، یک فضای دلپذیر، گرم و راحت بسازید. به عنوان مثال قرار دادن چند شمع در فضای اتاق نشیمن، آویزان کردن عکس محبوب‌تان روی دیوار و  یا حتی استفاده از صابون‌های حبابی در وان حمام هم می‌تواند در رسیدن به Hygge مؤثر باشد.

17) معطر نگه‌داشتن فضای خانه

از عطرهای آرامش‌بخش در قسمت‌های مختلف خانه بهره ببرید. رایحه‌های گرمی مانند زنجبیل، وانیل، دارچین، بیسکوییت یا پرتقال می‌توانند انتخاب خوبی برای این منظور باشند.

18) سخت نگیرید

اگر کمی به رفتار خودمان دقت کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر اوقات ما خریدهای وسایل خانه و دکوراسیون را به این خاطر انجام نمی‌دهیم که خودمان بتوانیم در آن فضا آرامش و راحتی بیشتری داشته باشیم، بلکه اکثر اوقات هدف ما این است که بتوانیم نظر دیگران را جلب کنیم و تأیید و تشویق دیگران را بشنویم. اما دکوراسیون خانه به سبک هوگه، دقیقاً خلاف این موضوع عمل می‌کند.

این سبک دکوراسیون می‌گوید که به جای استفاده از وسایلی که فقط قشنگی دارند اما در استفاده از آنها راحت نیستید، سعی کنید وسایلی را خریداری کنید، که بتوانید از آنها لذت ببرید و زندگی را برای‌تان با آرامش بیشتری همراه کنند. به همین خاطر در خرید وسایل خانه مانند تخت و مبلمان و … سخت نگیرید و سعی کنید چیزی را خریداری کنید، که خودتان با آن راحت هستید و برای‌تان حس خوبی را ایجاد می‌کند.

 

با آرامش و انرژی مثبت به زندگی معنا دهید.

 

  • باورهای غلط و رایج درباره‌ی هوگه:

در حالی که هوگه اغلب نمایانگر ماندن در خانه و صرف زمان برای استراحت و تجدید قوا است، لزوماً به معنای گوشه‌نشینی نیست. گذراندن وقت با عزیزان، مثلاً با یک وعده غذایی خوب در خانه یا یک بازی رومیزی، قطعاً احساس هوگه را مجسم می‌کند.

علاوه بر این، در حالی که پیشنهادات و راه‌های زیادی برای پذیرش هوگه وجود دارد، هیچ قانون سخت و سریعی در کار نیست. هیج جا نوشته نشده که شما باید برای در بر داشتن هوگه، پتوهای زیاد یا شومینه‌ای دنج داشته باشید. هوگه در واقع چیزی است که باعث می‌شود احساس رضایت و خوشحالی کنید.

یکی دیگر از تصورات غلط رایج در مورد هوگه این است که شما را مجبور به ماندن در خانه می‌کند. در حالی که برای دانمارکی‌ها اغلب به عنوان راهی برای مبارزه با زمستان‌های طولانی و سرد در نظر گرفته می‌شود، اما می‌توانید هوگه را در مکان‌های مختلف پیدا کنید. یک پیاده‌روی طولانی در پارک یا یک پیک‌نیک با شریک زندگی‌تان می‌تواند حس شادابی را در هر فصلی ایجاد کند.

هوگه چیزی است که به شما احساس شادی و رضایت می‌دهد، چه گیاهانی که برای بالا بردن کیفیت هوای خانه‌تان می‌خرید و چه یک تشک جدیدی که برای بهبود خواب‌تان می‌خرید. این را می‌توان با لذت بردن از چیزهای کوچک در زندگی پیدا کرد، اما هیچ تجویزی برای در بر گرفتن هوگه وجود ندارد. با پیدا کردن چیزهایی که دوست دارید در خانه‌تان شروع کنید و چند لحظه بیشتر ذهن‌تان را آگاه کنید تا قدردان آن‌ها باشید.

 

  • چگونه در تابستان هوگه کنیم؟

اگر قصد دارید در ماه‌های تابستان از دانمارک دیدن کنید، نگران نباشیذ. هوگه چیزی است که در تمام طول سال اتفاق می‌افتد. پیک‌نیک در پارک، باربیکیو با دوستان، کنسرت‌های در فضای باز، فستیوال‌های خیابانی و دوچرخه‌سواری همگی می‌توانند بسیار جذاب باشند، به خصوص اگر به روش دانمارکی انجام شوند. اگر نمی‌دانید ماجراجویی هوگه‌ی خود را از کجا و چگونه شروع کنید، تور هوگه و شادی می‌تواند شروع خوبی باشد. این تور بدون شک به شما نشان می‌دهد که چگونه مکان شادی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید روی قایق بادی، یکی از قایق‌های خودران دانمارک که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، هوگه کنید. قرار نیست ما به شما بگوییم که کجا باید هوگه کنید. فقط باید انجامش بدهید!

 

  • فراموش نکنید که هوگه مخصوص زمستان نیست:

اگرچه هوگه با دنج بودن و گرما در ارتباط است (چون در اسکاندویناوی تقریباً همیشه زمستان است) اما در تمام فصل‌های سال می‌توان از آن بهره برد. این بستگی به سبک زندگی و علایق شما دارد. مثلاً در تابستان هم می‌توانید دوستان خود را در یک فضای باز پارک یا پیک‌نیک دور هم جمع کنید و با صرف غذا در این محیط از آرامش و زیبایی فضا لذت ببرید.

 

  • فصل اوج هوگه:

فصل اوج هوگه کریسمس است. دانمارکی‌ها سبک زندگی سکولار دارند، اما وقتی نوبت به تعطیلات مذهبی می‌رسد، موانع را کنار می‌گذارند. زمستان‌های دانمارک طولانی و تاریک است، بنابراین دانمارکی‌ها با بهترین سلاح خود با تاریکی مبارزه می‌کنند: هوگه و میلیون‌ها شمع به همراه آن. اگر به باغ‌های تیوولی رفته‌ باشید یا در فصل تعطیلات در خیابان‌های کپنهاگ قدم زده‌ باشید، می‌دانید که دانمارکی‌ها چه کارهایی می‌توانند با نورپردازی، شراب شیرین (که برای مردم محلی به گلوگ معروف است)، پتو و روسری‌های بزرگ انجام دهند. اگر تا به حال ندیده‌اید، شاید وقت آن رسیده است که امتحان کنید.

 

  • هوگه در دکوراسیون: 

در حالی که هوگه می‌تواند عناصر مختلف زندگی یک فرد را در بر بگیرد، یکی از رایج‌ترین کاربردهای این کلمه در رابطه با فضای داخلی خانه است. از آنجا که بسیاری از چیزهایی که ما را راحت و خوشحال می‌کند به خانه‌های‌مان مربوط می‌شود، منطقی است که کلمه هوگه اغلب با طراحی داخلی مرتبط است.

وقتی نوبت به استقبال از هوگه در خانه می‌رسد، به چیزهایی فکر کنید که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهند. در حالی که ممکن است تصور افراد از هوگه کمی متفاوت باشد، چند موضوع کلی وجود دارد که می‌توانید در فضای خود از آنها استفاده کنید.

 

  • استفاده از محصولات دکوراتیو طبیعی و آرامش‌بخش

با استفاده از محصولات دکوراتیو طبیعی و آرامش‌بخش، می‌توان حس آرامش را دریافت کرد. محصولات طبیعی بیشتر این حس را به بیننده القا می‌نمایند. از ویژگی‌های اصلی سبک هوگه در دکوراسیون استفاده از این دسته از محصولات است.

 

  • منسوجات راحت

هوگه به معنای راحت بودن است، بنابراین به همه‌ی سطوح فکر کنید. از پتوهای بافتنی راحت گرفته تا فرش‌های گرم و نرم زیر پا، پوشاندن یک راه عالی برای ایجاد آرامش بیشتر در خانه است. مهم نیست که چه نوع ملحفه‌ای را ترجیح می‌دهید، از ملحفه‌های زیبا استفاده کنید و همیشه صبح‌ها تخت خود را مرتب کنید.

با طلوع خورشید بیدار شوید و روز خود را با احساس خوب شروع کنید. (در این زمینه کتاب معجزه سحرخیزی نوشته‌ی هال الرود و همچنین کلوب سحرخیزان فوق موفق (کلیک کنید)، موجود در سایت رویال مایند را از دست ندهید و از معجزات آن‌ها در زندگی خود بهره‌مند شوید).

 

  • شمع

شمع معطر یکی از بهترین تجملات کوچک در زندگی است. هوگه  بیشتر در مورد لذت بردن از چیزهای کوچک است، و یک شمع مطبوع نه تنها رایحه آرام‌بخشی به فضای شما می‌بخشد، بلکه مقداری گرما نیز به شما می‌دهد که باعث می‌شود بخواهید در فضای دنج و راحت خانه بمانید.

 

  • شومینه را روشن کنید

اگر شومینه‌ دارید و شومینه‌تان کار می‌کند، قدر آن را بدانید. در حالی که ممکن است بخواهید این ایده‌ی هوگه دوستانه را برای فصل زمستان ذخیره کنید، به عقیده‌ی ما روشن کردن آتش در یک شب خنک تابستان راهی عالی برای استراحت و تجدید قوا است.

 


برای ما از تجربیات خود در این زمینه بنویسید.

  • آیا در دوره‌ای از زندگی خود، احساس افسردگی کرده‌‌اید؟ 
  • اغلب برای ایجاد آرامش و شادی در خود، چه اقداماتی انجام می‌دهید؟
  • روش‌هایی که در این مقاله گفته شده را امتحان کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، خوشحالی می‌شویم از تأثیرات آن در زندگی خود برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام