کتاب صوتی راهبی که فراری خود را فروخت

قبل از شروع این داستان ها… او وکیل پرآوازه ای بود.


آنقدر محبوب بود که سررسیدش پر از قرارهای ملاقات با مشتریان بود و وقت شمردن پول هایش را هم نداشت… شهرتش در کل کشور زبان زد عام و خاص بود و نماد ابهت، قدرت و ثروت بود.دوقتی در شهر راه میرفت همه به زندگی او حسرت میخوردند؛ تا اینکه یک روز بر اثر سکته قلبی به بیمارستان منتقل میشود، پزشکان از او قطع امید میکنند اما ناگهان به هوش می آید. وقتی بهتر میشود و به زندگی اش برمیگردد، تصمیمی عجیب میگیرد. تمام دارایی اش را می فروشد، تمام ثروت و اندوخته هایش را می بخشد و به هیمالیا سفر میکند تا معنایی عمیق تر از زندگی درک کند؛ او یک راهب بودایی میشود.

 

رابین شارما شهرت زیادی در نگارش کتاب هایی داستانی اما با مفاهیم رهبری و مدیریت زندگی دارد، مهمترین کتاب رابین شارما، «راهبی که فراری اش را فروخت»  است. این کتاب پرفروش  بیش از 3 میلیون نسخه تا به امروز در سطح جهانی فروش داشته است و به عنوان پرفروش ترین کتاب خودیاری از نظر چندین مجله شناخته شده است. این کتاب در قالب مکالمه‌ای میان دو دوست روایت می‌شود و درس‌هایی برای ارتقای معنوی و فلسفه‌ی زندگی به مخاطبانش می‌دهد. 

 

راهبی که فراری‌اش را فروخت یک گنجینه است. فرمولی قدرتمند و ذکاوتمندانه برای شادی و موفقیت واقعی است. رابین شارما قرن‌ها بصیرت فرزانگان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به این زمانۀ آشفته مرتبط ساخته است. این کتاب اکنون به هفتاد زبان منتشر شده و از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی است. پیام این کتاب در سراسر جهان پخش شد، پیامی ساده و درعین‌حال قدرتمند که حاوی امید، الهام و موفقیتی اصیل است. این داستان الهام‌بخش آرام‌آرام پاسخ بزرگ‌ترین سوالات زندگی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

اما چه چیزی در این کتاب هست، که هیچکس نمیتواند آنرا تا نصفه بخواند و رها کند… حکایتی درباره این که چگونه آرزوهای خودتان را تحقق ببخشید و به سرنوشت اصلی خودتان دست یابید.

 

این کتاب چنان جذاب است که نمی توانید آن را تا آخر مطالعه نکنید...

برای دسترسی به لینک های دانلود باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام

گزیده‌ای از نقل قول های کتاب راهبی که فراری خود را فروخت:

 

زمانی که یاد بگیری به طور واضح خواسته هایت را در ذهنت تصور کنی، نیروهای خفته‌ی درونت بیدار می‎شوند.

 

« زمانی که یاد بگیری به طور واضح خواسته هایت را در ذهنت تصور کنی، نیروهای خفته‌ی درونت بیدار می‎شوند. زمانی که تصورات الهام‎بخش و هیجان‎انگیز داشته باشی که در صفحه نمایش ذهنت به تصویر در آیند، زندگی‎ات سرشار از اتفاقات خارق‎العاده می‎شود.تو باید هر روز وقتی را صرف تمرین تجسم‎های خلاقانه و مثبت کنی؛ حتی اگر چند دقیقه در روز باشد. خودت را به آن شکلی ببین که دوست داری. تو می‎توانی این تمرین را در اتاق نشیمن یا حتی اداره‎ات انجام دهی. در را ببند، تماس‎های تلفنی‎ات را جواب نده و چشمانت را ببند. سپس چند نفس عمیق بکش. پس از سپری شدن دو یا سه دقیقه متوجه می‎شوی که احساس آرامش پیدا می‎کنی. سپس تصاویر ذهنی مورد علاقه‎ات را که در زندگی خواستار آن‎ها هستی، تصور کن.»

 

ببین دوست داری چه کاری انجام دهی سپس تمام انرژی ات را بر روی آن متمرکز کن.

 

«خردمندان شیوانا بیش از پنج هزار سال است که راز خوشبختی را می‎دانند. خوشبختانه آن‎ها مشتاقانه این هدیه را با من هم سهیم شده‎‌‎اند. راز خوشبختی ساده است: ببین دوست داری چه کاری را انجام دهی و سپس تمام انرژی‌ات را به سمت آن متمرکز کن. اگر در مورد خوشحال‌ترین، سالم‎ترین و خشنودترین افراد دنیا مطالعه کنی، می‌بینی که همه‎ی آن‎ها عشق و علاقه خود در زندگی را شناخته و سپس به دنبال آن‎ها رفته‌اند. این علاقه و شغل آن‎ها همیشه به گونه‎ای است که به دیگران هم خدمت می‎کند و از آن بهره‌مند می‎شود. زمانی که ذهن و انرژی‎ات را روی هدف مورد علاقه‌ات بگذاری، فراوانی و نعمت در زندگی‎ات جریان می‏یابد و تمام خواسته‌هایت به آسانی و زیبایی برآورده می‎شوند.»

 

هر چیز دوبار ایجاد می شود اول در ذهن و سپس در واقعیت. دنیای بیرون تو بازتابی از دنیای درون توست.

 

«یک بار برای همیشه درک کن که ذهن تو نیروی مغناطيسي دارد تا تمام خواسته‎های تو را به خود جذب کند. من به تو گفتم که افکار، پیام‎رسان‎هایی هستند که پیام‎های ما را به دنیای بیرون انتقال می‎دهند و روی آن تأثیر می‎گذارند.  این راز بر اساس اصل باستانی است که همه چیز دو بار ایجاد می‎شود: اول در ذهن و سپس در واقعیت. دنیای بیرونی تو بازتابی از دنیای درونت است. برای آزاد کردن توانایی ذهن، جسم و روحت در ابتدا باید نیروی تخیلت را گسترش دهی. هر چیزی را که در دنیای بیرون می‏سازی، در ابتدا طرح کوچکی در دنیای درونت بوده است.»

 

5 صبح دارای سکوت و آرامشی است که شما را به اوج می رساند.

 

یکی از راه‌هایی که زنان و مردان موفق دنیا از پیچیدگی و حواس‎پرتی اجتناب می‌کنند، بیدار شدن در ساعات ابتدایی صبح و استفاده از آرامش و سکوت صبحگاهی است. این اصل زیبا به آن‌ها زمان لازم را می‎دهد تا از حواس‎پرتی‌ها دور شوند. بسیاری از افرادی که باعث پیشرفت تمدن ما شده‌اند، عادت سحرخیزی و بیدار شدن قبل از سپیده‎دم را داشتند. موفق‎ترین افراد تاریخ، همیشه زمان زیادی را در تنهایی می‏گذرانند. آرامش و تنهایی که شما می‎توانید قبل از طلوع آفتاب داشته باشید، نیرو و خلاقیت شما را تقویت می‎کند. شما برای اوج گرفتن، نیاز به آرامش و تنهایی دارید. ساعت 5 صبح، زمانی است که کم‎ترین حواس‎پرتی و بیش‌ترین آرامش و شکوه انسانی را دارد.

 

بیدار شدن در ساعت 5 صبح مادر تمام عادت های مثبت است.

 

«بزرگ‎ترین قدم برای برنده شدن و داشتن یک زندگی باشکوه، وارد شدن در کلوب 5 صبح است. بیدار شدن در ساعت 5 صبح، مادر تمام عادت‎ها است. پیوستن به باشگاه 5 صبح، رفتاری است که تمام رفتارهای دیگر انسان را ارتقاء می‎دهد. این عادت، همان محرکی است که شما را توقف ناپذیر می کند. روشی که شما صبح‌تان را آن‌گونه شروع می‎کنید، تمرکز، انرژی، هیجان و برترى شما را در مابقی روز تعیین می‎کند. هر صبح زود، شانسی جدید برای آزاد کردن درخشش و توانایی‎های‌تان است. شما چنین توانایی در درون‌تان دارید و این توانایی با اولین اشعه‌های سپيده‌دم، خودش را نشان می‎دهد.»

 

راز سحرخیزی: زمانی که هدف و ماموریتت را پیدا کنی از فردای آن روز با شور و اشتیاق از خواب بیدار می شوی.

 

«می‌دانی چرا بیش‎تر افراد این قدر زیاد می‎خوابند؟»
«چرا؟»
«چون واقعاً کار دیگری برای انجام دادن ندارند. تمام افرادی که سحرخیز هستند، ویژگی مشترکی دارند. تمام این افراد هدفی دارند که شعله‌های توانایی درونی آن‎ها را روشن نگه می دارد. زمانی که هدف و مأموریتت در زندگی را پیدا کردی، دنیایت شکوفا می‎شود و هر روز با منبع بی‌پایان انرژی و اشتیاق از خواب بیدار می‎شوی. تمام افکارت روی هدفی مشخص متمرکز خواهند شد. وقتت را تلف نمی‎کنی و در نتیجه، نیروی ارزشمند ذهنت را روی افکار بی‌اهمیت هدر نمی‎دهی.»
.