کتاب پول شاد - کن هوندا

سال‌ها پیش تجربه منحصر به‌ فردی داشتم که الهام‌ بخشم در نوشتن این کتاب و خصوصا انتخاب عنوانش یعنی «پول شاد» بود. در یک مهمانی بودم که ناگهان خانمی که تا به حال ندیده بودمش از من درخواست کرد تا به کیف پولم نگاهی بیندازد. شاید چنین درخواستی برای بسیاری از افراد شوکه کننده باشد، اما در فرهنگ ژاپنی اینکه کسی بخواهد محتویات داخل کیف پولتان را ببیند، چیز غیر معمولی نیست‌. و از آنجایی ‌که افراد زیادی در اتاق بودند، نمی‌ترسیدم این خانم بخواهد با کارت شناسایی‌، یا پول داخل کیفم از میهمانی فرار کند. پس با کمی تردید کیف پول چرمی‌ام را به او دادم.

با این‌ حال وقتی دیدم بلافاصله سراغ پول‌های نقدم رفت و مشغول صحبت کردن با اسکناس‌هایم شد، مات و مبهوت شدم. در حالی‌ که هر اسکناس را جداگانه ارزیابی می‌کرد، آرام با خود می‌گفت: «این یکی مشکلی ندارد. این یکی هم خوب است.» برای یک لحظه فکر کردم به‌ دنبال چیز خاصی است. با خودم گفتم: «شاید نماد یا علامت خاصی روی اسکناس‌ها وجود دارد». اما خیلی زود متوجه شدم به‌ دنبال چنین چیزهایی نیست. او مجدداً مرا شوکه کرد و پول‌هایم را به روشی مرتب کرد که قبلاً هرگز ندیده بودم. و در حالی‌ که پول‌هایی را که به روش خودش مرتب کرده بود در کیفم می‌گذاشت، و کیف را به من می‌داد گفت: «آفرین! همه پول‌هایت حال خوبی دارند!»

در حالی‌ که مات و مبهوت بودم و در عین‌ حال تا حدودی از اینکه امتحانم را به خوبی پس داده بودم گفتم: «خبر خوبی است. اما اگر اشکالی ندارد می‌خواهم بپرسم دنبال چه بودید؟» او گفت: «فقط خواستم بررسی کنم ببینم پول‌هایتان لبخند می‌زنند یا نه؟» او در ادامه توضیح داد: «پول بسته به نحوه دریافت کردن یا خرج کردنش می‌تواند بخندد یا گریه کند. اگر پول را از روی گناه، عصبانیت، یا ناراحتی خرج کنیم، پولمان گریه می‌کند. در مقابل اگر پول را از روی عشق، قدردانی، یا خوشحالی بدهیم، پول لبخند می‌زند و حتی می‌خندد؛ چون با انرژی مثبت اهدا کننده در هم می‌آمیزد.»

از او پرسیدم: «آیا پول می‌تواند بخندد یا گریه کند؟ آیا وقتی پول را با انرژی خاصی بدهیم یا بگیریم تغییر می‌کند؟ این‌ها یعنی چه؟» با وجود اینکه در آن زمان از لحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار داشتم، و فکر می‌کردم چیزهای زیادی در مورد پول و ثروت می‌دانم، اما از بینش و باورهای این خانم غافل‌گیر شدم. 


پول انرژی است 

در حالی‌ که آن خانم کیف پولم را به من باز می‌گرداند و آن را در دست گرفته بودم، با خودم فکر کردم: «چه احساس خوبی است وقتی می‌بینم تمام پولی که در این سال‌ها دریافت کرده‌ام از سمت افراد خوشحال، راضی، قدردان، و شاد به سمتم آمده است.» سپس به این فکر کردم که واقعاً از چه راهی پولم را به دست آورده‌ام. بله من تمام پولم را به واسطه خدمت کردن به دیگران دریافت کرده بودم. دلیل خندان بودن پول‌های کیف پولم همین بود. البته! البته که پول انرژی است! سپس در مورد احساساتم و انرژی‌ که هنگام پول دادن به دیگران به آن‌ها منتقل می‌کنم، اندیشیدم. 

در حالی‌ که چند ثانیه ایستاده بودم و غرق در تفکر بودم، متوجه شدم احساسات بسیاری هستند که به پول گره خورده‌اند! همه ما این انرژی راه در خود می‌پرورانیم، همیشه همراهمان است و این انرژی نه‌ تنها بر خود ما، بلکه بر روی دیگران هم تاثیر می‌گذارد‌. اغلب این‌ گونه فکر می‌کنیم که پول تنها یک عدد یا تکه‌ای کاغذ است، اما در واقع پول خیلی بیشتر از این چیزها است. پول با خود احساسات بسیاری به‌ همراه دارد، احساساتی بیش‌ از آنچه که ما حتی قادر به تصور کردنش هستیم. حتی وقتی از آن آگاه هستیم _ درست مانند زمانی‌ که در مورد صورت‌ حساب‌های بی‌پایان، حقوق ناچیز، یا کمبود پس‌ اندازمان و ناکافی بودنش برای آینده استرس داریم _ اغلب فکر می‌کنیم در مورد پول فردی ناتوان هستیم و احساس ناامیدی و شکست می‌کنیم. حتی در مورد کسانی که وضع مالی بهتری نسبت‌ به ما دارند احساس حسادت و حتی کینه داریم. حتی ممکن است از تلاش کردن به‌ منظور کسب درآمد بیشتر یا دریافت پول بیشتر امتناع کنیم. و چنین عبارت‌هایی را به خود می‌گوییم: «همین‌ که هست! نمی‌توانم کاری در موردش انجام دهم.» بنابراین بسیاری از ما پول را دشمن خود می‌دانیم و این نیروی تاریک که در نتیجه‌ این طرز تفکر به وجود می‌آید ما را از زندگی کردن به شیوه‌ای که دوست داریم و یا انجام دادن کارهای مورد علاقه‌مان باز می‌دارد. بنابراین تعداد کمی از ما پتانسیل‌های واقعی موجود در پول را می‌بینیم، یعنی قدرتی که پول برای شاد کردن، قدردان کردن، و خوشبخت کردن ما دارد، به‌ ویژه زمانی ‌که پول را آزادانه و با همان انرژی مثبتی که دریافت کرده‌ایم، به دیگران تقدیم می‌کنیم. 

پس‌ از اینکه دوست جدیدم پول‌هایم را در کیف گذاشت و به من داد، به این پول‌ها نگاه کردم و به این فکر افتادم که پول زیادی در دنیا وجود دارد. در حال‌ حاضر پول زیادی برای گسترش شادی و عشق وجود دارد، اما به‌ همین میزان هم ممکن است غم و ترس را گسترش دهد. به این فکر کردم که چه کاری از دستم برمی‌آید تا بتوانم تا حد امکان عشق، قدردانی، شادی، رفاه، و آرامش را به دنیا القا کنم. و عمیقاً به این فکر کردم که چگونه می‌توانم تا حد امکان «پول شاد» را در اطرافم گسترش داده و پخش کنم. و بنابراین یک ایده به ذهنم خطور کرد، ایده جدیدی مجدداً به ذهنم آمد. با خودم گفتم: «کتابی می‌نویسم و در آن بینش‌هایم را تا جایی‌ که می‌توانم با دیگران به اشتراک می‌گذارم.» کتاب «پول شاد» عصاره و جوهره تمام چیزهایی است که از دیگران آموخته و یاد گرفته‌ام. در این کتاب به تمام سوالاتی که در طول سالیان متمادی از من پرسیده شده‌ است پاسخ می‌دهم. سوالاتی مانند اینکه:

•    چه برخوردی با پول داشته باشم؟ 
•    آیا می‌توانم بدون تلاش و سختکوشی بیش‌ از حد، پول بیشتری بدست بیاورم؟ 
•    آیا می‌توانم در طول زندگی آرامش داشته باشم؟ 
•    برای ایجاد کردن یک زندگی شاد، رضایت ‌بخش، مرفه، و هدفمند چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

در این کتاب به این سوال و تمام سوالات مشابه پاسخ می‌دهم. همچنان که کتاب‌های دیگرم زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تغییر داده‌‌اند، این کتاب نیز می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. امیدوارم این کتاب کمک کند به زندگی‌تان از زاویه‌ای کاملاً متفاوت نگاه کرده و رابطه‌تان را با پول و مسائل مالی متحول کنید. نظرهایی که اغلب از خوانندگان کتابم دریافت می‌کنم به این صورت است: «این مطالب کاملا جدید هستند. من هرگز به پول این‌ گونه فکر نکرده‌ام.» امیدوارم شما هم همین حس را داشته باشید. امیدوارم مطالعه این کتاب سر آغاز زندگی جدیدتان با «پول شاد» باشد. تضمین می‌کنم این مسیر، مسیری هیجان ‌انگیز خواهد بود. 

برای دسترسی به لینک های دانلود باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام